sobota, 12 kwietnia, 2025

Aż 54% alkoholu Polacy spożywają w piwie

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Zgodnie z badaniami ESPAD – czyli światowymi analizami prowadzonymi na młodzieży – napojem inicjacji alkoholowej w Polsce jest piwo. To wynika z kilku faktów. Po pierwsze jest najtańsze i najbardziej dostępne cenowo, ponieważ podatek akcyzowy w tym przypadku jest najniższy. Po drugie ten napój jest szeroko reklamowany, więc jest najbardziej znany przez młodzież. Często kojarzy się ze sportem, bo może być reklamowany w kontekście sportu – ale też jest znany z ciekawych reklam z atmosferą zabawy. W Polsce piwa sprzedaje się najwięcej, bo aż 54% alkoholu spożywa się w piwie, 37% w napojach spirytusowych i 8% w winie.

– Badania potwierdzają, że im wcześniejsza inicjacja alkoholowa, tym większe potem prawdopodobieństwo problemów z nadużywaniem, nadmiernym spożywaniem alkoholu – powiedziała serwisowi eNewsroom.pl podczas EFNI 2024 Emilia Rabenda, Prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy. – Więc państwo, ale także my producenci, powinniśmy dołożyć wszelkich starań, żeby tę inicjację opóźnić. Obecnie mamy taką sytuację na rynku w Polsce, że piwo jest najbardziej dostępne. Jest też bardzo duże przyzwolenie społeczne na to, żeby młodzieży to piwo serwować – sprzedawać dużo więcej niż innych napojów. Wszyscy powinniśmy przyczyniać się do tego, żeby nasza młodzież rozpoczynała swoją przygodę z alkoholem jak najpóźniej, bo alkohol to jest produkt tylko i wyłącznie dla osób dorosłych – podkreśla Emilia Rabenda

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

W ten weekend sklepy czeka prawdziwy szturm. Polacy ruszą na świąteczne zakupy

Według sondażu, tradycyjnie najwięcej Polaków wybiera się na świąteczne...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Podobne tematy

Jak postrzegamy spożywanie alkoholu – różnice pomiędzy kobietami a mężczyznami

W Polsce wciąż funkcjonuje wiele stereotypów dotyczących różnic w...

Polacy piją świadomiej – rośnie odpowiedzialna konsumpcja alkoholu i nowa kultura umiaru

Polska ewoluuje w stronę świadomej i odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu...

Polacy coraz bardziej świadomi? Jak zmienia się kultura picia w Polsce?

Ponad 85 proc. Polaków uważa, że alkohol można pić...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version