Ataki na e-sklepy i ich klientów to pełna gama e-przestępstw. Od „odmowy usługi” (DoS), która zamyka możliwość generowania przychodu, do kampanii typu ransomware, poprzez...
Badania przeprowadzone przez firmę Gartner wskazują, że rozwój robotyzacji w biznesie w niedalekiej przyszłości skróci czas naszej pracy nawet o 30%. Niezwykle zaawansowane rozwiązania,...
9 na 10 przedstawicieli biznesu w Polsce badanych przez Hatalska Institute twierdzi, że transformacja cyfrowa zmienia charakter branż i daje im nowe możliwości rozwoju....
Jak sztuczna inteligencja radzi sobie w codziennej pracy przedsiębiorstwa, ile kosztuje jej wdrożenie i jak może poprawić wynik NPS? O konkretach rozmawiamy z Stanislavem...
Dni wyprzedażowe w dużej mierze niosą za sobą szereg wyzwań, przed którymi staje branża e-commerce. Trudno oczywiście przewidzieć dokładne wyniki sprzedaży, ale tendencja zwyżkowa...
Cyberataki przybierają na sile. W ubiegłym roku doświadczyło ich 68% firm. Raport “RODO i cyberbezpieczeństwo 2019” donosi z kolei, że ponad 30% przedsiębiorstw zostało...
Duża część zarządzających europejskimi przedsiębiorstwami (51%) uznaje, że czynniki zewnętrzne mają większy wpływ na sukces firmy, niż ich własne decyzje czy działania. Znaczący odsetek...
Każdy, kto prowadzi własną firmę wie doskonale, że przekonanie klienta do współpracy bywa trudne.
Konkurencja w większości branż jest bowiem naprawdę spora. Na szczęście, istnieją...
Outsourcować czy nie? Przed takim dylematem w dzisiejszych czasach staje niemal każda firma. Przedsiębiorca zaczyna zastanawiać się, czy działanie będzie opłacalne, a przede wszystkim,...
Zmiany to nieodłączna rzecz w każdej branży biznesowej – to one kształtują i decydują o dynamice rynku. Przedsiębiorcy, którzy za nimi nie nadążają, narażeni...
Coraz częściej mówi się, że millenialsi urodzili się z telefonem komórkowym w ręku. Osoby te praktycznie nie pamiętają świata bez internetu. W czasach natłoku...
Z danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej wynika, że w 2018 r. działalność gospodarczą zawiesiło ponad 300 tys. firm w Polsce.
Dzięki zawieszeniu działalności...
BIM - jeden z najgorętszych tematów w branży budowlanej powoli wkracza na salony polskich centrów handlowych. Czym tak właściwie jest i jakie korzyści ze...
Jednoosobowa działalność gospodarcza stanowi najpopularniejszą w Polsce formę prowadzenia działalności przez przedsiębiorców. Na koniec 2017 r., według danych REGON, liczba takich firm przekroczyła...
Zatrudnianie pracowników delegowanych - tzw. pracowników do wynajęcia - wciąż jest w Polsce mało znaną praktyką. Wynika to z faktu, że przedsiębiorcy często nie...
Nowe badanie, przeprowadzone w ramach europejskiego projektu SHERPA, wskazuje, że cyberprzestępcy skupiają się głównie na manipulowaniu już istniejącymi systemami sztucznej inteligencji. Celem atakujących są...
Współpraca z sieciami handlowymi stanowi wiodący obszar działalności każdego operatora, który etapowo rozwija własne możliwości biznesowe, a także otwiera się na nowe lokalizacje, umożliwiające...
Słyszałeś, że monitoring pojazdów to sposób na obniżenie wydatków związanych z zarządzaniem flotą i zastanawiasz się, jak to działa? Doświadczenia wielu przedsiębiorców pokazują, że...
To, że sytuacje biznesowe wymagają stosownego zachowania, przyjmujemy raczej za oczywiste. A jednak coraz rzadziej używa się sformułowania „savoir-vivre”, które może kojarzyć się ze...
Pod względem łatwości prowadzenia biznesu czy dostępu do finansowania dla start-upów Warszawa nieznacznie odbiega od europejskiej średniej – wynika z badania „European Start-up Survey”...
Obawy konsumentów przed zbyt wysokimi kosztami dostawy wiążą się bezpośrednio z wyzwaniami ostatniej mili kurierskiej. To właśnie na końcowym odcinku łańcucha dostaw najbardziej koncentrują...
Zadowoleni klienci są kluczem do sukcesu każdego biznesu, niezależnie od tego, czy chodzi o małą firmę czy międzynarodowego giganta. Cel zawsze jest taki sam,...
W ramach programu Polska Bezgotówkowa przedsiębiorca może otrzymać darmowy terminal bez abonamentu. Jakie warunki trzeba spełnić i co zrobić by otrzymać urządzenie za 0...
Wirtualne karty lojalnościowe, karty podarunkowe, kupony rabatowe, czy bilety elektroniczne stają się standardem. Prezentujemy rozwiązanie, które ułatwi nam odczyt kart przechowywanych w tzw. wirtualnym...
Designer Outlet w Piasecznie pod Warszawą jako jedyne centrum handlowe w Polsce umożliwia klientom spoza UE natychmiastowy zwrot podatku za zakupy na miejscu,...
Silna konkurencja pomiędzy sklepami internetowymi sprawia, że klienci są coraz bardziej wymagający i coraz mniej niedociągnięć są w stanie wybaczyć. Oczekują już nie tylko...
Pracownicze Plany Kapitałowe mają zachęcić Polaków do regularnego, długoterminowego oszczędzania. Żeby tak się stało działy HR muszą już teraz odpowiednio przygotować się do wdrożenia...
O tym, że lepsze zrozumienie klienta przekłada się na wzrost jego satysfakcji i wyższe przychody wiadomo nie od dziś. Cyfrowa transformacja pozwoliła firmom na...
Kluczem do sukcesu na współczesnym rynku jest umiejętne dotarcie do konsumentów przez uwzględnianie ich potrzeb. Neuromarketing - poprzez śledzenie procesów podejmowania decyzji przez klientów...
Z zestawienia przygotowanego przez The World Economic Forum Future of Jobs wynika, że analitycy danych oraz data scientists zajmują miejsca w czołówce najbardziej pożądanych...
Prowadzenie własnej firmy może być obarczone ryzykiem i problemami, które często doprowadzają biznes do trudności finansowych. Zaledwie w pierwszym kwartale 2019 r. upadłość ogłosiło...
Firmy handlujące takim asortymentem zanotowały wzrosty nawet o kilkadziesiąt procent w ciągu roku. Klientów przyciąga bardzo dobry stosunek ceny do jakości, zwłaszcza w przypadku...
Eventy firmowe to starannie opracowane i przygotowane wydarzenia, które przedsiębiorstwa z reguły organizują dla swoich pracowników, partnerów biznesowych oraz klientów. Ich zadaniem jest pomoc...
Detaliści nieustannie mierzą się z wymaganiami, stawianymi przez współczesnych konsumentów – to ich upodobania i preferencje kształtują trendy w branży retail. Właściciele sklepów, chcąc...
Prowadzenie działalności gospodarczej związanej ze sprzedażą towarów lub usług wiąże się z koniecznością posiadania kasy fiskalnej. Wie o tym dobrze każdy przedsiębiorca.
Nie da się...
Założony w 1919 r. Chartered Institute of Management Accountants (Instytut Rachunkowości Zarządczej CIMA) jest czołową i jednocześnie największą światową organizacją zrzeszającą specjalistów z dziedziny...
Zważywszy na tempo zmian w dziedzinie jedzenia i oczekiwań konsumentów, trudno jest przewidzieć jak będzie kształtować się rynek za kolejne 10-20 lat. Jest wiele...
W zeszłym roku liczba promocji jabłek w gazetkach była prawie dwukrotnie większa niż rok wcześniej. Natomiast średnia cena promocyjna spadła zaledwie o 3 grosze...
Polski rynek e-commerce stale się rozrasta i według ostatniego raportu BISNODE osiągnął już wartość ok. 40 mld złotych. Powstaje coraz więcej sklepów, co jest...
Schematyczne odpisywanie na e-maile, kolejne zimne telefony, monotonne wciskanie do lejka, targowanie się, stosowanie trików sprzedażowych i finalnie jeden domknięty lead - brzmi znajomo?...
Nazwa firmy, usługi czy produktu, to pierwszy komunikat, jaki marka wysyła w świat. Klient, który ma do wyboru dwa produkty o zbliżonych cenach, prędzej...