TECHNOLOGIABranża cyfrowa nie zwalnia tempa. Związek Cyfrowa Polska ocenia targi CES2021

Branża cyfrowa nie zwalnia tempa. Związek Cyfrowa Polska ocenia targi CES2021

– Pomimo pandemii, coroczne największe na świecie targi nowych technologii nikogo nie zawiodły – tak Michał Kanownik, prezes Związku Cyfrowa Polska, ocenia tegoroczne targi CES w Las Vegas. Odwiedzający mogli podziwiać m.in. nowoczesne techniki sterowania domem, technologie przekształcające telewizor w osobistego trenera fitness czy ekrany wyposażone w procesor naśladujący działanie ludzkiego mózgu.

To wyjątkowa edycja CES (Consumer Electronics Show), bo ze względu na sytuację epidemiczną coroczne święto nowych technologii musiało odbyć się w formie wyłącznie wirtualnej. Jak jednak przekonuje Michał Kanownik, prezes Związku Cyfrowa Polska, utrudnienia w organizacji nie wpłynęły na poziom tegorocznych prezentacji.  – Sytuacja, w jakiej się wszyscy znaleźliśmy pokazuje, że rozwój technologii jest dziś szczególnie ważny. Ostatni rok w dużo większym stopniu spędziliśmy w domach, dlatego wielu producentów postawiło właśnie na rozwój technologii wykorzystywanych w czterech ścianach. Widzimy chociażby dużo większy nacisk na tematykę inteligentnego zarządzania nowoczesnym domem – mówi Michał Kanownik.

Innowacje na targach od znanych producentów

Tematyka domowa została wykorzystana na przykład przez LG. Koreański producent na targach CES przedstawił prezentację „Life is ON – Make Yourself at Home” („Życie trwa – poczuj się jak w domu”), w ramach której przedstawił zaawansowane produkty i usługi opracowane po to, by codzienne domowe życie konsumentów uczynić wygodniejszym i przyjemniejszym. Firma zaprezentowała także projekt robota CLOi, który przy użyciu lampy emitującej promieniowanie ultrafioletowe dezynfekuje często dotykane powierzchnie w obiektach użyteczności publicznej, takich jak pokoje hotelowe czy restauracje.

Na rozwój „domowej przyszłości” postawił też Samsung, który pokazał m.in. technologię przekształcającą dom w osobistą siłownię. Nowatorska funkcja Smart Trainer śledzi i analizuje postawę ćwiczącego w czasie rzeczywistym, tak jak to robi trener personalny. Podczas treningu i po jego zakończeniu Smart Trainer dostarcza informacji zwrotnych na temat formy, pomaga liczyć powtórzenia ćwiczeń i szacuje liczbę spalonych kalorii. Samsung pokazał także nowy model telewizora o przekątnej 110 cali, który umożliwia oglądanie treści pochodzących nawet z czterech różnych źródeł, co pozwala na śledzenie np. kilku meczy sportowych na raz.

Inny znany producent, firma Sony, podczas targów w Las Vegas promował swoją „Technologię 3R” (Reality, Real-time, Remote — rzeczywistość, czas rzeczywisty, zdalne działanie). To między innymi nowe narzędzia dla twórców muzyki czy telewizory wyposażone w procesor naśladujący działanie ludzkiego mózgu. Wszystko po to, by – jak przekonuje firma – zapewnić widzom nieznaną dotąd intensywność wrażeń.

Nowy poziom domowej rozrywki proponuje także Panasonic. Firma przedstawiła swój flagowy telewizor na 2021 rok. Model JZ2000 z wyświetlaczem OLED, jak zapewnia producent, wyposażono w opcję automatycznej optymalizacji jakości obrazu i dźwięku w zależności od rodzaju oglądanych treści. Z kolei adresowany do graczy tryb „Game Mode Extreme” ma poprawiać wrażenia wizualne z gry i zapewniać jej płynniejsze działanie. Podczas targów CES Panasonic przedstawił ponadto nowe technologie bezprzewodowego ładowania smartfona podczas jazdy samochodem.

Nowa technologia to nie tylko rozrywka

– Przez ostatni tydzień przekonaliśmy się, że branża cyfrowa nie zwalnia tempa – komentuje Michał Kanownik. – To dobre wiadomości, bo technologia dosłownie napędza dzisiejszy świat. Przedstawione w Las Vegas rozwiązania dotyczą przecież nie tylko osobistej rozrywki, ale też tematów takich jak ochrona środowiska, ułatwienia w codziennej pracy czy kwestie medyczne – podkreśla prezes Związku Cyfrowa Polska.

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...
Exit mobile version