czwartek, 17 kwietnia, 2025

Budowanie strategii komunikacji – na co postawić w 2022 roku?

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Budowanie strategii komunikacji w 2022 roku powinno być ściśle dostosowane do zmieniającej się rzeczywistości. Z danych PwC wynika, że ponad 1/3 młodych ludzi zamierza na stałe pracować zdalnie, co stanowi wyzwanie dla marek[1]. Pracownicy nie boję się również zmiany miejsca pracy. W jaki sposób dotrzeć do konsumenta? Jakie narzędzia dobrać? I jak zatrzymać pracownika w firmie?

Strategia komunikacji marki powinna obejmować zarówno potencjalnych konsumentów, jak i pracowników. W dobie pandemii i pracy zdalnej coraz więcej firm stawia na intensywną komunikację wewnętrzną. Zmienia się również rola lidera, dla którego wyzwaniem jest zarządzenie zespołem na odległość.

Budowanie strategii komunikacji – firmy postawią na komunikację wewnętrzną

Aż 85 proc. pracowników jest gotowych zmienić pracę[2]. Te dane zmobilizują firmy do wprowadzenia zmian w prowadzeniu komunikacji wewnętrznej.

W 2022 roku firmy będą poszukiwać sposobów na zatrzymanie pracownika i zwiększenie jego zaangażowania – stwierdza Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace. – Firmy muszą przemyśleć podejście do zarządzania zespołem, wykorzystać nowoczesne narzędzia i sprawić, by pracownicy czuli się zintegrowani ze swoją firmą. Niezbędne będą także nowe kanały komunikacji.

Agencje PR będą proponować markom coraz to nowe sposoby na aktywizację pracowników i zwiększenie ich zaangażowania, a także poczucia przynależności do firmy. Jakie to konkretnie rozwiązania? O tym zdecydują wspólnie z klientem, po rozpoznaniu jego indywidualnych potrzeb i możliwości.

Marki muszą mieć mocne stanowisko w kwestiach społecznych

Komunikacja wewnętrzna to jeden z istotnych elementów budowania strategii. Z badań McKinsey wynika, że ponad 60 proc. osób zwraca uwagę na to, w jaki sposób marki komunikują się podczas kryzysów i jakie jest ich stanowisko w kwestiach społecznych.

  – Komunikacja marek w dobie kryzysów odegra ogromne znaczenie – dodaje prezes Commplace. – Społeczeństwo coraz śmielej wyraża swoje opinie i wchodzi w interakcje z marką za pomocą social mediów. Jestem przekonany, że marki powinny zajmować stanowcze stanowisko podczas kryzysów i przyznawać się do błędów. A także być zdecydowanymi w kwestiach społecznych. Opowiadać się za pozytywnymi rozwiązaniami dla środowiska i prowadzić działania CSR-owe. Z tego rozliczą ich konsumenci.

Marki powinny dostosować strategie komunikacji do zmiany wrażliwości konsumentów. Powinny wspierać i angażować konsumentów. Na znaczeniu mogą zyskać także mniejsze brandy, ale proekologiczne.

Kierunek: e-commerce

Rynek e-commerce w Polsce średniorocznie rośnie o 12 proc. Na jego rozwój wpłynęła pandemia, zamknięcie sklepów stacjonarnych, a także nowe nawyki współczesnych konsumentów. Z uwagi na rosnącą konkurencję w sektorze e-commerce marki wykorzystają nowe narzędzia do rekrutowania konsumentów, ale także zatrzymania tych, którzy już są. W tym celu na znaczeniu zyska trend customer lifetime value. Marki będą wyliczać, jakie przychody generuje konsument, a także jakie są jego zachowania.   

Wykorzystanie nowych technologii

Marki coraz częściej będą wykorzystywać technologię w celu komunikacji z klientem. Wzrośnie liczba wirtualnych spacerów, pokazów, a także eventów online. Na znaczeniu zyskają także podcasty własne marek czy webinary.

Budowanie strategii komunikacji w dobie pandemii to ogromne wyzwanie dla podmiotów w każdej branży. Nie istnieje jedna, uniwersalna recepta, gwarantująca sukces. Firmy muszą przede wszystkim obserwować zachowania konsumentów i angażować swoich pracowników, by wspólnie osiągać zamierzone cele.

[1] https://www.pwc.pl/pl/publikacje/raport-pwc-mlodzi-na-rynku-pracy-2021.pdf

[2] Badanie Pracuj.pl

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...

Podobne tematy

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

Raport IdoSell: Kiedy warto promować sklep online, żeby zwiększyć sprzedaż?

Konsumenci coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów – dopasowując...

Gigantyczne koszty regulacji uderzają w polski e-commerce

Zmiany w przepisach podatkowych i celnych to dziś jedno...

Grupa Pracuj przejmuje Kadromierz. 20 mln zł za 65,5% udziałów

Grupa Pracuj nabyła większościowy pakiet udziałów w spółce Kadromierz,...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

Griffin Capital Partners otwiera biuro w Niemczech

Griffin Capital Partners (GCP), największy prywatny inwestor oraz firma...

Przedsiębiorcy coraz chętniej sięgają po podpis elektroniczny – oto dlaczego

W dobie cyfryzacji podpis elektroniczny staje się nieodłącznym elementem...

Transport w cieniu kryzysu: Eksperci oceniają sytuację i prognozy na 2025 rok

Eksperci zgodnie przyznali, że ubiegły rok był trudny. Choć...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version