środa, 21 maja, 2025

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów społecznościowych. Według najnowszego raportu Salesforce Connected Shoppers już 39% z nich kupiło, a 76% odkryło produkty na platformach mediów społecznościowych.

Przyszłość handlu detalicznego zależy od zdobycia klientów z pokolenia Z –  grupy demograficznej urodzonej między połową a końcem lat 90. i początkiem 2010 r., która do 2034 r. ma dysponować w skalali globalnej siłą nabywczą w wysokości do 9 bilionów dolarów – więcej niż jakiekolwiek inne pokolenie. Zakupy w mediach społecznościowych to rozdrobnione środowisko składające się z dziesiątek, a nawet setek platform, takich jak TikTok, Instagram i YouTube, jest kluczowym polem bitwy. Sprzedawcy detaliczni potrzebują głęboko zunifikowanej platformy handlowej, która łączy w sobie możliwości sztucznej inteligencji, scentralizowaną bazę danych i płynną interoperacyjność aplikacji, aby zarządzać tymi coraz bardziej złożonymi podróżami zakupowymi.

  • 53% wszystkich kupujących odkrywa obecnie produkty za pośrednictwem platform społecznościowych, w porównaniu z 46% w 2023 roku.
  • Gen Z jest liderem, gdzie 76% z nich korzysta z mediów społecznościowych do wyszukiwania produktów.
  • Podczas gdy YouTube dominuje w ogólnym krajobrazie, to jednak TikTok jest przyczółkiem pokolenia Z, przyciągając 40% młodszych kupujących w porównaniu do zaledwie 4% Baby Boomers, grupy demograficznej urodzonej w latach 1946-1964.

Efekt AI

Pokolenie Z wykorzystuje sztuczną inteligencję do wyszukiwania i  sprawdzania oceny produktów w znacznie szybszym tempie i szerszym zakresie.

  • Ponad połowa (54%) osób z pokolenia Z korzystała z generatywnej sztucznej inteligencji do odkrywania i oceny produktu, w porównaniu z 39% dla całej populacji.
  • Kupujący z pokolenia Z są również 10 razy bardziej skłonni, niż osoby z wyżu demograficznego, do częstego korzystania ze sztucznej inteligencji w celu odkrywania nowych produktów i 2,7 razy częściej oczekują rekomendacji produktów od agentów AI (63% vs 23%).
Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Podobne tematy

Dlaczego AI i tworzenie oprogramowania przypominają forex?

Technologia i tworzenie oprogramowania przypominają rynek forex. Są tacy,...

AI zmienia nawyki zakupowe. Co trzeci konsument w Polsce korzysta z jej podpowiedzi

Ponad jedna trzecia polskich konsumentów (37 proc.) korzysta z...
00:04:17

Pokolenie Z zmienia rynek pracy. Czego oczekują młodzi pracownicy?

Dla pokolenia X praca była wyzwaniem – miejscem, gdzie...

AI Mode zamiast „Szczęśliwego Trafu”. Google zmienia swoją wyszukiwarkę

Niektórzy użytkownicy Google zaczynają zauważać zmiany w interfejsie wyszukiwarki....

MedTech Solutions i Klaster ICT tworzą AI do zarządzania krwią

MedTech Solutions S.A. i Klaster Wschodni ICT, reprezentowany przez...

Do 2026 r. AI przejmie złożone procesy IT

Według raportu branżowego F5 „State of Application Strategy”, aż...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version