piątek, 25 kwietnia, 2025

Chaos management – jak nie dopuścić do kryzysu w firmie

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Zmiany w strukturach przedsiębiorstwa, wdrażanie nowych pracowników czy sezon urlopowy – to momenty zmian, które stawiają przed firmami ogromne wyzwania organizacyjne. Wówczas przedsiębiorstwo jest najbardziej narażone na dezorganizację. Zaniedbanie podstawowych kwestii komunikacyjnych połączone z brakiem kontroli może doprowadzić do chaosu w firmie.

W zarządzaniu warto kierować się powszechnie znaną zasadą „lepiej zapobiegać niż leczyć”. Wczesne wdrożenie dobrych praktyk i stały monitoring przepływu informacji między pracownikami to czynniki, które w wymierny sposób przekładają się nie tylko na wewnętrzną organizację firmy, ale także na jej profesjonalny wizerunek.

Źródeł chaosu w miejscu pracy może być wiele. Ale bez względu na pochodzenie ma on negatywny wpływ na pracowników i zespoły pracownicze. Na poziomie indywidualnym praca w chaosie prowadzi do utraty poczucia kontroli nad wykonywanymi zadaniami, trudności w koncentracji uwagi i wzrostu napięcia emocjonalnego, a w dalszej perspektywie przynosi rozdrażnienie i poczucie zmęczenia. To sprawia, że zaległości narastają, a w pracownikach pojawia się niechęć do miejsca, zespołu i pracodawcy – mówi dr Joanna Kot, psychoterapeutka i autorka projektu Droga Kobiety.

Chaos negatywnie wpływa również na relacje. Członkowie zespołów pracowniczych, a nawet całe działy zaczynają oskarżać się o niezrealizowane obowiązki. Pojawia się więc konflikt pochłaniający czas i energię pracowników, które mogliby przeznaczyć na efektywną pracę realizującą założone cele. Długo trwające konflikty wynikające z chaosu prowadzą do poczucia wypalenia i mierzalnego spadku wydajności – dodaje.

Technologia przeciwko chaosowi

Naprzeciw rosnącym wymaganiom walki z chaosem stają firmy konsultingowe oraz twórcy oprogramowania wspomagającego zarządzanie procesami, projektami czy portfelami projektów.

Obserwując rozpisane procesy firmy, można zauważyć, jak przepływ pracy zmierza do wykonania całego projektu, a gdzie znajduje się tak zwane wąskie gardło, które spowalnia i dezorganizuje działania. – tłumaczy Tekin Guvercin, Prezes DAT Computer Concepts – firmy konsultingowej specjalizującej się w zarządzaniu projektami.

Na przykład za pomocą oprogramowania ISETIA można wprowadzić klarowny podział zadań i odpowiedzialności pracowników, a także monitorować postęp prac, zgodnie z zadanym wcześniej procesem. Proces wdrażania działań zapewniających sprawne funkcjonowanie firmy w momentach tymczasowych braków kadrowych, zmian na stanowiskach zarządzających czy przyjmowania nowych zadań jest powtarzalny, trwa nieustannie i powinien konsekwentnie ewaluować. Wdrożenie odpowiedniej technologii, która zautomatyzuje procesy i obieg informacji, niewątpliwie jest rozwiązaniem, które efektywnie zapobiegnie chaosowi.

Przed pracodawcami stoi kolejne organizacyjne wyzwanie związane ze zmianą modelu współpracy i rosnącą grupą freelancerów oraz osób wykonujących pracę poza biurem. Szacuje się, że w Polsce do 2021 r. liczba ta przekroczy milion osób i będzie się powiększać[1]. Dostępna na rynku technologia musi odpowiadać na dynamiczną sytuację i wspierać proces komunikacji związany z potrzebą natychmiastowego i niezawodnego dostępu do danych z dowolnego miejsca. Jednocześnie niezbędne jest zapewnienie kontroli poszczególnych etapów realizacji zadań w czasie rzeczywistym.

Obecnie komunikacja z wykorzystaniem kanałów online jest standardem. ISETIA jako zaawansowane rozwiązanie chmurowe wpisuje się w najnowocześniejsze trendy technologiczne. Jedna platforma systemowa umożliwia kolaborację pracowników oraz bezpieczny dostęp do danych w ramach ich kompetencji. Wysokie możliwości personalizacji sprawiają, że oprogramowanie może służyć firmom o różnej strukturze i specyfice. Zyskują na tym pracodawcy – sprawniej nadzorując projekty oraz pracownicy, wykonując zadania bardziej efektywnie – dodaje Iwona Bogucka, CEO ISETIA.

[1] Raport Useme Freelancing w Polsce – edycja 2018

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Podobne tematy

Michał Wrzesiński ponownie prezesem WeNet Group S.A.

Z dniem 3 lutego br. Michał Wrzesiński ponownie objął...

Automatyzacja w medycynie – jak nowoczesne systemy IT rewolucjonizują placówki zdrowotne?

Sektor ochrony zdrowia stawia na rozwój technologiczny, a automatyzacja...

Konieczna reforma własności państwowej – krytyka polityki wobec Spółek Skarbu Państwa

Rada Towarzystwa Ekonomistów Polskich (TEP) wyraziła krytyczne stanowisko wobec...

Efektywność energetyczna i ESG w nieruchomościach: kluczowe trendy na 2025 rok

Zwiększanie efektywności energetycznej oraz liczenie i obniżanie śladu węglowego...

Cyfryzacja procesów biznesowych – dlaczego warto zainwestować w systemy workflow?

Każda firma, niezależnie od branży, codziennie zmaga się z...

Polska i świat w obliczu zmian klimatu: co mówią dane z 2024 roku?

Wszystko wskazuje na to, że styczeń 2025 roku będzie...

Daniel Pawelczyk Finance Directorem i członkiem zarządu w TD SYNNEX Poland

TD SYNNEX (NYSE: SNX) poinformował o powołaniu Daniela Pawelczyka...

Młodzi vs. doświadczeni – jak przełamać stereotypy i stworzyć silny zespół?

Dzisiejszy rynek pracy jest areną dynamicznych zmian, które wymagają...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version