WALUTYZŁOTOCoraz większa ilość złota, także biżuterii, jest sprzedawana online

Coraz większa ilość złota, także biżuterii, jest sprzedawana online

Mennica Skarbowa sprzedaje coraz więcej swoich produktów przez internet. Jeszcze niedawno udział kanału online w wolumenie sprzedaży wynosił kilkanaście procent – teraz, w niektórych miesiącach znacznie przekracza nawet 20 procent. Co więcej, jak podkreślają przedstawiciele spółki oraz sklepu partnerskiego jubiler.pl, nadchodzące tygodnie powinny przynieść kolejne wzrosty, szczególnie w zakresie sprzedaży złotej biżuterii.

Mennica Skarbowa notuje wzrost sprzedaży produktów online. Udział zdalnych kanałów w wolumenie sprzedaży, który jeszcze niedawno stanowił kilkanaście procent, teraz niekiedy znacznie przekracza nawet 20 i systematycznie rośnie. Największą popularnością w e-sklepie Mennicy Skarbowej cieszą się sztabki i monety bulionowe o wadze 1 uncji (31,1 grama), a także sztabki 100-gramowe. Przez pierwsze trzy kwartały bieżącego roku Mennica Skarbowa sprzedała ok 1,5 tony złota, czyli niemal 70 proc. więcej w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku.

Trwająca pandemia przyniosła wzrost zakupów online i rozwój tej formy sprzedaży, także w przypadku złota i biżuterii. Z jednej strony cały czas mamy utrzymujące się na wysokich poziomach ceny kruszcu, które czynią go atrakcyjną lokatą kapitału, szczególnie w kontekście niskich stóp procentowych i szarżującej inflacji. Z drugiej, mamy trend społecznej izolacji, działania prewencyjne mające zahamować rozwój pandemii – wiele osób decyduje się w tym czasie na zakupy online. Wyraźnie widzieliśmy to w czasie wiosennego lockdown’u: mimo że nasze oddziały były otwarte, duża część osób decydowała się na zakup przez internet i bezpieczną dostawę za pośrednictwem kuriera. Teraz, wraz z wracającymi obostrzeniami, znowu obserwujemy wzmożony ruch w naszych e-sklepach sprzedających nie tylko złoto inwestycyjne, ale także biżuterięmówi Jarosław Żołędowski, Prezes Mennicy Skarbowej.

Jak podkreśla Weronika Teichert z jubiler.pl, partnerskiego sklepu Mennicy Skarbowej, w ostatnich tygodniach można również zaobserwować znaczny wzrost sprzedaży biżuterii online, a nadchodzący okres świąteczny sprawia, że można spodziewać się jeszcze większego zainteresowania klientów.

–  Zbliżają się Mikołajki, Gwiazdka i Sylwester – czyli czas, kiedy e-handel notuje zwyczajowo największe obroty. W tym roku jednak, ze względu na zamknięte do niedawna galerie handlowe, ten okres jest dla całego e-commerce szczególnie „gorący”.  Należy się spodziewać, że większość klientów, którzy do tej pory robili zakupy świąteczne w sposób tradycyjny przerzuci się właśnie na kanał online mówi Weronika Teichert z jubiler.pl.Już teraz widzimy wzmożony ruch w naszym e-sklepie. Jak co roku popularnością wśród kobiet cieszą się przede wszystkim kolczyki i naszyjniki. Panowie z kolei częściej wybierają łańcuszki i pierścionki, w tym te zaręczynowe. W tym roku obserwujemy też wyraźne odejście od srebrnej biżuterii na rzecz tej wykonanej ze złota. W ostatnim czasie zaopatrzyliśmy również oddziały Mennicy Skarbowej S.A. w biżuterię i już widzimy zainteresowanie ze strony Klientów.dodaje Teichert.

Perspektywy rozwoju rynku i wzrostu popytu na złoto od kilkunastu miesięcy są niezmiennie na wysokim poziomie. Pod koniec lipca bieżącego roku cena kruszcu pobiła rekord wszech czasów – 1921 USD z 2011 roku, a w sierpniu ustanowiła nowy rekord na poziomie 2070 USD za uncję. Obecnie cena za uncję złota utrzymuje się na poziomie 1800-1900 USD, eksperci podkreślają jednak, że w krótkim horyzoncie czasowym może wzrosnąć nawet do 2500-2800 USD.

Sklep internetowy jubiler.pl istnieje od lat dziewięćdziesiątych i cieszy się dużą popularnością i zaufaniem klientów. Od tego roku – w segmencie sprzedaży złotej biżuterii – ściśle współpracuje z Mennicą Skarbową. W ofercie jubiler.pl znajduje się kilka tysięcy produktów od polskich i włoskich projektantów. Sklep oferuje dostawę kurierem, ale biżuterię można także odebrać lub kupić w stacjonarnych oddziałach Mennicy Skarbowej, a także współpracujących z marką ekskluzywnych butikach.

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...
Exit mobile version