środa, 19 lutego, 2025

Hiszpania przyspiesza elektryfikację – SEAT S.A. i rząd podpisują deklarację mobilności

  • W „Deklaracji CASA SEAT na rzecz promocji mobilności elektrycznej w Hiszpanii” firma oraz instytucje zobowiązały się do podjęcia działań mających na celu wdrożenie pilnych środków gwarantujących sukces transformacji w kierunku elektryfikacji.
  • Na wydarzeniu obecni byli Salvador Illa, Prezydent Generalitat de Catalunya; Jordi Hereu, Minister Przemysłu i Turystyki; Carlos Mazón, Prezydent Generalitat Valenciana; oraz María Chivite, Prezydentka Wspólnoty Autonomicznej Nawarry.
  • „W tym roku 25% pojazdów sprzedawanych w Europie powinno być w 100% elektrycznych, a my jesteśmy dopiero w połowie drogi. (…) tylko wspólnie uda nam się uczynić z Hiszpanii kraj wzorcowy w dziedzinie zrównoważonej mobilności w przyszłości” – powiedział Prezes SEAT S.A. – Wayne Griffiths

SEAT S.A., rząd Hiszpanii za pośrednictwem Ministerstwa Przemysłu i Turystyki, Generalitat de Catalunya, Comunitat Valenciana oraz rząd Nawarry podpisały „Deklarację CASA SEAT na rzecz promocji mobilności elektrycznej w Hiszpanii”, wspólne zobowiązanie mające na celu przyspieszenie transformacji w kierunku elektromobilności w kraju. Porozumienie zostało poparte podczas szczytu zorganizowanego w CASA SEAT w obecności Wayne’a Griffithsa, Prezesa SEAT S.A.; Salvadora Illi, Prezydenta Generalitat de Catalunya; Jordi Hereu, Ministra Przemysłu i Turystyki; Carlosa Mazóna, Prezydenta Generalitat Valenciana; oraz Marii Chivite, Prezydentki Wspólnoty Autonomicznej Nawarry.SEAT S.A. the Spanish Government_2

Poprzez to porozumienie firma oraz poszczególne administracje zobowiązują się do wdrażania sprawnych i skutecznych działań, które mają zagwarantować sukces transformacji w kierunku elektryfikacji, poprzez udzielanie zachęt do zakupu pojazdów elektrycznych za pomocą bezpośrednich dotacji, promocję infrastruktury ładowania, modernizację flot publicznych poszczególnych administracji aktywną i pozytywną komunikację zalet pojazdów elektrycznych.

W marcu 2021 roku obiecaliśmy zdigitalizować naszą firmę i wprowadzić Hiszpanię na elektryczne tory. Od tego czasu ciężko pracujemy, aby uczynić ten cel rzeczywistością. Jednak rynek nie nabiera tempa – w tym roku 25% pojazdów sprzedawanych w Europie powinno być w 100% elektrycznych, a my jesteśmy dopiero w połowie drogi. W Hiszpanii jesteśmy znacznie dalej, zaledwie nieco ponad 5%, i nie widać oznak poprawy” – powiedział Wayne Griffiths, Prezes SEAT S.A. „Dzięki tej deklaracji rząd Hiszpanii oraz wspólnoty autonomiczne, reprezentujące władze o różnych barwach politycznych, wysyłają bardzo pozytywny komunikat do całego kraju i do Europy: tylko wspólnie uda nam się uczynić z Hiszpanii kraj wzorcowy w dziedzinie zrównoważonej mobilności w przyszłości” – dodał Griffiths.

Zobowiązanie do przyspieszenia mobilności elektrycznej

SEAT S.A. oraz podpisujące się administracje przyjmują na siebie odpowiedzialność za kierowanie transformacją w kierunku czystszej mobilności, zgodnie z europejskim celem sprzedaży wyłącznie pojazdów o zerowej emisji do 2035 roku i osiągnięcia neutralności klimatycznej kontynentu do 2050 roku. Jako drugi co do wielkości producent samochodów w Europie i dziewiąty na świecie, Hiszpania i jej przemysł położyły fundamenty pod samochód przyszłości. W celu zapewnienia sukcesu transformacji w kierunku elektryfikacji, SEAT S.A. zainicjowała tę deklarację, w której zobowiązuje się, wraz z rządem Hiszpanii za pośrednictwem Ministerstwa Przemysłu i Turystyki oraz rządami Katalonii, Comunitat Valenciana i Nawarry, do podjęcia działań mających na celu:

  • Skuteczne zachęty do zakupu pojazdu elektrycznego.

Przeanalizowanie programu zachęt do zakupu pojazdów elektrycznych, z poszanowaniem ram kompetencyjnych. Program ten umożliwi udzielanie pomocy w momencie zakupu pojazdu, aby mobilność elektryczna stała się dostępna dla społeczeństwa, a także wdrożenie rozwiązań podatkowych i dodatkowych planów wsparcia na szczeblu regionalnym.

  • Wzrost infrastruktury ładowania

Kontynuowanie wdrażania środków mających na celu zwiększenie tempa rozbudowy infrastruktury ładowania, w szczególności ultraszybkich punktów ładowania przy głównych drogach, przy czym zostanie opracowany pięcioletni plan wdrażania z rocznymi kamieniami milowymi. Równocześnie usprawnienie zarządzania administracyjnego, aby przyspieszyć procesy związane z przetwarzaniem, zatwierdzaniem, instalacją i uruchomieniem. Utworzenie jednej, użytecznej platformy cyfrowej dla użytkowników, umożliwiającej dostęp do dowolnego punktu ładowania, niezależnie od operatora.

  • Wykorzystanie pojazdów elektrycznych w flotach publicznych

Odnowienie flot pojazdów poszczególnych administracji publicznych poprzez wprowadzenie pojazdów elektrycznych, aby wspierać zrównoważoną mobilność i dawać przykład społeczeństwu.

  • Proaktywna i pozytywna komunikacja na temat zalet pojazdów elektrycznych

Wdrożenie kampanii komunikacyjnych w różnych kanałach i mediach, mających na celu informowanie o korzyściach płynących z użytkowania pojazdów elektrycznych dla zrównoważonej mobilności, a także obalenie fałszywych mitów dotyczących ich użytkowania.

  • Utworzenie grupy roboczej

Ustanowienie grupy roboczej złożonej z przedstawicieli Katalonii, Nawarry i Comunitat Valenciana, we współpracy z innymi administracjami oraz podmiotami prywatnymi, w celu opracowania wskazanych działań oraz innych środków, które mogą zostać podjęte w celu ponownego rozpędzenia elektryfikacji w Hiszpanii, służących jednocześnie jako wzór do zastosowania w innych wspólnotach autonomicznych.

SEAT S.A. liderem transformacji w kierunku pojazdów elektrycznych

Podpisanie „Deklaracji CASA SEAT na rzecz promocji mobilności elektrycznej w Hiszpanii” wzmacnia rolę SEAT S.A. jako wiodącej firmy i głównego promotora pojazdów elektrycznych w kraju. Dzięki temu zobowiązaniu firma ma nadzieję nadrobić stracony czas i przyspieszyć transformację Hiszpanii.

„Przemysł motoryzacyjny jest strategicznym filarem hiszpańskiej gospodarki – stanowi 10% PKB i zatrudnia ponad dwa miliony osób. Dlatego niezwykle istotne jest, aby inwestycje dokonywane przez producentów były zrównoważone. Potrzebujemy pilnych rozwiązań, a dzisiejsze spotkanie to potwierdza” – powiedział Wayne Griffiths, CEO SEAT i CUPRA.

W marcu 2021 roku firma zobowiązała się, że wprowadzi Hiszpanię na elektryczne tory i od tego czasu intensywnie pracuje nad realizacją tego celu. SEAT S.A. wraz z Grupą Volkswagen, PowerCo oraz partnerami w projekcie Future: Fast Forward inwestuje 10 miliardów euro, aby przekształcić Hiszpanię w centrum elektromobilności w Europie. Inicjatywa ta gwarantuje produkcję czterech modeli miejskich pojazdów elektrycznych w zakładach w Martorell i Landaben począwszy od 2026 roku. Do ich produkcji wykorzystane zostaną baterie produkowane w Sagunto, a ponad 70% komponentów pochodzi od ponad 100 dostawców z Hiszpanii.

Projekt Future: Fast Forward ma bezpośredni wpływ na ponad 145 tysięcy miejsc pracy, zabezpieczając obecne stanowiska oraz tworząc nowe miejsca pracy w Katalonii, Nawarry, Comunitat Valenciana i ośmiu innych wspólnotach autonomicznych – jest to przykład tego, jak firmy z różnych sektorów i o różnych rozmiarach potrafią połączyć siły, aby promować pojazdy elektryczne. SEAT S.A. chce również dawać przykład – w pierwszym kwartale 2025 roku liczba ładowarek na jej obiektach zostanie podwojona do ponad 250, a w ciągu roku sieć ładowarek na parkingach wokół zakładu w Martorell zostanie potrojona, osiągając 140 punktów.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Pożary samochodów elektrycznych – fakty kontra mity. Nowy raport PSP i PSNM

30 pożarów samochodów elektrycznych (BEV) odnotowano w Polsce...

Przeciętny używany elektryk w Polsce ma 3 lata i 56 tys. kilometrów przebiegu. Co piąty to Tesla

W związku z wejściem w życie nowego programu dopłat...

Wyzwania 2025 dla polskiego producenta sektora motoryzacji oraz sugestie kierunków działań

Polscy producenci podzespołów motoryzacyjnych w 2025 roku staną przed...

Podobne tematy

NATO rozważało rozmieszczenie wojsk na Grenlandii w obawie przed planami Trumpa

Według doniesień "The Telegraph", w obliczu groźby prezydenta USA...

Stéphane Séjourné z wizytą w Grupie Przemysłowej Baltic – rozmowy o przyszłości europejskiego przemysłu offshore

6 lutego 2025 roku Stéphane Séjourné, Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej...

Niepewność rośnie, kurs dolara traci: Nowe realia na rynku walutowym

Z upływem tygodnia kalendarz makro zapełnia się coraz poważniejszymi...

Transport w cieniu kryzysu: Eksperci oceniają sytuację i prognozy na 2025 rok

Eksperci zgodnie przyznali, że ubiegły rok był trudny. Choć...

Polityka w stylu Trumpa – wojny handlowe, sankcje i kontrowersyjne decyzje

Nowy prezydent USA kontynuuje koncept przemiany globalnej gospodarki w...

Chiny odpowiadają na cła Trumpa

Chińskie ministerstwo finansów ogłosiło wprowadzenie 15-procentowych ceł na import...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version