sobota, 26 kwietnia, 2025

Już prawie 44 proc. polskich MŚP z sektora handlowo-usługowego sprzedaje swoje usługi online

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Coraz więcej przedsiębiorców z branży handlowo-usługowej zaczyna interesować się sprzedażą w internecie. Prawie 44 proc. ankietowanych oferuje już swoje usługi online. Ponad połowa respondentów jednak wciąż tego nie robi (56 proc.). W badaniu Fiserv Polska, właściciela marki PolCard from Fiserv ankietowani najczęściej uzasadniali taką decyzję tym, że ich produkty lub usługi nie nadają się do sprzedaży online (66 proc.) bądź ich klienci nie oczekują od nich rozpoczęcia działalności w internecie (21 proc.).

Według raportu „Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP” zrealizowanego przez PolCard from Fiserv, ponad 33 proc. polskich MŚP z sektora handlowo-usługowego sprzedaje usługi lub produkty na własnej stronie internetowej. Z kolei 8 proc. respondentów swoją ofertę udostępnia na platformach typu marketplace np. Allegro, OLX. Jedynie 2 proc. wybiera do tego media społecznościowe. Warto podkreślić, że wysoki odsetek ankietowanych nadal nie oferuje sprzedaży produktów ani usług w internecie (56 proc).

Wraz z rozwojem technologii coraz więcej przedsiębiorstw rozpoczyna swoją działalność w internecie. W znacznym stopniu przyczyniła się do tego również pandemia. Obecne wyniki naszego badania wskazują jednak, że duży odsetek polskich MŚP wciąż nie oferuje sprzedaży online. Warto zaznaczyć, że taki rodzaj oferowania produktów czy usług przynosi wiele korzyści zarówno konsumentom, jak i przedsiębiorcom. Sprzedaż online umożliwia m.in. dotarcie do szerszego grona odbiorców i zdobycie nowych klientów. Jest to szczególnie ważne, ponieważ jak wynika z naszego badania prawie 45 proc. ankietowanych wskazała właśnie pozyskanie nowych klientów jako największe wyzwanie – mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska S.A. Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP 2

Źródło: Raport „Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP”, zrealizowany przez Fiserv Polska S.A., właściciela marki PolCard from Fiserv.

Dlaczego przedsiębiorcy nie chcą sprzedawać swoich usług lub produktów online?

Ponad dwie trzecie polskich MŚP, które nie sprzedają w internecie uważają, że ich produkty lub usługi nie nadają się do oferty online (66 proc.). Co piąty przedsiębiorca twierdzi natomiast, że jego klienci nie oczekują od niego rozpoczęcia działalności w internecie (21 proc.). Co ciekawe, prawie 5 proc. ankietowanych uważa, że nie znajdzie odbiorców dla swoich usług czy produktów w tym kanale. Podobny odsetek nie sprzedaje online z powodu możliwych kosztów wynikających ze stworzenia, a następnie obsługi sklepu internetowego (prawie 5 proc.). Zaledwie 2 proc. respondentów uważa, że przeniesienie swojej działalności do przestrzeni online jest zbyt skomplikowane.

Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP

Źródło: Raport „Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP”, zrealizowany przez Fiserv Polska S.A., właściciela marki PolCard from Fiserv.

Warto mieć świadomość, że obecnie większość produktów lub usług może być przedmiotem sprzedaży online. Dla przykładu nawet usługę naprawy samochodu czy wynajmu sprzętu budowlanego można zamówić przez internet. Dlatego też polskie MŚP nie powinny obawiać się uruchomienia takiej metody sprzedaży. Szczególnie, że odsetek użytkowników korzystających z internetu stale rośnie, co jest następnym powodem, dla którego ten właśnie kanał dystrybucji jest warty rozważenia. Jak wynika z raportu CBRE „Trendy w omnichannel w Polsce” obecnie aż 75 proc. osób zamawia produkty online co najmniej raz w miesiącu – podsumowuje Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska S.A.

Nota metodologiczna:

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Fiserv Polska, działającego pod marką PolCard from Fiserv – w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w maju 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa mikro, małych i średnich przedsiębiorstw zajmujących się handlem i usługami.

Próba n = 500.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Co dalej z ukraińskimi firmami w Polsce po zakończeniu wojny?

Od wybuchu rosyjskiej wojny w Ukrainie w lutym 2022...

Słowa mają moc… ale czy przynoszą zysk? Kondycja rynku książki w Polsce

W 2025 roku mija dokładnie 30 lat od ustanowienia...

Czterodniowy tydzień pracy krytycznie oceniany przez przedsiębiorców

Przedsiębiorcy nie są gotowi na czterodniowy tydzień pracy. „Nie...

Intel planuje kolejne masowe zwolnienia

Jeszcze w tym tygodniu Intel – jeden z największych...

Podobne tematy

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

ORLEN odzyskuje zaufanie Norges Bank i znika z listy obserwacyjnej

W wyniku działań naprawczych podjętych przez obecny Zarząd, ORLEN...

Marketing sensoryczny w metawersie: Czy wirtualne zakupy mogą angażować wszystkie zmysły?

Nowe technologie, takie jak wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość...

Transport w cieniu kryzysu: Eksperci oceniają sytuację i prognozy na 2025 rok

Eksperci zgodnie przyznali, że ubiegły rok był trudny. Choć...

Ataki na Owsiaka i WOŚP – raport IMM ujawnia skalę nagonki medialnej

W styczniu 2025 roku wizerunek założyciela Wielkiej Orkiestry Świątecznej...

2 lutego rusza program ochrony wyborów „Parasol Wyborczy” – rządowa tarcza przed dezinformacją

Minister Cyfryzacji Krzysztof Gawkowski zaprezentował podczas konferencji prasowej program...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version