Gorące tematy

Gospodarka

Ceny w USA rosną wolniej, ale ryzyko recesji coraz większe

Inflacja CPI w USA w marcu wyniosła 2,4 proc....
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Donald Trump podnosi cła. Polska branża eksportowa pod presją, ale nastroje stabilne

Decyzja prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa wprowadzająca szeroko zakrojone...

Marketing

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

Polityka

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Ewa Wrzosek i medialna burza, której skala zaskakuje

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności....

Prawo

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...
Autor/źródło

Gorące tematy

Gospodarka

Ceny w USA rosną wolniej, ale ryzyko recesji coraz większe

Inflacja CPI w USA w marcu wyniosła 2,4 proc....
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Donald Trump podnosi cła. Polska branża eksportowa pod presją, ale nastroje stabilne

Decyzja prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa wprowadzająca szeroko zakrojone...

Marketing

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

Polityka

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Ewa Wrzosek i medialna burza, której skala zaskakuje

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności....

Prawo

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...
Autor/źródło
Autor/źródło
poniedziałek, 14 kwietnia, 2025

Link building w 2024 roku: Wyzwania i strategie

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Artykuły sponsorowane, własne zaplecza i strategia outreach znalazły się w pierwszej trójce metod link buildingu, z których specjaliści SEO korzystają najczęściej. Biorąc dodatkowo pod uwagę, że co drugi ekspert za najbardziej wartościowe działanie uważa zdobywanie linków ze stron o wysokim autorytecie, realizacja strategii off-site SEO rysuje się dzisiaj jako czynność wymagająca sporych zasobów czasowych i finansowych, a także coraz większej skuteczności w zdobywaniu jakościowych linków. Nic więc dziwnego, że w badaniu WhitePress przeprowadzonym podczas konferencji SEO Vibes Polska 2024 to właśnie te aspekty zostały uznane za największe wyzwania współczesnego link buildingu. Jak sobie z nimi radzić?

Siła link buildingu tkwi w zbieżności tematycznej

Już od wielu lat eksperci są zgodni, że skuteczność strategii off-site SEO zależy nie tylko od liczby linków, lecz także ich jakości. Nic więc dziwnego, że w badaniu WhitePress niewiele osób wskazało katalogi i fora internetowe jako najczęściej wykorzystywaną metodę link buildingu. Największą popularnością cieszą się artykuły sponsorowanesą one głównym źródłem linków dla 44 proc. specjalistów SEO. Dużą rolę w off-site SEO odgrywają nadal własne zaplecza (17 proc.), a swoją pozycję umacnia także outreach marketing, czyli nawiązywanie współpracy z blogerami lub administratorami stron w celu pozyskania wartościowych linków zewnętrznych. Aż 15 proc. ekspertów przyznało, że dzisiaj jest to dla nich najważniejsza metoda link buildingu.

– Punktem wyjścia w działaniach off-site SEO jest odpowiedni research blogów i portali. Linki powinny być bowiem pozyskiwane z domen spójnych pod względem tematycznym z pozycjonowaną witryną.  Ponad 90 proc. ekspertów dba o tę kwestię w swoich działaniach, dlatego dużym ułatwieniem jest dla nich możliwość filtrowania serwisów po kategorii tematycznej, jaką umożliwia przykładowo wyszukiwarka portali w platformie WhitePress – wskazuje Anna Halama-Flisowska, Marketing Team Leader WhitePress.

Wyzwania ekspertów SEO

Badania WhitePress wskazują, że zdecydowanie największymi wyzwaniami link buildingu są dzisiaj trudności w zdobywaniu wartościowych linków (32 proc.) oraz ograniczone zasoby czasowe i budżetowe (31 proc.). Zarówno z pierwszym, jak i drugim problemem mierzy się co trzeci ekspert SEO. Nieco rzadziej wskazywane opcje to silna konkurencja i trudności w identyfikowaniu odpowiednich stron do zdobycia linków. Według Patrycji Góreckiej-Butory, Head of Marketing w WhitePress, wyzwania off-site SEO wynikają bezpośrednio z najczęściej wybieranych metod link buildingu.

Tworzenie wysokiej jakości treści, nadzór nad pracą copywriterów, nawiązywanie relacji z blogerami i właścicielami portali, wybór stron do publikacji artykułów sponsorowanych – każda z tych czynności zajmuje sporo czasu i wiąże się z kosztami. Gdy uświadomimy sobie, że doba ma tylko 24 godziny, a na dodatek żyjemy w czasach sukcesywnego uszczuplania budżetów marketingowych, zupełnie zrozumiałe stanie się to, dlaczego ograniczone zasoby czasowe i finansowe są aktualnie jednym z największych wyzwań dla ekspertów SEO dodaje Patrycja Górecka-Butora, WhitePress.

Przyszłość należy do linków ze stron o wysokim autorytecie

W badaniu WhitePress za najbardziej wartościowy aspekt link buildingu uznane zostało zdobywanie linków ze stron o wysokim autorytecie – tę opcję wskazała połowa ankietowanych ekspertów SEO. Jest to jednocześnie najtrudniejsza i najbardziej pożądana cecha linków. Dlatego też SEO-wcy cały czas rozwijają nowe strategie i dostrzegają zalety działań outreachowych w tym zakresie. Bardzo ważną kwestią jest również budowanie naturalnego profilu linków (41 proc. odpowiedzi).

Jeszcze kilkanaście lat temu wiele osób ograniczało działania SEO do tworzenia tekstów niskiej jakości i pozyskiwania tanich linków pozycjonujących. Dziś już wiemy, że taka strategia nie przynosi długofalowych efektów, a na dodatek może wpływać negatywnie na wizerunek marki.  A jakościowe działania stają się „must have” każdej strategii, a nie wyjątkiem. Potwierdzają to zarówno wyniki naszych badań, jak i dane z wielu międzynarodowych raportów. Myślę, że trend dbania o jakość linków i contentu nadal będzie się utrzymywał, co wpłynie na sukcesywne podnoszenie standardów naszej branży mówi Agata Gruszka, International SEO Manager w WhitePress.

Mimo ograniczeń czasowych i finansowych specjaliści SEO stawiają na wartościowe działania link buildingowe, zwracając szczególną uwagę na tematykę i autorytet stron, z których chcą pozyskać linki. Off-site SEO bazujące na przypadkowych źródłach niskiej jakości przechodzi już do historii. To dobra wiadomość nie tylko dla klientów, lecz także całego rynku SEO.

Badanie WhitePress zostało przeprowadzone wśród uczestników konferencji SEO Vibes Polska 2024, która odbyła się w maju tego roku.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Podobne tematy

AI Overviews od Google może zaszkodzić firmom. Czy czeka nas rewolucja w SEO?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz...

Linki, treści, ludzie – co naprawdę decyduje o sukcesie w SEO?

Po trzech latach wytężonej pracy badawczej i zainwestowaniu ponad...

Rewolucja w wyszukiwarkach: jak AI zmienia Google i strategie SEO?

Ostatnie pięć lat przyniosło prawdziwą rewolucję, zmieniającą zasady gry...

ORLEN odkrył nowe złoże gazu w Wielkopolsce

Niemal ćwierć miliarda metrów sześciennych gazu ziemnego wynoszą zasoby...

AFIR: Nowe wyzwania dla infrastruktury ładowania w Polsce

Zgodnie z AFIR, którego przepisy zaczęły być stosowane...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

ORLEN odzyskuje zaufanie Norges Bank i znika z listy obserwacyjnej

W wyniku działań naprawczych podjętych przez obecny Zarząd, ORLEN...

Budżet państwa to iluzja? Ponad 150 instytucji działa poza ustawą budżetową

Polska „funduszowa” ma się świetnie. Z każdym kolejnym rządem...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version