12 influencerów, 10 dni, 4 kraje, 16 miast i 6279 kilometrów – to wyzwanie, które podjęła grupa wpływowych twórców z Polski, Bułgarii, Holandii i Portugalii. Ich misją jest rzucenie światła na kluczowe projekty UE związane z polityką spójności, które mimo swojego znaczenia, pozostają nieznane dla wielu obywateli UE. Ta ekscytująca podróż to nie tylko prezentacja projektów finansowanych z funduszy UE, ale przede wszystkim kreatywna ekspedycja ukazująca różnorodność społeczno-ekonomiczną czterech krajów UE, zjednoczonych w dążeniu do pozytywnych zmian i poprawy jakości życia swoich obywateli.
Podczas trwania wyprawy, influencerzy przemierzyli prawie 6,5 tysiąca kilometrów, by swoim odbiorcom pokazać 14 projektów finansowanych z funduszy unijnych, na niebagatelną kwotę, łącznie 392 miliardów euro.
Dzięki w sumie, niespełna milionowi obserwujących na platformach od Instagrama po TikTok, mają wyjątkową pozycję, aby zaangażować odbiorców.
Tematyka polityczna, finansowa oraz inwestycyjna często nie przyciąga uwagi młodzieży. W związku z tym, do projektu “The Cohesion Tribe” zaproszeni zostali influencerzy, którzy na co dzień zajmują się tworzeniem treści dotyczących ich pasji, podróży i życia codziennego. Celem jest dotarcie do ich licznej publiczności oraz zaprezentowanie miejsc i inicjatyw wspieranych przez Unię Europejską. Aby jednak zwiększać świadomość wśród młodych Europejczyków, niezbędne jest systematyczne i ciągłe ukazywanie im nowych przedsięwzięć.
Architekt odcinków linii M2 Metra Warszawskiego w Warszawie, Polska. Jacek Dudkiewicz: “Dzięki pieniądzom z UE udało nam się skończyć 3 stacje naraz. Teraz możemy połączyć Wschód z Zachodem i jest mniej ruchu w mieście. Każda stacja podziemna jest połączona z czymś rozpoznawalnym na powierzchni. Dzięki ikonicznym neonowym znakom, pasażerowie wiedzą, gdzie są.”
João Nunes, założyciel i dyrektor generalny BLC3, Oliveira do Hospital, w Portugalii. “Dzięki naszemu zrównoważonemu rozwojowi w bioekonomii i gospodarce obiegu zamkniętego wspieramy innowacje w regionie i pomagamy temu regionowi rosnąć. Młodzi ludzie chcą wyzwań, dlatego naszą misją jest zatrzymanie wiedzy tutaj. Średnia wieku naszych pracowników to 29 lat. A większość z nich to kobiety.”
Założycielka Enschede Textielstad w Holandii, Annemieke Koster: “Czułam potrzebę zmiany czegoś w przemyśle modowym. Naszym wyzwaniem jest produkcja tkanin bardziej ekologicznych i zrównoważonych. W produkcji jest dużo odpadów, a tkaniny są wysyłane na całym świecie. Pracujemy z lokalnymi producentami i dążymy do przemysłu obiegu zamkniętego.”
Stara technika folklorystyczna, która była prawie zapomniana w Bułgarii, metropolitalna stacja autobusowa w Polsce, aplikacja VR do poprawy zdrowia psychicznego, czy renowacja muzeum porcelany o światowej sławie; projekty finansowane z funduszy spójności UE są liczne. Wszystkie mają to wspólne, że tworzą miejsca pracy i pomagają w wzroście gospodarczym i zrównoważonym rozwoju w konkretnych obszarach państw członkowskich, poprawiając jakość życia obywateli.
Dyrektor Marin Nikodimov ze Szkoły Temelko Nenkov w Perniku, Bułgaria: “Chcemy, aby 90% dzieci romskich w naszej szkole było zmotywowanych do pozostania w szkole i dało im szansę na rozwój. Niestety, nie jest to możliwe za pomocą matematyki i literatury. Dlatego zaczęliśmy osiem lat temu z dodatkowymi kreatywnymi działaniami w naszym programie nauczania. Warsztat marzeń działa! Każdy dyplom uważamy za wielki sukces.”
Wykorzystując atrakcyjność grywalizacji, obserwujący, którzy angażują się w tworzoną treść, mają szansę wygrać bilet o wartości 500 euro z Eurail.
Ta współpraca United Partners-UE wykracza poza tradycyjne prezentowanie projektów. To kreatywna ekspedycja prezentująca różnorodne społeczno-ekonomiczne tkaniny czterech krajów UE, zjednoczonych w dążeniu do pozytywnych zmian, zasypywaniu luk i poprawie jakości życia dla swoich obywateli. W śmiałym ruchu łączącym innowacje cyfrowe z opowieściami od podstaw, United Partners, czołowa agencja PR, i Komisja Europejska – DG REGIO wyruszyły na “Cohesion Story Quest”. Ta pionierska kampania informacyjna stanowi znaczącą zmianę w komunikowaniu polityki spójności UE, integrując nowoczesne metody i różnorodne kanały komunikacji. Kampania unikalnie angażuje influencerów, dziennikarzy i twórców treści do tworzenia i rozpowszechniania autentycznych, cyfrowych treści.
Projekty odwiedzone przez Cohesion Story Quest:
- Warsztat Marzeń, Szkoła Temelko Nenkov w Perniku, Bułgaria (18 marca 2024)
- Bułgarskie Narodowe Hafty – “MuzAtelie”, kulturalne i kreatywne miejsce dla zachowania, rozwoju i popularyzacji dziedzictwa kulturowego i bułgarskich rzemiosł w Trud, Bułgaria (19 marca 2024)
- “Zjednoczeni w Różnorodności” Szkoła Petko Rachev Slaveykov w Tryavna (19 marca 2024)
- DZIECI, NAUCZYCIELE I RODZICE RAZEM DLA LEPSZEJ PRZYSZŁOŚCI W TRYAVNA, Przedszkole Svetlina w mieście Tryavna, Bułgaria (19 marca 2024)
- Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie, Polska (21 marca 2024)
- Linia M2 Metra, Stacje Płocka, Księcia Janusza i Młynów, Warszawa, Polska (22 marca 2024)
- Dworzec, Stacja Autobusowa Lublin, Polska (22 marca 2024)
- Stacja Kraków Bieżanów – Projekt Renowacji Polskiej Linii Kolejowej E30/C-E30 (22 marca 2024)
- CENTRUM E-MENTALNE W HOLANDII (23 marca 2024)
- Enschede Textielstad, Holandia (24 marca 2024)
- Smart Solar Charging (SSC) Region Utrecht, Holandia (24 marca 2024)
- BLC3/ CENTRO BIO – Campus de Tecnologia e Inovação, Oliveira do Hospital, Portugalia (25 marca 2024)
- Muzeum dziedzictwa Vista Alegre, Portugalia (26 marca 2024)
- Atlantic Youth Creative Hub (AYCH), Porto, Portugalia (26 marca 2024)
Zakończenie wydarzenia, Porto (27 March, 2024)