ŻYWNOŚĆ I ROLNICTWOPolacy chcą być zdrowsi i bardziej ekologiczni

Polacy chcą być zdrowsi i bardziej ekologiczni

Koniec roku tuż za rogiem, a Polacy po świątecznym przejedzeniu tradycyjnie spisują już noworoczne postanowienia. O tym, co sobie obiecują, wiemy z raportu „Glovo Delivered 2023″. I tak, 34% Polaków zadeklarowało, że w Nowym Roku pragnie zdrowiej się odżywiać, o jeden procent więcej (35%) będzie ograniczać produkty zawierające cukier. Z kolei 27% badanych postanowiło schudnąć. Cieszy również fakt, jak wiele osób zauważa, jak dużym problemem jest wyrzucanie jedzenia – ograniczanie marnowania żywności zadeklarowało blisko 18% Polaków.

Nowy Rok zawsze jest okazją do refleksji nad minionymi miesiącami, rozliczania się z porażek i sukcesów oraz planowania przyszłości. Wielu ludzi wykorzystuje ten moment do tworzenia postanowień noworocznych – celów i zmian, które chcą wprowadzić w swoim życiu. Według najnowszych badań przeprowadzonych przez CBOS, blisko połowa polskiego społeczeństwa decyduje się na formułowanie postanowień noworocznych[1].

Polacy chcą zdrowiej się odżywiać – ale co to oznacza w praktyce?

Najpopularniejsze postanowienia noworoczne dotyczą odżywiania i zdrowego stylu życia Według „Glovo Delivered 2023” Polacy przede wszystkim chcą zdrowiej się odżywiać – zadeklarowało tak 34% respondentów. W tym ogólnym stwierdzeniu zawierają się jednak konkrety: ponad 35% badanych planuje ograniczać produkty zawierające cukier i jeść mniej słodyczy, 34% postanowiło pić więcej wody, a 27% postanowiło schudnąć.

Szczegółowe analizy zamówień w Glovo pokazały, że użytkownicy aplikacji, w trosce o swoje zdrowie najczęściej zamawiają potrawy wegetariańskie – w 2023 roku liczba dostarczonych produktów w tej kategorii dynamicznie wzrosła o 106%, a najbardziej popularnymi daniami zamawianymi przez wegetarian były bezmięsne opcje pad thai, pad udon i ryż smażony.

Najciekawsze trendy na 2024 rok

Ponad 24% badanych przewiduje, że w 2024 roku popularność wegetarianizmu i weganizmu nadal będzie wzrastała. Z kolei aż 35% badanych wskazało, że głównym trendem będzie, powiązane z wegetarianizmem ogólnie, ograniczenie spożywania mięsa. Na znaczeniu zyskają także diety pudełkowe (23%).

W kontekście zdrowia, 10% badanych wskazało, że jednym z głównych trendów na 2024 r. będzie wzrost znaczenia suplementów diety. A zatem, Polacy chcą dbać o swoje zdrowie poprzez połączenie zdrowej, zawierającej mniej cukru i mięsa diety, z odpowiednimi suplementami.

Wprowadzanie zdrowych nawyków żywieniowych to dobry start w Nowy Rok, a inwestycja we własne zdrowie, przynosi korzyści zarówno krótko, jak i długoterminowo. Podejmując świadome decyzje dotyczące diety, wpływamy pozytywnie na nasze samopoczucie i jakość życia oraz zapobiegamy wielu chorobom, takim jak: otyłość, cukrzyca typu 2, czy chorobom serca.

Polacy chcą przestać marnować jedzenie

W tym roku Polacy pobili niechlubny rekord – według “Glovo Delivered 2023” prawie 75% Polaków przyznało się do wyrzucania nadwyżki i marnowania żywności. Minimum raz w tygodniu robi to prawie 20% Polaków. Jak podaje raport „Nie marnuj jedzenia”[2] w naszym kraju marnuje się 4,8 mln ton żywności, a zwykli konsumenci odpowiadają aż za 60% wyrzucanego jedzenia.

Z drugiej strony, jak wynika z badania „Glovo Delivered 2023”, rośnie liczba osób, które zauważa, jak dużym problem jest wyrzucanie jedzenia – ograniczanie marnowania żywności w przyszłym roku zadeklarowało blisko 18% Polaków.

[1] https://www.obserwatorlokalny.pl/artykul/3854,co-drugi-polak-robi-postanowienia-noworoczne-jedno-od-lat-jest-na-szczycie-listy

[2] https://www.bankier.pl/wiadomosc/Polacy-marnuja-zywnosc-na-potege-chociaz-inflacja-nieco-hamuje-ten-trend-Padl-niechlubny-rekord-8630533.html

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...
Exit mobile version