Gorące tematy

Gospodarka

Ceny w USA rosną wolniej, ale ryzyko recesji coraz większe

Inflacja CPI w USA w marcu wyniosła 2,4 proc....
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Donald Trump podnosi cła. Polska branża eksportowa pod presją, ale nastroje stabilne

Decyzja prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa wprowadzająca szeroko zakrojone...

Marketing

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

Polityka

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Ewa Wrzosek i medialna burza, której skala zaskakuje

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności....

Prawo

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...
Autor/źródło

Gorące tematy

Gospodarka

Ceny w USA rosną wolniej, ale ryzyko recesji coraz większe

Inflacja CPI w USA w marcu wyniosła 2,4 proc....
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Donald Trump podnosi cła. Polska branża eksportowa pod presją, ale nastroje stabilne

Decyzja prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa wprowadzająca szeroko zakrojone...

Marketing

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

Polityka

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Ewa Wrzosek i medialna burza, której skala zaskakuje

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności....

Prawo

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...
Autor/źródło
Autor/źródło
wtorek, 15 kwietnia, 2025

Rynek reklamy w Polsce: listopad 2023 r.

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

W internecie i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade”, natomiast w telewizji – „Pharmaceuticals – wynika z danych gemiusAdReal za listopad 2023.

Prezentowane dane pochodzą z gemiusAdReal – cross-mediowego badania rynku reklamowego. Analizie poddano kreacje reklamowe emitowane w listopadzie 2023 w internecie, telewizji oraz radiu.

RYNEK REKLAMY INTERNETOWEJ

W listopadzie 2023 odnotowaliśmy 86,1 mld emisji kreacji reklamowych display i wideo, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3002 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 87,69% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,81 sekundy (10,42 sekundy dla kreacji typu display i 7,55 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital w listopadzie (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45,26%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 51,64% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 45,61%.

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (37,6 mld mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w listopadzie wyniósł 43,6%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,41 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji –  48,60%.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (6,3 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 7,3% oraz Clothing and accessories (5,7 mld kontaktów reklamowych i SoV – 6,6%). 

Top reklamodawcy online

Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w listopadzie 2023 była marka Media Expert, która wygenerowała 4,36 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 81,8% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Allegro.pl z 2,97 mld kontaktów i 80,9% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Ceneo.pl (2,69 mld kontaktów i zasięg na poziomie 78,4%).

Ranking TOP 10 marek zamyka Empik, który odnotował 0,69 mld kontaktów reklamowych.

Wydatki na reklamę online

Analiza wydatków reklamowych na kampanie display online potwierdza aktywność marki Media Expert, która znalazła się na pierwszym miejscu zestawienia – jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 6,53%. Na drugim miejscu uplasowała się marka Ceneo.pl z 4,79% udziału, natomiast podium zamyka Allegro.pl (4% udziału).

Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.

RYNEK REKLAMY TELEWIZYJNEJ

W listopadzie w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”, która ponownie wyprzedziła branżę „Trade”. Wygenerowała ona ponad 17,6 mld kontaktów reklamowych, docierając do 93,19% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w listopadzie wyniósł dla tej branży 24,3%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 18,05 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Trade” (13,4 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 18,5% oraz 93,40% zasięgu), podium zamyka natomiast branża Food (10,74 mld kontaktów reklamowych, SoV – 14,8% i zasięg – 93,10%).

Top reklamodawcy TV

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w listopadzie była marka Lidl. Wygenerowała ona 1,69 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,79% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert (1,68 mld kontaktów reklamowych i 87,68% zasięgu), natomiast na trzecim – Kinder (1,06 mld kontaktów i 84,52% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka IKEA z 0,68 mld kontaktów reklamowych i 84,26% zasięgu w populacji 7-75. 

Wydatki na reklamę TV

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Media Expert – jej udział wyniósł 3% – a na drugim Lidl, z udziałem na poziomie 2,90%. Trzecie miejsce należało do Kinder z udziałem 2,07%.

RYNEK REKLAMY RADIOWEJ

W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w listopadzie była branża „Trade” (11,6 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (3,6 mld kontaktów) oraz „Automotive” (2,7 mld kontaktów reklamowych).

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w listopadzie była ponownie marka Media Expert – wygenerowała ona 2,9 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,75% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Euro RTV AGD (1,6 mld kontaktów reklamowych, 83,04% zasięgu), na trzecim – MediaMarkt (0,66 mld kontaktów, 78,25% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka Netto (0,35 mld kontaktów i 72,79% zasięgu).

Wydatki na reklamę radiową

Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w listopadzie marka Media Expert (12,89%). Kolejne miejsca należą do Euro RTV AGD (6,74%) oraz MediaMarkt (2,99%).

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Rosną wynagrodzenia, ale realna siła nabywcza nie – Barometr Rynku Pracy 2025

Choć 39% Polaków wskazuje na wzrost wynagrodzeń, poprawę sytuacji...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Podobne tematy

Podwyżki cen ładowania aut elektrycznych – gdzie jest najtaniej, a gdzie drożej?

Operatorzy po raz kolejny dokonują korekt swoich cenników. W...

ORLEN odzyskuje zaufanie Norges Bank i znika z listy obserwacyjnej

W wyniku działań naprawczych podjętych przez obecny Zarząd, ORLEN...

Marketing sensoryczny w metawersie: Czy wirtualne zakupy mogą angażować wszystkie zmysły?

Nowe technologie, takie jak wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość...

Ataki na Owsiaka i WOŚP – raport IMM ujawnia skalę nagonki medialnej

W styczniu 2025 roku wizerunek założyciela Wielkiej Orkiestry Świątecznej...

2 lutego rusza program ochrony wyborów „Parasol Wyborczy” – rządowa tarcza przed dezinformacją

Minister Cyfryzacji Krzysztof Gawkowski zaprezentował podczas konferencji prasowej program...

Zmiana struktury w Biurze Reklamy Polska Press Grupy

1 marca br. Witold Trzciński obejmie stanowisko dyrektora Centralnego...

Polska wśród krajów najbardziej narażonych na dezinformację

Polska doświadczyła 1,443 przypadków kampanii dezinformacyjnych w ciągu ostatnich...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version