PRACA I KARIERAREKRUTACJAZobacz, jak znaleźć kierowcę ciężarówki

Zobacz, jak znaleźć kierowcę ciężarówki

Zobacz, jak znaleźć kierowcę ciężarówki

Choć polski sektor transportowy jest jednym z najsilniejszych w Europie i stanowi jego czwartą część, nieprzychylny trend może wkrótce pojawić się także w naszym kraju. Dlatego przewoźnicy już dziś powinni przygotować plan działania, nie tylko jak pozyskać wykwalifikowanych kierowców, ale także jak zatrzymać tych już pracujących w firmach transportowych. Zobacz kilka sposobów, które mogą wspomóc efektywne poszukiwania kierowców.

Przejrzysta i atrakcyjna oferta pracy

Opublikowanie ogłoszenia o pracę to najpopularniejsza forma poszukiwania pracowników, nie tylko w branży transportowej. Jednak aby pracodawca mógł liczyć na duży odzew, musi wiedzieć, jak przygotować przejrzystą ofertę pracy.

Najważniejszy jest opis stanowiska z jasnym wyszczególnieniem obowiązków kierowcy oraz przedstawienie precyzyjnych wymagań. Warto także zamieścić informacje, czy osoby, którym brakuje kilku wskazanych kwalifikacji, mogą także ubiegać się o to stanowisko. W ogłoszeniu powinna znaleźć się także informacja o benefitach pracowniczych oraz wymiarze urlopu wypoczynkowego i zdrowotnego (jeśli jest uregulowany inaczej niż w powszechnie obowiązujących przepisach, np. dla osób zatrudnionych na podstawie kontraktu B2B).

Jeśli korzystasz z gotowych formularzy aplikacyjnych, pamiętaj, aby nie przesadzać z ich długością. Potencjalni pracownicy mogą zrezygnować z aplikowania, jeśli zmusisz ich do wypełnienia kilkunastu komórek z danymi. Im krótszy formularz, tym lepiej.

Gdy Twoja oferta jest już gotowa, zamieść ją na swojej stronie internetowej, mediach społecznościowych oraz portalach przeznaczonymi do publikowania ofert pracy (zwłaszcza tych branżowych).

Szkolenia i kursy oferowane przez firmę

Motywy podjęcia pracy mogą skupiać się na wysokości pensji, wymiarze czasu pracy, ale także możliwościach rozwoju. Dlatego warto oferować nowym pracownikom kursy oraz szkolenia, które pozwolą im zdobyć nowe umiejętności.

To atrakcyjny benefit zwłaszcza dla niedoświadczonych kierowców, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy. Koszt wejścia do zawodu to zazwyczaj wydatek rzędu 10-12 tysięcy złotych i nie każdy może sobie na niego pozwolić. Dlatego dzięki firmowym kursom przedsiębiorstwo zyskuje wykwalifikowanych kierowców gotowych do pracy, którzy są przygotowani do radzenia sobie w różnych sytuacjach na drodze. Ponadto posiadają umiejętności stricte dopasowane do potrzeb firmy.

Lekcje języka

Kierowcy często wyruszają w międzynarodowe trasy, podczas których są zmuszeni choć w podstawowym stopniu posługiwać się obcymi językami. Dla pracowników, którzy po raz pierwszy odbywają zagraniczne trasy, bariera językowa może powodować stres. Dlatego warto pomyśleć o jego zniwelowaniu, oferując darmowe zajęcia z obcego języka. Niektóre firmy idą o krok dalej i przygotowują własne słowniki pojęć branżowych, by jeszcze mocniej ułatwić pracę swoim kierowcom.

Program poleceń pracowniczych

Jednym z najtańszych sposób znalezienia nowych kierowców jest uruchomienie systemu poleceń pracowniczych wewnątrz firmy. Polega on na tym, że pracownik za polecenie kandydata na stanowisko w otwartej rekrutacji otrzymuje określoną kwotę pieniędzy. Kwota powinna być odpowiednio wysoka, aby zachęcić pracowników do poszukiwania kandydatów wśród znajomych. Jednak nawet wysoka nagroda i tak nie przewyższa kosztów poszukiwania pracowników innymi metodami.

 

 

 

 

 

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...
Exit mobile version