Gorące tematy

Gospodarka

Zamówienia w USA zaskakują, indeks IFO rośnie, a w Polsce WIBOR spada

Światowe rynki złapały ostatnio trochę stabilizacji. Ani dane z...
00:04:00

Presja na RPP rośnie. Rynek obstawia nawet trzy cięcia stóp w 2025 r.

Realna dynamika funduszu płac w sektorze przedsiębiorstw obniżyła się...

Złoty pod presją po danych o sprzedaży, PMI z Europy i USA dominują nastroje

Środa upłynęła na rynkach pod dyktando indeksów koniunktury. Zarówno...

Sprzedaż detaliczna znów na minusie. RPP dostaje kolejny argument do cięcia stóp

Konsumpcja w Polsce kolejny raz rozczarowała, przez co rosną...
00:01:37

Maciej Duszczyk: Ukraina musi przetrwać jako państwo prozachodnie, nawet kosztem migracji

Kluczowym cywilizacyjnym wyzwaniem dla Polski jest to, aby Ukraina...

Marketing

PR w erze AI: technologia rośnie w siłę, ale autentyczność nie wychodzi z mody

Podczas gdy technologia i sztuczna inteligencja odgrywają coraz większą...

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Polityka

Trzaskowski najczęściej wspominany w mediach, Biejat wyprzedza Mentzena w social mediach

Najbardziej medialnym kandydatem na prezydenta kolejny tydzień z rzędu...
00:02:06

Z jakimi samochodami kojarzą się Polakom kandydaci na prezydenta? Zobacz wyniki badania

Agencja On Board Think Kong przedstawia wyniki nietypowego badania...
00:01:37

Maciej Duszczyk: Ukraina musi przetrwać jako państwo prozachodnie, nawet kosztem migracji

Kluczowym cywilizacyjnym wyzwaniem dla Polski jest to, aby Ukraina...

Prawo

Jak zapoznać się z aktami w sprawie karnej?

Wiele osób, przeciwko którym prowadzone jest postępowanie karne, chciałoby...

Europejskie prawo jazdy w wersji 2.0 – co się zmieni dla kierowców i firm transportowych?

Unia Europejska finalizuje prace nad pakietem reform, które na...

Nowelizacja ustawy wiatrakowej a rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce

Jest coraz bliżej do uchwalenia przez sejm nowelizacji tzw....

Dywidenda dla komplementariusza nie podlega VAT – korzystna interpretacja podatkowa

Wypłata udziału w zysku komplementariuszowi nie stanowi dla...

Biznes kontra fikcja doręczenia – co oznaczają przepisy dla przedsiębiorców pozywających dłużników

Głośna ostatnio sprawa posła Płażyńskiego, któremu Sąd Okręgowy w...
Autor/źródło

Gorące tematy

Gospodarka

Zamówienia w USA zaskakują, indeks IFO rośnie, a w Polsce WIBOR spada

Światowe rynki złapały ostatnio trochę stabilizacji. Ani dane z...
00:04:00

Presja na RPP rośnie. Rynek obstawia nawet trzy cięcia stóp w 2025 r.

Realna dynamika funduszu płac w sektorze przedsiębiorstw obniżyła się...

Złoty pod presją po danych o sprzedaży, PMI z Europy i USA dominują nastroje

Środa upłynęła na rynkach pod dyktando indeksów koniunktury. Zarówno...

Sprzedaż detaliczna znów na minusie. RPP dostaje kolejny argument do cięcia stóp

Konsumpcja w Polsce kolejny raz rozczarowała, przez co rosną...
00:01:37

Maciej Duszczyk: Ukraina musi przetrwać jako państwo prozachodnie, nawet kosztem migracji

Kluczowym cywilizacyjnym wyzwaniem dla Polski jest to, aby Ukraina...

Marketing

PR w erze AI: technologia rośnie w siłę, ale autentyczność nie wychodzi z mody

Podczas gdy technologia i sztuczna inteligencja odgrywają coraz większą...

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Polityka

Trzaskowski najczęściej wspominany w mediach, Biejat wyprzedza Mentzena w social mediach

Najbardziej medialnym kandydatem na prezydenta kolejny tydzień z rzędu...
00:02:06

Z jakimi samochodami kojarzą się Polakom kandydaci na prezydenta? Zobacz wyniki badania

Agencja On Board Think Kong przedstawia wyniki nietypowego badania...
00:01:37

Maciej Duszczyk: Ukraina musi przetrwać jako państwo prozachodnie, nawet kosztem migracji

Kluczowym cywilizacyjnym wyzwaniem dla Polski jest to, aby Ukraina...

Prawo

Jak zapoznać się z aktami w sprawie karnej?

Wiele osób, przeciwko którym prowadzone jest postępowanie karne, chciałoby...

Europejskie prawo jazdy w wersji 2.0 – co się zmieni dla kierowców i firm transportowych?

Unia Europejska finalizuje prace nad pakietem reform, które na...

Nowelizacja ustawy wiatrakowej a rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce

Jest coraz bliżej do uchwalenia przez sejm nowelizacji tzw....

Dywidenda dla komplementariusza nie podlega VAT – korzystna interpretacja podatkowa

Wypłata udziału w zysku komplementariuszowi nie stanowi dla...

Biznes kontra fikcja doręczenia – co oznaczają przepisy dla przedsiębiorców pozywających dłużników

Głośna ostatnio sprawa posła Płażyńskiego, któremu Sąd Okręgowy w...
Autor/źródło
Autor/źródło
niedziela, 27 kwietnia, 2025

92% firm przyznaje, że musi zrobić więcej w zakresie polityki informacyjnej dotyczącej AI i bezpieczeństwa danych

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online
  • Budując zaufanie klientów w zakresie bezpieczeństwa danych, organizacje skupiają się przede wszystkim na zgodności z regulacjami, podczas gdy konsumenci najbardziej cenią sobie przejrzystość – wynika z Cisco’s 2023 Data Privacy Benchmark Study.
  • 92% respondentów twierdzi, że ich firma powinna zrobić więcej, aby zapewnić klientów o tym, jak ich dane są wykorzystywane przez AI.
  • Organizacje uzyskały 180% zwrotu z inwestycji w prywatność, przy czym szacowane korzyści znacznie wzrosły w ciągu ostatniego roku.
  • 90% respondentów uważa, że globalni dostawcy mogą lepiej chronić ich dane w porównaniu do lokalnych.
  • Dane zostały zebrane w ramach anonimowej ankiety, przeprowadzonej w 26 państwach, wśród ponad 4700 specjalistów ds. bezpieczeństwa i prywatności danych.

Cisco opublikowało wyniki 2023 Data Privacy Benchmark Study. Była to szósta edycja badania opinii profesjonalistów odnośnie do ochrony prywatności danych. Pomimo trudnego otoczenia gospodarczego, organizacje nadal inwestują w prywatność, przy czym wydatki znacznie wzrosły – z 1,2 mln USD trzy lata temu do 2,7 mln USD w tym roku. Jednak 92% respondentów uważa, że ich organizacja musi zrobić więcej, aby zapewnić klientów o bezpieczeństwie ich danych. Badanie wykazało również, że priorytety firm w zakresie ochrony prywatności różnią się od priorytetów konsumentów.

Rozbieżność między oczekiwaniami konsumentów a strategiami prywatności firm

W badaniu stwierdzono rozdźwięk między środkami ochrony prywatności danych stosowanymi przez firmy a tym, czego konsumenci oczekują od organizacji, zwłaszcza jeśli chodzi o sposób, w jaki stosują i wykorzystują one sztuczną inteligencję (AI).

Inne badanie Cisco – zeszłoroczne 2022 Consumer Privacy Survey – wykazało, że 60% konsumentów jest zaniepokojonych sposobem, w jaki organizacje stosują i wykorzystują obecnie AI, a 65% straciło już zaufanie do organizacji w związku z ich praktykami w tym zakresie. Konsumenci stwierdzili również, że najlepszym sposobem na zwiększenie ich komfortu byłoby zapewnienie możliwości rezygnacji z rozwiązań opartych na AI. Z drugiej strony z badania wynika, że zapewnienie tej możliwości było wybierane najrzadziej (w przypadku 22%) spośród opcji, które organizacje wprowadziłyby w celu uspokojenia konsumentów.

„Jeśli chodzi o zdobywanie i budowanie zaufania, zgodność z przepisami nie wystarczy” – powiedział Harvey Jang, wiceprezes i dyrektor ds. prywatności w Cisco. Przejrzystość w korzystaniu z danych była najważniejszym priorytetem dla konsumentów (39%), aby zaufać firmom, podczas gdy badane organizacje uważały, że priorytetem numer jeden w budowaniu zaufania klientów jest zgodność z przepisami (30%).

Mimo że 96% firm uważa, że posiada procesy pozwalające spełnić odpowiedzialne i etyczne standardy, których klienci oczekują w przypadku rozwiązań i usług opartych na AI, 92% respondentów uważa, że ich organizacja musi zrobić więcej, aby zapewnić spokój konsumentów w zakresie ich danych.

Zwrot z inwestycji w prywatność

Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej, organizacje nadal inwestują w ochronę prywatności – wydatki na ten cel wzrosły z 1,2 mln USD trzy lata temu do 2,7 mln USD w tym roku. Ponad 70% badanych organizacji wskazało, że uzyskuje „znaczące” lub „bardzo znaczące” korzyści z inwestycji w ochronę prywatności, takie jak budowanie zaufania klientów, zmniejszenie opóźnień w sprzedaży lub ograniczenie strat wynikających z naruszenia danych. Średnio organizacje szacują korzyści w tym zakresie na blisko dwukrotność wydatków (dokładnie 180%), a 94% wszystkich respondentów wskazało, że ich zdaniem korzyści z ochrony prywatności przeważają nad kosztami.

W związku z tym, że prywatność jest kluczowym priorytetem biznesowym, coraz więcej organizacji zdaje sobie sprawę, że każdy w ich organizacji odgrywa istotną rolę w ochronie danych. W tym roku 95% respondentów stwierdziło, że „wszyscy pracownicy” muszą wiedzieć, jak chronić prywatność danych.

„Podejście firm do prywatności danych ma wpływ nie tylko na zgodność z przepisami” – powiedział Dev Stahlkopf, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. prawnych w Cisco. „Inwestycje w prywatność napędzają wartość biznesową w zakresie sprzedaży, bezpieczeństwa, operacji, a co najważniejsze – zaufania”.

Koszty lokalizacji danych i większe zaufanie do globalnych dostawców

Przepisy dotyczące prywatności odgrywają ważną rolę, umożliwiając rządom pociąganie organizacji do odpowiedzialności za sposób, w jaki zarządzają danymi osobowymi, a 157 krajów (względem poprzedniego roku, odpowiednie legislacje wprowadziło 12 nowych państw) posiada obecnie przepisy dotyczące prywatności. Mimo że przestrzeganie tych przepisów wiąże się ze znacznym wysiłkiem i kosztami, 79% wszystkich respondentów korporacyjnych stwierdziło, że przepisy dotyczące prywatności miały pozytywny wpływ.

Chociaż 88% respondentów uważa, że ich dane byłyby bezpieczniejsze, gdyby były przechowywane wyłącznie w ich kraju lub regionie, badania wskazują, że nie jest to zgodne z prawdą, jeśli weźmie się pod uwagę koszty, bezpieczeństwo i inne kompromisy. Co niezwykłe, 90% stwierdziło również, że globalny dostawca, działający na dużą skalę, może lepiej chronić dane w porównaniu z dostawcami lokalnymi.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Luka w kompetencjach IT zagrożeniem dla firm – raport Hays Poland

Szybki rozwój technologii oraz zwiększone ryzyko cyberataków przyczyniają się...

Sposoby finansowania zakupu systemu ERP

System ERP integruje wszystkie działy i procesy biznesowe firmy....

Nie daj się nabrać na blokadę BLIK – tak działają oszuści

Cyberprzestępcy nie śpią i coraz częściej sięgają po sprytne...

Wiceprezes Comarch na Europejskim Kongresie Gospodarczym: AI tworzy nowe zagrożenia

— Nie doceniamy skali wyzwania, jakim jest wdrożenie Krajowego...

Podobne tematy

Cyberprzestępcy zmieniają strategię – web shell na czele metod ataku

W IV kwartale 2024 roku cyberprzestępcy coraz częściej wykorzystywali...

Cisco Live EMEA 2025: Ponad 17 000 profesjonalistów IT spotyka się w Amsterdamie

Wydarzenie Cisco Live, które odbywa się w Amsterdamie...

Polacy wybierają wygodę kosztem bezpieczeństwa w sieci – wyniki Adyen Digital Report 2024

Pomimo rosnącej liczby cyberataków i oszustw 30 proc. konsumentów...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

Compensa wdraża AI, by zwiększyć efektywność o 75%

Compensa, jeden z liderów polskiego rynku ubezpieczeń majątkowych, wprowadza...

Grupa Arche wypłaciła inwestorom 56 mln zł w 2024 roku

W samym 2024 r. inwestorzy otrzymali ponad 56 mln...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version