środa, 19 lutego, 2025

Compensa wdraża AI, by zwiększyć efektywność o 75%

Compensa, jeden z liderów polskiego rynku ubezpieczeń majątkowych, wprowadza nowe rozwiązanie usprawniające współpracę z brokerami. Jako pierwsza firma ubezpieczeniowa w Polsce wdrożyła asystenta opartego na sztucznej inteligencji, który znacząco przyspiesza przygotowanie oferty ubezpieczenia dla przedsiębiorstw z kilku dni do zaledwie kilku minut.

To rewolucyjna zmiana w obsłudze klientów korporacyjnych. Nasz Asystent AI analizuje w kilkanaście sekund setki stron dokumentacji, co do tej pory wymagało wielu godzin pracy ze strony człowieka. Dzięki temu nasi underwriterzy mogą się skupić na tym, co najważniejsze: indywidualnej ocenie ryzyka i przygotowaniu najlepszych warunków ubezpieczenia – mówi Adam Dwulecki, wiceprezes Compensy odpowiedzialny za obszar ubezpieczeń korporacyjnych.

Compensa jest jednym z kluczowych graczy na rynku ubezpieczeń korporacyjnych. W 2023 roku brokerzy ulokowali w firmie składkę o wartości blisko miliarda złotych*, a łączny przypis składki od klientów korporacyjnych i MSP w ubiegłym roku wyniósł blisko 2 mld zł. – Współpracujemy ze wszystkimi liczącymi się brokerami w Polsce: od dużych, międzynarodowych pośredników po małe, lokalne firmy brokerskie. Chcemy jeszcze skuteczniej odpowiadać na potrzeby naszych partnerów, dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie innowacyjnego rozwiązania AI – podkreśla Adam Dwulecki.

Jak działa Asystent AI?

Proces jest prosty i intuicyjny. Brokerzy przesyłają do Compensy e-mailowe zapytania o ubezpieczenie dla swoich klientów. Dokumentacja trafia do Asystenta AI, który przeprowadza jej analizę w ciągu mniej niż minuty. System identyfikuje sumy ubezpieczenia, porządkuje klauzule oraz określa ich zgodność ze standardami Compensy, a następnie przygotowuje propozycję ubezpieczenia. Dzięki temu underwriter może skoncentrować się na ocenie ryzyka i szybkiej weryfikacji propozycji przygotowanej przez AI. Kolejnym etapem jest potwierdzenie warunków ubezpieczenia i wysokości składki. Pierwsze ubezpieczenie z wykorzystaniem Asystenta AI Compensa wystawiła w grudniu 2024 roku.

Rocznie otrzymujemy 80 tysięcy zapytań od brokerów. Każde z nich to średnio 30-40 stron dokumentacji oraz nawet 100 różnych klauzul i ryzyk do przeanalizowania. Dzięki AI znacząco przyspieszamy proces obsługi. Naszym celem jest, aby do końca roku 85% zapytań brokerskich było analizowanych przez Asystenta AI. Pozwoli to zwiększyć liczbę skutecznie obsługiwanych zapytań o 75%, co bezpośrednio wpłynie na wzrost sprzedaży w segmencie ubezpieczeń korporacyjnych – mówi Tomasz Szejnoch, dyrektor Biura Ubezpieczeń Korporacyjnych Majątkowych w Compensie.

Compensa stawia na technologie

Wdrożenie Asystenta AI to kolejny krok w cyfrowej transformacji Compensy. Firma już teraz wykorzystuje sztuczną inteligencję w innych obszarach swojej działalności. Likwidację szkód komunikacyjnych wspomaga system automatycznej oceny uszkodzeń na podstawie zdjęć, który pozwala na błyskawiczną wycenę prostych szkód. Klienci mogą liczyć także m.in. na wsparcie inteligentnego chatbota, pomagającego im w zgłaszaniu szkód przez całą dobę.

Technologia AI to dla nas nie tylko narzędzie do automatyzacji, ale przede wszystkim sposób na budowanie lepszych doświadczeń klienta. Kiedy klient zgłasza szkodę, nie interesują go procesy czy systemy chce po prostu szybko wrócić do normalności. I właśnie w tym AI jest nieocenione zamienia skomplikowane procedury w proste i szybkie rozwiązania. To jak przeskok z ery analogowej do cyfrowej, ale bez utraty ludzkiego pierwiastka w obsłudze – mówi Marek Gołębiewski, członek zarządu Compensy, odpowiedzialny za likwidację szkód.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Projektując Asystenta AI, Compensa priorytetowo potraktowała kwestie bezpieczeństwa danych i ochrony informacji klientów.

Asystent AI do obsługi brokerów, tak jak inne nasze rozwiązania korzystające z systemów sztucznej inteligencji, został zaprojektowany zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa i wymogami regulacyjnymi. Wszystkie wrażliwe dane klientów są odpowiednio zabezpieczone i przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a dostęp do nich jest ściśle kontrolowanywyjaśnia Tomasz Szejnoch.

Wprowadzenie Asystenta AI jest częścią szerszej transformacji cyfrowej Compensy, która systematycznie wdraża innowacyjne rozwiązania w kolejnych obszarach działalności. Nowy system obsługi ubezpieczeń korporacyjnych nie tylko usprawni pracę brokerów i underwriterów, ale przede wszystkim pozwoli na lepszą obsługę klientów końcowych. To kolejny krok w budowaniu nowoczesnego, cyfrowego ekosystemu ubezpieczeniowego, który łączy efektywność technologiczną z najwyższymi standardami obsługi klienta. W transformacji Compensę wspiera należąca do niej spółka Beesafe, która pełni rolę centrum technologicznego dla ubezpieczyciela. Beesafe uczestniczył w pracach nad wdrożeniem Asystenta AI dla ubezpieczeń korporacyjnych.

*1 lipca 2024 roku Compensa połączyła się z Wiener. Wynik za 2023 roku to suma składki ulokowanej przed fuzją przez brokerów w obu towarzystwach ubezpieczeniowych.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Polskie firmy coraz lepiej przygotowane na AI

Wyniki najnowszego badania EY "Jak polskie firmy wdrażają AI"...

Cherrypick Games: 2,1 mln zł przychodów w 2024 roku i nowa strategia biznesowa

Ponad 0,55 mln zł przychodów netto odnotował w czwartym...

Graeme Stewart o ryzykach AI: Stronniczość, błędy i brak regulacji

W ostatnich tygodniach świat technologii ponownie zdominowała rozmowa na...

Ailleron rozpoczyna przegląd opcji strategicznych dotyczących sprzedaży udziałów w Software Mind

Zarząd Ailleron S.A. poinformował o podjęciu decyzji dotyczącej rozpoczęcia...

ORLEN z lepszą oceną w rankingu środowiskowym

Grupa ORLEN uzyskała wysoką ocenę w niezależnym globalnym badaniu...

Podobne tematy

Polacy wybierają wygodę kosztem bezpieczeństwa w sieci – wyniki Adyen Digital Report 2024

Pomimo rosnącej liczby cyberataków i oszustw 30 proc. konsumentów...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

Marketing sensoryczny w metawersie: Czy wirtualne zakupy mogą angażować wszystkie zmysły?

Nowe technologie, takie jak wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość...

Pilotaż zakończony sukcesem – Poczta Polska rusza z modernizacją kolejnych placówek

W pierwszym kwartale 2025 roku Poczta Polska rozpoczyna proces...

Badanie „Kobiety w biznesie” – jak przedsiębiorczynie zmieniają polski rynek?

Gdyby więcej jednoosobowych działalności gospodarczych należało do kobiet, to...

Urząd Ochrony Danych Osobowych bada zgodność DeepSeek z regulacjami UE

Urząd Ochrony Danych Osobowych (UODO) rozpoczął analizę modelu DeepSeek...

Michał Wrzesiński ponownie prezesem WeNet Group S.A.

Z dniem 3 lutego br. Michał Wrzesiński ponownie objął...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version