BIZNESAutomaty do odbioru przesyłek kurierskich w centrach handlowych

Automaty do odbioru przesyłek kurierskich w centrach handlowych

Współpraca z sieciami handlowymi stanowi wiodący obszar działalności każdego operatora, który etapowo rozwija własne możliwości biznesowe, a także otwiera się na nowe lokalizacje, umożliwiające jeszcze skuteczniejsze dotarcie z usługą do klientów zarówno w większych, jak i mniejszych miejscowościach.

Rozbudowa infrastruktury automatów do odbioru przesyłek wiąże się bezpośrednio z partnerstwem z sieciami, które niesie za sobą szereg korzyści, ale jednocześnie wymaga dużego zaangażowania w zakresie weryfikacji atrakcyjności poszczególnych lokalizacji. Dynamika rozwoju rynku e-commerce sprawia, że sieci dostosowują się do nowych wyzwań. Popyt na zautomatyzowane punkty odbioru bezpośrednio wiąże się z oczekiwaniami konsumentów, które należy zaspokoić. Z drugiej strony jest to także okazja na implementację usług dodatkowych, mających na celu zaproponowanie uczestnikom rynku możliwości wyboru najlepszego dla nich rozwiązania.

Droga do rozwoju oferty

Nowoczesne rozwiązania, które ułatwiają i przyspieszają odbiór przesyłek to również naturalna droga do rozwoju oferty oraz optymalizacja pierwszej i ostatniej mili kurierskiej. Nowe urządzenia w kolejnych kluczowych lokalizacjach dają jeszcze większej liczbie klientów sieci handlowych możliwość skorzystania z usługi odbioru paczek podczas codziennych zakupów. Rozwiązanie jest wygodne i komfortowe, ponieważ pozwala zaoszczędzić czas. Wystarczy wspomnieć, że konsument podczas wizyty w sklepie zrobi zakupy, a przy okazji odbierze przesyłkę.

 

Z perspektywy hiper lub supermarketów istotnym elementem jest również otwarta sieć agnostyczna, dostępna dla wielu firm kurierskich. Stanowi ona kolejne udogodnienie dla klientów, którzy mogą podejmować przesyłki dostarczane przez różnych operatorów. Każdej sieci handlowej zależy na kreowaniu pozytywnych doświadczeń zakupowych i zaspokajaniu potrzeb nowoczesnych konsumentów. Z perspektywy dostawcy urządzeń, celem jest dobór takich lokalizacji, które są możliwie najbardziej dogodne dla odbiorców.

Profil konsumenta

Kluczem do sukcesu jest skuteczne wdrożenie działań z szeroko pojętego obszaru convenience. Wygoda klientów jest niewątpliwie najważniejsza,  ale zawsze należy pamiętać też o komforcie kuriera, który zasila urządzenia paczkami. Ponadto, każda lokalizacja dla automatów jest dobierana i omawiana przy ścisłej współpracy z pracownikami sieci – kierownikami nieruchomości, managerami sprzedaży czy dyrektorami sklepów. Oni najlepiej znają swojego klienta i wiedzą, jaki profil konsumenta robi w ich sklepie zakupy. Mają również wiedzę, jak przearanżować placówkę, aby automat wewnętrzny został zainstalowany w możliwie najbardziej dogodny sposób i nie zaburzał przestrzeni wspólnej.

Innym istotnym parametrem współpracy jest transparentność. Otwarta komunikacja z partnerami biznesowymi ułatwia prowadzenie negocjacji, a w dalszej perspektywie przekłada się na nowe obszary działań oraz inne inspirujące projekty. Partnerskie relacje nie mogą jednak zaburzać terminowej egzekucji wzajemnych zobowiązań. Sieci cenią solidne i stabilne podmioty, z którymi współpraca nie jest obarczona żadnym dodatkowym ryzykiem.

Łukasz Łukasiewicz, Operations Manager SwipBox Polska

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...
Exit mobile version