KATEGORIA

E-COMMERCE

Polacy niechętnie kupują w zagranicznych e-sklepach. Tylko co trzeci badany decyduje się na takie zakupy

Co trzeci Polak spośród regularnie kupujących online dokonuje zakupów w zagranicznych e-sklepach. Tak wynika z najnowszego badania. Nieco ponad 10% ankietowanych robi to nieustannie,...

Allegro rusza na podbój Europy. Cieszą się słowaccy klienci, a polski e-handel chce zysków

Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że już pod koniec lutego ma wystartować słowacka wersja Allegro. Największy polski marketplace chce tym samym zdobyć kolejny zagraniczny –...

Sprzedaż detaliczna w styczniu 2024 r.: spadki w sklepach stacjonarnych, wzrosty online

Według najnowszych danych GUS w styczniu 2024 r. w porównaniu z grudniem 2023 r. notowano spadek sprzedaży detalicznej o 19,5%. Jednocześnie (ujęcie rok do...

Sklepy internetowe wciąż są na bakier z dyr. Omnibus

Choć już od ponad roku funkcjonuje dyrektywa Omnibus, zjawisko oszukiwania klientów na promocjach nadal może obejmować nawet 10-15% e-handlu. Głównie dotyczy to małych i...

Ponad 34% managerów ds. zakupów pozytywnie ocenia automatyzację zakupów w swoich firmach

Jak wynika z opublikowanego właśnie raportu Marketplanet „Technologiczna Transformacja Zakupów B2B. Strategie i wnioski dla polskiego rynku”, ponad 34 proc. managerów ds. zakupów...

E-commerce w 2024 roku: sztuczna inteligencja, wielokanałowość i nowe wyzwania

Ubiegły rok stanowił dla branży e-commerce wielopłaszczyznowe wyzwanie, ale również szansę na usystematyzowanie podejmowanych działań. Gwałtowne wzrosty zakupów online wywołane przez pandemię pozwoliły rynkowi...

Jak AI zmieni e-commerce? Trendy w 2024 roku

Inteligentne wyszukiwarki, silniki rekomendacji, optymalizacja cen, wirtualni asystenci – to tylko kilka funkcjonalności, które dzięki wykorzystaniu AI będą jeszcze skuteczniej wspierać e-commerce w 2024...

TEMU podbija polski rynek e-commerce. Czy to tylko chwilowa moda?

W świetle grudniowego raportu Mediapanelu, który rzucił nowe światło na dynamikę rynku e-commerce w Polsce, na uwagę zasługuje sukces platformy Temu. Mimo że Allegro...

Zmiany prawne w handlu transgranicznym. Które z nich obejmą polski e-commerce w 2024 roku?

CESOP, dyrektywa DAC7 czy też SUP – to jedne z najważniejszych zmian prawnych, do których będą musieli się dostosować e-sprzedawcy. Jakie przepisy dotyczące handlu...

Polacy nie wierzą e-sklepom. Blisko 70 proc. sprawdza autentyczność rabatów

Z najnowszego badania wynika, że 69,8% konsumentów sprawdza, jaka faktycznie była najniższa cena danego towaru w konkretnym e-sklepie w ostatnich 30 dniach. Natomiast 22,4%...

E-commerce: łatwiej zacząć niż przetrwać

Z jednej strony e-commerce rośnie w Polsce najszybciej w Europie, do naszego kraju wchodzą kolejni wielcy gracze, a w zeszłym roku zrobiliśmy zakupy za...

GUS o handlu i e-handlu w grudniu 2023 r. – eksperci komentują

Wdług najnowszych danych GUS w grudniu 2023 r. w porównaniu z listopadem 2023 r. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o...

Trendy w e-commerce w 2024 roku: co czeka klientów i sklepy internetowe?

W minionym roku e-commerce stał się nie tylko sposobem dokonywania zakupów, ale również platformą innowacji, adaptacji i szybkiej reakcji na zmieniający się świat. W...

Trendy marketingowe w 2024 roku: Hiperpersonalizacja, rozszerzona rzeczywistość, sztuczna inteligencja i ekologia

Rok temu niewiele osób przewidywało, że znaczenie sztucznej inteligencji wzrośnie aż tak gwałtownie, a przecież znajdujemy się dopiero na początku tej drogi. W 2024...

Trendy w e-commerce 2024: sztuczna inteligencja, cyfrowe portfele jak Apple Pay i sprzedaż na TikToku

W okresie przedświątecznym w 2023 r. odnotowano najwyższą średnią stopę rabatów od 2020 r. Innym zauważalnym trendem jest wyraźny wzrost zakupów dokonywanych pod wpływem...

Retencja, mobile-first, commerce media – trendy e-commerce na 2024 r.

Wartość polskiego rynku szacuje się na ok. 120 mld zł. I choć w 2023 r. krajowy i światowy e-commerce mierzyć musiał się z szeregiem...

5 trendów w e-commerce, które zdefiniowały 2023 r. | raport PayPal

Po pięciu latach od tego, co okazało się fundamentalną transformacją krajobrazu e-commerce, nawyki konsumenckie wciąż ulegają zmianie. W tym roku konsumenci z jednej strony...

Wyprzedaże tracą na atrakcyjności. Polacy szukają okazji cały rok

Okres poświąteczny tradycyjnie kojarzy się z wyprzedażami. Sklepy na witrynach kuszą promocjami i specjalnymi ofertami na zakup kolekcji jesienno-zimowych, a informacje o czyszczeniu magazynów...

E-commerce w Polsce w 2023 roku: debiuty i rozczarowania

Dla sektora e-commerce w Polsce rok 2023 rozpoczął się od dość zaskakującej informacji o tym, że Shopee kończy działalność na naszym rynku. W połowie...

GUS o handlu i e-handlu w listopadzie 2023 – eksperci komentują

Według najnowszych danych GUS w listopadzie 2023 r. w porównaniu z październikiem 2023 r. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 27,2%). Udział sprzedaży...

Wigilia w domu i prezenty online – tak będą wyglądać święta 2023 r.

Święta Bożego Narodzenia tuż tuż , ale coroczny zakupowy szał dla wielu rozpoczął się ponad  miesiąc temu. Badania przeprowadzone przez PAYBACK Polska pokazują, że...

E-commerce w 2024 roku: personalizacja, sztuczna inteligencja i efektywność

Dominacja sztucznej inteligencji, dostosowanie doznań do potrzeb konsumentów, dopasowanie e-sklepów do zakupów w sieci czy też ekspansja zagraniczna. To kilka tendencji, które będą dominować...

Jak sprzedawać kosmetyki online w Polsce? Jędrzej Karasek z Primavera Parfum Group

Już co dziesiąty kosmetyk sprzedaje się w Polsce drogą internetową, a procent ten będzie rósł. W święta w handlu dominują głównie zapachy i produkty...

E-commerce napędza rozwój magazynów w Polsce

Grudniowa bieganina sprzyja robieniu zakupów przez internet. Chcemy szybko i sprawnie, bo w okresie przedświątecznym liczy się przede wszystkim czas. Jeszcze kilka lat temu...

Merchandising – kluczowe podejście do prezentacji produktów i stymulowania sprzedaży

Zastanawiasz się, Co to jest merchandising? To strategia handlowa, która wykracza poza zwykłą sprzedaż – jest to sztuka i nauka wpływania na decyzje zakupowe...

69 proc. Polaków przyznaje, że podwyżki cen wpłyną na ich świąteczne wydatki

33 proc. polskich respondentów martwi się o swoje wydatki w trakcie świąt. Polacy i Finowie to jedyne nacje, które w czasie świąt najwięcej...

Świąteczne zakupy spożywcze Polaków w 2023 roku

Polacy jak zwykle odłożą przedświąteczne zakupy spożywcze na ostatnią chwilę. Blisko 33% zrobi je tydzień przed Bożym Narodzeniem. To więcej niż rok temu. Do...

Sztuczna inteligencja zmieni obraz handlu w 2024 roku

Zgodnie z wynikami najnowszego Barometru Retail firmy doradczo-technologicznej Future Mind, eksperci sektora handlowego zgodnie uznali politykę cenową, dostępność produktów online oraz dostępność aplikacji mobilnej...

Platforma hurtowa B2B – kluczowe funkcjonalności jakie powinna zawierać

W świecie biznesu, gdzie szybkość i efektywność są kluczowymi czynnikami sukcesu, platformy hurtowe B2B stają się podstawowym narzędziem dla firm. Zapewniają one nie tylko...

NEONET z wnioskiem o restrukturyzację. Jak wygląda sytuacja całej branży?

Po tym jak w ubiegły piątek media obiegła zaskakująca informacja o rozpoczęciu postępowania restrukturyzacyjnego przez znaną w kraju sieć sklepów z RTV i AGD,...

Raport: E-handel w Polsce w okresie Black Friday i Cyber Monday 2023

Szaleństwo zakupów w ostatnich dniach listopada ogarnia polski internet. Efekt Black Friday i Cyber Monday nie jest może w Polsce tak silny, jak choćby w...

Black Friday – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% r/r

Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday w liczbach? Okazuje się,...

Zwierzęta w miejscu pracy to coraz bardziej popularne zjawisko

W prawie co 5. gospodarstwie domowym mieszka jakiś pupil, najczęściej pies, kot lub ptak. 43% internautów rozważa w najbliższej przyszłości posiadanie (zakup lub adopcję)...

Już prawie 44 proc. polskich MŚP z sektora handlowo-usługowego sprzedaje swoje usługi online

Coraz więcej przedsiębiorców z branży handlowo-usługowej zaczyna interesować się sprzedażą w internecie. Prawie 44 proc. ankietowanych oferuje już swoje usługi online. Ponad połowa respondentów jednak...

Wyprzedaże nie pozbawiają nas rozsądku. Połowa Polaków w Black Week robi tylko zaplanowane zakupy

Wbrew obiegowym opiniom Polacy rozsądnie korzystają z promocji oferowanych w ramach Black Week – pokazuje najnowsze badanie przeprowadzone na zlecenie VeloBank. Wynika z niego,...

Ulubione święta hackerów? Black Friday i Cyber Monday

Prawie 80% Polaków i Polek planuje zakupy w nadchodzące Black Friday i Cyber Monday. Wszyscy z nich prawdopodobnie zakładają, że oszczędzą pieniądze. To szczególnie...

Black Friday i Cyber Monday: okazja czy pułapka?

Czy warto kupować w Black Friday i Cyber Monday? To pytanie zadaje sobie wielu z nas, jednak czy rzeczywiście atrakcyjne oferty i promocje są...

E-commerce’owy boom sezonu

Właśnie rozpoczął się najgorętszy okres w branży e-commerce obejmujący m.in. Black Friday, Cyber Monday i Święta Bożego Narodzenia. Usprawnienie procesów magazynowych, optymalizacja e-sklepu, tworzenie...

GUS o handlu i e-handlu w październiku 2023 – eksperci komentują

Według najnowszych danych GUS w październiku 2023 r. w porównaniu z wrześniem 2023 r. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 13,4%). Udział sprzedaży...

Black (Omnibus) Friday 2023: Sprzedawcy muszą szerzej informować o cenach

Choć Dyrektywa Omnibus obowiązuje w Polsce od początku tego roku, to jednak wciąż wzbudza wiele wątpliwości wśród sprzedawców. Przed nimi ważna próba w postaci...

Oczekowania klientów wobec sklepowych aplikacji rosną

Według analiz Cisco App Dynamics, konsumenci planują w tym roku pobić rekord zakupów online w nadchodzących dniach. Sklepowe aplikacje i usługi cyfrowe...

Eksperci alarmują: finansowi przestępcy przyprawią o ból głowy w Cyber Poniedziałek

Nadejście sezonu zakupów świątecznych wiąże się z gwałtownym wzrostem aktywności handlowej w sieci i liczby oszustw, zwłaszcza w takie dni jak Black Friday i...

Black Friday, Cyber Monday i Mikołajki – jak sztuczki marketingowe wpływają na nasze zakupy

Black Friday, Cyber Monday czy Mikołajki to czas promocji, rabatów i okazji w sklepach. Czy to rzeczywiście najlepszy czas do robienia zakupów, czy element...

Dynamiczny wzrost e-handlu w Polsce

Pierwszy jesienny odczyt BaseLinker Index pokazuje, że pozycja e-commerce w polskim handlu jest coraz bardziej kluczowa. W październiku br. wartość wskaźnika mierzącego kompleksową...

85% sprzedawców detalicznych w Europie i 82% na całym świecie zmaga się z kurczącym rynkiem

Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), ogłosiła dziś wyniki swojego badania 16th Annual Global Shopper Study. Dane potwierdziły, że detaliści odczuwają presję związaną z wielokanałowością,...

Sezon świąteczny rusza w listopadzie, a drugi bieg wrzuca w Czarny Piątek

Świąteczna gorączka w handlu trwa przez dwa długie miesiące. Według badania na zlecenie Ware2Go duży odsetek konsumentów planuje zakupić większość prezentów już w listopadzie....

Sprzedaż online w Polsce może wzrosnąć o 15% w Dzień Singla

Ubiegłoroczny Światowy Dzień Singla okazał się sukcesem dla e-commerce na całym świecie, w tym w Polsce. Pozycjonujące się w sieci marki i sprzedawcy mogą...

Shoper ogłasza nową technologię, przełomową dla polskiego rynku e-commerce

Shoper zaprezentował swoją innowację, Shoper Storefront. To przełomowa technologia, która odmienia wygląd i funkcjonowanie sklepów internetowych działających na platformie Shoper. Nowe rozwiązanie ma ułatwić...

Chmura podbija branżę handlową

Nowe technologie mają duży wpływ na biznes. Najważniejszym trendem jest postępująca digitalizacja wielu procesów wspierających sprzedaż. W konsekwencji coraz więcej zadań zostaje zinformatyzowanych. Widać postęp...

Bain & Company: Trzy czwarte nabywców towarów luksusowych chce innowacji technologicznych w sklepach

Trzy czwarte klientów branży dóbr luksusowych entuzjastycznie podchodzi do innowacji technologicznych wprowadzanych w butikach i na stronach internetowych marek, wynika z badania firmy doradczej...
Exit mobile version