KATEGORIA

BIZNES

W Europie spadło tempo powstawania jednorożców

W 2022 roku 47 europejskich firm po raz pierwszy osiągnęło wartość rynkową przekraczającą 1 miliard dolarów, w porównaniu do 69 w roku poprzednim -...

Logistyka e-commerce w 2023 r. Rynek urośnie, a z nim oczekiwania klientów

Korzystne długoterminowe prognozy ma zarówno globalny rynek e-commerce, jak i obsługujący go sektor logistyczny. Najwięcej zarobią operatorzy działający na rynkach krajowych, a zwłaszcza Ci,...

Trzy czwarte mikroprzedsiębiorców nie wierzy w szybką poprawę gospodarki. Co trzeci rozważa zawieszenie działalności lub jej zamknięcie

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Spowolnienie gospodarcze potrwa jeszcze co najmniej rok – przewiduje tak 3/4 jednoosobowych działalności gospodarczych. A im gorzej dany przedsiębiorca ocenia...

Polskie i unijnie sankcje – co warto wiedzieć?

Sankcje, wprowadzone przez Unię Europejską, jak i Polskę, będące odpowiedzią na naruszenie integralności terytorialnej Ukrainy, mają na celu wywarcie presji na agresorów. Jakie podmioty...

Polskie spółki IT chętnie relokują specjalistów z zagranicy

SoDA przedstawia trzy pomysły zmian, które sprawią, że inicjatywa Poland.Business Harbour będzie jeszcze bardziej skuteczna Poland.Business Harbour to program działający od 2022 r., który cieszy...

W pierwszym kwartale roku w Polsce przybyło 12 obiektów handlowych

Rynek handlowy ma za sobą dobre otwarcie roku. W pierwszych trzech miesiącach br. przybyło 107,4 tys. mkw. powierzchni zakupowej w postaci 12 obiektów. Są to...

Kryzys a branża IT

O tym, czy kończą się tłuste lata dla branży IT, jakie zagrożenia niesie ze sobą obecny kryzys i jakie działania pozwalają na utrzymanie w...

Trendy w sprzedaży ubrań w Polsce – cena czy jakość?

Rynek mody w Polsce, jak i na całym świecie, należy do najbardziej konkurencyjnych gałęzi detalicznych. Ostatnie lata spowodowały pewne dodatkowe, silne trudności. Przede wszystkim...

Między młotem a kowadłem – czyli rzetelność polskich przedsiębiorców

77 proc. przedsiębiorców uważa, że podejmując jakiekolwiek decyzje biznesowe, należy kierować się uczciwością. Z drugiej strony co czwarty przedsiębiorca stawia zysk ponad relacje z...

Spowolnienie gospodarcze może być szansą rozwojową

Nawet w obliczu gospodarczych perturbacji, prezesi firm ankietowanych przez EY-Parthenon starają się utrzymać pracowników, dla 74% CEO w Polsce i 71% na świecie instrumentem...

Offsety jako narzędzie polityki klimatycznej firm

Doniesienia medialne, stawiające pod znakiem zapytania pozytywny wpływ offsetowania emisji gazów cieplarnianych przez firmy po raz kolejny rozbudziły dyskusję o tym, czy jest to...

Podsumowanie obrotów i odwiedzalności centrów handlowych w styczniu 2023 r.

Obroty najemców w centrach handlowych w styczniu 2023 r. były o 32,1% wyższe niż w styczniu 2022 r. Obroty wzrosły we wszystkich kategoriach...

Ponad kwartał z dyrektywą Omnibus. Co zmieniła w e-commerce?

Długo oczekiwana unijna dyrektywa była game changerem w polskim e-commerce. Jak się okazało nie tylko sprzedawcy, ale też ograny kontroli nie były w pełni...

Sezon piwny 2023: trendy i wyzwania z perspektywy małych producentów

Ubiegłoroczny sezon piwny nie należał do najłatwiejszych. Czy nadchodzące miesiące, które są dla producentów piwa kluczowym okresem w roku, będą oznaczać branżową odwilż i...

M-commerce: jakie zmiany w najbliższym czasie?

Jednym z najgorętszych trendów w handlu detalicznym jest obecnie rozwój m-commerce. Obserwujemy w tym sektorze dynamiczny wzrost popularności aplikacji mobilnych, technologii, związanych z obsługą...

GUS: e-commerce o blisko 15 proc. w górę

Główny Urząd Statystyczny opublikował właśnie dane na temat sprzedaży detalicznej w marcu 2023. Porównując rok do roku spadła ona aż o 7,3 proc. (rok...

Rosną obawy inflacyjne wśród przedsiębiorców

Rosną obawy przedsiębiorców związane z utrzymującą się wysoką inflacją. Z Barometru EFL na II kwartał tego roku wynika, że już 58,5% firm uważa, że...

Salesforce Shopping Index: 2% konsumentów generuje aż 40% przychodów

Globalne dane wskazują na 6% wzrost ruchu cyfrowego, 2% spadek w digital commerce i 7% spadek wydatków konsumenckich. Globalna sprzedaż online spadła o...

Jak zagraniczni konsumenci kupowali w polskich e-sklepach?

Zainteresowanie handlem transgranicznym wśród polskich sprzedawców stale rośnie. W ubiegłym roku już ponad 45 proc. merchantów korzystających z usług IdoSell sprzedawało za granicę. Jak...

Optymistyczne sygnały dla polskiej gospodarki

Najnowsze wyniki Bibby MSP Index przynoszą optymistyczne sygnały dla polskiej gospodarki. Większość małych i średnich firm oczekuje znaczącej poprawy kondycji swojego biznesu, a wiosenny...

Inflacja – odmiana przez wszystkie przypadki. Czym jest downsizing, shrinkflacja i skimpflacja?

Pomimo spadku inflacji, ceny żywności i napojów nie maleją. Według szybkiego wskaźnika cen i usług GUS, w marcu br. poziom ten jest taki sam...

Branża fitness w formie wbrew przeciwnościom

W ciągu ostatnich 12 miesięcy zaległości obiektów, klubów sportowych oraz miejsc służących poprawie kondycji fizycznej spadły o blisko 5 mln zł do niecałych 63...

Żaden biznes nie ucieknie od zielonej rewolucji. Musimy zrobić wszystko, by nikt nie pozostał w tyle!

W dobie geopolitycznych napięć i zawirowań na światowych rynkach troska o środowisko może niektórym wydawać się istotnym, ale mało pilnym zagadnieniem. W ostatnich miesiącach...

Bain/Google: Młodzi klienci nie rezygnują z zakupów w sklepach stacjonarnych

Młode osoby robią zakupy w sklepach stacjonarnych niemal równie często jak starsze, wynika z raportu Bain & Company i Google. Konsumenci z pokolenia Z...

Inflacja w marcu wg GUS

Jak podał właśnie Główny Urząd Statystyczny, ceny towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2023 r. wzrosły rdr o 16,1 proc., a w porównaniu z...

GfK: Polacy są gotowi zapłacić więcej za produkty energooszczędne

Już ponad połowa Polaków deklaruje, że jest skłonna zapłacić więcej za energooszczędny sprzęt – to dla nich ważniejsze niż wygoda użytkowania czy nowoczesne funkcje....

Opodatkowanie platform e-commerce

Na poziomie unijnym i krajowym pojawiają się kolejne regulacje dotyczące platform internetowych. Pierwsze duże zmiany w zakresie opodatkowania VAT przy sprzedaży internetowej nastąpiły z...

Liczba elektryków rośnie szybciej niż liczba ładowarek

Pod koniec 2022 roku w Polsce działało 5016 ogólnodostępnych punktów ładowania. To o 33 proc. więcej niż rok wcześniej. Mimo że w 2022...

Konsumenci chcą więcej i lepiej, gdzie leży granica?

Ostatnie informacje GUS-u nt. sprzedaży detalicznej potwierdzają pogłębienie recesji konsumenckiej. Odnotowano kolejne spadki zarówno rok do roku (5%), jak i w stosunku do poprzedniego...

Efekty wyższych cen energii firmy odczują w tym roku

Rachunki za prąd wzrosły o ponad 50% w prawie 60% średnich i dużych firm, w tym dla 34% skok cen był ponad dwukrotny, a...

W statystykach 18,4%, odczuwalnie 40% albo więcej. Inflacja to potwór pożerający nasze pieniądze

Inflacja szybuje do góry. „To żarłoczny potwór, który chce naszych pieniędzy. Rządzący sobie z nim nie radzą”. - Przedsiębiorcy obawiają się, że obietnica rychłego spadku...

W lutym średni wzrost cen rdr. był na poziomie blisko 21 proc.

Drożyna w sklepach kolejny miesiąc z rzędu nie odpuszcza. Z analizy ponad 70 tys. cen wynika, że w lutym zakupy były droższe średnio o...

Rozwiązania z metaverse zmieniają półki sklepowe

Tysiące zamykanych sklepów stacjonarnych może przywołać pytanie: „To gdzie właściwie będziemy kupować niezbędne produkty”? Coraz częstszą odpowiedzią jest internet. Rozwiązania i sposoby sprzedaży, które...

Ponad szklanym sufitem. Rola kobiet w biznesie rośnie!

Są dobrze wykształcone, pewne siebie, konsekwentne i zorientowane na cel. Posiadają rozbudowane miękkie kompetencje, które ułatwiają pracę w inkluzywnych zespołach oraz efektywne zarządzanie. Sprawnie...

Parki handlowe to aktywa będące ciągle w fazie rozwoju

Powierzchnie w parkach handlowych wynajmują przeważnie sieci, których oferta odpowiada na codzienne potrzeby konsumentów. Parki handlowe w czasie pandemii pozostawały otwarte, a gdy skutki...

Downsizing po polsku

Downsizing najmocniej uderza w seniorów. Bierność branży i samych konsumentów grozi umocnieniem trendu. Oferowanie coraz lżejszych produktów, bez zmian ich cen, a często też –...

Kobiety w biznesie bardziej szczere i uczciwe

Ponad 942 tys. kobiet w Polsce prowadzi aktywnie własną działalność gospodarczą. Prawie 194 tys. zasiada w zarządach spółek. W polskim biznesie liczebnie dominują jednak...

GfK: nastroje polskich konsumentów w coraz gorszym stanie

Po świąteczno-noworocznej nieznacznej poprawie nastrojów, luty przyniósł chłodną weryfikację. Wskaźniki znów wyraźnie spadły, a prognozy na kolejne miesiące zapowiadają utrzymanie wyników mocno pod kreską....

Jak sztuczna inteligencja zmieni e-zakupy w 2023 r.

Handel konwersacyjny napędzany przez AI to obecnie najsilniejsze paliwo rozwoju e-commerce, dzięki któremu firmy mają zapewnioną bardziej efektywną i spersonalizowaną obsługą klienta. W efekcie,...

Czy polski rynek „dark store” jest zagrożony?

Po ostatnich latach rozkwitu, nad rynkiem “dark store’ów”, zebrały się ciemne chmury - najpierw w Amsterdamie, a teraz w Barcelonie władze wprowadziły zakaz lokowania...

Branża nowych technologii wyznacza cyfrowe wyzwania dla szwedzkiej prezydencji w UE

Otwarty dialog, dbałość o konkurencyjność gospodarek państw Europy Środkowo–Wschodniej, braki kadrowe, ryzyko przeregulowania rynku, a także nowe unijne regulacje – AI Act i Data...

Salesforce: firmy nie potrafią wykorzystać swoich danych

8 na 10 liderów biznesowych twierdzi, że dane mają kluczowe znaczenie dla podejmowania decyzji w ich organizacji. Jednak aż 41% badanych nie rozumie...

Rośnie liczba firm w Polsce – ponad 366 tysięcy nowych rejestracji w 2022 roku

W IV kwartale 2022 roku zostało w Polsce zarejestrowanych 86 291 nowych przedsiębiorstw – wynika z danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny. To o 2,6%...

Wojna w Ukrainie dla przedsiębiorców bardziej dotkliwa niż COVID-19

Rok wojny w Ukrainie okazał się gospodarczym „game changerem” jeszcze mocniejszym niż pandemia COVID-19. – W pandemii niektóre branże zyskiwały. Wojna poprzez wzrost inflacji...

ZPPHiU: Galerie handlowe to nie jest omnichannel

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) analizuje wielokanałową sprzedaż, realizowaną przez marki mające stacjonarne placówki w centrach handlowych. Większość z nich prowadzi bardzo...

Powiew optymizmu dla światowego handlu – ponowne otwarcie Chin

Chiny – ponowne otwarcie przebiega pomyślnie, ale to jeszcze nie pora na nadmierną ekscytację. Mobilność w miastach wzrosła, lecz inne wskaźniki sugerują, że...

EY: Firmy rodzinne rosną szybciej niż światowa gospodarka

Największe firmy rodzinne na świecie wygenerowały 8,02 bln USD przychodów w 2022 r., 10 proc. więcej niż w 2021 r. z tempem wzrostu szybszym...

Katowicki rynek rośnie w biznesową siłę

Atrakcyjna lokalizacja na przecięciu transeuropejskich szlaków transportowych, dostępność nowoczesnych powierzchni komercyjnych oraz wysoki profesjonalizm kadry pracowniczej przyciągają do Katowic przedstawicieli biznesu – inwestorów i...

Kolejny efekt inflacji – sklepy biorą się za walkę z kradzieżami

Loss Prevention Strategy, czyli strategia przeciwdziałania stratom to obszar, w który branża handlowa inwestować będzie nie mniej chętnie niż w rozwiązania z zakresu e-commerce...

To nie są czasy, w których biznes stać na ryzyko

Według danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej, w 2022 roku niewypłacalność ogłosiło o 1/5 więcej firm niż w poprzednim roku. Tylko w IV kwartale zbankrutowało...
Exit mobile version