KATEGORIA

BIZNES

W 2022 roku w sklepach zanotowano o 21,4 proc. większą liczbę wizyt niż rok wcześniej

W ub.r. średnia liczba wizyt statystycznego konsumenta w czołowych formatach handlowych na rynku zwiększyła się rdr. o 21,4%. Największy skok zanotowały supermarkety – o...

Niemcy planują złagodzić stanowisko wobec posiadania marihuany na własny użytek. Dr P. Kładoczny: W Polsce wystarczyłaby po prostu dekryminalizacja

– Dekryminalizacja marihuany, która jest niewątpliwie łagodniejsza i mniej uzależniająca niż alkohol, mogłaby spowodować, że ludzie nie wchodziliby w dopalacze, które były wielkim problemem właśnie dlatego, że...

Polska może się stać hubem odbudowy Ukrainy. Krajowe firmy będą mogły wziąć udział w projektach wartych miliardy dolarów

– Proces odbudowy Ukrainy określi całokształt polsko-ukraińskich relacji gospodarczych na wiele lat do przodu – mówi Tetiana Chuzha z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, która prowadzi...

Aplikacje mobilne szansą dla e-commerce w 2023 roku

Zdaniem ekspertów z agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile, firmy rozwijające sprzedaż w internecie powinny zwrócić się w tym roku w stronę aplikacji mobilnych, które...

Rozwój napędzany przez zmiany. Trendy w L&D na 2023 rok

Można dziś odnieść wrażenie, że niemal w każdej dziedzinie życia dzieje się rewolucja. Nie inaczej jest też w przypadku edukacji. Postęp technologiczny, który spotyka...

Rosnące koszty działalności największym wyzwaniem rodzimych przedsiębiorców

Polscy przedsiębiorcy dość pesymistycznie patrzą w przyszłość. Według 38% z nich, w 2023 r. sytuacja gospodarcza w kraju będzie wciąż trudna, a według 57%...

Branża luksusowa trzyma się mocno mimo widma recesji

Inflacja i spadające dochody konsumentów powodują, że ograniczają oni swoje wydatki. Jednak nie dotyka to branży dóbr luksusowych, która notuje rekordowe wyniki. W zeszłym...

Personalizacja, bezpieczeństwo danych i szybkość reakcji firm – tego chcą konsumenci

81% konsumentów twierdzi, że tym roku do swoich wydatków podejdzie ostrożniej, bardzo skrupulatnie wybierając marki oferujące najbardziej spersonalizowane doświadczenia 52% konsumentów twierdzi, że...

Firmy w Polsce nie planują inwestycji, a tylko 6% liczy na większą sprzedać

Pierwszy tegoroczny odczyt Barometru EFL wyniósł 48,5 pkt. i jest o 1,3 pkt. wyższy niż w ostatnim kwartale ubiegłego roku. Eksperci zwracają uwagę, że...

Co czeka polskie MŚP w 2023 roku?

Po pandemii i wybuchu wojny za naszą wschodnią granicą coraz częściej mówi się, że to koniec prognoz. W czasach niepewności lepiej przygotowywać kilka możliwych...

Transakcje na polskim rynku VC w 2022 roku – raport PFR Ventures i Inovo VC

PFR Ventures i Inovo VC przygotowały raport podsumowujący transakcje na polskim rynku venture capital (VC) w 2022 roku. Z danych wynika, że w tym...

Deweloperzy wstrzymywali inwestycje i… przygotowywali nowe

Czy już za rok na rynkach mieszkaniowych największych miast może powtórzyć się historia sprzed zaledwie dwóch lat, gdy wskutek niewystarczającej podaży nowych mieszkań gwałtownie...

Podsumowanie roku w e-commerce i prognoza na 2023 r.

W handlu elektronicznym każdego roku możemy zaobserwować nowe oraz innowacyjne trendy. Ich umiejętne wykorzystanie wspiera sklepy internetowe w osiąganiu korzystnych wyników sprzedaży. Implementacja zaawansowanych...

Menedżerowie i eksperci ocenili wpływ wojny w Ukrainie na realizację strategii ESG

Wojna uwypukliła kwestie społeczne w realizacji strategii ESG oraz skróciła perspektywy zielonej transformacji, traktowanie raportowania pozafinansowego minimalistycznie może skazać na biznesową porażkę, firmy powinny...

Jak przygotować się na omniklientów? – zmiany zachowań konsumentów a sprzedaż detaliczna

Ostatnie lata bezdyskusyjnie wpłynęły na zachowania konsumenckie. Zmiany behawioralne podczas pandemii zaszły w wielu obszarach naszego życia. Inaczej pracujemy, komunikujemy się, uczymy. Teraz natomiast...

Ebury i PUIG: Biznes w czasach wojny. Importerzy dostrzegli szansę w Ukrainie

Polska po wojnie stanie się dla ukraińskiego biznesu główną bramą, przez którą można sprzedawać towary do krajów Unii Europejskiej. Już dziś widoczny jest wzrost...

ZPPHiU apeluje o dialog na temat Kodeksu Dobrych Praktyk

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) apeluje do Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH) o rozpoczęcie dialogu na temat Kodeksu Dobrych Praktyk w relacjach...

Dyrektywa Omnibus w praktyce

Wraz z początkiem roku weszły w życie nowe przepisy implementujące dyrektywę Omnibus. W sieci pojawiły się już pierwsze informacje o promocjach, w których cena...

Handel będzie coraz więcej inwestował w automatyzację

Firmy będą wydawać na robotykę i automatyzację coraz więcej. Także sklepy detaliczne. Wiele z nich będzie potrzebowało we wdrożeniach wsparcia. Cały przemysłowy świat stawa na...

Czynsze w Szczecinie w 2022 roku wzrosły o 18%. Eksperci: rosną koszty wszystkiego

18% to dużo i na pewno jest to odczuwalne dla portfeli mieszkańców, ale w porównaniu z innymi miastami w Polsce, jest to wynik poniżej...

Skaner MŚP: Stare problemy firm będą pogłębiać się w 2023 roku

Co 2023 rok przyniesie przedsiębiorcom? Wstępne prognozy nie napawają optymizmem. Tylko nielicznym udało się zamknąć miniony rok z pozytywnymi perspektywami na przyszłość. Jak wynika...

Z rynku szybko znikają jednoosobowe firmy. Wzrost likwidacji rdr. jest dwucyfrowy

W ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy br. do rejestru CEIDG wpłynęło o 17,1% więcej wniosków dot. zamknięcia firm niż w analogicznym okresie ub.r. Najwięcej takich...

Allegro nagradza sprzedawców z zarejestrowanym znakiem towarowym

Planujesz założyć konto biznesowe na Allegro? Chcesz zacząć z wysokiego C i szybko uzyskać tytuł Oficjalnego Sklepu? W takim razie zacznij od rejestracji znaku...

Mamy za sobą rok stabilnego rozwoju e-commerce. Czy 2023 będzie podobny?

Eksperci z branży e-commerce podsumowują miniony rok i mówią, jakie będą trendy w 2023 r. Paweł Szukalski, członek zarządu Comperia.pl SA, odpowiedzialny za rozwój Comfino...

2022 był dla branży IT niezwykle trudny, ale udany

Rok 2022 stał dla gospodarki pod znakiem niestabilności geopolitycznej, wzrostu cen, spadków na giełdzie, rysującego się na horyzoncie kryzysu energetycznego oraz widma recesji. Podobnie...

Sprzątanie, a może naprawa pralki, Internetowy rynek domowych usług na żądanie wart miliardy

W ostatnich latach można zauważyć duże wzrosty zainteresowania tzw. drobnymi usługami dla domu. Coraz częściej zlecający szukają fachowców przez internet, co potwierdzają same platformy...

Trendy w branży IT na 2023 rok

Kończący się 2022 rok przyniósł zmiany, które wpłynęły na wszystkie branże. Oczywiście, związane one były przede wszystkim z atakiem Rosji na Ukrainę. Ledwo udało...

Czy przed nami powrót do modelu analogowego w handlu? Predykcje na 2023

Po dekadzie wydawania i inwestowania środków w cyfrowy handel detaliczny, w nowym roku marki będą skupiać się na czymś zupełnie przeciwnym – tradycyjnym podejściu...

Wyzwania, które czekają na przedsiębiorców w 2023 roku

Mijający 2022 rok był trudny pod wieloma względami. Galopująca inflacja, wojna w Ukrainie, widmo kryzysu i recesji… To jedynie część problemów, z którymi musieliśmy...

Rosną długi e-sklepów

Przeterminowane zaległości sklepów internetowych wobec dostawców czy finansujących je banków i instytucji leasingowych nie prezentują się najlepiej, nawet mimo boomu na zakupy online, jaki...

W metaverse wydajemy ogromne kwoty. W święta pobijemy rekordy

Zakupy w metaverse? Tak! Co najmniej 30% amerykańskich konsumentów zdecyduje się na taki krok w okresie świątecznym. Wirtualne światy mają pomóc kupującym w wyborze...

Transgraniczny e-handel odpowiada za 1/3 obrotów polskich sprzedawców [Raport PayPal]

W 2022 r. na pierwszy plan wysuwa się transgraniczny handel elektroniczny. Bowiem już dziś prawie trzy czwarte (74%) Europejczyków i 69% Polaków dokonuje zakupów...

O ile droższa będzie tegoroczna wigilia?

Karp, barszcz z uszkami czy sernik do kawy to klasyki wigilijnego wieczoru. Zanim jednak zasiądziemy do świątecznego stołu, musimy zmierzyć się z wysokimi cenami...

Idzie kryzys. Mimo dwucyferowej inflacji dostawcy technologii patrzą na 2023 r. z optymizmem

2022 roku nad branżę nowych technologii nadciągnęły chmury. Spadek kursów akcji na NASDAQ i TECHWIG, zwolnienia w największych korporacjach za oceanem, są tego najlepszym...

Pod choinkę Polacy głównie kupią kosmetyki, zabawki i słodycze. Wydadzą średnio od 50 do 100 zł na osobę

Według przedświątecznego sondażu, konsumenci przeważnie zamierzają obdarować prezentami od 4 do 5 osób. Podobnie było rok temu. Obecnie najczęściej przeznaczają na jeden gwiazdkowy podarunek...

E-commerce w Praktyce – wskazówki dla wszystkich, którzy prowadzą sklep internetowy

Prowadzenie sklepu w internecie to wielkie wyzwanie. Dobrze wiedzą o tym osoby, które w branży działają już od wielu lat, a teraz swoją wiedzą...

E-commerce czyści magazyny. W tym roku mniejszy ruch w handlu internetowym, ale kierowcy i tak są intensywnie poszukiwani

Dla sektora TSL tegoroczne święta są czasem dość specyficznym. Nadal jest gigantyczne zapotrzebowanie na kierowców, a jednocześnie eksperci branży przyznają, że widoczne jest pewne...

Co czeka e-commerce w nowym roku? Trendy na 2023

Cross-border, social commerce, wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości czy też re-commerce - to tylko kilka tendencji, które będą dominować w nowym roku w e-handlu. Jakie będą...

Cele środowiskowe i finansowanie inicjatyw proekologicznych w firmach

W ciągu najbliższych kilku lat coraz więcej firm będzie uwzględniać w swoich strategiach aspekty środowiskowe. Takiego podejścia oczekują coraz bardziej świadomi ekologicznie klienci i...

Automatyzacja to klucz do odblokowania efektywności – wyniki badania

¾ zarządzających europejskimi firmami decyduje się na cyfrową transformację, aby redukować żmudne, powtarzalne zadania. Firmy, które zautomatyzowały niektóre manualne procesy zwiększyły w...

Branża data center urośnie w 2023 r. mimo niestabilności na rynku

2022 rok przyniósł niepewność geopolityczną i ekonomiczną. Branża IT stanęła przed szeregiem bezprecedensowych wyzwań, jednak nie wyklucza to możliwości wzrostu. Postępująca cyfryzacja wszystkich dziedzin...

Rośnie potrzeba cyfryzacji biznesu

9 proc. polskich firm nadaje absolutny priorytet zagadnieniu paperless. Odsetek firm, które nie rozważają wdrożenia nowych technologii, spadł o 13 proc. względem ubiegłego...

Chmura napędza transformację cyfrową – przed nami nowe wyzwania

Zainteresowanie usługami chmurowymi z roku na rok rośnie. Według danych Eurostatu w 2021 roku z chmury obliczeniowej korzystało 42% przedsiębiorstw zlokalizowanych na terytorium Unii...

Trudny czas dla przedsiębiorców – redukcje załogi, cięcia i zwolnienia chorobowe

W ostatnich tygodniach doszło do znacznej redukcji załogi w dużych zakładach produkcyjnych z branży automotive na terenie Wielkopolski. Łącznie prace stracić może nawet 30%...

Rekordowe wyniki Cyber Week. W Polsce wydaliśmy jednak mniej, niż Niemcy czy Amerykanie

Globalna sprzedaż online w 2022 roku osiągnęła rekordowy poziom 281 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 2% w porównaniu z rokiem 2021. Tylko w...

Polskie centra usług coraz ważniejszymi ogniwami biznesu

Z roku na rok polski sektor nowoczesnych usług dla biznesu rośnie w siłę. Otwierane są nowe centra, a liczba zatrudnionych pracowników i pracownic stale...

Dyrektywa cyfrowa i handlowa. Co zmienią w e-commerce

Nowe przepisy nazywane potocznie dyrektywą cyfrową i towarową mają wejść w życie wraz z początkiem nowego roku. - Te regulacje będą miały spore znaczenie...

Przedsiębiorcy coraz bardziej pesymistyczni, częściej pojawia się wizja bankructwa

Hamowanie gospodarki zaczyna coraz mocniej odbijać się na kondycji finansowej firm z sektora MŚP. Niemal co czwarty przedsiębiorca przyznaje, że doświadczył w tym roku...

Dane KGP: Inflacja sprzyja kradzieżom w sklepach. Policyjne statystyki pokazują blisko 30 proc. wzrost przestępstw

Coraz więcej kradzieży w sklepach. Eksperci ostrzegają: Branża stoi pod ścianą. Ceny mogą pójść w górę. Policyjne statystyki pokazują blisko 30 proc. wzrost...

Czarny Piątek nie taki czarny. Handel internetowy ciągle trzyma się mocno

Pomimo przewidywań analityków konsumenci tłumnie ruszyli na zakupy, korzystając z promocji z okazji Black Friday. Jak podało Adobe Analytics, sprzedaż internetowa na świecie w...
Exit mobile version