BIZNESHANDELCentrum handlowe jako miejsce spotkań i integracji lokalnej społeczności

Centrum handlowe jako miejsce spotkań i integracji lokalnej społeczności

Znaczenie społecznej odpowiedzialności centrów handlowych, a raczej ich wpływu na życie i funkcjonowanie lokalnych społeczności, rośnie tym bardziej, im mocniej wynajmujący i najemcy angażują się w realizację celów ESG. Jak wygląda to w praktyce? Przykładem może być kreowanie w obiektach handlowych miejsc do spotkań i spędzania wolnego czasu. Takie działania w ostatnim czasie podjęło między innymi Centrum Handlowe Plejada w Sosnowcu oraz Centrum Handlowe Ster w Szczecinie. Obie galerie przygotowały letnie, zielone przestrzenie, w których organizowane są cykliczne spotkania i imprezy dla różnych grup wiekowych klientów.

Temat ESG w nieruchomościach jest najczęściej kojarzony z rozwiązaniami mającymi na celu minimalizowanie oddziaływania budynków na środowisko. Tymczasem, równie ważnym obszarem działań związanych ze zrównoważonym rozwojem jest aspekt tzw. social responsibility i tego, jak budynki wpływają na swoich użytkowników i lokalne społeczności. W tym obszarze jako pozytywny przykład dobrych praktyk prym mogą wieść centra handlowe. Ich lifestyle’owy charakter powinien motywować właścicieli i zarządców do przygotowania ciekawych atrakcji, akcji edukacyjnych, prozdrowotnych czy charytatywnych. Najlepszym momentem do takich działań jest bez wątpienia okres wiosny i lata, kiedy chętnie spędzamy czas poza domem i poszukujemy interesujących opcji spędzania wolnego czasu – mówi Paulina Bauer, Head of Asset Services Retail w Cushman & Wakefield.

Letnia Strefa Plejady łączy pokolenia

Przestronny plac, który staje się miejscem zabaw dla najmłodszych oraz komfortowe miejsca do odpoczynku na świeżym powietrzu i w otoczeniu zieleni – otwarta w czerwcu Letnia Strefa Plejady w Centrum Handlowym Plejada od razu przyciągnęła uwagę klientów tej galerii, stając się miejscem spotkań towarzyskich oraz szeregu różnorodnych imprez tematycznych.

Przygotowując Letnią Strefę Plejady, chcieliśmy stworzyć miejsce, które inspiruje, łączy różne pokolenia i kreuje komfortową przestrzeń do korzystania z uroków lata. Dlatego, wspólnie z Fundacją Rób Dobro przygotowaliśmy kalendarz inicjatyw, które wzbogacają ofertę Letniej Strefy. Jedną z nich był Festiwal Seniora. W programie imprezy znalazły się między innymi warsztaty kreatywne i wieczorek taneczny, które, jak mamy nadzieję, dostarczyły naszym gościom dużo radości i nowych doświadczeń. Wierzę, że dzięki takim działaniom centra handlowe stają się bardziej inkluzywne i faktycznie wzbogacają życie lokalnych społeczności – tłumaczy Paula Bartosik, Marketing Manager, w dziale Asset Services agencji doradczej Cushman & Wakefield, która jest zarządcą obiektu.

Ważnym punktem w letnim kalendarzu Plejady było również spotkanie z youtuberką „Hejka tu Lenka” dla najmłodszych gości centrum, a także cykl spotkań i warsztatów Domowe Metamorfozy, które uosobiły ideę Letniej Strefy jako miejsca łączącego różne pokolenia i pasje.

CH Plejada Sosnowiec udowadnia, że centrum handlowe może być nie tylko miejscem zakupów, ale także przestrzenią, która integruje lokalną społeczność i pozwala jej spędzać wolny czas w sposób aktywny i kreatywny. Letnia Strefa Plejady stała się symbolem wspólnych chwil, uśmiechu i pozytywnej energii, które towarzyszą nam podczas letnich dni – dodaje Paula Bartosik.

Centrum Handlowe Ster zaprasza mieszkańców na letnie Patio

Z kolei w Szczecinie, przy CH Ster powstało Patio łączące ogród kwiatowy i strefę relaksu z kolorowym, pełnym atrakcji placem zabaw dla dzieci.

Z myślą o najmłodszych organizujemy tu między innymi warsztaty „Wakacyjne Patio”, w których programie znalazły się gry podwórkowe oraz konkursy stymulujące wyobraźnię i zachęcające dzieci do nauki. Dodatkowo, w co drugi piątek zapraszamy naszych klientów na potańcówkę sąsiedzką pod gołym niebem. „Rozrywkowe Patio” to nie tylko zabawa taneczna, ale także spotkanie z kulturą i relaksujący sposób spędzenia czasu. Specjalne menu przygotowane przez punkty gastronomiczne w obrębie Patio dodatkowo podnosi poziom doświadczenia klienta – tłumaczy Dorota Będzak, Marketing Manager, w dziale Asset Services agencji doradczej Cushman & Wakefield, która jest zarządcą obiektu.

Patio to innowacyjne podejście do nieruchomości handlowych, pozycjonujące CH Ster jako miejsce, które oferuje więcej niż tylko możliwość zrobienia zakupów.

To projekt, który bierze pod uwagę potrzeby całych rodzin. Tego typu rozwiązania pomagają też właścicielom centrów w budowaniu lojalności, przekształcając tradycyjne nieruchomości handlowe w przestrzenie dostarczające wyjątkowych doświadczeń. W przypadku wakacyjnej odsłony CH Ster, Patio pozycjonuje szczecińskie centrum handlowe jako miejsce, w którym klient ma szansę nie tylko dokonać zakupów, lecz także spędzić aktywnie czas z rodziną, czerpiąc radość z natury i twórczej zabawy podsumowuje Dorota Będzak.

Każde z centrów handlowych zarządzanych przez nasz zespół ma swoją specyfikę. Dlatego, pracując nad kalendarzem aktywności w tych obiektach, podchodzimy do nich indywidualnie, starając się dobrać takie atrakcje, które wpiszą się w potrzeby lokalnej społeczności. Ponadto, ważne jest, aby starannie analizować wyniki tego typu działań, sprawdzając, które z nich najlepiej odpowiadają na oczekiwania klientów, które aspekty wymagają poprawy i o jakie elementy warto te wydarzenia wzbogacić przy okazji przyszłych edycji. Potrzeby konsumentów stale ewoluują, a rozwój oferty centrów musi za tempem tych zmian nadążać – podsumowuje Sylwia Wiszowata-Łazarz, Head of Marketing, Asset Services w Cushman & Wakefield.

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...
Exit mobile version