FINANSEBANKOWOŚĆCzy to koniec planów sprzedażowych w branży finansowej?

Czy to koniec planów sprzedażowych w branży finansowej?

Czy to koniec planów sprzedażowych w branży finansowej?

  • 64 proc. pracowników banków spotyka się z narzucaniem nierealnych planów lub zakresów zadań – tak wynika z najnowszego badania „Jak się pracuje w bankach” portalu Bankier.pl.
  • Dla większości respondentów (86%) to wyśrubowane oczekiwania są główną przyczyną nieodpowiedzialnej sprzedaży.
  • Tymczasem jedna z polskich firm pośrednictwa finansowego nie narzuca swoim współpracownikom planów sprzedażowych, jednocześnie utrzymując się w czołówce na rynku.

W wielu firmach premie motywacyjne nadal oparte są na planach sprzedażowych. W niektórych profesjach ustalanie z góry miesięcznych lub kwartalnych celów do osiągnięcia może być jednak niebezpieczne. Tak jest w przypadku branży finansowej, gdzie konieczność sprostania przeszacowanym planom może prowadzić do nieetycznych procederów, w tym do nieodpowiedzialnej sprzedaży. Dlatego też odpowiedzialne organizacje coraz częściej od nich odchodzą.

Pogoń za wynikami, zapominanie, że na końcu każdej transakcji jest człowiek, brak poczucia odpowiedzialności za własne działania – to wszystko sprawiło, że jako przedstawiciele branży finansowej utraciliśmy prestiżowy status zawodu zaufania publicznego. Lata nieodpowiedzialnej sprzedaży, stosowanej w niektórych firmach, doprowadziły do znacznego spadku zaufania do branży, które staramy się krok po kroku odbudowywać. Musimy pamiętać, że nasza profesja to przede wszystkim służba, dlatego jesteśmy zobowiązani oferować klientom tylko takie produkty, których potrzebują, rozumieją, za godziwą cenę i na które ich stać – mówi Artur Nowak – Gocławski, prezes ANG Spółdzielni.

Plany sprzedażowe źródłem nieodpowiedzialnej sprzedaży

Z przeprowadzonego przez Bankier.pl badania „Jak się pracuje w bankach” wynika, że plany sprzedażowe negatywnie wpływają nie tylko na klientów, ale i na pracowników branży. Aż 64% respondentów twierdzi, że miało do czynienia z narzuceniem nierealnych planów lub zakresów zadań. 40% wskazało natomiast, że wielokrotnie przedstawiali klientowi wariant produktu, który nie był ich zdaniem dla niego najkorzystniejszy, a 22 proc. przyznało się do sporadycznego prezentowania nieodpasowanej oferty. Aż 86 proc. jako przyczynę takich praktyk wskazało wymagania dotyczące realizacji planów sprzedażowych.

Artur Nowak – Gocławski.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

chiny

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...