czwartek, 6 maja, 2021

KATEGORIA

MARKETING

- Reklama-

Marketing start-upów à la Elon. Czego możemy się nauczyć z Twittera Muska?

Dolina Krzemowa bez Elona Muska może nie być tym samym hubem technologicznym, który od dekad wyznacza nowe trendy na scenie startupowej. Zapowiedź przeniesienia części...

Pierwsza zasada briefu marketingowego: Jeśli nie wiesz czego chcesz, to dostaniesz to czego nie potrzebujesz

Brief to słowo klucz, które w wyszukiwarce Google pojawia się nawet 12 tys. razy miesięcznie. Według Joe Talcotta, byłego dyrektora ds. globalnego marketingu McDonald’s,...

Najwięksi globalni gracze przecierają drogę dla mobile gamingu

Branża gier mobilnych pod względem dynamiki rozwoju nie ma sobie równych. Już w 2018 roku rynek mobile gamingu stanowił największy udział w sektorze gier...

Bum na marketingowy digital – co z kompetencjami?

Podczas gdy nakłady na reklamę z wykorzystaniem tradycyjnych nośników drastycznie spadają, reklama w Internecie i aktywność firm w sferze digital marketingu przeżywają prawdziwy bum. Pandemia...

NIE DLA OPODATKOWANIA reklamy. Oficjalne stanowisko SAR i IAA Polska

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy wzywają rząd do zaniechania prac nad nową daniną od przychodów reklamowych. Środowisko branży komunikacji...

Koronawirus zmienił branżę PR, ale popyt na jej usługi wciąż jest wysoki

W ostatnich miesiącach nie brakowało opinii, że przedłużająca się pandemia i kryzys gospodarczy wyhamują popyt na usługi PR i doradztwo komunikacyjne. Rzeczywistość pokazała jednak,...

Marketing sensoryczny – jak emocje i zmysły wpływają na kupujących

Zmysły pomagają konsumentom podejmować decyzje zakupowe, a marketerom wpływać swoimi działaniami na klientów. Marketing sensoryczny jest najskuteczniejszy wówczas, gdy odwołuje się do wszystkich pięciu zmysłów...

Gazetka przyszłości to narzędzie sprzedażowe, nie tylko promocyjne. Ale sieci muszą przekonać do tego klientów

Z obserwacji sieci handlowych wynika, że duża grupa Polaków jest wciąż mocno przywiązana do papierowych gazetek. I nie są to sami seniorzy. Natomiast w...

Jak wpłynąć na doświadczenie klienta, czyli o roli dźwięku w sklepie

W obliczu niecodziennych warunków, zapewnienie najwyższej jakości obsługi klienta w handlu ma kluczowe znaczenie dla przyciągnięcia kupujących. Sprzedawcy detaliczni mogą bezpośrednio wpływać na klientów,...

Badanie opinii e-konsumenckich: Jakość gazetki wpływa na podejmowanie decyzji zakupowych

Badanie KANTAR Polska, zrealizowane dla programu BLIX AWARDS, pokazuje, że jakość gazetek handlowych wpływa na decyzje zakupowe większości e-użytkowników. Dopasowanie takiej publikacji do telefonu...

Tajemnica rosnących cen przed Black Friday

Wśród konsumentów popularna jest teoria, że sklepy – w okresie poprzedzającym Black Friday – podnoszą ceny, aby następnie je obniżyć, dając w ten sposób...

Marketing w pandemii – jak prowadzić działania sprzedażowe w trudnym czasie?

Wybuch globalnej pandemii wymusił na firmach zmianę obranych wcześniej strategii marketingowych i spowodował, że stanęły przed ważnym pytaniem: co zrobić, by utrzymać sprzedaż? Jak...

CENTEO stworzyło panel reklamodawcy dla Ceneo.pl. Pełna automatyzacja oparta o dane

Eksperci z Sembot.com powołali do życia CENTEO. Pod tą nazwą kryje się aplikacja automatyzująca proces sprzedaży na Ceneo.pl oraz agencja świadcząca usługi z zakresu...

Programy lojalnościowe w czasie pandemii

Utrzymywanie dobrych relacji z klientami ważne jest zawsze, ale w czasie pandemii może być szczególnie trudne. Jak dbać o tych, którzy przestali przychodzić do...

Jak najefektywniej sprzedawać mieszkania z rynku pierwotnego

Zmieniający się rynek, rozwój technologii i narzędzi marketingowych czy PR-owych oferuje nowe sposoby skutecznego dotarcia do klientów. Co ważniejsze, o sukcesie coraz częściej decyduje...

Biznes wciąż liże rany. Marketerzy są „ostrożnie optymistyczni” i zaczynają odmrażać budżety

Walka z kryzysem COVID-19 to pojedynek bokserski. Mamy już za sobą pierwsze rundy i kilka potężnych ciosów, jakie musiał przyjąć biznes. Na szczęście wiele...

Remarketing Google Ads – najważniejsze informacje

Remarketing Google Ads umożliwia szybki kontakt z użytkownikami i kierowanie reklam do konsumentów w odpowiednim momencie. Pozwala stworzyć precyzyjne reklamy i dotrzeć z nimi...

Czy promocje w polskich sklepach są skuteczne? Wyniki badania polskiego rynku retail

Wątek zarządzania promocjami dokładnie analizujemy w naszym najnowszym raporcie „Optymalizacja i zarządzanie promocją w branży handlowej w Polsce”, który powstał na bazie badania przeprowadzonego...

Czy audiomarketing jest skuteczny? Kampanie programatyczne w sektorze reklam audio

Coraz większe zainteresowanie audycjami radiowymi streamowanymi w Internecie sprawia, że rośnie popularność kampanii programatycznych w sektorze reklam audio. Czy są one faktycznie skuteczne? Jak wskazują...

Nowoczesna firma, czyli jaka?

Gdy słyszymy, że marka jest bardzo silna marketingowo i ma szerokie portfolio klientów, od razu przed oczami mamy obraz dużej silnej, zagranicznej korporacji, która...

Sentinic – wyjątkowe narzędzie do monitorowania wyników Google debiutuje na rynku

93% konsumentów korzysta z wyszukiwarek przed podjęciem decyzji zakupowej. Pierwsze strony wyników wyszukiwania mają kluczowe znaczenie dla tego, jak postrzegany jest produkt, firma czy...

Świat marketingu po lockdownie

Sytuacja związana z pandemią wpłynęła nie tylko na zmianę naszego zachowania – zachowanie dystansu społecznego czy wyższe niż wcześniej standardy higieny – ale również...

6 popularnych błędów w SEO, których należy się wystrzegać

SEO to prawdziwy temat rzeka. Nikt, nawet najlepsi specjaliści SEO, nie mogą powiedzieć, że mają już kompletną wiedzę na ten temat, ponieważ zawsze jest...

Wizerunkowe DNA firmy/marki

Na wizerunek firmy/marki wpływają różne czynniki, a narzędzi by go świadomie kształtować jest nieskończenie wiele. Zaczynając od przygotowania strategii, przez organizowanie indywidualnych sesji zdjęciowych,...

Przez ostatnie pół roku Biedronka ograniczyła promocje w gazetkach. Lidl wręcz przeciwnie

Porównując wyniki z pierwszego półrocza ub. i tego roku, w Biedronce widać spadki. Liczba gazetek zmniejszyła się o 23%, ilość stron – o ponad...

Cała prawda o public relations

Często słyszymy magiczne słowo „PR”. Dowiadujemy się, że za jego sprawą uzyskuje się określone cele biznesowe i polityczne. Ale, czy naprawdę? Skąd się wzięło...

Jak pozycjonować lokalnie w Google?

W dobie internetu nie warto łudzić się i liczyć na to, że klient odnajdzie nas sam. Mając do dyspozycji wyszukiwarkę, za pomocą kilku kliknięć...

E-handel w 2020 promuje się intensywniej niż kiedykolwiek

Nie wystarczy przenieść sklep do internetu, trzeba tam przenieść też działania promocyjne. Sprzedawcy na platformie Shoper najwyraźniej rozumieją te zależności i mimo ogólnie sprzyjającego...

Walka o miejsca w rankingu – pozycjonowanie sklepów internetowych

Handel w sieci jest coraz popularniejszy. Nawet właściciele niewielkich sklepików, którzy jeszcze do niedawna prowadzili wyłącznie stacjonarną działalność, przekonują się do tego, aby założyć...

W czasach niepewności działania marketingowe będą koncentrować się na innowacjach i danych

Salesforce, opublikował szóstą edycję swojego raportu „State of Marketing”, która pokazała, że w miarę jak technologia zwiększa oczekiwania klientów, polscy specjaliści ds. marketingu nie...

Co wiemy o CTR z SEO w 2020 roku?

Zwykło się mówić, że „nikt nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania”, a wszystkie kliki zabiera TOP 10. Na przestrzeni lat, wraz ze zmianami w wyglądzie wyników wyszukiwania, wartości CTR w zależności...

Po pierwsze, technologia, po drugie strategia – czego klienci oczekują od agencji PR?

21% szefów komunikacji brakuje kreatywności po stronie agencji PR, a 27% uważa, że agencje PR nie korzystają ze sztucznej inteligencji i Big Data w...

Jak prowadzić działania komunikacyjne w czasie pandemii?

Sytuacja jest bardzo dynamiczna. Codziennie budzimy się i zastanawiamy, co nowego przyniesie rzeczywistość określona hasztagiem #zostanwdomu. Mimo powolnego odmrażania polskiej gospodarki, według wstępnych prognoz...

Zakazany marketing

Gdy 11 marca Światowa Organizacja Zdrowia ogłosiła pandemię COVID-19 chyba niewiele osób spodziewało się, że przyczyni się do wielu sytuacji, na które przedsiębiorcy nie...

Employer branding w trakcie kryzysu i po nim

Raport ekspercki „Employer branding w trakcie kryzysu i po nim”  mówi o tym jak budować wizerunek pracodawcy zarówno w ciężkich czasach, jak i w okresie...

Jak koronawirus zmienia wzorce wyszukiwań i budżety reklamowe w Google Ads?

Cięcia budżetów reklamowych stały się faktem. Z przeprowadzonej przez  Senuto analizy na próbie 109 374 domen wynika, że wydatki w  Google Ads spadły o  około 15%. Kategoria elektronika, która na samym początku...

Employer branding w social mediach – dlaczego to ważne właśnie teraz?

Pandemia koronawirusa bez wątpienia zaskoczyła wszystkich – w tym również pracodawców, którzy przeżywają prawdziwy kryzys i muszą odnaleźć się w nowej, pełnej chaosu rzeczywistości. Firmy...

Influencer marketing w czasie pandemii

Z analizy grupy LTTM (LifeTube, TalentMedia, Mellon Media) wynika, że sponsorowane treści influencerów publikowane w czasach pandemii (od 12 marca) nadal spotykają się z...

Employer branding na Facebooku – dlaczego to ważne właśnie teraz?

Chaos, utrata poczucia stabilności, mnóstwo pytań o przyszłość pozostających wciąż bez odpowiedzi – z tym wszystkim mierzą się pracodawcy, którzy obecnie przeżywają prawdziwy kryzys...

Jak skutecznie pozyskać finansowanie i budować wartości projektów gamingowych?

Wartość globalnego rynku gier stale rośnie - w ubiegłym roku aż o 7%, w wyniku czego przekroczyła 149 miliardów USD.  Jak wynika z raportu...

Komunikacja w czasach pandemii

Zarządzanie informacją i komunikacja to równie ważny element walki z wirusem, co zamykanie granic. Dlaczego? Bagatelizowanie komunikacji, w tym brak szybkiej reakcji na fake...

Koronawirus, czyli jak prowadzić komunikację w czasach pandemii

Rozprzestrzeniająca się epidemia koronawirusa wymusza na zarządach firm zmianę sposobu pracy oraz komunikacji zarówno z pracownikami, jak i otoczeniem zewnętrznym. Najbliższe tygodnie, a może...

Szybkie podniesienie sprzedaży jest możliwe: wykorzystaj reklamy Ads!

Nim się obejrzeliśmy, a internet stał się dla większości z nas podstawową przestrzenią komunikacji – także marketingowej. Wciąż jednak nie wszyscy jesteśmy świadomi, na...

Jak projektować usługi?

O tym, że ktoś dostarcza nam różne usługi przypominamy sobie, gdy zaczynają zawodzić jak brak prądu, wody czy przerwy w dostawie internetu. Są jednak...

Personalizacja komunikacji online – czyli jak można skuteczniej docierać do odbiorcy

Obecnie marketingowiec nie ma łatwego życia. Potencjalny odbiorca nie jest już prostym do zdobycia celem. Atakowany przez liczne reklamy wytworzył pewnego rodzaju pancerz, który...

Wszystko co musisz wiedzieć o invalid traffic

Invalid Traffic, czyli nieprawidłowy ruch w Internecie, obejmuje wszystkie kliknięcia lub wyświetlenia, które mogą sztucznie zawyżać koszty reklamodawcy czy zarobki wydawcy. Pod tym pojęciem...

Jak sprawdzić skuteczność agencji SEO

Zlecając działania SEO, powinieneś regularnie otrzymywać raporty od zatrudnionej agencji. Co powinno się znaleźć w takim raporcie? Jednym z pierwszych zadań specjalisty SEO, który rozpoczyna...

Czy obecność prezesa w social mediach zwiększa wiarygodność firmy?

Coraz więcej prezesów firm jest aktywnych w mediach społecznościowych. Nie każdy z nich potrafi się w nich jednak dobrze odnaleźć. Zobacz, jakie treści powinien...

Konsumenci kupują oczami

Marketing sensoryczny ma na celu wywołać pożądane decyzje zakupowe konsumenta, nasilić i wzbogacić jego emocjonalne przywiązanie do marki oraz pozytywnie wpływać na świadomość brandu, wyróżniając go na...

Jak usprawnić sklep internetowy – marketing i logistyka

Silna konkurencja pomiędzy sklepami internetowymi sprawia, że klienci są coraz bardziej wymagający i coraz mniej niedociągnięć są w stanie wybaczyć. Oczekują już nie tylko...

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -