piątek, 27 maja, 2022

KATEGORIA

BIZNES

- Reklama-

GUS o e-handlu w kwietniu- eksperci komentują

Według najnowszych danych GUS w kwietniu 2022 r. w porównaniu z marcem br. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o...

Zakupy na zagranicznych portalach mogą być droższe niż myślisz. Oto, co musisz wiedzieć, by kupować bezpiecznie

Już co 3. Polak robi zakupy w zagranicznych e-sklepach. Prawie połowa z tej grupy (48%) w ciągu ostatnich 6 miesięcy kupiła produkt na chińskim...

Przyszłość centrów handlowych

Analiza przygotowana wspólnie przez Polską Radę Centrów Handlowych i firmę badawczą GfK weryfikuje postrzeganie centrów handlowych przez klientów, przedstawia siłę branży oraz identyfikuje jej...

Ponad połowa firm MŚP odczuwa negatywne skutki wojny. Co czwarta pomaga Ukraińcom

Wojna w Ukrainie przywróciła bardzo pesymistyczne nastroje w sektorze MŚP. Jak wynika z Barometru EFL przedsiębiorcy nie widzą szans na poprawę swojej sytuacji w...

Nowa funkcja Instagrama rozwinie social commerce

Dynamiczny wzrost popularności zakupów online w ciągu ostatnich dwóch lat przełożył się na rozwój technologii wspierających tę branżę, od nowych metod płatności po coraz...

Dwa lata pandemii w branży gastronomicznej. Przetrwali najsilniejsi i najlepiej dostosowani

Wiosną 2020 roku właściciele biznesów gastronomicznych oswajali się z pierwszą falą pandemii, ciągle jeszcze licząc na w miarę szybki powrót do normalności. Po dwóch...

Globalne wydatki na infrastrukturę brzegową wzrosną do 250 mld dolarów rocznie

Procesy, które zaistniały w konsekwencji pandemii COVID-19, spowodowały wzrost zapotrzebowania na przetwarzanie danych na brzegu sieci, a więc bliżej końcowego użytkownika. Zjawisko to dotyczy...

IDC: Wydatki na chmurę obliczeniową wzrosną w tym roku o 21,7% rdr

Z każdym rokiem rosną wydatki firm na usługi w chmurze obliczeniowej. To dowód na to, że specjaliści IT dostrzegają potencjał chmury i chcą wykorzystywać...

Branża finansowa pozostanie cyfrowym liderem na lata. Tempo cyfryzacji dyktują klienci

Sektor finansowy od lat utrzymuje się w czołówce branż o największej dojrzałości technologicznej. Choć w czasie pandemii cyfrowa transformacja nabrała tempa również w innych...

Cyfrowa Polska o wynikach unijnych prac nad DMA: Branżę czekają kosztowne zmiany, jednak nie będzie to „trzęsienie ziemi”

Choć firmy branży cyfrowej będą zmuszone dokonać istotnych modyfikacji swojej działalności, zaadaptować się do nowych przepisów i odczują związane z tą koniecznością koszty, to...

Wojna w Ukrainie to test inkluzywności i dojrzałości polskich firm. 5 rad dla pracodawców

Polsko-ukraińską granicę przekroczyło łącznie (na dzień 28 marca 2022 roku) ponad 2,3 mln osób uciekających przed wojną*. Prawdopodobne jest, że niezależnie od rezultatu wojny,...

Niepewne czasy wymagają zdecydowanych ruchów. Doświadczeni specjaliści wiedzą, jak radzić sobie w biznesowym szumie informacyjnym

Niepewność gospodarcza i geopolityczna odbija się nie tylko na wskaźnikach stricte ekonomicznych, ale również mniej mierzalnych – nastrojach konsumenckich. Te z kolei, abstrahując od...

Zmiana przepisów zmieniła mentalność firm. Zamiast upadać, przedsiębiorcy walczą i restrukturyzują swój biznes

W obliczu rekordowej inflacji, rosnących kosztów surowców i niepewności gospodarczej związanej z wojną na Ukrainie, wiele polskich firm staje przed wyzwaniem utrzymania płynności finansowej....

Finansiści coraz bliżej zarządu. O jakich specjalistów z branży finansowej zabiegają pracodawcy w 2022 roku?

Wydarzenia ostatnich dwóch lat zweryfikowały tradycyjne modele biznesowe i przyspieszyły transformację cyfrową. W związku z postępującą digitalizacją, a także potrzebą szybkiego reagowania na zagrożenia...

Miesiąc od agresji Rosji na Ukrainę. „To gospodarczy game-changer. Sytuacja, która zmienia wszystko”

Z jednej strony miesiąc to zaledwie kilkanaście dni. Z drugiej, to co obserwujemy od 24 lutego zmieniło naszą rzeczywistość na wszystkich płaszczyznach – społecznej,...

Spędzamy więcej czasu w domu, kupujemy mniej gadżetów erotycznych. Co Polacy zamawiają w internecie?

W 2021 roku Polacy kupowali telefony i komputery, szukali najlepszych kaw i herbat oraz urządzali wnętrza. Czym jeszcze interesowali się konsumenci w e-sklepach w...

E-podpis – system z korzyścią dla Twojego biznesu

E-podpis to rozwiązanie, z którego korzysta wiele firm na całym świecie. W Polsce liczba przedsiębiorstw decydujących się na wdrożenie go u siebie od pewnego...

7 potrzeb klientów sklepów przyszłości. Jak je zaspokoić?

Dynamiczny rozwój technologii i powszechna cyfryzacja sprawiły, że o sklepach przyszłości nie mówi się już w kontekście futurystki. Są one obecne tuż za naszym...

Tylko dojrzały rynek jest w stanie przyjąć najnowsze rozwiązania technologiczne

W Polsce funkcjonują oddziały międzynarodowych korporacji, które na co dzień obsługują klientów z całego świata, świadcząc usługi najwyższej jakości i stanowiąc kluczowe ośrodki tych...

Przedsiębiorcy reagują na podwyżkę stóp procentowych. Najmocniej cierpieć będzie sektor budowlany

Przedsiębiorcy o podwyższeniu stóp procentowych. „Wizja ostrego, gospodarczego hamowania przed nami” - Na pewno możemy powiedzieć, że ostatnie lata przynoszą sytuację nie widzianą w gospodarce...

Firmy nadal zainteresowane Digital workplace

Cyfrowa rewolucja nie zwalnia tempa. Dostępność nowych technologii narzędzi umożliwia tworzenie środowiska cyfrowego w biurze. W szeroko rozumianej pracy biurowej wdrożenie Digital workplace jest...

Czy w tym roku twój fryzjer zamknie zakład?

W styczniu 2022 roku z bazy REGON wyrejestrowano ponad 31 tys. mikroprzedsiębiorstw. To o 46,8% więcej niż w grudniu ub. roku. Polski sektor...

Jaki pomysł na małopolską gospodarkę ma Metropolia Krakowska?

Czym jest “Metropolia Krakowska 2030”? “Metropolia Krakowska 2030” to nazwa strategii ponadlokalnej przyjętej w grudniu 2021 roku, przez Stowarzyszenie Metropolia Krakowska.  To dokument wyznaczający cele...

Kompleksowe wsparcie IT dla firm. Co obejmuje?

Wiele firm nie mogłoby funkcjonować bez kompleksowego wsparcia w obrębie działań IT. W innych przypadkach oddelegowanie opieki nad infrastrukturą cyfrową zdejmuje z przedsiębiorstwa ciężar...

Automatyzacja i digitalizacja IT priorytetami dla firm planujących transformację obszarów informatycznych

Rozwój wielu trendów technologicznych tylko do pewnego stopnia jest reakcją na spowodowane przez pandemię COVID-19, zmiany w zwyczajach konsumenckich czy ograniczenia gospodarcze. W szerszym...

3 trendy, które będą kształtowały branżę detaliczną w 2022 roku

Detaliści zmagają się wysoką inflacją i kosztami paliw, które przekładają się na ogólny wzrost cen towarów. Rosną również koszty zatrudnienia, a pracownika znaczenie trudniej...

Najważniejsze impulsy w rozwoju firm

„Umiesz liczyć, licz na siebie” – w biznesie tylko 4 proc. przedsiębiorców z sektora MŚP zgadza się z tą tezą. Co drugi właściciel firmy...

Pierwsza tarcza antyinflacyjna została skruszona. Druga również nie oprze się naporowi wzrastających cen

Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w styczniu 2022 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku wzrosły o 9,2% – podał GUS. Pierwsza tarcza antyinflacyjna...

Branża budowlana przed sezonem

Firmy budowlane u progu sezonu szukają pracowników i pieniędzy. Bez tego będą schodzić z inwestycji i bankrutować. 91% firm z branży zgłasza...

Nastroje konsumenckie są gorsze niż rok temu. Więcej Polaków zamierza zaciskać pasa na zakupach

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez UCE RESEARCH i Grupę BLIX, przeszło połowa Polaków planuje w pierwszym kwartale br. ograniczyć wydatki zakupowe. Według raportu,...

Czy można zarobić na stacji ładowania?

Ceny paliw w sprzedaży hurtowej i na stacjach detalicznych potrafią fluktuować z tygodnia na tydzień. Dodatkowo wprowadzona akcyza na paliwa oraz inne podatki prowadzą...

Europa Środkowo-Wschodnia przyjaznym gruntem dla inwestorów w obszarze technologii

Mogło się wydawać, że czas pandemii znacząco wpłynie na funkcjonowanie rynku fuzji i przejęć, powodując jego spowolnienie. Okazuje się jednak, że jest lepiej, niż...

Szybkie zakupy i automatyczne uzupełnianie produktów. Sklepów najeżonych technologiami będzie coraz więcej

Supermarket przyszłości to sklep, w którym klienci robią zakupy przede wszystkim szybko. Jego główną częścią będą inteligentne półki. Jakie są ich zalety? Likwidują kolejki,...

Dyrektorzy IT oceniają, że działają sprawnie, a wydatki na IT będą nadal rosły

Jak wynika z raportu, ​​większość CIO (dyrektorów IT) ocenia siebie jako bardziej zwinnych niż ich konkurenci w pięciu zbadanych obszarach – szybkości wdrażania technologii,...

Inflacja – duże firmy opóźniają płatności na rzecz małych partnerów, kredytują sie ich kosztem

Rekordowa inflacja i szybki spadek wartości pieniądza dotyka mikrofirmy. Przelew za usługę, który przychodzi za trzy miesiące, nie jest już wart tyle samo,...

Nowe oblicze wyprzedaży, czyli co w e-commerce i nie tylko zmieni dyrektywa Omnibus

W czasie sezonowych wyprzedaży nie raz słyszy się o nieuczciwych praktykach sprzedawców i celowym zawyżaniu cen w okresach poprzedzających obniżki, tak aby te wyglądały...

Kupujesz na Instagramie lub Facebooku? Uważaj, bo takie zakupy potrafią wpędzić w długi

„Udostępniam specjalny kod dla moich followersów: z nim kupicie AirPodsy nie za 599 zł, a za 130 zł!”. „Oddam zabawki dla dzieci za darmo,...

Trendy w marketingu e-commerce w 2022 roku

Co sprawi, że firmy będą osiągały sukces oraz jak przygotować się na kolejne zmiany w szybko ewoluującym środowisku cyfryzacji? Liferay – lider rozwiązań technologicznych...

Nie strzelać w swoje kolano – brak lockdownów wzbudza optymizm w sektorze handlowym

Jeszcze pod konieć 2021 roku, w centrach handlowych panowała radość i entuzjazm. Brak widma locdownu, wypełnione okazje typu Black Friday oraz perspektywa Świąt to...

Posiadanie sklepu internetowego już nie wystarcza. Na co zwrócić uwagę w 2022 roku, aby przyciągnąć e-klienta?

Pod koniec 2021 r. całkowita liczba paczkomatów najpopularniejszej firmy wykorzystującej tego typu usługi wyniosła 17 968, co oznacza wzrost o 62 proc. r/r. Ten wynik...

Za produkty spożywcze płacimy coraz więcej

Jak wynika z danych M/platform za grudzień 2021, ceny produktów spożywczych wciąż rosną. Szczególnie dotkliwe wzrosty odnotowuje kategoria „oleje i oliwy”. Mimo że w...

Handel przyszłości

Rzędy kas samoobsługowych, zakupy online z dostawą do domu czy odbiorem osobistym jeszcze do niedawna były synonimem rewolucji, jaka zachodzi w handlu. Dziś coraz...

Za wino zapłacimy 10-20 % więcej

To już pewne: skokowy wzrost cen wina w tym roku jest nieunikniony – mówią szefowie firm zrzeszonych w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa. I...

W 2022 roku rynek kosmetyków dla mężczyzn dalej będzie się rozwijał

Choć produkty do pielęgnacji dla mężczyzn to nadal niszowa branża, ma ona duży potencjał. Z roku na rok osiąga coraz większe wartości sprzedaży, a...

Co wpłynie na sukces albo porażkę polskich eksporterów i importerów w 2022 r.?

W najbliższych miesiącach rodzimi przedsiębiorcy będą się mierzyć z wieloma wyzwaniami: konsekwencjami gospodarczymi pandemii, napięciami geopolitycznymi oraz inflacją wywołaną bezprecedensowym dodrukiem pieniądza w latach...

Co czwarta firma chce dzielić się swoimi maszynami, autami, a nawet pracownikami z innymi firmami

Świat idzie w kierunku używania, a nie posiadania, i przedsiębiorcy z sektora MŚP chcą się w ten trend wpisać. Z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja...

Światowe trendy w sprzedaży jabłek

Wygoda i styl życia definiują owocowe wybory europejskich konsumentów Styl życia Europejczyków staje się coraz szybszy, a co za tym idzie wzrasta zainteresowanie „wygodnym” jedzeniem....

NFQ: Polska ma ogromny potencjał do tworzenia jednorożców

Polska – w zależności od przyjętej metodyki liczenia – ma albo najwięcej jednorożców w naszym regionie Europy, albo wciąż jeszcze czeka na swojego pierwszego...

Rok 2021 udany dla polskiej branży IT. Ale przed nią globalne wyzwania

ostępująca cyfryzacja, inwestycje zagraniczne i globalizacja pozytywnie wpłynęły na polski rynek IT w ostatnim roku. Przed rodzimą branżą pojawiają się jednak globalne wyzwania, na...

Trendy, które zdominują handel i rynek płatności w 2022 roku

Nowe zwyczaje zakupowe, które zaczęły kształtować się wiosną 2020 roku, widocznie wpisały się w krajobraz polskiego handlu detalicznego. Prym zaczęły wieść koncepty łączące elementy...

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -