Wdrożenie i wykorzystywanie sztucznej inteligencji jest dla marketerów z Polski priorytetem nr 1. Problemem są stare narzędzia i technologie

Salesforce opublikował nowy raport State of Marketing, dzieląc się w nim spostrzeżeniami zebranymi od ponad 4800 liderów marketingu z 29 krajów - w tym...

Każdy ma prawo do opinii, ale nikt nie ma prawa do nienawiści. Sztuczna inteligencja walczy z hejtem w sieci

Każdy ma prawo do opinii, ale nikt nie ma prawa do nienawiści. Zaawansowane technologie, takie jak farmy trolli i fałszywe profile, rozprzestrzeniają się po...

Czy sztuczna inteligencja może być nielegalna?

Rozwój sztucznej inteligencji budzi coraz więcej wątpliwości w kwestii prawnego bezpieczeństwa jej wykorzystania. Z jednej strony konsumenci chcą mieć pewność ochrony przed nadużyciami tych...

Co trzecia europejska firma zainwestowała w AI, a 1 na 5 osób boi się, że AI może zastąpić ją w pracy

Jedna na pięć osób zatrudnionych w Europie boi się, że sztuczna inteligencja może zastąpić ją w większości zawodowych zadań. SD Worx, wiodący europejski dostawcę...

AI nie nauczy Cię języka. Przeszkodą jest brak więzi

78% Polaków twierdzi, że podczas nauki języków obcych ważna jest dla nich relacja z nauczycielem czy korepetytorem. Jak wynika z badania Preply na temat...

Chcemy rozwoju AI w Polsce? Najpierw musimy przekonać firmy, że tutaj to się opłaci

Polska, pomimo swojej silnej pozycji jako centrum kompetencji w dziedzinie  nowych technologii i sztucznej inteligencji w Europie Środkowo-Wschodniej, stoi przed pewnymi wyzwaniami, które mogą...

OpenAI pokazuje nowego asystenta głosowego

Wiele plotek, w tym te, które miały zepchnąć Google z tronu lidera wyszukiwarek. Nic takiego się nie stało, ale nowe rozwiązania od Open AI...

Pracownicy, procesy i platformy IT w erze AI

Według raportu Avanade „Generative AI Organizational Readiness Report”, zdecydowana większość pracowników (79 proc.) spodziewa się, iż narzędzia wykorzystujące Gen AI będą miały wpływ...

Konsumenci zaczynają flirtować z botami w contact center

Boty oparte o sztuczną inteligencję to już codzienność w contact center, a nasz stosunek do nich szybko się zmienia. Wraz z coraz większą biegłością...

Czy AI zastąpi człowieka? Czy faktycznie sztuczna inteligencja jest tak potężna, że za chwilę będzie sama w stanie zrobić niemal wszystko?

Czy faktycznie sztuczna inteligencja jest tak potężna, że za chwilę będzie sama w stanie zrobić niemal wszystko? Czy człowiek stanie się „elementem” zbędnym? W...

Techniczne SEO dla e-commerce – na co zwrócić uwagę w czasie rozwoju AI?

W e-commerce, branży, w której konkurencja stale narasta, a algorytmy wyszukiwarek ewoluują z dnia na dzień, techniczne SEO stało się nie tylko sztuką, ale...

Wyzwania ochrony danych osobowych dzieci w dobie cyfrowej

Publikacja zdjęć dzieci w mediach społecznościowych przez nie same i rodziców, wyrażanie zgody na przetwarzanie danych dzieci, wykorzystanie wizerunku dzieci przez sztuczną inteligencję – to niektóre...

Strona dla firmy – Dlaczego warto inwestować w profesjonalne rozwiązania?

Marzysz o stronie dla swojej firmy, która zwiększy sprzedaż i pozytywnie wpłynie na kontakt z klientami? Nie decyduj się na półśrodki! Z tego artykułu...

Jak sztuczna inteligencja wpłynie na branżę hotelarską?

Przedstawiciele branży hotelarskiej z uwagą obserwują rozwój sztucznej inteligencji i jej coraz bardziej znaczący wpływ na funkcjonowanie obiektów hotelowych. Według ekspertów, AI sprawdza się...

Salesforce: Sztuczna inteligencja, dane i rosnące oczekiwania klientów kształtują przyszłość obsługi klienta

Salesforce opublikował nowy raport State of Service, który opisuje priorytety, wyzwania i strategie kształtujące obsługę klienta, w tym sposoby, w jaki zespoły wykorzystują sztuczną...

Izba AI już działa. Nowa instytucja pobudzi rozwój ekosystemu w Polsce i CEE

AI Chamber (Izba AI) to nowo powstała instytucja zrzeszająca już kilkadziesiąt startupów, firm, organizacji i ngos-ów AI w Polsce, a docelowo w całym...

Najlepsze aplikacje dla kierowców – jak ułatwić sobie życie za kierownicą?

Najlepsze aplikacje dla kierowców to takie, które realnie ułatwiają prowadzenie samochodu. Warto zainstalować je w swoim smartfonie, aby cieszyć się większym komfortem i bezpieczeństwem...

Sztuczna inteligencja i platformy MESH – przyszłość cyberbezpieczeństwa

Sztuczna inteligencja sprawiła, że prowadzanie cyberataków stało się łatwiejsze. Pozwala między innymi na szybką identyfikację podatności ofiar na konkretne zagrożenia, a także jest w...

Cyberataki na aplikacje webowe. Jak działają cyberprzestępcy?

Liczba ataków wymierzonych w aplikacje internetowe oraz interfejsy programowania aplikacji (API) znacząco wzrosła. Systemy Barracuda Networks zneutralizowały ponad 18 miliardów ataków na aplikacje w...

Trzy kluczowe trendy w nowoczesnym handlu detalicznym: Personalizacja CX, AI i integracja systemów

Obecnie w sklepach stacjonarnych, co drugi klient szuka czegoś więcej niż tylko produktów — szuka wyjątkowych przeżyć, które zachęcają go do odkrywania świata marki...

Poczta firmowa: jak wybrać hosting dopasowany do Twojego biznesu?

Poczta firmowa to narzędzie kojarzone przede wszystkim z komunikacją B2B, B2C czy wewnątrz firmy. To również przestrzeń wymiany wrażliwych informacji, które nigdy nie powinny...

Sztuczna inteligencja wpływa na decyzje wyborcze. Przykładem m.in. polskie spoty w 2023 r.

Materiały deepfake są coraz częściej wykorzystywane i rozpowszechniane w trakcie wyborów. Analiza 36 procesów wyborczych (parlamentarnych, regionalnych i prezydenckich) w ciągu ostatnich 6 miesięcy...

Sztuczna inteligencja napędza wzrosty spółek technologicznych – nadchodzi korekta?

Sztuczna inteligencja stanowiła główne paliwo wzrostów kursów akcji spółek technologicznych w ciągu ostatniego 1,5 roku. Firmy wciąż prześcigają się w nowych rozwiązaniach oraz próbach...

Sztuczna inteligencja pomoże sprzedawcom ustalić ceny

Okazuje się, że dziś nic tak nie pomaga w rozpoznaniu rynku i klientów jak algorytmy sztucznej inteligencji. AI wspiera handlowców już nie tylko w...

Wizja komputerowa staje się niezbędnym elementem rozwoju sztucznej inteligencji

Przewiduje się średni wzrost produktywności o 42% w ciągu najbliższych 3 lat, ale brak umiejętności i wiedzy wewnętrznej może stanowić przeszkodę dla pełnego wykorzystania...

Czwarta rewolucja przemysłowa w ogrodnictwie: Sztuczna inteligencja, Big Data i IoT rewolucjonizują produkcję roślin

Czwarta rewolucja przemysłowa obejmuje wszystkie sektory działalności przemysłowej, również ogrodniczą. Cyfryzacja przedsiębiorstw rozwija się w bardzo szybkim tempie, napędzana przez innowacje technologiczne i rosnącą...

Cyberbezpieczeństwo: pewna inwestycja w niepewnych czasach?

Zeszły rok w technologicznej bańce upłynął na ekscytacji związanej ze sztuczną inteligencją, która słusznie jest opisywana jako mocny trend na przyszłość. Istnieje jednak inny,...

Mobilność wciąż króluje w polskim ekosystemie cyfrowym

Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko...

Świat na progu rewolucji: Sztuczna inteligencja a rynek pracy

Świat stoi obecnie na progu czwartej rewolucji przemysłowej. Zmiany technologiczne bardzo mocno przyspieszyły. Koniec 2022 roku to był czas, kiedy generatywna sztuczna inteligencja zaczęła...

Góry też mogą być smart. Naukowiec z AGH rozwija inteligentny system wspomagania ratownictwa górskiego

Choć częstym motywem wyjazdów w góry jest ucieczka od cywilizacji, to współcześnie są one niewiele mniej nasycone elektroniką niż duże metropolie – w dodatku...

AI w sektorze publicznym: aż 60% specjalistów IT ma braki w umiejętnościach w tym obszarze

W niedawnej ankiecie przeprowadzonej przez Salesforce aż 60% specjalistów IT z sektora publicznego wskazało niedobór umiejętności w zakresie sztucznej inteligencji (AI) jako największe wyzwanie...

Zastosowania sztucznej inteligencji w ochronie

Sztuczna inteligencja (AI) od lat ma ugruntowaną pozycję w branży ochrony. Wykorzystywana jest przede wszystkim w analizie monitoringu wizyjnego bazująca na systemach analitycznych wspieranych...

Raport: 83% firm przemysłowych zainwestuje w AI w 2024

Znaczenie GenAI w przemyśle, która zajmuje czołowe miejsce na liście technologicznych priorytetów, rośnie. Z najnowszego raportu "State of Smart Manufacturing" wynika, że aż 83...

Duże modele językowe (LLM) rewolucjonizują sposób, w jaki wchodzimy w interakcję z technologią, ale wymagają nowego podejścia do bezpieczeństwa

Duże modele językowe (LLM) rewolucjonizują sposób, w jaki wchodzimy w interakcję z technologią. W rezultacie dostawcy SaaS, walcząc o przewagę konkurencyjną, oferują przedsiębiorstwom narzędzia...

Już 42% polskich managerów przyznaje, że przy strategicznych decyzjach wspierają się radami sztucznej inteligencji

Polskie firmy coraz bardziej rozumieją potencjał AI, dostrzegając jej rolę przy optymalizacji pracy i zwiększaniu efektywności kosztowej. Z danych SAP wynika również, że niemała...

Rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji przygotowanych w głównej mierze przez sztuczną inteligencję może wpłynąć na wynik wyborów

W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych...

Google jest już przestarzały? Start-up rzuca wyzwanie, a Bezos nie szczędzi pieniędzy. Na stole miliard dolarów

Kolejny atak na niemal monopolistyczną pozycję Google na rynku wyszukiwarek? Mimo że gigant technologiczny nie zachwiał się, gdy swoje działa wytoczył Microsoft implementując do...

Wpływ sztucznej inteligencji na produkcję elektroniki

W obliczu rosnącej konkurencji i ciągłych postępów technologicznych, producenci elektroniki na całym świecie stawiają na automatyzację i sztuczną inteligencję (AI) jako klucz do przyszłości...

Rewolucja w bankowości: Generatywna sztuczna inteligencja zwiększy dochody banków o 340 mld dolarów

Według raportu „Wykorzystanie pełnej wartości generatywnej sztucznej inteligencji w bankowości” (Capturing the full value of generative AI in banking), opublikowanego przez firmę Kinsey &...

9 na 10 użytkowników adblocków na różne sposoby dopuszcza komunikację marketingową

Najnowsza edycja badania IAB Polska na temat zjawiska blokowania reklam pokazuje znaczące wyhamowanie wzrostu liczby użytkowników adblocków, który odnotowano w poprzednich badaniach z lat...

Tylko 6% banków detalicznych jest gotowe na transformację opartą na AI

80% dyrektorów banków detalicznych uważa, że generatywna sztuczna inteligencja stanowi znaczący krok w rozwoju technologii AI. Jednak tylko 6% tych instytucji ma przygotowany plan...

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe w bankowości: perspektywy i wyzwania

W dynamicznym środowisku bankowości, technologie oparte na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym stają się nieodłącznym elementem transformacji cyfrowej. Otwierają one nowe możliwości, ale również...

Nest Bank zapowiada wprowadzenie N!Asystenta opartego na modelu językowym GPT-4 firmy Microsoft

Nest Bank zapowiada, że wkrótce uruchomi N!Asystenta – narzędzie, które zrewolucjonizuje sposób interakcji klientów z bankiem. Będzie to asystent AI bazujący na modelu językowym...

Eksperci ostrzegają: publikując zdjęcia w internecie, ujawniamy więcej, niż myślimy

Opinię publiczną wciąż mocno angażuje afera z przerobionym cyfrowo zdjęciem, zamieszczonym w internecie przez księżną Kate. Zaowocowała już analizami fotografii centymetr po centymetrze oraz...

Jakie są rodzaje aplikacji na zamówienie?

Z aplikacji mobilnych i webowych korzystamy codziennie, choć nawet o tym nie myślimy. Ułatwiają nam one funkcjonowanie na różnych poziomach. Nic więc dziwnego, że...

Sztuczna inteligencja potrzebuje człowieka u steru

Sztuczna inteligencja obiecuje uczynić nasze zadania łatwiejszymi, pracę bardziej produktywną, a firmy bardziej wydajnymi. Nowe badania przeprowadzone przez Slack wykazały, że 80% pracowników korzystających...

Polacy opracowali narzędzie AI do segmentacji klientów

Eksperci z Sagra Technology, firmy specjalizującej się w aplikacjach biznesowych, opracowali narzędzie służące do automatycznej segmentacji klientów. Oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie ClusterSense przeznaczone...

AI Act – Parlament Europejski uchwala historyczne rozporządzenie w sprawie sztucznej inteligencji

Parlament Europejski przyjął dziś rozporządzenie ws. sztucznej inteligencji (Artificial Intelligence Act). To pierwsza na świecie kompleksowa regulacja w zakresie sztucznej inteligencji. Nowe przepisy mają...

Kampania „Cyfrowy Start” – od bezpieczeństwa do walki z przebodźcowaniem

Internet nie jest stworzony dla dzieci – udowadniali eksperci od edukacji i cyfryzacji podczas czwartkowej inauguracji kampanii Cyfrowy Start. Istnieją konkretne wytyczne, które powinniśmy...

Helping Hand z nową odsłoną aplikacji wspierającej zdrowie psychiczne opartej na sztucznej inteligencji

Helping Hand - pierwsza w Polsce platforma wellbeing i kompleksowego wsparcia psychologicznego wystartowała z nową wersją aplikacji mobilnej, skierowaną do firm i korporacji, a...

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Osteopatia Kraków
- Reklama -