wtorek, 22 września, 2020

KATEGORIA

HANDEL

Algorytmy na zakupach – jak sztuczna inteligencja wkracza w e-handel

Sztuczna inteligencja pomaga w pracy, podpowiada ulubioną rozrywkę na platformach Spotify czy Netflix, ale wkracza również w świat zakupów. W Stanach Zjednoczonych co dziesiąta...

Jak być skutecznym sprzedawcą w trudnych czasach?

Ten rok mocno daje się we znaki polskim przedsiębiorcom, zmuszając ich do zastosowania nowych narzędzi, które pomogą na nowo odnaleźć się w trudnym otoczeniu....

Customer experience w erze post-covid. Czy sklepy stacjonarne starają się teraz bardziej?

Sklep dopasowany do potrzeb zakupowych odbiorcy, oferujący indywidualne podejście, oferty oraz nieszablonową komunikację – to sprawdzona strategia zarówno w branży detalicznej, jak i e-commerce....

Dostawa w pandemii – igranie z losem czy bezpieczny proceder? Raport UXalliance

W czasie lockdownu, aplikacje umożliwiające zamawianie produktów przez internet i ich niemal natychmiastową dostawę do domu ułatwiły życie milionom ludzi na całym świecie, którzy...

Na czym polega odroczona płatność? Jak zrobić zakupy online, nie płacąc za nie od razu?

Konkurencja między sklepami internetowymi rośnie. To wszystko powoduje, że klienci mogą skorzystać z coraz liczniejszych promocji. Co zrobić, gdy wymarzony produkt jest oferowany w...

Jak pandemia wpływa na nastroje i nawyki zakupowe Polaków?

Pandemia zmieniła nie tylko oblicze globalnej gospodarki i biznesu, ale przede wszystkim codzienność każdego z nas. Porównując jej oddziaływanie na życie i podejmowanie decyzji...

Branża e-commerce na zachodzie rośnie w siłę i rekrutuje polskich pracowników

Pandemia Covid-19 spowolniła globalną gospodarkę i dotknęła niemal każdą branżę w Polsce i Europie. Podczas, gdy większość firm nadal zmaga się ze skutkami zamrożenia...

Serwis GoodPlace pomaga wybrać najlepszą lokalizację dla prowadzenia biznesu

Znalezienie idealnego miejsca na swój biznes to nie lada wyzwanie. W końcu każdy przedsiębiorca chciałby pozostać zauważalny i nie zniknąć w tłumie konkurencji. Wychodząc...

Jak koronawirus zmienił nasze nawyki

Na naszych oczach rzeczywistość, którą znaliśmy, mocno ewoluowała. Koronawirus wpłynął na codzienne życie każdego z nas. Inaczej spędzamy czas, ćwiczymy i wyznajemy inne wartości....

Nowa normalność w małych sklepach – zakupy większe i częściej bezgotówkowe

Pandemia koronawirusa wpłynęła na wzrost płatności bezgotówkowych w małych sklepach, w szczytowym okresie niemal o 40%. Najnowsze dane dostarczone przez system M/platform wskazują, że...

Owoce znowu mocno podrożały. Jabłka kosztują nawet o 130% więcej niż rok temu

W ostatnich trzech miesiącach owoce zdrożały średnio o ponad 21% w porównaniu do wyników z analogicznego okresu zeszłego roku. Na taki wzrost wpłynęły głównie...

Przez ostatnie pół roku Biedronka ograniczyła promocje w gazetkach. Lidl wręcz przeciwnie

Porównując wyniki z pierwszego półrocza ub. i tego roku, w Biedronce widać spadki. Liczba gazetek zmniejszyła się o 23%, ilość stron – o ponad...

E-handel w 2020 promuje się intensywniej niż kiedykolwiek

Nie wystarczy przenieść sklep do internetu, trzeba tam przenieść też działania promocyjne. Sprzedawcy na platformie Shoper najwyraźniej rozumieją te zależności i mimo ogólnie sprzyjającego...

Handel w galeriach przestał się opłacać. Najemcy chcą płacić czynsze uzależnione od osiąganych w lokalu obrotów

Na pytanie jakie rozwiązania należy wprowadzić, aby wesprzeć sytuację firmy, 60,9% respondentów odpowiedziało, że powinny zostać wprowadzone czynsze uzależnione od obrotów w lokalach. I...

Walka o miejsca w rankingu – pozycjonowanie sklepów internetowych

Handel w sieci jest coraz popularniejszy. Nawet właściciele niewielkich sklepików, którzy jeszcze do niedawna prowadzili wyłącznie stacjonarną działalność, przekonują się do tego, aby założyć...

Raport McKinsey: Handel jak dawniej najwcześniej za kilka miesięcy

Koronawirus niczym apokalipsa, pojawił się znikąd i momentalnie wywołał strach i panikę. Na szczęście wiele wskazuje na to, że już lada chwila świat wróci...

Co piąty Polak po raz pierwszy zrobił zakupy w Internecie w czasie kwarantanny – wyniki raportu Accenture

Pandemia zmienia zwyczaje zakupowe konsumentów. Nowe zachowania klientów zmuszają branżę handlową do szybkiej adaptacji. Zmiany obejmują strukturalne podejście do konsumpcji, komunikacji marketingowej, wyboru kanału...

Solidny łańcuch dostaw to podstawa funkcjonowania sklepów sprzedających artykuły pierwszej potrzeby

Zaspokojenie potrzeb w obszarze ekonomii na żądanie (on-demand economy) nigdy nie było trudniejsze dla sieci sprzedaży niż obecnie. Nagły wzrost zapotrzebowania na artykuły pierwszej...

Obsługa klienta w e-handlu – co zmienił koronawirus?

Wiosną w branży e-handlu przybyło nadspodziewanie dużo klientów. Internetowi sprzedawcy notują dwucyfrowe wzrosty liczby zamówień, a ich samych też nagle zrobiło się więcej. Większy...

Detaliści do zadań specjalnych – jak nowe technologie zmienią oblicze branży po pandemii COVID-19

Cała branża retail znalazła się pod niezwykłą presją, by zapewnić konsumentom nieprzerwany dostęp do jedzenia i produktów pierwszej potrzeby. W myśl zasady „wszystkie ręce...

Pierwszy kwartał 2020 r. na rynku handlowym w Polsce

Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield przygotowała podsumowanie pierwszego kwartału 2020 roku na rynku handlowym w Polsce. Według ekspertów branża retail, która została najbardziej...

Centra, galerie i parki handlowe zostaną otwarte 4 maja decyzją Rządu

W trakcie konferencji Premier Morawiecki zapowiedział kolejne etapy odmrożenia gospodarki i podał, że większość placówek w galeriach i obiektach handlowych powyżej 2000m2 będzie mogła...

Polacy nie odpuszczą grilla w długi weekend. Na majówce zarobią głównie dyskonty

Niemal 75% Polaków chce grillować w trakcie majówki. Zdecydowana większość zamierza w ten sposób spędzić czas we własnym ogrodzie lub na działce. W czołówce...

Sektor e-commerce w czasach koronawirusa

W ostatnich tygodniach wielu konsumentów stanęło przed koniecznością pozostania w domach. W dobie walki z koronawirusem, to właśnie zakupy online stały się nie tylko...

Pandemia koronawirusa nie powinna doprowadzić w sklepach do wzrostu cen warzyw i owoców

Pandemia koronawirusa nie spowoduje znaczących podwyżek cen owoców i warzyw w Polsce. Jednak na rynku już teraz można dostrzec towary, które podrożały. Wpływ na...

Czego potrzebuje klient w dobie koronawirusa

Kanały cyfrowe nigdy dotąd nie pełniły aż tak istotnej roli w komunikacji z klientem. W dobie epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 i zamkniętych galerii handlowych dla...

Pandemia zachęca do zakupów w Internecie. Warto zadbać, aby były bezpieczne

Wprowadzenie w Polsce stanu epidemii i związane z tym obostrzenia w funkcjonowaniu m.in. galerii handlowych spowodowały przeniesienie części handlu do Internetu. Choć w obecnej sytuacji zakupy...

Wielkanoc w tym roku będzie skromna

Blisko połowa Polaków chce odłożyć świąteczne zakupy na ostatnią chwilę. 77% planuje je zrobić w sklepach stacjonarnych, głównie w dyskontach. Ponad 80% będzie szukać...

Nowe ujęcie sprzedaży

W ostatnim czasie na rynku panuje duże przesycenie różnego rodzaju technik sprzedażowych co mocno oddziałuje na naszych klientów. Codzienne poddawanie się wszelkim możliwym formom...

Znieść zakaz handlu w niedziele – apel Pracodawców RP dot. Pakietu Antykryzysowego

Pracodawcy RP apelują o całkowite zniesienie zakazu handlu w niedziele, które musi zostać zawarte w pakiecie antykryzysowym – na kolejne nowelizacje i zmiany nie...

W dobie epidemii koronawirusa firmy kierują się w stronę sprzedaży internetowej. O czym należy pamiętać

Ogłoszona pandemia wirusa SARS-Cov-2 wywołującego chorobę COVID-19 wymusiła podjęcie przez Rząd trudnej decyzji o wprowadzeniu stanu zagrożenia epidemicznego, co pociągnęło za sobą duże zmiany...

Zamknięte centra i galerie handlowe – okiem eksperta

Czy najemcy centrów handlowych mogą nie płacić czynszu? Czy można odbierać przesyłki kupione w internecie? Jak wynagradzać pracowników? Które lokale muszą zostać zamknięte? 14 marca...

Spowolnienie gospodarcze i wpływ koronawirusa na e-commerce

Niemal każdy sektor światowej gospodarki odczuwa skutki biznesowe związane z koronawirusem, czyli COVID-19. Zauważalne są nie tylko gwałtowne spadki na giełdach, których efektem jest...

Jak e-handel zrewolucjonizował prawa konsumenta?

15 marca 1962 roku John F. Kennedy określił cztery podstawowe prawa konsumentów: prawo do informacji, wyboru, bezpieczeństwa oraz reprezentacji. Powszechne wykorzystanie Internetu zmieniło...

Cyberprzestępcy podszywają się pod Allegro. Jak nie dać się oszukać?

W ostatnim czasie na skrzynki mailowe Polaków docierają informacje o możliwym zablokowaniu konta w serwisie Allegro.pl z powodu rzekomego nieuregulowania płatności. To kolejna akcja...

Koronawirus COVID-19 to 320 mld USD strat handlowych co kwartał

Według najnowszych obliczeń Euler Hermes istniejące środki ograniczające rozprzestrzenianie epidemii Covid-19 już stanowią odpowiednik +0,7 p.p. dodatkowych taryf celnych na towary straty w...

Branża elektroniczna i Federacja Konsumentów ostrzegają, jak bezpiecznie kupować w sieci

Związek Cyfrowa Polska oraz Federacja Konsumentów wspólnie przestrzegają klientów, jak nie paść ofiarą oszustów internetowych kupując sprzęt elektroniczny w sieci. Apel ma związek z...

Zakupy spożywcze podbiją sieć w 2020 r.?

Markety spożywcze długo walczyły o wejście w handel internetowy, pokonując szereg barier. Na 2020 r. zapowiada się ekspansję sektora e-grocery, która zmieni nawyki zakupowe...

Czy polski e-commerce jest przygotowany na Brexit?

Z dniem 1 lutego Wielka Brytania przestanie być członkiem Unii Europejskiej i rozpocznie się okres przejściowy, trwający cały 2020 rok. Ministerstwo Finansów zaznacza, że...

Koniunktura w handlu detalicznym nadal może niepokoić

Styczniowe badania ankietowe koniunktury gospodarczej GUS pokazują nieco bardziej optymistyczny obraz w porównaniu z tym, który widzieliśmy w ostatnim kwartale ubiegłego roku. Nieznaczna poprawa...

Inflacja jeszcze przyspieszy. Duży wzrost cen mięsa wieprzowego i warzyw

Ważne dla firm: Za duży wzrost inflacji w grudniu 2019 roku odpowiadają szybko rosnące ceny mięsa wieprzowego, warzyw, ubezpieczeń i gazu LPG. Przedsiębiorcy powoli...

Co Polacy kupują na Święta?

Szał świątecznych zakupów trwa, przez sklepy przewijają się tłumy odwiedzających, a platformy internetowe obsługują rekordowe ilości zamówień. Grudzień co roku stanowi intensywny okres przygotowań...

E-Handel na celowniku hakerów – zagrożenia sezonu sprzedażowego

Ataki na e-sklepy i ich klientów to pełna gama e-przestępstw. Od „odmowy usługi” (DoS), która zamyka możliwość generowania przychodu, do kampanii typu ransomware, poprzez...

Black Friday, czyli wyzwanie dla całej branży e-commerce

Dni wyprzedażowe w dużej mierze niosą za sobą szereg wyzwań, przed którymi staje branża e-commerce. Trudno oczywiście przewidzieć dokładne wyniki sprzedaży, ale tendencja zwyżkowa...

Czy bezpośredni kontakt to nowy luksus? Czyli o nowym trendzie na bycie offline

Coraz częściej mówi się, że millenialsi urodzili się z telefonem komórkowym w ręku. Osoby te praktycznie nie pamiętają świata bez internetu. W czasach natłoku...

BIM, czyli rewolucja w projektowaniu lokali handlowych

BIM - jeden z najgorętszych tematów w branży budowlanej powoli wkracza na salony polskich centrów handlowych. Czym tak właściwie jest i jakie korzyści ze...

Automaty do odbioru przesyłek kurierskich w centrach handlowych

Współpraca z sieciami handlowymi stanowi wiodący obszar działalności każdego operatora, który etapowo rozwija własne możliwości biznesowe, a także otwiera się na nowe lokalizacje, umożliwiające...

Automaty do odbioru przesyłek a rozwój sektora e-commerce

Obawy konsumentów przed zbyt wysokimi kosztami dostawy wiążą się bezpośrednio z wyzwaniami ostatniej mili kurierskiej. To właśnie na końcowym odcinku łańcucha dostaw najbardziej koncentrują...

Odczyt kart lojalnościowych i kuponów rabatowych z wyświetlaczy telefonów – z Newland FR21 Neon to proste

Wirtualne karty lojalnościowe, karty podarunkowe, kupony rabatowe, czy bilety elektroniczne stają się standardem. Prezentujemy rozwiązanie, które ułatwi nam odczyt kart przechowywanych w tzw. wirtualnym...

W Designer Outlet Warszawa klient z zagranicy otrzyma zwrot podatku na miejscu, tego samego dnia

Designer Outlet w Piasecznie pod Warszawą jako jedyne centrum handlowe w Polsce umożliwia klientom spoza UE natychmiastowy zwrot podatku za zakupy na miejscu,...

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

SMS od kuriera? Sprawdź, czy to nie oszustwo

Aż 70% kupujących w internecie korzysta z usług firm kurierskich. Wykorzystują to oszuści, którzy coraz częściej podszywają się takich usługodawców. Przestępcy wysyłają fałszywe SMSy, korzystając...

Polacy sceptycznie oceniają deklaracje firm o zrównoważonym rozwoju

Jak pandemia wpłynęła na rynek mody oraz na popyt na ubrania i akcesoria? W skrócie: nastąpiło mocne wyhamowanie. Prognozy Boston Consulting Group wskazują, że...

Rośnie zapotrzebowanie na DevOps

Z najnowszych raportów IMARC Group, Global Market Insights i ResearchAndMarkets.com wynika, że światowy rynek metodologii DevOps w 2019 roku osiągnął wartość około 3,5-4 miliardów...

Endofund chce uzdrowić rynek medyczny

Pandemia Covid-19 uwydatniła wyzwania, z jakimi od lat mierzy się polska służba zdrowia. Zatory płatnicze i braki w wyposażeniu szpitali nie tylko wpływają negatywnie...

Polacy coraz chętniej sięgają po złoto

W dobie nisko oprocentowanych lokat bankowych, depozytów i obligacji skarbowych na popularności zyskują inwestycje w złoto oraz na giełdzie. Co je wyróżnia na tle...