Wyprzedaże nie pozbawiają nas rozsądku. Połowa Polaków w Black Week robi tylko zaplanowane zakupy
Redakcja -
Wbrew obiegowym opiniom Polacy rozsądnie korzystają z promocji oferowanych w ramach Black Week – pokazuje najnowsze badanie przeprowadzone na zlecenie VeloBank. Wynika z niego,...
Pracownicy biur w Warszawie oczekują lepszej oferty gastronomicznej
Redakcja -
Sektor gastronomiczny w biurowcach mocno ucierpiał w wyniku pandemii COVID-19. Równocześnie, jak wynika z raportu Colliers „Zakupy w biurowcu” oczekiwania pracowników obiektów biurowych względem...
Ulubione święta hackerów? Black Friday i Cyber Monday
Redakcja -
Prawie 80% Polaków i Polek planuje zakupy w nadchodzące Black Friday i Cyber Monday. Wszyscy z nich prawdopodobnie zakładają, że oszczędzą pieniądze. To szczególnie...
Black Friday i Cyber Monday: okazja czy pułapka?
Redakcja -
Czy warto kupować w Black Friday i Cyber Monday? To pytanie zadaje sobie wielu z nas, jednak czy rzeczywiście atrakcyjne oferty i promocje są...
E-commerce’owy boom sezonu
Redakcja -
Właśnie rozpoczął się najgorętszy okres w branży e-commerce obejmujący m.in. Black Friday, Cyber Monday i Święta Bożego Narodzenia. Usprawnienie procesów magazynowych, optymalizacja e-sklepu, tworzenie...
GUS o handlu i e-handlu w październiku 2023 – eksperci komentują
Redakcja -
Według najnowszych danych GUS w październiku 2023 r. w porównaniu z wrześniem 2023 r. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 13,4%). Udział sprzedaży...
W tym roku Polacy planują skromniejsze święta
Redakcja -
W tym roku czeka nas kameralna Gwiazdka – ponad połowa Polaków tegoroczne Święta Bożego Narodzenia planuje spędzić w domu, samotnie lub w wąskim gronie...
Black (Omnibus) Friday 2023: Sprzedawcy muszą szerzej informować o cenach
Redakcja -
Choć Dyrektywa Omnibus obowiązuje w Polsce od początku tego roku, to jednak wciąż wzbudza wiele wątpliwości wśród sprzedawców. Przed nimi ważna próba w postaci...
Oczekowania klientów wobec sklepowych aplikacji rosną
Redakcja -
Według analiz Cisco App Dynamics, konsumenci planują w tym roku pobić rekord zakupów online w nadchodzących dniach.
Sklepowe aplikacje i usługi cyfrowe...
Eksperci alarmują: finansowi przestępcy przyprawią o ból głowy w Cyber Poniedziałek
Redakcja -
Nadejście sezonu zakupów świątecznych wiąże się z gwałtownym wzrostem aktywności handlowej w sieci i liczby oszustw, zwłaszcza w takie dni jak Black Friday i...
Black Friday, Cyber Monday i Mikołajki – jak sztuczki marketingowe wpływają na nasze zakupy
Redakcja -
Black Friday, Cyber Monday czy Mikołajki to czas promocji, rabatów i okazji w sklepach. Czy to rzeczywiście najlepszy czas do robienia zakupów, czy element...
Sprzedaż detaliczna w USA
Redakcja -
Sprzedaż detaliczna w USA w ujęciu miesięcznym spadła po raz pierwszy od marca. Październikowy odczyt wyniósł -0,1%. Jednocześnie spadek jest jednak mniejszy niż oczekiwania....
Dynamiczny wzrost e-handlu w Polsce
Redakcja -
Pierwszy jesienny odczyt BaseLinker Index pokazuje, że pozycja e-commerce w polskim handlu jest coraz bardziej kluczowa. W październiku br. wartość wskaźnika mierzącego kompleksową...
Najemcy centrów handlowych walczą o równe traktowanie
Redakcja -
Istniejące centra handlowe wymagają systematycznie nowych inwestycji – zarówno ze względu na ich starzenie się, jak i zmiany standardów wymagane przez przepisy prawa unijnego....
85% sprzedawców detalicznych w Europie i 82% na całym świecie zmaga się z kurczącym rynkiem
Redakcja -
Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), ogłosiła dziś wyniki swojego badania 16th Annual Global Shopper Study. Dane potwierdziły, że detaliści odczuwają presję związaną z wielokanałowością,...
Ceny wciąż rosną, choć wolniej niż rok temu. W sklepach jest drożej średnio o 8,1 proc.
Redakcja -
Drożyzna w sklepach zaczęła lekko odpuszczać, choć codzienne zakupy wciąż są kosztowne. W październiku br. ceny detaliczne poszły w górę średnio o 8,1% rdr....
Polacy i ekonomia współdzielenia: trendy w konsumpcji i świadomości ekologicznej
Redakcja -
Wciąż lubimy posiadać przedmioty, wynika z badania „Polacy a ekonomia współdzielenia” zrealizowanego dla BIG InfoMonitor we współpracy z Gleevery. Jednak to się zmienia. Co...
Kongres ZPPHiU i PSNPH: cyrkularność i współpraca na linii najemcy – wynajmujący
Redakcja -
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) wspólnie z Polskim Stowarzyszeniem Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) zorganizowali Drugi Kongres ZPPHiU i PSNPH, który był poświęcony...
Sezon świąteczny rusza w listopadzie, a drugi bieg wrzuca w Czarny Piątek
Redakcja -
Świąteczna gorączka w handlu trwa przez dwa długie miesiące. Według badania na zlecenie Ware2Go duży odsetek konsumentów planuje zakupić większość prezentów już w listopadzie....
Sprzedaż online w Polsce może wzrosnąć o 15% w Dzień Singla
Redakcja -
Ubiegłoroczny Światowy Dzień Singla okazał się sukcesem dla e-commerce na całym świecie, w tym w Polsce. Pozycjonujące się w sieci marki i sprzedawcy mogą...
Vollmart: Przyszłość dostępnych cenowo zakupów rozkwita w Polsce
Redakcja -
W obliczu rosnących cen i niepewności gospodarczej, polscy konsumenci otrzymali nowego sojusznika w walce o wartość ich pieniądza – sieć hard dyskontów Vollmart. Pod...
Powierzchnia handlowa w Polsce przekroczyła 13 mln mkw.
Redakcja -
Z raportu PRCH „Rynek obiektów handlowych w Polsce” wynika, że na koniec I półrocza 2023 r. powierzchnia handlowa polskich obiektów handlowych osiągnęła 13,10 mln...
AI w handlu: obsługa klienta, personalizacja i nowe doświadczenia zakupowe
Redakcja -
Według wyników piątej edycji Barometru Retail przeprowadzonego przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, eksperci sektora handlu coraz częściej wykorzystują sztuczną inteligencję w procesach biznesowych. Wskazali,...
Shoper ogłasza nową technologię, przełomową dla polskiego rynku e-commerce
Redakcja -
Shoper zaprezentował swoją innowację, Shoper Storefront. To przełomowa technologia, która odmienia wygląd i funkcjonowanie sklepów internetowych działających na platformie Shoper. Nowe rozwiązanie ma ułatwić...
CPS GfK: Polacy pokochali marki własne
Redakcja -
Rynek marek własnych w polskiej branży FMCG jest już warty 48 mld zł, a potencjał dalszych wzrostów nadal jest ogromny. W 2025 roku marki...
W ciągu 5 lat spadła liczba osób zadowolonych z oferty usługowo-handlowej w biurowcach
Redakcja -
Wyniki badania przeprowadzonego przez Colliers nie pozostawiają złudzeń – pandemia odcisnęła piętno na rynku usługowo-handlowym w warszawskich biurowcach. W raporcie „Zakupy w biurowcu” eksperci...
Rynek cateringu dietetycznego rośnie jak na drożdżach – w tym roku przebije wartość 3 mld zł
Redakcja -
Z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Nice To Fit You wynika, że już 12 proc. Polaków korzysta lub korzystało w przeszłości z cateringu...
Chmura podbija branżę handlową
Redakcja -
Nowe technologie mają duży wpływ na biznes. Najważniejszym trendem jest postępująca digitalizacja wielu procesów wspierających sprzedaż. W konsekwencji coraz więcej zadań zostaje zinformatyzowanych. Widać postęp...
Polacy coraz częściej chodzą do sklepów. I spędzają w nich więcej czasu [Dane za I-III kw. 2023 r.]
Redakcja -
W trzech kwartałach br. ruch w sklepach zwiększył się o niecałe 4% rdr. Supermarkety i dyskonty rdr. zanotowały wzrosty powyżej 10%, a hipermarkety i...
Podwyżki cen w sklepach dalej dotykają Polaków. We wrześniu wzrost rdr. znowu był dwucyfrowy
Redakcja -
Jak wynika z analizy blisko 73 tys. cen detalicznych, we wrześniu codzienne zakupy były droższe średnio o ponad 10% w porównaniu z analogicznym okresem...
Bain & Company: Trzy czwarte nabywców towarów luksusowych chce innowacji technologicznych w sklepach
Redakcja -
Trzy czwarte klientów branży dóbr luksusowych entuzjastycznie podchodzi do innowacji technologicznych wprowadzanych w butikach i na stronach internetowych marek, wynika z badania firmy doradczej...
Gotowi na sezon świąteczny? W tym roku klienci najwięcej wydadzą w już listopadzie
Redakcja -
Magia Gwiazdki nadchodzi! Choć święta dopiero za kilka tygodni, w niektórych sklepach już czuć świąteczny klimat. Dla handlowców to czas gorączki, bo niektórzy w...
E-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej – nieodkryty potencjał dla polskich e-sklepów
Redakcja -
63% obywateli krajów Europy Centralno-Wschodniej (CEE) dokonało w 2022 roku zakupu przez internet. Dla mieszkańców Unii Europejskiej wskaźnik ten wyniósł 68% (Eurostat). Dane te...
Seris Konsalnet: O blisko 40 proc. wzrosła liczba kradzieży w sklepach
Redakcja -
W pierwszej połowie 2023 r. aż o 39,1 proc. wzrosła liczba kradzieży, klasyfikowanych jako przestępstwo w porównaniu do I połowy 2022 r. Kradzieży określanych...
Gdzie hurtowo kupić kartony do firmy?
Redakcja -
Kartony powszechnie wykorzystywane są w wielu branżach i przedsiębiorstwach. Niezależnie, czy prowadzisz firmę transportową, sklep internetowy, czy może pracujesz w przemyśle spożywczym, z dużą...
Kupując zdrową żywność, konsumenci stawiają na jakość. Dalej jest cena i skład produktu
Redakcja -
Polacy zainteresowani nabywaniem zdrowej żywności zwykle na pierwszym miejscu stawiają na jej jakość – 36%. Niemniej cena jest też ważnym czynnikiem decyzyjnym w trakcie...
Sprzedaż cross-border podczas Black Week
Redakcja -
Handel transgraniczny to szansa na dużo większą sprzedaż podczas Black Week – twierdzą eksperci. Gdzie polskie sklepy sprzedawały najwięcej? Jakie kategorie cieszyły się największą...
Handel usługami online w Polsce rośnie w zawrotnym tempie
Redakcja -
W ciągu ostatnich kilku dekad obserwowaliśmy przekształcenie sposobu, w jaki dokonujemy zakupów i korzystamy z usług. Handel tradycyjny, oparty na fizycznych punktach sprzedaży, jest...
Indonezja zakazuje sprzedaży bezpośredniej w mediach społecznościowych
Redakcja -
Rząd Indonezji zabronił platformom społecznościowych prowadzenia sprzedaży bezpośredniej. To cios w TikToka, bo to drugi największy rynek dla tego chińskiego giganta. Władze Indonezji chcą...
Inflacja coraz mocniej ściera się z polityką. Po wyborach ceny w sklepach zaczną rosnąć
Redakcja -
Dynamika wzrostu cen w sklepach wciąż spada. Natomiast eksperci nie potrafią określić, czy ten trend dalej się utrzyma. Twierdzą, że obecnie na rynku jest...
Black Friday 2023. Jak dyrektywa Omnibus wpłynie na święto zakupowe?
Redakcja -
Black Week i Black Friday w 2023 roku będą zupełnie inne niż w poprzednich latach. To ze względu na dyrektywę Omnibus, która ma zwalczać...
Galerie handlowe na sprzedaż z dużym dyskontem
Redakcja -
Galerie handlowe można teraz kupić tanio, ponieważ z Polski wychodzi kilka funduszy, zamykając swoje pozycje inwestycyjne.
- Jak najlepiej zainwestować 25 mln zł? Galerie handlowe...
750 zł – tyle średnio kradną nam internetowi oszuści
Redakcja -
Najczęstsze ofiary oszustw płatniczych mają mniej niż 24 lata, 1/3 Polaków sprawdza, czy adres witryny internetowej nie wygląda podejrzanie, co trzecia firma przyznaje, że...
Hipermarkety na wojnie z dyskontami. W sklepach coraz bardziej rozkręca się cenowy rollercoaster
Redakcja -
Ceny w sklepach nie wszędzie tak samo rosną. Okazuje się, że najwolniej idą w górę w hipermarketach, gdzie średni wzrost rdr. jest już jednocyfrowy....
KSeF, e-Paragony i omnicommerce – czyli w co inwestuje retail
Redakcja -
Aż 70 proc. firm z branży retail deklaruje, że ich nakłady na rozwój IT w ciągu najbliższego roku nie będą spadać. W tym zakresie,...
Sadownicy w tarapatach: rosnące koszty i znikające rynki zbytu
Redakcja -
Polscy sadownicy w ostatnich czasie mają do czynienia z dwoma niekorzystnymi zjawiskami. Po pierwsze zamknięta jest większość tradycyjnych rynków zbytu – w krajach Europy...
Spadające ceny nie poprawiły nastrojów Polaków
Redakcja -
Jak wynika z 46. edycji badania Global State of the Consumer Tracker, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, spadek tempa wzrostu cen nie zmienił znacząco...
Inflacja sprawia, że szczegółowo rozważamy każdy zakup
Redakcja -
Słabnąca dynamika sprzedaży detalicznej ma determinujący wpływ na kształtowanie polityki customer experience (CX), czyli budowania jak najlepszego doświadczenia zakupowego klientów. Dla managerów to czas...
Luksus po nowemu. Marki premium muszą się dostosować do zmian pokoleniowych
Redakcja -
Pokolenia millenialsów i Z radykalnie zmieniają oblicze rynku dóbr luksusowych, zmuszając znane marki do rewolucyjnych modyfikacji. Od zapotrzebowania na zrównoważone ekologiczne produkty, po przejrzystość...
Polacy częściej kupują w Internecie w czasie kryzysu
Redakcja -
E-commerce to już drugi rok z rzędu najważniejsza strategia zakupowa Polaków na trudne czasy. Przy wysokiej inflacji i spowolnieniu gospodarczym zakupy w sieci ratują...
NAJNOWSZE ARTYKUŁY
- Reklama -