czwartek, 6 maja, 2021

KATEGORIA

HANDEL

- Reklama-

87% sprzedawców detalicznych przynajmniej raz doświadczyło naruszenia bezpieczeństwa IT

Rozwój technologiczny, zmiany nawyków zakupowych klientów oraz pandemia COVID-19 wymusiły wśród detalistów istotne zmiany w podejściu do procesu sprzedaży. Dla funkcjonowania i rozwoju sklepów...

Praca zdalna znacząco zwiększyła sprzedaż sprzętu komputerowego

Po ponad roku od wybuchu pandemii COVID-19 blisko jedna trzecia Polaków nadal pracuje zdalnie. Koronawirus wymusił jednak nie tylko przeniesienie pracowników do domu, lecz także konieczność...

Jak zmieniają się zachowania zakupowe Polaków w sieci – raport UPS

50% polskich konsumentów wybiera wygodę dostawy jako powód, dla którego w przyszłości pozostanie przy zakupach online 42% polskich ankietowanych chce robić zakupy u...

Ranking e-commerce’ów w Polsce 2020 – gdzie i jak Polacy robią zakupy

Wydatki Polaków w sklepach internetowych rosną najszybciej w Europie. Ponad połowa wydaje już tą drogą ponad 300 zł miesięcznie, a blisko 10 proc. nawet...

Pandemia sprzyja fałszywym e-sklepom. Blisko co trzeci Polak natrafił już na taką sytuację w sieci

Coraz więcej osób trafia na fałszywe sklepy w sieci. Jak wynika z sondażu opinii publicznej, w ostatnim roku już niemal 4 na 10 Polaków...

Pandemia a nowe nawyki klientów – jak omnichannel rozwija się w obliczu zmian zachodzących na rynku?

W ciągu ostatnich lat coraz częściej okazywało się, że zdalny kontakt nie jest dla firm gorszym narzędziem do kształtowania relacji z klientem, ale może...

Jogurt i opony kupione za Bitcoiny: przyszłość płatności w e-commerce?

W sklepach internetowych coraz częściej można płacić kryptowalutami. PayPal  wprowadził już taką możliwość w USA i zapowiada jej uruchomienie m.in. w Europie. To efekt...

Od początku roku ceny drobiu szybują. Mimo to producenci i hodowcy wciąż liczą straty po całym roku pandemii

Zamknięcie gastronomii, czasowe przerwanie łańcuchów dostaw i grypa ptaków okazały się mieszanką wybuchową dla branży drobiarskiej. Wzrosły koszty surowców, wiele ferm musiało zlikwidować zarażone stada, a...

Jak pandemia wpłynęła na sprzedaż alkoholu?

Czy przez pandemię pijemy więcej? Niekoniecznie. W 2020 r. Polacy zapłacili za zakupy alkoholowe 39,2 mld złotych. To wzrost w stosunku do 2019 r.,...

Odroczone płatności nakręcą sprzedaż online

Europejska dyrektywa PSD2 otworzyła nowe możliwości na rynku usług finansowych, umożliwiając korzystanie z bankowych metod weryfikacji klientów firmom spoza tego sektora. W dobie coraz popularniejszych...

PayU: e-sklepy oferujące zakupy na raty sprzedają więcej

Zyskująca na popularności w Internecie metoda płatności na raty zwiększa możliwości zakupowe konsumentów, jednocześnie wspierając wzrosty sprzedaży w e-sklepach. W 2020 roku średnia wartość koszyka...

Sytuacja na rynku nieruchomości handlowych w Polsce na koniec pierwszego kwartału 2021 r.

Firma doradcza JLL podsumowała sytuację na rynku nieruchomości handlowych w Polsce na koniec pierwszego kwartału 2021 r. Pomiędzy styczniem a marcem 2021 do użytku oddano...

Handel: firmy mimo ograniczeń w sprzedaży chcą zatrudniać nowych pracowników

Przedsiębiorcy reprezentujący sektor handlowy, mimo obostrzeń ograniczających sprzedaż, chcą w okresie od kwietnia do końca czerwca powiększać swoje zespoły. Deklaracje pracodawców są dość optymistyczne,...

150 tys. polskich firm sprzedaje przez Internet

Z najnowszego raportu PwC pt. „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce” wynika, że każdy biznes, który chce rozwijać się z powodzeniem w kanale online...

Amazon staje w szranki z Allegro

To koniec rynku e-commerce, jaki znamy. Swoją działalność w Polsce właśnie zainaugurował Amazon – najpotężniejszy z gigantów tego sektora. Czy Allegro, z którym Polacy...

Po silnym spadku znów rośnie popyt na diamentową biżuterię

Po wywołanym pandemią silnym spadku popytu na diamentową biżuterię w pierwszym półroczu 2020, klienci powrócili do zakupów w kolejnych sześciu miesiącach. W czwartym kwartale...

Big data i marketing cyfrowy odpowiedzią na skokowy wzrost ecommerce

W 2020 roku koronawirus przyczynił się do dużego wzrostu aktywności online oraz aktywizacji nowych grup użytkowników. Z tego względu w krótkim czasie branża e-commerce...

Obostrzenia ograniczają funkcjonowanie biznesu

Zasady ograniczające rozprzestrzenianie się koronawirusa ograniczają również funkcjonowanie gospodarki. Rządzący z jednej strony oferują limitowane wsparcie firmom w kryzysie, z drugiej jednak podnoszą podatki....

Prawie rok z COVID-19. Handel w dobie epidemii

Nie ma wątpliwości, że 2020 rok zmienił rynek handlu detalicznego. Zachowanie konsumentów zmieniło się z dnia na dzień, a motorem zakupów stały się obawy...

Platformy marketplace w świetle przepisów PSD2

Druga dyrektywa o usługach płatniczych - PSD2 - to europejska regulacja dotycząca elektronicznych usług płatniczych. Komisja Europejska wprowadziła je w celu zwiększenia bezpieczeństwa płatności...

Lokalnie, świadomie i wielokanałowo – trendy w sektorze handlowym

W 2020 roku mimo kryzysu branży handlowej udało się zrealizować budowę aż 33 nowych obiektów handlowych. Jaka przyszłość czeka nowopowstałe oraz te, już istniejące...

Wiosenny lockdown przebił przedświąteczne żniwa paczkowe

Rok 2020 przejdzie do historii z wielu względów. Mimo że był to wyjątkowo trudny okres dla wielu branż, biznesów i drobnych przedsiębiorców, okazał się...

Algorytmy wchodzą do branży cateringowej. Digitalizacja płatności mocnym trendem w dobie pandemii

Rynek diety pudełkowej ma coraz większy udział w segmencie spożywczym oraz na rynku e-commerce. W realizacji potencjału branży mają swój udział również rozwiązania do...

Pandemia katalizatorem zmian na rynku handlowym

Ponad 340 000 mkw. nowej powierzchni handlowej w 2020 r., pomimo pandemicznego kryzysu w branży handlowej udało się zrealizować budowę aż 33 nowych...

Dlaczego przedsiębiorcy nalegają na ponowne otwarcie galerii?

Pandemia koronawirusa ma ogromny wpływ na praktycznie każdą dziedzinę naszego życia. Obostrzenia, które są wprowadzane przez władze, mają na celu zwiększyć bezpieczeństwo obywateli naszego...

BADANIE: Dramat przedświątecznego handlu. W sklepach ubyło blisko 60% klientów

Jak wykazało badanie przeprowadzone przez Proxi.cloud i UCE RESEARCH, porównując wyniki z przedświątecznego okresu 2019 i 2020 roku, można zauważyć, że w sklepach stacjonarnych...

Konsument 50+ a technologie w branży kurierskiej

Pokolenie 50+ staje się coraz bardziej aktywne w sieci. Jak wynika z badania CBOS, w 2020 roku użytkownicy internetu stanowili ponad połowę wśród respondentów...

W czasie świąt wydaliśmy 1,1 miliarda USD. Niestety, klienci zwrócą aż 30% zakupionych towarów

Według raportu Salesforce w sezonie świątecznym w 2020 roku wartość sprzedaży w kanałach cyfrowych osiągnęła rekordowy poziom 1,1 miliarda USD w skali globalnej, co oznacza wzrost...

Wysokie zarobki w e-commerce pomimo pandemii. Czy specjaliści od handlu w internecie prześcigną programistów?

Boom na profesje związane z usługami internetowymi i IT nie słabnie, choć zwyczajowo to programiści cieszyli się hegemonią w sektorze. W pewnym stopniu rozkład...

Marketing sensoryczny – jak emocje i zmysły wpływają na kupujących

Zmysły pomagają konsumentom podejmować decyzje zakupowe, a marketerom wpływać swoimi działaniami na klientów. Marketing sensoryczny jest najskuteczniejszy wówczas, gdy odwołuje się do wszystkich pięciu zmysłów...

Gazetka przyszłości to narzędzie sprzedażowe, nie tylko promocyjne. Ale sieci muszą przekonać do tego klientów

Z obserwacji sieci handlowych wynika, że duża grupa Polaków jest wciąż mocno przywiązana do papierowych gazetek. I nie są to sami seniorzy. Natomiast w...

Właściciel marki QUIOSQUE walczy o prawa franczyzobiorców

QUIOSQUE to sieć sprzedaży licząca 180 salonów w całym kraju. Większość z nich jest zlokalizowana w centrach handlowych. Połowa sieci oparta jest o system...

Co wybrać – magazyn, dropshipping czy fulfillment?

Czy prowadząc sklep internetowy potrzebujesz własnego magazynu? Tak naprawdę jest to zaledwie jedna z trzech możliwości. W niektórych sytuacjach faktycznie własny magazyn opłaca się...

Tylko w wyniku trzeciego, przedłużonego do końca stycznia, lockdownu branża centrów handlowych straci kolejne ponad 6 mld zł

Branża centrów handlowych jest zaskoczona kolejnymi decyzjami rządu, ponieważ była i jest przygotowana do obsługiwania klientów w wysokim rygorze sanitarnym. Możliwość funkcjonowania z...

Restauracje będą zamknięte przez 100 dni. A może nawet więcej. Upadek branży gastronomicznej blisko

Ogłoszone przez Ministerstwo Zdrowia przedłużenie lockdownu w Polsce do końca stycznia to decyzja spodziewana, ale jednocześnie pogłębiająca apatię w której znajduje się europejska gospodarka....

Click & Collect przyszłością branży TSL

Okres pandemii znacząco odbił się na wynikach branży TSL. Globalnie, wartość dodana brutto branży może spaść o 6,1 proc. Jednocześnie wzrasta udział ecommerce w...

Marcin Krysiński: Polska mierzy się z pandemią na koszt przedsiębiorców

Właśnie dowiedzieliśmy się, że obostrzenia zostają przedłużone do końca stycznia. Jako przedstawiciel branży, pozwalam sobie skomentować* dotychczasowy okres ich trwania. Po prawie trzech miesiącach trwania...

Co Polacy kupują przez Internet? Podsumowanie roku 2020

Zainteresowanie zakupami przez Internet w ostatnich latach rosło systematycznie, ale rok 2020 przyspieszył rozwój e-handlu prawdopodobnie o całe lata. Już 80 proc. Polaków z...

Jak wpłynąć na doświadczenie klienta, czyli o roli dźwięku w sklepie

W obliczu niecodziennych warunków, zapewnienie najwyższej jakości obsługi klienta w handlu ma kluczowe znaczenie dla przyciągnięcia kupujących. Sprzedawcy detaliczni mogą bezpośrednio wpływać na klientów,...

Badanie opinii e-konsumenckich: Jakość gazetki wpływa na podejmowanie decyzji zakupowych

Badanie KANTAR Polska, zrealizowane dla programu BLIX AWARDS, pokazuje, że jakość gazetek handlowych wpływa na decyzje zakupowe większości e-użytkowników. Dopasowanie takiej publikacji do telefonu...

Jak sprzedawać produkty na Amazon?

Bycie sprzedawcą w obecnych czasach to nieustanne dostosowywanie się do potrzeb klientów i wymagań, które stawia rynek. Zmiany prawne, kryzys związany z pandemią czy...

Biznes w telefonie. Nadchodzi “era m-commerce”

Rok 2020 mija w atmosferze ciągłej niepewności o stan krajowego biznesu. Obronną ręką wydają się wychodzić przedsiębiorcy, którzy przenieśli swoje usługi do internetu. Właśnie...

Moda na zero waste. Amerykanie kupują dobra luksusowe w second handach

“Jak po Gucci, to do lumpeksu” – brzmi motto Amerykanów, którzy w czasie pandemii po luksusowe produkty, jak jeden mąż, udają się do second...

Co czeka rynek alkoholi w 2021 roku?

W 2021 roku producenci alkoholu będą nadal mierzyć się ze skutkami pandemii, ale także z nowymi przepisami, jak podatek „od małpek”. Będziemy też świadkami...

Galerie handlowe znowu zamknięte. Jak mogłyby otworzyć się w internecie?

Do największych przegranych 2020 r. należą centra handlowe. Wiosną musiały zamknąć się przed Wielkanocą, jesienią straciły znaczną część najważniejszego w tej branży IV kwartału,...

Na jakie torby papierowe dla firm się zdecydować?

Obecnie jest wiele firm wykonujących torby papierowe dla firm. Statystyki generalnie rzecz jasna wyraźnie pokazują, że obecnie dużo Polaków stawia na AP Holding SA....

Gorączka świątecznych zakupów może przynieść konsekwencje w postaci długów

Polacy zostawiają zakupy świąteczne na ostatnią chwilę – 30 proc. budżetu planujemy wydać w ostatnich dniach przed Wigilią. Przedświąteczna gorączka zakupowa nie sprzyja...

Pierwsza wirtualna kasa fiskalna w formie mobilnej aplikacji jest już gotowa

Stworzona przez markę Novitus, należącą do Grupy Comp i platformę Bolt eKasa to wirtualna kasa fiskalna w formie mobilnej aplikacji. Rozwiązanie uzyskało certyfikację Głównego...

Technologie finansowe wspomagają sprzedaż internetową

Partnerstwo gigantów sprzedaży internetowej i startupów z sektora technologii finansowych staje się źródłem siły współczesnej gospodarki. Zapewnienie możliwości finansowania zakupów na korzystnych warunkach już od...

Wina musujące szczyt popularności wciąż mają przed sobą

Rozpoczął się czas, w którym – jak mówią przedstawiciele branży winiarskiej - konsumenci mogą pokazać swoją siłę zakupową, i to mimo pandemii oraz wszystkich...

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -