GfK: Dzień Dziecka bez zakupowego szaleństwa
Redakcja -
Dzień Dziecka to jedna z najbardziej beztroskich i najchętniej celebrowanych okazji – świętuje ją już niemal co drugi Polak (46 proc.). Niestety, inflacja i...
Dzień Dziecka. Sprzedaż lalek Barbie w pierwszym kwartale spadła o 40 proc.
Redakcja -
Z okazji Dnia Dziecka przyjrzeliśmy się jak radzą sobie na giełdach ulubione firmy naszych dzieci. Producenci zabawek muszą zmagać się ze skutkami wysokiej inflacji...
Umowy w galeriach handlowych są niesymetryczne
Redakcja -
Umowy w galeriach handlowych są niesymetryczne. Wynajmujący ma zagwarantowany czynsz oraz opłaty wspólne. Czynsz dla wynajmującego jest czystym zarobkiem, natomiast wszystkie koszty funkcjonowania galerii...
Rozważny jak Polak – zwyczaje zakupowe Polaków
Redakcja -
Polacy są rozważnymi konsumentami, którzy w znakomitej większości planują wydatki (81%), porównują ceny (97%) i analizują informacje o produktach (95%). Z zakupami często czekają...
Regulamin sklepu internetowego – co powinien zawierać i skąd wziąć optymalny dla swojej firmy?
Redakcja -
Regulamin sklepu internetowego oraz inne dokumenty prawne odgrywają kluczową rolę w dzisiejszym świecie e-commerce. Regulamin stanowi umowę między sklepem a klientem, określając zasady korzystania...
5 trendów customer experience w kanale offline w 2023 roku wg Santander Consumer Bank
Redakcja -
Utrzymanie wysokich standardów obsługi staje się coraz bardziej istotne, na co wskazują np. wyniki badania Armatis Customer Experience Index. Według nich tylko jedno negatywne...
5 miesięcy Dyrektywy Omnibus: jak przedsiębiorcy radzą sobie z nowymi regulacjami?
Redakcja -
Od 1 stycznia br. przedsiębiorcy mają obowiązek informować o najniższej cenie produktu lub usługi z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Po prawie pięciu miesiącach...
Handel internetowy będzie rósł w najbliższych latach w tempie kilkunastoprocentowym. Napędza go inflacja, ale też nowinki technologiczne
Redakcja -
Pandemia i lockdowny przyspieszyły rozwój e-commerce, skłaniając wiele sklepów do rozbudowy działalności w internecie. Chociaż tempo wzrostu nieco osłabło, to rynek w dalszym ciągu ma przed sobą...
Rośnie rynek sprzedaży bez zapasów i magazynów. W 2027 r. ma być wart aż 724 mld dolarów
Redakcja -
Kłopot z wynajęciem powierzchni magazynowej, coraz więcej towarów w ofercie, koszty zatrudnienia kolejnych pracowników. To problemy wielu sklepów internetowych, które właśnie przechodzą na dropshipping....
Logistyka e-commerce w 2023 r. Rynek urośnie, a z nim oczekiwania klientów
Redakcja -
Korzystne długoterminowe prognozy ma zarówno globalny rynek e-commerce, jak i obsługujący go sektor logistyczny. Najwięcej zarobią operatorzy działający na rynkach krajowych, a zwłaszcza Ci,...
Polskie i unijnie sankcje – co warto wiedzieć?
Redakcja -
Sankcje, wprowadzone przez Unię Europejską, jak i Polskę, będące odpowiedzią na naruszenie integralności terytorialnej Ukrainy, mają na celu wywarcie presji na agresorów. Jakie podmioty...
W pierwszym kwartale roku w Polsce przybyło 12 obiektów handlowych
Redakcja -
Rynek handlowy ma za sobą dobre otwarcie roku. W pierwszych trzech miesiącach br. przybyło 107,4 tys. mkw. powierzchni zakupowej w postaci 12 obiektów. Są to...
Trendy w sprzedaży ubrań w Polsce – cena czy jakość?
Redakcja -
Rynek mody w Polsce, jak i na całym świecie, należy do najbardziej konkurencyjnych gałęzi detalicznych. Ostatnie lata spowodowały pewne dodatkowe, silne trudności. Przede wszystkim...
Podsumowanie obrotów i odwiedzalności centrów handlowych w styczniu 2023 r.
Redakcja -
Obroty najemców w centrach handlowych w styczniu 2023 r. były o 32,1% wyższe niż w styczniu 2022 r.
Obroty wzrosły we wszystkich kategoriach...
Ponad kwartał z dyrektywą Omnibus. Co zmieniła w e-commerce?
Redakcja -
Długo oczekiwana unijna dyrektywa była game changerem w polskim e-commerce. Jak się okazało nie tylko sprzedawcy, ale też ograny kontroli nie były w pełni...
Sezon piwny 2023: trendy i wyzwania z perspektywy małych producentów
Redakcja -
Ubiegłoroczny sezon piwny nie należał do najłatwiejszych. Czy nadchodzące miesiące, które są dla producentów piwa kluczowym okresem w roku, będą oznaczać branżową odwilż i...
M-commerce: jakie zmiany w najbliższym czasie?
Redakcja -
Jednym z najgorętszych trendów w handlu detalicznym jest obecnie rozwój m-commerce. Obserwujemy w tym sektorze dynamiczny wzrost popularności aplikacji mobilnych, technologii, związanych z obsługą...
GUS: e-commerce o blisko 15 proc. w górę
Redakcja -
Główny Urząd Statystyczny opublikował właśnie dane na temat sprzedaży detalicznej w marcu 2023. Porównując rok do roku spadła ona aż o 7,3 proc. (rok...
Salesforce Shopping Index: 2% konsumentów generuje aż 40% przychodów
Redakcja -
Globalne dane wskazują na 6% wzrost ruchu cyfrowego, 2% spadek w digital commerce i 7% spadek wydatków konsumenckich.
Globalna sprzedaż online spadła o...
Jak zagraniczni konsumenci kupowali w polskich e-sklepach?
Redakcja -
Zainteresowanie handlem transgranicznym wśród polskich sprzedawców stale rośnie. W ubiegłym roku już ponad 45 proc. merchantów korzystających z usług IdoSell sprzedawało za granicę. Jak...
Inflacja – odmiana przez wszystkie przypadki. Czym jest downsizing, shrinkflacja i skimpflacja?
Redakcja -
Pomimo spadku inflacji, ceny żywności i napojów nie maleją. Według szybkiego wskaźnika cen i usług GUS, w marcu br. poziom ten jest taki sam...
Bain/Google: Młodzi klienci nie rezygnują z zakupów w sklepach stacjonarnych
Redakcja -
Młode osoby robią zakupy w sklepach stacjonarnych niemal równie często jak starsze, wynika z raportu Bain & Company i Google. Konsumenci z pokolenia Z...
Inflacja w marcu wg GUS
Redakcja -
Jak podał właśnie Główny Urząd Statystyczny, ceny towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2023 r. wzrosły rdr o 16,1 proc., a w porównaniu z...
GfK: Polacy są gotowi zapłacić więcej za produkty energooszczędne
Redakcja -
Już ponad połowa Polaków deklaruje, że jest skłonna zapłacić więcej za energooszczędny sprzęt – to dla nich ważniejsze niż wygoda użytkowania czy nowoczesne funkcje....
Opodatkowanie platform e-commerce
Redakcja -
Na poziomie unijnym i krajowym pojawiają się kolejne regulacje dotyczące platform internetowych. Pierwsze duże zmiany w zakresie opodatkowania VAT przy sprzedaży internetowej nastąpiły z...
Konsumenci chcą więcej i lepiej, gdzie leży granica?
Redakcja -
Ostatnie informacje GUS-u nt. sprzedaży detalicznej potwierdzają pogłębienie recesji konsumenckiej. Odnotowano kolejne spadki zarówno rok do roku (5%), jak i w stosunku do poprzedniego...
W lutym średni wzrost cen rdr. był na poziomie blisko 21 proc.
Redakcja -
Drożyna w sklepach kolejny miesiąc z rzędu nie odpuszcza. Z analizy ponad 70 tys. cen wynika, że w lutym zakupy były droższe średnio o...
Rozwiązania z metaverse zmieniają półki sklepowe
Redakcja -
Tysiące zamykanych sklepów stacjonarnych może przywołać pytanie: „To gdzie właściwie będziemy kupować niezbędne produkty”? Coraz częstszą odpowiedzią jest internet. Rozwiązania i sposoby sprzedaży, które...
Parki handlowe to aktywa będące ciągle w fazie rozwoju
Redakcja -
Powierzchnie w parkach handlowych wynajmują przeważnie sieci, których oferta odpowiada na codzienne potrzeby konsumentów. Parki handlowe w czasie pandemii pozostawały otwarte, a gdy skutki...
Downsizing po polsku
Redakcja -
Downsizing najmocniej uderza w seniorów. Bierność branży i samych konsumentów grozi umocnieniem trendu.
Oferowanie coraz lżejszych produktów, bez zmian ich cen, a często też –...
GfK: nastroje polskich konsumentów w coraz gorszym stanie
Redakcja -
Po świąteczno-noworocznej nieznacznej poprawie nastrojów, luty przyniósł chłodną weryfikację. Wskaźniki znów wyraźnie spadły, a prognozy na kolejne miesiące zapowiadają utrzymanie wyników mocno pod kreską....
Jak sztuczna inteligencja zmieni e-zakupy w 2023 r.
Redakcja -
Handel konwersacyjny napędzany przez AI to obecnie najsilniejsze paliwo rozwoju e-commerce, dzięki któremu firmy mają zapewnioną bardziej efektywną i spersonalizowaną obsługą klienta. W efekcie,...
Czy polski rynek „dark store” jest zagrożony?
Redakcja -
Po ostatnich latach rozkwitu, nad rynkiem “dark store’ów”, zebrały się ciemne chmury - najpierw w Amsterdamie, a teraz w Barcelonie władze wprowadziły zakaz lokowania...
ZPPHiU: Galerie handlowe to nie jest omnichannel
Redakcja -
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) analizuje wielokanałową sprzedaż, realizowaną przez marki mające stacjonarne placówki w centrach handlowych. Większość z nich prowadzi bardzo...
Powiew optymizmu dla światowego handlu – ponowne otwarcie Chin
Redakcja -
Chiny – ponowne otwarcie przebiega pomyślnie, ale to jeszcze nie pora na nadmierną ekscytację. Mobilność w miastach wzrosła, lecz inne wskaźniki sugerują, że...
Kolejny efekt inflacji – sklepy biorą się za walkę z kradzieżami
Redakcja -
Loss Prevention Strategy, czyli strategia przeciwdziałania stratom to obszar, w który branża handlowa inwestować będzie nie mniej chętnie niż w rozwiązania z zakresu e-commerce...
W 2022 roku w sklepach zanotowano o 21,4 proc. większą liczbę wizyt niż rok wcześniej
Redakcja -
W ub.r. średnia liczba wizyt statystycznego konsumenta w czołowych formatach handlowych na rynku zwiększyła się rdr. o 21,4%. Największy skok zanotowały supermarkety – o...
Aplikacje mobilne szansą dla e-commerce w 2023 roku
Redakcja -
Zdaniem ekspertów z agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile, firmy rozwijające sprzedaż w internecie powinny zwrócić się w tym roku w stronę aplikacji mobilnych, które...
Rosnące koszty działalności największym wyzwaniem rodzimych przedsiębiorców
Redakcja -
Polscy przedsiębiorcy dość pesymistycznie patrzą w przyszłość. Według 38% z nich, w 2023 r. sytuacja gospodarcza w kraju będzie wciąż trudna, a według 57%...
Branża luksusowa trzyma się mocno mimo widma recesji
Redakcja -
Inflacja i spadające dochody konsumentów powodują, że ograniczają oni swoje wydatki. Jednak nie dotyka to branży dóbr luksusowych, która notuje rekordowe wyniki. W zeszłym...
Personalizacja, bezpieczeństwo danych i szybkość reakcji firm – tego chcą konsumenci
Redakcja -
81% konsumentów twierdzi, że tym roku do swoich wydatków podejdzie ostrożniej, bardzo skrupulatnie wybierając marki oferujące najbardziej spersonalizowane doświadczenia
52% konsumentów twierdzi, że...
Podsumowanie roku w e-commerce i prognoza na 2023 r.
Redakcja -
W handlu elektronicznym każdego roku możemy zaobserwować nowe oraz innowacyjne trendy. Ich umiejętne wykorzystanie wspiera sklepy internetowe w osiąganiu korzystnych wyników sprzedaży. Implementacja zaawansowanych...
Jak przygotować się na omniklientów? – zmiany zachowań konsumentów a sprzedaż detaliczna
Redakcja -
Ostatnie lata bezdyskusyjnie wpłynęły na zachowania konsumenckie. Zmiany behawioralne podczas pandemii zaszły w wielu obszarach naszego życia. Inaczej pracujemy, komunikujemy się, uczymy. Teraz natomiast...
ZPPHiU apeluje o dialog na temat Kodeksu Dobrych Praktyk
Redakcja -
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) apeluje do Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH) o rozpoczęcie dialogu na temat Kodeksu Dobrych Praktyk w relacjach...
Dyrektywa Omnibus w praktyce
Redakcja -
Wraz z początkiem roku weszły w życie nowe przepisy implementujące dyrektywę Omnibus. W sieci pojawiły się już pierwsze informacje o promocjach, w których cena...
Handel będzie coraz więcej inwestował w automatyzację
Redakcja -
Firmy będą wydawać na robotykę i automatyzację coraz więcej. Także sklepy detaliczne. Wiele z nich będzie potrzebowało we wdrożeniach wsparcia.
Cały przemysłowy świat stawa na...
Allegro nagradza sprzedawców z zarejestrowanym znakiem towarowym
Redakcja -
Planujesz założyć konto biznesowe na Allegro? Chcesz zacząć z wysokiego C i szybko uzyskać tytuł Oficjalnego Sklepu? W takim razie zacznij od rejestracji znaku...
Mamy za sobą rok stabilnego rozwoju e-commerce. Czy 2023 będzie podobny?
Redakcja -
Eksperci z branży e-commerce podsumowują miniony rok i mówią, jakie będą trendy w 2023 r.
Paweł Szukalski, członek zarządu Comperia.pl SA, odpowiedzialny za rozwój Comfino...
Sprzątanie, a może naprawa pralki, Internetowy rynek domowych usług na żądanie wart miliardy
Redakcja -
W ostatnich latach można zauważyć duże wzrosty zainteresowania tzw. drobnymi usługami dla domu. Coraz częściej zlecający szukają fachowców przez internet, co potwierdzają same platformy...
Czy przed nami powrót do modelu analogowego w handlu? Predykcje na 2023
Redakcja -
Po dekadzie wydawania i inwestowania środków w cyfrowy handel detaliczny, w nowym roku marki będą skupiać się na czymś zupełnie przeciwnym – tradycyjnym podejściu...
NAJNOWSZE ARTYKUŁY
- Reklama -