Aplikacje mobilne szansą dla e-commerce w 2023 roku
Redakcja -
Zdaniem ekspertów z agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile, firmy rozwijające sprzedaż w internecie powinny zwrócić się w tym roku w stronę aplikacji mobilnych, które...
Rosnące koszty działalności największym wyzwaniem rodzimych przedsiębiorców
Redakcja -
Polscy przedsiębiorcy dość pesymistycznie patrzą w przyszłość. Według 38% z nich, w 2023 r. sytuacja gospodarcza w kraju będzie wciąż trudna, a według 57%...
Branża luksusowa trzyma się mocno mimo widma recesji
Redakcja -
Inflacja i spadające dochody konsumentów powodują, że ograniczają oni swoje wydatki. Jednak nie dotyka to branży dóbr luksusowych, która notuje rekordowe wyniki. W zeszłym...
Personalizacja, bezpieczeństwo danych i szybkość reakcji firm – tego chcą konsumenci
Redakcja -
81% konsumentów twierdzi, że tym roku do swoich wydatków podejdzie ostrożniej, bardzo skrupulatnie wybierając marki oferujące najbardziej spersonalizowane doświadczenia
52% konsumentów twierdzi, że...
Podsumowanie roku w e-commerce i prognoza na 2023 r.
Redakcja -
W handlu elektronicznym każdego roku możemy zaobserwować nowe oraz innowacyjne trendy. Ich umiejętne wykorzystanie wspiera sklepy internetowe w osiąganiu korzystnych wyników sprzedaży. Implementacja zaawansowanych...
Jak przygotować się na omniklientów? – zmiany zachowań konsumentów a sprzedaż detaliczna
Redakcja -
Ostatnie lata bezdyskusyjnie wpłynęły na zachowania konsumenckie. Zmiany behawioralne podczas pandemii zaszły w wielu obszarach naszego życia. Inaczej pracujemy, komunikujemy się, uczymy. Teraz natomiast...
ZPPHiU apeluje o dialog na temat Kodeksu Dobrych Praktyk
Redakcja -
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) apeluje do Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH) o rozpoczęcie dialogu na temat Kodeksu Dobrych Praktyk w relacjach...
Dyrektywa Omnibus w praktyce
Redakcja -
Wraz z początkiem roku weszły w życie nowe przepisy implementujące dyrektywę Omnibus. W sieci pojawiły się już pierwsze informacje o promocjach, w których cena...
Handel będzie coraz więcej inwestował w automatyzację
Redakcja -
Firmy będą wydawać na robotykę i automatyzację coraz więcej. Także sklepy detaliczne. Wiele z nich będzie potrzebowało we wdrożeniach wsparcia.
Cały przemysłowy świat stawa na...
Allegro nagradza sprzedawców z zarejestrowanym znakiem towarowym
Redakcja -
Planujesz założyć konto biznesowe na Allegro? Chcesz zacząć z wysokiego C i szybko uzyskać tytuł Oficjalnego Sklepu? W takim razie zacznij od rejestracji znaku...
Mamy za sobą rok stabilnego rozwoju e-commerce. Czy 2023 będzie podobny?
Redakcja -
Eksperci z branży e-commerce podsumowują miniony rok i mówią, jakie będą trendy w 2023 r.
Paweł Szukalski, członek zarządu Comperia.pl SA, odpowiedzialny za rozwój Comfino...
Sprzątanie, a może naprawa pralki, Internetowy rynek domowych usług na żądanie wart miliardy
Redakcja -
W ostatnich latach można zauważyć duże wzrosty zainteresowania tzw. drobnymi usługami dla domu. Coraz częściej zlecający szukają fachowców przez internet, co potwierdzają same platformy...
Czy przed nami powrót do modelu analogowego w handlu? Predykcje na 2023
Redakcja -
Po dekadzie wydawania i inwestowania środków w cyfrowy handel detaliczny, w nowym roku marki będą skupiać się na czymś zupełnie przeciwnym – tradycyjnym podejściu...
Rosną długi e-sklepów
Redakcja -
Przeterminowane zaległości sklepów internetowych wobec dostawców czy finansujących je banków i instytucji leasingowych nie prezentują się najlepiej, nawet mimo boomu na zakupy online, jaki...
W metaverse wydajemy ogromne kwoty. W święta pobijemy rekordy
Redakcja -
Zakupy w metaverse? Tak! Co najmniej 30% amerykańskich konsumentów zdecyduje się na taki krok w okresie świątecznym. Wirtualne światy mają pomóc kupującym w wyborze...
Transgraniczny e-handel odpowiada za 1/3 obrotów polskich sprzedawców [Raport PayPal]
Redakcja -
W 2022 r. na pierwszy plan wysuwa się transgraniczny handel elektroniczny. Bowiem już dziś prawie trzy czwarte (74%) Europejczyków i 69% Polaków dokonuje zakupów...
O ile droższa będzie tegoroczna wigilia?
Redakcja -
Karp, barszcz z uszkami czy sernik do kawy to klasyki wigilijnego wieczoru. Zanim jednak zasiądziemy do świątecznego stołu, musimy zmierzyć się z wysokimi cenami...
Pod choinkę Polacy głównie kupią kosmetyki, zabawki i słodycze. Wydadzą średnio od 50 do 100 zł na osobę
Redakcja -
Według przedświątecznego sondażu, konsumenci przeważnie zamierzają obdarować prezentami od 4 do 5 osób. Podobnie było rok temu. Obecnie najczęściej przeznaczają na jeden gwiazdkowy podarunek...
E-commerce w Praktyce – wskazówki dla wszystkich, którzy prowadzą sklep internetowy
Redakcja -
Prowadzenie sklepu w internecie to wielkie wyzwanie. Dobrze wiedzą o tym osoby, które w branży działają już od wielu lat, a teraz swoją wiedzą...
E-commerce czyści magazyny. W tym roku mniejszy ruch w handlu internetowym, ale kierowcy i tak są intensywnie poszukiwani
Redakcja -
Dla sektora TSL tegoroczne święta są czasem dość specyficznym. Nadal jest gigantyczne zapotrzebowanie na kierowców, a jednocześnie eksperci branży przyznają, że widoczne jest pewne...
Co czeka e-commerce w nowym roku? Trendy na 2023
Redakcja -
Cross-border, social commerce, wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości czy też re-commerce - to tylko kilka tendencji, które będą dominować w nowym roku w e-handlu. Jakie będą...
Rekordowe wyniki Cyber Week. W Polsce wydaliśmy jednak mniej, niż Niemcy czy Amerykanie
Redakcja -
Globalna sprzedaż online w 2022 roku osiągnęła rekordowy poziom 281 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 2% w porównaniu z rokiem 2021. Tylko w...
Dyrektywa cyfrowa i handlowa. Co zmienią w e-commerce
Redakcja -
Nowe przepisy nazywane potocznie dyrektywą cyfrową i towarową mają wejść w życie wraz z początkiem nowego roku. - Te regulacje będą miały spore znaczenie...
Dane KGP: Inflacja sprzyja kradzieżom w sklepach. Policyjne statystyki pokazują blisko 30 proc. wzrost przestępstw
Redakcja -
Coraz więcej kradzieży w sklepach. Eksperci ostrzegają: Branża stoi pod ścianą. Ceny mogą pójść w górę.
Policyjne statystyki pokazują blisko 30 proc. wzrost...
Czarny Piątek nie taki czarny. Handel internetowy ciągle trzyma się mocno
Redakcja -
Pomimo przewidywań analityków konsumenci tłumnie ruszyli na zakupy, korzystając z promocji z okazji Black Friday. Jak podało Adobe Analytics, sprzedaż internetowa na świecie w...
Zaskakujący wzrost sprzedaży w Polsce podczas Black Friday
Redakcja -
Okazuje się, że szalejąca inflacja nie zniechęciła Polaków do wyprzedażowego szaleństwa. Jak wynika z danych opracowanych przez Admitad, dostawcę rozwiązań IT w zakresie performance...
Handel zrewolucjonizuje transport? Musi być bardziej “zielono”
Redakcja -
Debatujący na Szczycie Klimatycznym w Egipcie nie mają wątpliwości. Transport musi się zmienić. Natychmiast. Już dziś odpowiada on za 17% emisji gazów cieplarnianych, a...
Największe wyzwania dla e-commerce i omnichannel w 2023 roku
Redakcja -
Globalna wartość rynku e-commerce zwiększy się do poziomu 6,3 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi wzrost o 21% w stosunku do 2021 roku....
Inflacja – w tych branżach firmy krwawią, w innych na inflacji zarabiają
Redakcja -
W III kwartale tego roku firmy MSP wystawiały faktury wyższe średnio o 17,9% niż w zeszłym roku.
To tyle, co październikowa inflacja,...
Rentowność czy płynność – Black Friday w trudnych dla sprzedawców czasach
Redakcja -
Wartość sprzedaży detalicznej artykułów drugorzędnej potrzeby w USA (artykuły trwałego użytku, odzież, rozrywka i rekreacja) osiągnęła najwyższą wartość w III kwartale 2022 roku,...
ZPPHiU apeluje: czynsze w złotówkach i transparentne rozliczanie kosztów
Redakcja -
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) apeluje o zmianę relacji między właścicielami i zarządcami centrów handlowych a najemcami oraz wprowadzenie równych, partnerskich praw...
Black Friday to okazja przede wszystkim dla hakerów
Redakcja -
Od początku listopada co najmniej 4 proc. wszystkich nowych witryn zakupowych okazywała się wabikiem na dane internautów
17 proc. wszystkich złośliwych e-maili (phishingu)...
PayPal: 67% Polaków robi zakupy w sieci przynajmniej raz w tygodniu
Redakcja -
Handel online w Europie rozwijał się nieprzerwanie w czasie pandemii dzięki ograniczeniom i obawom, a także poprzez silne zakotwiczenie w społeczeństwie i gospodarce. Jak...
Dzień Singla – czy Chińczycy wydadzą bilion juanów?
Redakcja -
Wywodzący się z Chin, obchodzony 11 listopada “Dzień Singla” to obecnie największy festiwal zakupowy na świecie. Geneza tego święta sięga początku lat 90-tych, kiedy...
Już nie Czarny Piątek, ale Czarny Listopad. Czy sklepy będą nas mamić sztucznymi promocjami?
Redakcja -
W tym roku konsumenci zmagają się z wysokimi kosztami życia wynikającymi z galopującej inflacji. Odpowiedź sprzedawców internetowych? Rozpoczęli wyprzedaże związane z Black Friday znacznie...
Sklepy walczą o przetrwanie – inflacja napędza koszty, jest też coraz więcej kradzieży sklepowych
Redakcja -
Koszty życia w całej Europie to „tykająca bomba zegarowa”, ponieważ konsumenci zmagają się z rosnącymi kosztami żywności, mieszkań i paliwa. Rosnące w najszybszym tempie...
Manipulacja sprzedawców czy sami zakładamy na siebie pułapkę?
Redakcja -
Sprzedawcy szukają sposobów, żeby zwiększyć liczbę transakcji na swoich stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych. Co ciekawe, większość trików podpowiadamy im sami. Dla kupujących...
Digitalizacja w handlu pozwala sprzedawać więcej. Retail – sektor, w którym technologia jest mózgiem, a klienci sercem
Redakcja -
Choć nie wszyscy z sektora sprzedaży detalicznej zdążyli się o tym przekonać, to dane i sposób ich wykorzystania są jedyną miarą dla długoterminowego sukcesu...
Znicze zdrożały rdr. o blisko 20 proc. W sklepach będzie też dużo mniej promocji niż rok temu
Redakcja -
Według analizy cen z blisko 19 tysięcy sklepów, znicze podrożały średnio o przeszło 19% rdr. Najmocniejszy wzrost nastąpił w supermarketach i hipermarketach – odpowiednio...
Polacy coraz częściej odraczają płatność za zakupy. Efekt pandemii i inflacji?
Redakcja -
Polacy najczęściej w Europie korzystają z tzw. płatności odroczonych – możliwości zapłacenia za towar dopiero po kilku tygodniach. Odroczona płatność (BNPL) to jedna z...
Parki handlowe idą po swoje
Redakcja -
Przyrost podaży i wartość transakcji inwestycyjnych w sektorze handlowym w Polsce ma szansę przekroczyć w tym roku poziom ubiegłoroczny.
Mimo pogarszających się warunków rynkowych, 2022...
Jak zwalczać nielegalny handel na terenie Europy Środkowo-Wschodniej? The Economist organizuje w Warszawie międzynarodową konferencję
Redakcja -
Z każdego euro PKB wypracowanego w Unii Europejskiej 1 eurocent trafia do rąk handlarzy podrobionym lub przemyconym towarem. W 2019 roku Światowe Forum Ekonomiczne...
Blisko ¾ Polaków stara się optymalizować wydatki, a ponad połowa obawia się inflacji
Redakcja -
Rynek eCommerce zmaga się z problemami będącymi rezultatem światowego kryzysu gospodarczego oraz spowolnieniem wynikającym z powrotu części konsumentów do zakupów stacjonarnych. W tej sytuacji...
Google: marketplaces generują 48% całkowitej wartości zakupów online Polaków
Redakcja -
Według nowego badania przeprowadzonego przez Euromonitor, 48% całkowitej wartości zakupów e-commerce to zakupy w ramach elektronicznych platform sprzedażowych (marketplaces). Polacy wybierają marketplaces głównie ze...
Ceny w sklepach wciąż rosną. Wrzesień z 24 proc. wzrostem cen rok do roku
Redakcja -
We wrześniu codzienne zakupy w sklepach były droższe rdr. średnio o 24%, na co wskazuje analiza blisko 40 tys. cen detalicznych. Podwyżki widoczne są...
Jakie zalety ma szary papier do pakowania?
Redakcja -
Szary papier do pakowania jest dziś niezwykle popularnym rozwiązaniem i wykorzystuje się go do zabezpieczania przesyłek oraz zakupów. Jakie ma zalety? Dlaczego warto go...
ZPPHiU: Nie ma powodu, aby najemcy płacili czynsz za przestoje w centrach handlowych
Redakcja -
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) wskazuje, że czynsz i opłaty w centrach handlowych powinny być obniżane w przypadku przestojów, utrudnień w działaniu jak...
E-commerce napędza metaverse. Czy cyfrowy świat zrewolucjonizuje handel?
Redakcja -
Według ostatniego raportu McKinsey metaverse ma potencjał, aby do 2030 r. osiągnąć wartość 5 bln dolarów. Co ciekawe, największą siłą gospodarki wirtualnego świata jest...
Tak marki biją się o klienta w czasach inflacji. Dobra promocja to jednak sztuka
Redakcja -
Nie ma nic prostszego niż obniżyć cenę? Nic bardziej mylnego. Oferowanie obniżek to żmudny proces, który powinien być oparty o wcześniejsze zrozumienie potrzeb konsumentów....
Inflacja problemem globalnym. Którym krajom grozi klęska gospodarcza?
Redakcja -
Prezes Banku Światowego David Malpass poinformował w środę, że Europie grozi recesja. Aż 80 proc. dużych gospodarek doświadcza spowolnienia wzrostu PKB, a Bank Światowy...
NAJNOWSZE ARTYKUŁY
- Reklama -