sobota, 5 grudnia, 2020

KATEGORIA

HANDEL

Witold Franczak (Platinum Wines) o kondycji branży winiarskiej w czasie pandemii

Pandemia znacząco uderzyła w handel, jednak obserwujemy, że na tle całego sektora, pozytywnie wyróżnia się branża winiarska. Skąd bierze się wzrost sprzedaży win, a...

Coraz większa ilość złota, także biżuterii, jest sprzedawana online

Mennica Skarbowa sprzedaje coraz więcej swoich produktów przez internet. Jeszcze niedawno udział kanału online w wolumenie sprzedaży wynosił kilkanaście procent – teraz, w niektórych...

Ponad 60 proc. e-klientów kupuje prezenty przez smartfona

Pandemia nie zniechęci konsumentów do tego, by kupić w tym roku prezenty świąteczne. Według raportu Deloitte sprzedaż e-commerce w okresie od listopada do stycznia...

Sprzedajesz na OLX? Uważaj!

Wystawiasz produkty na sprzedaż za pomocą platformy OLX? Przestępcy wyłudzają dane kart płatniczych i czyszczą konta do 0! Okres przedświątecznych zakupów zdecydowanie sprzyja przestępcom....

BLIK najpopularniejszą metodą płatności w Black Friday

W Black Friday 50% internautów wybrało płatność BLIK-iem, 35% Pay-By-Link (PBL) i 35,5% kartą. BLIK cieszył się największą popularnością w branży Moda i...

Technologia wyrównuje szanse małych sklepów

Nowoczesne rozwiązania technologiczne dla tradycyjnych sklepów za rogiem są dostępne na naszym rynku już od kilkunastu miesięcy i pozawalają małym sklepom konkurować z dużymi...

Hakerzy podszywają się pod kurierów dostaw zamówień Online i kradną nasze dane – alarmują eksperci firmy Check Point

Hakerzy podszywają się pod kurierów firm Amazon, DHL i FedEx wysyłając e-maile na temat przesyłek. W ten sposób chcą zmusić internautów do ujawnienia ich...

Analiza cen zdrowej żywności: Dyskonty i hipermarkety obniżają ceny. W sklepach może być jeszcze taniej

Analiza ponad 5 tys. cen art. BIO-EKO, VEGE i VEGAN, wykonana przez Hiper-Com Poland i UCE RESEARCH, wykazała, że od stycznia do października br....

Raport McKinsey: Zakupy świąteczne 2020 w obliczu pandemii

Sprytny jak lis, powolny jak ślimak, a może wytrwały niczym szakal, który za swoją ofiarą potrafi gonić nawet trzy i pół godziny? – jaki...

Cyberprzestępcy zarabiają na fałszywych sklepach internetowych

W tym roku Black Friday i listopadowe promocje będą wyglądały zupełnie inaczej. Pandemia koronawirusa sprawiła, że sklepy całkowicie przeniosły swoją sprzedaż do Internetu. Niestety...

Black Friday: czy e-sklepy odrobią straty?

W ubiegłym roku Black Friday był rekordowy pod wieloma względami. Aż trzech na czterech polskich konsumentów deklarowało, że skorzysta z promocji w tym dniu...

Trudna gwiazdka dla centrów handlowych. Czy tegoroczne prezenty dostarczy kurier?

Choć na 28 listopada rząd zapowiedział otwarcie centrów handlowych, to funkcjonujące w nich sklepy będą mogły działać pod warunkiem zachowania zasad ścisłego reżimu sanitarnego....

Alkohole – w ogniu definicji i przepisów

Przeciętnemu klientowi może się wydawać, że to, jak dany alkohol zostanie nazwany, zależy wyłącznie od „widzimisię” producenta. Tak jednak nie jest, a już wkrótce...

CENTEO stworzyło panel reklamodawcy dla Ceneo.pl. Pełna automatyzacja oparta o dane

Eksperci z Sembot.com powołali do życia CENTEO. Pod tą nazwą kryje się aplikacja automatyzująca proces sprzedaży na Ceneo.pl oraz agencja świadcząca usługi z zakresu...

Bony do restauracji w ramach benefitów

Bony jako benefit pracowniczy przeżywają w pandemii prawdziwy renesans. Pracownicy coraz wyżej cenią sobie bowiem świadczenia, które poprawiają ich domowy budżet. Dostrzegając te trendy...

Cyberprzestępcy czekają na sezon wyprzedażowy. Jak nie dać się oszukać podczas zakupów online?

Pandemia koronawirusa wyraźnie wpłynęła na globalny rynek sprzedaży detalicznej. 43% placówek handlowych stworzyło od podstaw lub rozbudowało swoją infrastrukturę e-commerce. Również dla wielu klientów...

Czy przedświąteczne zakupy zrobimy w niedzielę?

To kolejny rok z coraz większą liczbą niedziel niehandlowych. Podczas kryzysu pandemicznego ta wolna od zakupów niedziela stwarza coraz większe problemy. Przede wszystkim prowadzi...

Jak pandemia zmieni Black Friday

Z promocji przygotowanych na Black Friday skorzystać ma aż 74% Polaków. Dla wielu 27 listopada istotne będzie wsparcie lokalnych biznesów. Czy uda się pobić...

Ekonomia subskrypcji – wady i zalety dla producentów i konsumentów

Producenci oprogramowania coraz chętniej opierają swoje modele biznesowe na subskrypcjach. Już od lat w tej formie dostępne są takie produkty jak pakiet Office firmy...

Zakupy w Black Friday i Cyber Monday groźniejsze niż kiedykolwiek

Już tylko 10 dni dzieli nas od słynnego szaleństwa zakupów - Black Friday, a odnotowano aż 80 proc. wzrost ataków phishingowych przeciwko użytkownikom sieci,...

Oszuści wykorzystują zakupowy szał

Listopadowe wyprzedaże już się rozpoczęły. To idealny moment dla przestępców, którzy tworzą coraz więcej fałszywych sklepów internetowych, kusząc klientów atrakcyjnymi cenami. Uważaj! Przed nami...

Jak płatności internetowe zrewolucjonizowały zakupy w internecie?

Bezpieczne i szybkie płatności internetowe, które dziś stały się dla nas chlebem powszednim, jeszcze dwadzieścia lat temu wydawały się odległym marzeniem. Jak zmieniał się...

Prawie 90% Polaków nie nosi rękawiczek ochronnych podczas zakupów spożywczych

Z badania postaw konsumenckich wynika, że we wrześniu i w październiku br. blisko 90% Polaków nie nosiło rękawiczek ochronnych podczas zakupów spożywczych. Prawie połowa...

Rozwój e-commerce zmienia oblicze transportu drogowego

Według danych zawartych w raporcie „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” przygotowanym wraz z Izbą Gospodarki Elektronicznej już 73% internautów robi zakupy online,...

Pandemiczny Black Friday. Czego Polki i Polacy będą szukali w sieci?

W zeszłym roku już 3 na 4 Polaków deklarowało robienie zakupów w Black Friday – był to jeden z najlepszych wyników w Europie. Według...

Customer Experience z pandemią w tle

Według najnowszego raportu opracowanego przez KPMG, aż 79% konsumentów martwi się obecnie o globalną sytuację ekonomiczną. Jednocześnie, wszystkie kraje ujęte w badaniu, w tym...

Polski handel walczy z pandemią COVID-19. Jak branża będzie dalej się rozwijać?

Jakie wyzwania dla polskiego handlu przyniosła pandemia COVID-19? Jak w tym czasie zmieniały się zwyczaje zakupowe Polaków? Czym charakteryzuje się polski korona-konsument? Na te...

Czy promocje w polskich sklepach są skuteczne? Wyniki badania polskiego rynku retail

Wątek zarządzania promocjami dokładnie analizujemy w naszym najnowszym raporcie „Optymalizacja i zarządzanie promocją w branży handlowej w Polsce”, który powstał na bazie badania przeprowadzonego...

Sprzedajesz produkty w Internecie? Nie daj się okraść

Wszystkie oszczędności na koncie znikają w kilka minut? To możliwe. Oszuści korzystają z nowej metody wyłudzenia pieniędzy z popularnych platform sprzedażowych typu OLX, Allegro...

Gdzie kupisz najtańszy papier toaletowy?

Z ogólnopolskiej analizy cen detalicznych, wykonanej przez Hiper-Com Poland i Grupę AdRetail, wynika, że Polacy kupują papier toaletowy najtaniej w dyskontach, a najdrożej –...

Algorytmy na zakupach – jak sztuczna inteligencja wkracza w e-handel

Sztuczna inteligencja pomaga w pracy, podpowiada ulubioną rozrywkę na platformach Spotify czy Netflix, ale wkracza również w świat zakupów. W Stanach Zjednoczonych co dziesiąta...

Jak być skutecznym sprzedawcą w trudnych czasach?

Ten rok mocno daje się we znaki polskim przedsiębiorcom, zmuszając ich do zastosowania nowych narzędzi, które pomogą na nowo odnaleźć się w trudnym otoczeniu....

Customer experience w erze post-covid. Czy sklepy stacjonarne starają się teraz bardziej?

Sklep dopasowany do potrzeb zakupowych odbiorcy, oferujący indywidualne podejście, oferty oraz nieszablonową komunikację – to sprawdzona strategia zarówno w branży detalicznej, jak i e-commerce....

Dostawa w pandemii – igranie z losem czy bezpieczny proceder? Raport UXalliance

W czasie lockdownu, aplikacje umożliwiające zamawianie produktów przez internet i ich niemal natychmiastową dostawę do domu ułatwiły życie milionom ludzi na całym świecie, którzy...

Na czym polega odroczona płatność? Jak zrobić zakupy online, nie płacąc za nie od razu?

Konkurencja między sklepami internetowymi rośnie. To wszystko powoduje, że klienci mogą skorzystać z coraz liczniejszych promocji. Co zrobić, gdy wymarzony produkt jest oferowany w...

Jak pandemia wpływa na nastroje i nawyki zakupowe Polaków?

Pandemia zmieniła nie tylko oblicze globalnej gospodarki i biznesu, ale przede wszystkim codzienność każdego z nas. Porównując jej oddziaływanie na życie i podejmowanie decyzji...

Branża e-commerce na zachodzie rośnie w siłę i rekrutuje polskich pracowników

Pandemia Covid-19 spowolniła globalną gospodarkę i dotknęła niemal każdą branżę w Polsce i Europie. Podczas, gdy większość firm nadal zmaga się ze skutkami zamrożenia...

Serwis GoodPlace pomaga wybrać najlepszą lokalizację dla prowadzenia biznesu

Znalezienie idealnego miejsca na swój biznes to nie lada wyzwanie. W końcu każdy przedsiębiorca chciałby pozostać zauważalny i nie zniknąć w tłumie konkurencji. Wychodząc...

Jak koronawirus zmienił nasze nawyki

Na naszych oczach rzeczywistość, którą znaliśmy, mocno ewoluowała. Koronawirus wpłynął na codzienne życie każdego z nas. Inaczej spędzamy czas, ćwiczymy i wyznajemy inne wartości....

Nowa normalność w małych sklepach – zakupy większe i częściej bezgotówkowe

Pandemia koronawirusa wpłynęła na wzrost płatności bezgotówkowych w małych sklepach, w szczytowym okresie niemal o 40%. Najnowsze dane dostarczone przez system M/platform wskazują, że...

Owoce znowu mocno podrożały. Jabłka kosztują nawet o 130% więcej niż rok temu

W ostatnich trzech miesiącach owoce zdrożały średnio o ponad 21% w porównaniu do wyników z analogicznego okresu zeszłego roku. Na taki wzrost wpłynęły głównie...

Przez ostatnie pół roku Biedronka ograniczyła promocje w gazetkach. Lidl wręcz przeciwnie

Porównując wyniki z pierwszego półrocza ub. i tego roku, w Biedronce widać spadki. Liczba gazetek zmniejszyła się o 23%, ilość stron – o ponad...

E-handel w 2020 promuje się intensywniej niż kiedykolwiek

Nie wystarczy przenieść sklep do internetu, trzeba tam przenieść też działania promocyjne. Sprzedawcy na platformie Shoper najwyraźniej rozumieją te zależności i mimo ogólnie sprzyjającego...

Handel w galeriach przestał się opłacać. Najemcy chcą płacić czynsze uzależnione od osiąganych w lokalu obrotów

Na pytanie jakie rozwiązania należy wprowadzić, aby wesprzeć sytuację firmy, 60,9% respondentów odpowiedziało, że powinny zostać wprowadzone czynsze uzależnione od obrotów w lokalach. I...

Walka o miejsca w rankingu – pozycjonowanie sklepów internetowych

Handel w sieci jest coraz popularniejszy. Nawet właściciele niewielkich sklepików, którzy jeszcze do niedawna prowadzili wyłącznie stacjonarną działalność, przekonują się do tego, aby założyć...

Raport McKinsey: Handel jak dawniej najwcześniej za kilka miesięcy

Koronawirus niczym apokalipsa, pojawił się znikąd i momentalnie wywołał strach i panikę. Na szczęście wiele wskazuje na to, że już lada chwila świat wróci...

Co piąty Polak po raz pierwszy zrobił zakupy w Internecie w czasie kwarantanny – wyniki raportu Accenture

Pandemia zmienia zwyczaje zakupowe konsumentów. Nowe zachowania klientów zmuszają branżę handlową do szybkiej adaptacji. Zmiany obejmują strukturalne podejście do konsumpcji, komunikacji marketingowej, wyboru kanału...

Solidny łańcuch dostaw to podstawa funkcjonowania sklepów sprzedających artykuły pierwszej potrzeby

Zaspokojenie potrzeb w obszarze ekonomii na żądanie (on-demand economy) nigdy nie było trudniejsze dla sieci sprzedaży niż obecnie. Nagły wzrost zapotrzebowania na artykuły pierwszej...

Obsługa klienta w e-handlu – co zmienił koronawirus?

Wiosną w branży e-handlu przybyło nadspodziewanie dużo klientów. Internetowi sprzedawcy notują dwucyfrowe wzrosty liczby zamówień, a ich samych też nagle zrobiło się więcej. Większy...

Detaliści do zadań specjalnych – jak nowe technologie zmienią oblicze branży po pandemii COVID-19

Cała branża retail znalazła się pod niezwykłą presją, by zapewnić konsumentom nieprzerwany dostęp do jedzenia i produktów pierwszej potrzeby. W myśl zasady „wszystkie ręce...

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Witold Franczak (Platinum Wines) o kondycji branży winiarskiej w czasie pandemii

Pandemia znacząco uderzyła w handel, jednak obserwujemy, że na tle całego sektora, pozytywnie wyróżnia się branża winiarska. Skąd bierze się wzrost sprzedaży win, a...

Kuba Przygoński o kultowym Rajdzie Dakar: Moim celem jest podium

To rajd, który uzależnia. Raz wystartujesz i chcesz tam wracać. To magnes. Co roku zawodnicy, mechanicy i dziennikarze chcą przeżyć przygodę i przetrwać jej...

UOKiK zatwierdził: Fundusz Tonsa i Kajima Properties łączą siły i wchodzą na polski rynek

Fundusz Tonsa wspólnie z Kajima Properties, jedną z największych globalnych grup inwestycyjnych w zakresie nieruchomości komercyjnych będą wspólnie realizować nową inwestycję mieszkaniową w Gdańsku....

Coraz większa ilość złota, także biżuterii, jest sprzedawana online

Mennica Skarbowa sprzedaje coraz więcej swoich produktów przez internet. Jeszcze niedawno udział kanału online w wolumenie sprzedaży wynosił kilkanaście procent – teraz, w niektórych...

Nieruchomości w Hiszpanii-bezpieczny zakup z Casa En SOL

Szukasz swojego miejsca, do którego udasz się na zasłużony wypoczynek? A może szukasz nieruchomości na wynajem? Albo myślisz o przeprowadzce w cieplejsze rejony świata? Jeśli...