sobota, 27 lutego, 2021

KATEGORIA

HANDEL

Po silnym spadku znów rośnie popyt na diamentową biżuterię

Po wywołanym pandemią silnym spadku popytu na diamentową biżuterię w pierwszym półroczu 2020, klienci powrócili do zakupów w kolejnych sześciu miesiącach. W czwartym kwartale...

Big data i marketing cyfrowy odpowiedzią na skokowy wzrost ecommerce

W 2020 roku koronawirus przyczynił się do dużego wzrostu aktywności online oraz aktywizacji nowych grup użytkowników. Z tego względu w krótkim czasie branża e-commerce...

Obostrzenia ograniczają funkcjonowanie biznesu

Zasady ograniczające rozprzestrzenianie się koronawirusa ograniczają również funkcjonowanie gospodarki. Rządzący z jednej strony oferują limitowane wsparcie firmom w kryzysie, z drugiej jednak podnoszą podatki....

Prawie rok z COVID-19. Handel w dobie epidemii

Nie ma wątpliwości, że 2020 rok zmienił rynek handlu detalicznego. Zachowanie konsumentów zmieniło się z dnia na dzień, a motorem zakupów stały się obawy...

Platformy marketplace w świetle przepisów PSD2

Druga dyrektywa o usługach płatniczych - PSD2 - to europejska regulacja dotycząca elektronicznych usług płatniczych. Komisja Europejska wprowadziła je w celu zwiększenia bezpieczeństwa płatności...

Lokalnie, świadomie i wielokanałowo – trendy w sektorze handlowym

W 2020 roku mimo kryzysu branży handlowej udało się zrealizować budowę aż 33 nowych obiektów handlowych. Jaka przyszłość czeka nowopowstałe oraz te, już istniejące...

Wiosenny lockdown przebił przedświąteczne żniwa paczkowe

Rok 2020 przejdzie do historii z wielu względów. Mimo że był to wyjątkowo trudny okres dla wielu branż, biznesów i drobnych przedsiębiorców, okazał się...

Algorytmy wchodzą do branży cateringowej. Digitalizacja płatności mocnym trendem w dobie pandemii

Rynek diety pudełkowej ma coraz większy udział w segmencie spożywczym oraz na rynku e-commerce. W realizacji potencjału branży mają swój udział również rozwiązania do...

Pandemia katalizatorem zmian na rynku handlowym

Ponad 340 000 mkw. nowej powierzchni handlowej w 2020 r., pomimo pandemicznego kryzysu w branży handlowej udało się zrealizować budowę aż 33 nowych...

Dlaczego przedsiębiorcy nalegają na ponowne otwarcie galerii?

Pandemia koronawirusa ma ogromny wpływ na praktycznie każdą dziedzinę naszego życia. Obostrzenia, które są wprowadzane przez władze, mają na celu zwiększyć bezpieczeństwo obywateli naszego...

BADANIE: Dramat przedświątecznego handlu. W sklepach ubyło blisko 60% klientów

Jak wykazało badanie przeprowadzone przez Proxi.cloud i UCE RESEARCH, porównując wyniki z przedświątecznego okresu 2019 i 2020 roku, można zauważyć, że w sklepach stacjonarnych...

Konsument 50+ a technologie w branży kurierskiej

Pokolenie 50+ staje się coraz bardziej aktywne w sieci. Jak wynika z badania CBOS, w 2020 roku użytkownicy internetu stanowili ponad połowę wśród respondentów...

W czasie świąt wydaliśmy 1,1 miliarda USD. Niestety, klienci zwrócą aż 30% zakupionych towarów

Według raportu Salesforce w sezonie świątecznym w 2020 roku wartość sprzedaży w kanałach cyfrowych osiągnęła rekordowy poziom 1,1 miliarda USD w skali globalnej, co oznacza wzrost...

Wysokie zarobki w e-commerce pomimo pandemii. Czy specjaliści od handlu w internecie prześcigną programistów?

Boom na profesje związane z usługami internetowymi i IT nie słabnie, choć zwyczajowo to programiści cieszyli się hegemonią w sektorze. W pewnym stopniu rozkład...

Marketing sensoryczny – jak emocje i zmysły wpływają na kupujących

Zmysły pomagają konsumentom podejmować decyzje zakupowe, a marketerom wpływać swoimi działaniami na klientów. Marketing sensoryczny jest najskuteczniejszy wówczas, gdy odwołuje się do wszystkich pięciu zmysłów...

Gazetka przyszłości to narzędzie sprzedażowe, nie tylko promocyjne. Ale sieci muszą przekonać do tego klientów

Z obserwacji sieci handlowych wynika, że duża grupa Polaków jest wciąż mocno przywiązana do papierowych gazetek. I nie są to sami seniorzy. Natomiast w...

Właściciel marki QUIOSQUE walczy o prawa franczyzobiorców

QUIOSQUE to sieć sprzedaży licząca 180 salonów w całym kraju. Większość z nich jest zlokalizowana w centrach handlowych. Połowa sieci oparta jest o system...

Co wybrać – magazyn, dropshipping czy fulfillment?

Czy prowadząc sklep internetowy potrzebujesz własnego magazynu? Tak naprawdę jest to zaledwie jedna z trzech możliwości. W niektórych sytuacjach faktycznie własny magazyn opłaca się...

Tylko w wyniku trzeciego, przedłużonego do końca stycznia, lockdownu branża centrów handlowych straci kolejne ponad 6 mld zł

Branża centrów handlowych jest zaskoczona kolejnymi decyzjami rządu, ponieważ była i jest przygotowana do obsługiwania klientów w wysokim rygorze sanitarnym. Możliwość funkcjonowania z...

Restauracje będą zamknięte przez 100 dni. A może nawet więcej. Upadek branży gastronomicznej blisko

Ogłoszone przez Ministerstwo Zdrowia przedłużenie lockdownu w Polsce do końca stycznia to decyzja spodziewana, ale jednocześnie pogłębiająca apatię w której znajduje się europejska gospodarka....

Click & Collect przyszłością branży TSL

Okres pandemii znacząco odbił się na wynikach branży TSL. Globalnie, wartość dodana brutto branży może spaść o 6,1 proc. Jednocześnie wzrasta udział ecommerce w...

Marcin Krysiński: Polska mierzy się z pandemią na koszt przedsiębiorców

Właśnie dowiedzieliśmy się, że obostrzenia zostają przedłużone do końca stycznia. Jako przedstawiciel branży, pozwalam sobie skomentować* dotychczasowy okres ich trwania. Po prawie trzech miesiącach trwania...

Co Polacy kupują przez Internet? Podsumowanie roku 2020

Zainteresowanie zakupami przez Internet w ostatnich latach rosło systematycznie, ale rok 2020 przyspieszył rozwój e-handlu prawdopodobnie o całe lata. Już 80 proc. Polaków z...

Jak wpłynąć na doświadczenie klienta, czyli o roli dźwięku w sklepie

W obliczu niecodziennych warunków, zapewnienie najwyższej jakości obsługi klienta w handlu ma kluczowe znaczenie dla przyciągnięcia kupujących. Sprzedawcy detaliczni mogą bezpośrednio wpływać na klientów,...

Badanie opinii e-konsumenckich: Jakość gazetki wpływa na podejmowanie decyzji zakupowych

Badanie KANTAR Polska, zrealizowane dla programu BLIX AWARDS, pokazuje, że jakość gazetek handlowych wpływa na decyzje zakupowe większości e-użytkowników. Dopasowanie takiej publikacji do telefonu...

Jak sprzedawać produkty na Amazon?

Bycie sprzedawcą w obecnych czasach to nieustanne dostosowywanie się do potrzeb klientów i wymagań, które stawia rynek. Zmiany prawne, kryzys związany z pandemią czy...

Biznes w telefonie. Nadchodzi “era m-commerce”

Rok 2020 mija w atmosferze ciągłej niepewności o stan krajowego biznesu. Obronną ręką wydają się wychodzić przedsiębiorcy, którzy przenieśli swoje usługi do internetu. Właśnie...

Moda na zero waste. Amerykanie kupują dobra luksusowe w second handach

“Jak po Gucci, to do lumpeksu” – brzmi motto Amerykanów, którzy w czasie pandemii po luksusowe produkty, jak jeden mąż, udają się do second...

Co czeka rynek alkoholi w 2021 roku?

W 2021 roku producenci alkoholu będą nadal mierzyć się ze skutkami pandemii, ale także z nowymi przepisami, jak podatek „od małpek”. Będziemy też świadkami...

Galerie handlowe znowu zamknięte. Jak mogłyby otworzyć się w internecie?

Do największych przegranych 2020 r. należą centra handlowe. Wiosną musiały zamknąć się przed Wielkanocą, jesienią straciły znaczną część najważniejszego w tej branży IV kwartału,...

Na jakie torby papierowe dla firm się zdecydować?

Obecnie jest wiele firm wykonujących torby papierowe dla firm. Statystyki generalnie rzecz jasna wyraźnie pokazują, że obecnie dużo Polaków stawia na AP Holding SA....

Gorączka świątecznych zakupów może przynieść konsekwencje w postaci długów

Polacy zostawiają zakupy świąteczne na ostatnią chwilę – 30 proc. budżetu planujemy wydać w ostatnich dniach przed Wigilią. Przedświąteczna gorączka zakupowa nie sprzyja...

Pierwsza wirtualna kasa fiskalna w formie mobilnej aplikacji jest już gotowa

Stworzona przez markę Novitus, należącą do Grupy Comp i platformę Bolt eKasa to wirtualna kasa fiskalna w formie mobilnej aplikacji. Rozwiązanie uzyskało certyfikację Głównego...

Technologie finansowe wspomagają sprzedaż internetową

Partnerstwo gigantów sprzedaży internetowej i startupów z sektora technologii finansowych staje się źródłem siły współczesnej gospodarki. Zapewnienie możliwości finansowania zakupów na korzystnych warunkach już od...

Wina musujące szczyt popularności wciąż mają przed sobą

Rozpoczął się czas, w którym – jak mówią przedstawiciele branży winiarskiej - konsumenci mogą pokazać swoją siłę zakupową, i to mimo pandemii oraz wszystkich...

Rynek czekolady: w 2021 stabilny wzrost i rosnąca świadomość konsumencka

Rynek czekolady jest od lat notuje stabilne wzrosty. Dostępne raporty rynkowe, a także obserwacje własne producentów czekolady pozwalają twierdzić, że mimo panującej pandemii czekolada...

Trendy i prognozy dla rynku słodyczy. Czego może spodziewać się branża w 2021 roku?

Rok 2020 zapowiadał się optymistycznie dla rynku słodyczy. Niestety wybuch pandemii i spowodowane nią ograniczenia w eksporcie oraz życiu społecznym przełożyły się na spadek...

Branża e-commerce zamyka rok wzrostami. Świąteczne zakupy tylko polepszą te wyniki

Tegoroczne święta będą inne niż dotychczas, także w kontekście prezentów. Część z rodzin zrezygnuje z obdarowywania się, zwłaszcza że spotkania w rodzinnym gronie będą...

Rola pandemii a sektor e-commerce. Podsumowanie roku i prognoza na 2021

Pandemia koronawirusa przyspieszyła wiele procesów nie tylko w obszarze transportu, logistyki czy spedycji, ale przede wszystkim w szerszym ujęciu, jakim jest sam sektor e-commerce....

Tajemnica rosnących cen przed Black Friday

Wśród konsumentów popularna jest teoria, że sklepy – w okresie poprzedzającym Black Friday – podnoszą ceny, aby następnie je obniżyć, dając w ten sposób...

Polacy chcą zakazu sprzedaży napojów energetycznych osobom nieletnim

Wyniki najnowszego badania opinii społecznej jasno pokazują, że prawie 60% Polaków chce wprowadzenia ustawowego zakazu sprzedaży napojów energetycznych nieletniej młodzieży. Zaledwie co trzecia ankietowana...

Podsumowanie 2020 r. i prognozy na 2021 r. dla rynku e-commerce

Według eMarketera wartość sprzedaży w Internecie w USA wzrosła w 2020 r. o 18 proc. Statista podaje, że dla Niemiec ten wzrost wyniesie 22...

Prezenty świąteczne kupimy online?

Pandemia koronawirusa zmusiła wiele sklepów do przeniesienia sprzedaży do Internetu. Zmieniła ona również podejście ludzi do zakupów w sieci. Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia,...

Co każda marka powinna wiedzieć zanim rozpocznie działania w obszarze e-commerce?

Napędzany pandemią polski e-commerce bije kolejne rekordy: według prognoz w 2020 r. wartość tego sektora przekroczy 100 mld zł. Przez Internet regularnie kupuje już...

3 kroki do założenia własnego sklepu internetowego

Przez obecną sytuację na świecie większość sprzedaży detalicznej przenosi się do internetu. Aby firma mogła przetrwać zmienia funkcjonowanie się na sprzedaż online. Jednak nie...

Święta tuż-tuż. Jakie prezenty kupujemy najczęściej?

Prezenty to stały element świąt Bożego Narodzenia. I to nie prawda, że obdarowujemy tylko dzieci. Porównywarka Ceneo przeanalizowała zwyczaje zakupowe Polaków w poprzednich latach...

Bezpieczne zakupy w Internecie przed Świętami… i nie tylko

Grudzień to wyjątkowy czas, w którym chcemy obdarować naszych najbliższych prezentami. Ponad 70% z nas planuje kupić świąteczne podarunki w e-sklepach – wynika z...

5 zasad bezpiecznych zakupów świątecznych w sieci. Jak nie dać się złapać cyberoszustom?

Polacy przenoszą się z zakupami do sieci: według przewidywań w okresie świątecznym ruch w sektorze e-commerce wzrośnie o około 60% w porównaniu z rokiem...

Pandemia a rynek B2B w 2020 r.: digitalizacja i skracanie łańcuchów dostaw

Pandemia koronawirusa zachwiała światową gospodarką, ale jednocześnie sprawiła, że w ciągu zaledwie kilku miesięcy na rynku zaszły zmiany, które wcześniej zajmowały wielu firmom nawet...

Witold Franczak (Platinum Wines) o kondycji branży winiarskiej w czasie pandemii

Pandemia znacząco uderzyła w handel, jednak obserwujemy, że na tle całego sektora, pozytywnie wyróżnia się branża winiarska. Skąd bierze się wzrost sprzedaży win, a...

NAJNOWSZE ARTYKUŁY