KATEGORIA

HANDEL

- Reklama-Biuro Tłumaczeń 123

Tegoroczna majówka z grillem będzie droższa niż rok temu. Niektóre towary zdrożały aż dwucyfrowo

Z najnowszego rynkowego raportu wynika, że art. spożywcze na grilla rdr. zdrożały o blisko 4%, a same sosy, marynaty i przyprawy – o prawie...

Sprzedaż internetowa w Polsce zwalnia: GUS publikuje dane za marzec 2024 r.

Według najnowszych danych GUS w marcu 2024 r. w porównaniu z marcem 2023 r.odnotowano niższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 1,8%). Udział sprzedaży...

Grupa Fortis: powstanie pierwszy park handlowy w Łęczycy (5000 mkw. GLA)

Park handlowy w Łęczycy o powierzchni wynajmowalnej 5 000 mkw. zostanie oddany do użytku w drugiej połowie 2025 roku. Operatorem spożywczym będzie Lidl. W...

Sezon grillowy 2024: Tańszy drób i warzywa, droższe kiełbasy i ryby

Przed zbliżającym się startem sezonu grillowego, sprawdzamy ceny poszczególnych produktów. W tym roku grill może być tańszy niż rok temu, jeśli wrzucimy na ruszt...

Trzy kluczowe trendy w nowoczesnym handlu detalicznym: Personalizacja CX, AI i integracja systemów

Obecnie w sklepach stacjonarnych, co drugi klient szuka czegoś więcej niż tylko produktów — szuka wyjątkowych przeżyć, które zachęcają go do odkrywania świata marki...

Galerie. Ruch i liczba klientów wyszły z dwucyfrowych spadków

Liczba odwiedzin w centrach i galeriach handlowych w pierwszym kwartale br. była zbliżona do wyników z analogicznego okresu roku poprzedniego. Spadła wprawdzie nieco częstotliwość...

Udział Polaków kupujących w sieci spada, ale rośnie liczba stałych e-klientów

Mimo zmniejszenia się w 2023 r. o 5 punktów procentowych (p.p.) grupy Polaków kupujących w sieci, udział stałych e-klientów pozostaje stabilny. Tak wynika z...

Jak zwiększyć sprzedaż usług, pakietów i droższej oferty wykorzystując płatności abonamentowe od TubaPay?

Twoja oferta sprzedażowa odpowiada doskonale na rzeczywiste potrzeby nabywców, ale wciąż doskwiera Ci niedostateczny wzrost sprzedaży lub niski poziom konwersji? Prawdopodobnie jesteś w tyle...

Sztuczna inteligencja pomoże sprzedawcom ustalić ceny

Okazuje się, że dziś nic tak nie pomaga w rozpoznaniu rynku i klientów jak algorytmy sztucznej inteligencji. AI wspiera handlowców już nie tylko w...

Dodatki spożywcze i chemia gospodarcza liderami wzrostów cen w sklepach

Ceny w sklepach nadal hamują, niemniej wiele kategorii wciąż notuje wzrosty w okolicach 10%. Ostatnio najmocniej podrożały dodatki spożywcze – o ponad 15% rdr....

DHL: Globalizacja na rekordowym poziomie pomimo sytuacji społecznej i geopolitycznej

Silne międzynarodowe przepływy handlu, kapitału oraz ludzi przeczą deglobalizacji Relacje między Stanami Zjednoczonymi a Chinami nadal się pogarszają Najbardziej zglobalizowanym krajem jest Singapur,...

Pierwszy kwartał 2024 roku na polskim rynku powierzchni handlowej

Jak wynika z danych firmy doradczej Colliers, w ciągu trzech pierwszych miesięcy 2024 r. całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej wzrosła nieznacznie w porównaniu do...

Powrót 5-procentowego VAT na żywność uderza w małe sklepy

Po ponad dwóch latach przerwy powrócił 5-procentowy VAT na żywność. Sieci dyskontów, które toczą wojnę o klientów, kuszą obietnicą, że cen nie podniosą, bo...

Złote dziecko polskiego YouTube rusza na podbój segmentu napojów gazowanych. DOZE od Buddy startuje w sieci Żabka

Kamil “Budda” Labudda to człowiek, który swoją młodzieńczą pasję przekształcił w prawdziwe imperium biznesowe. Wszystkie jego pomysły okazywały się strzałami w dziesiątkę i podbijały serca...

Sprzedaż online w UE nie rośnie

Wg najnowszych danych Eurostatu liczba firm w Unii Europejskiej, które sprzedają swoje usługi online utrzymuje się na tym samym poziomie. Różnica pomiędzy 2022 a...

Polacy kochają akcje promocyjne. Co 8 Polak wziął w nich udział w ostatnim roku

Aż 80% Polaków  w ciągu ostatniego roku wzięło udział w akcji promocyjnej. Co siódmy konsument w naszym kraju twierdzi, że udział w konkursie, loterii lub...

Czy w pełni korzystamy ze swoich praw konsumenta, gdy kupujemy w Internecie?

Współcześni konsumenci, którzy coraz większą część zakupów realizują w sieci, borykają się z zupełnie nowymi problemami. Obchodzony 15 marca Światowy Dzień Konsumenta to okazja...

Zakupy przez Internet – 5 porad jak robić je szybko i bezpiecznie

Zakupy online cieszą się ogromną popularnością w niemal każdej grupie wiekowej. Choć internet daje nam ogromne możliwości w zakresie nabywania niemal każdego rodzaju produktów,...

Po raz pierwszy od 3 lat, na Wielkanoc żywność jest tańsza niż rok wcześniej

Po raz pierwszy od 3 lat, na Wielkanoc żywność jest tańsza niż rok wcześniej. Koszyk 10 najważniejszych świątecznych produktów staniał w ciągu ostatniego roku...

Transport i handel toną w długach – zaległości płatnicze rosną

Znów przybywa firm zmagających się z zatorami płatniczymi - wynika z badania „Skaner MŚP” za I kw., zrealizowanego dla BIG InfoMonitor. Niechcianym bohaterem rosnących...

Polacy złapią oddech przed świętami. Sklepy wstrzymują się z drastycznymi podwyżkami. Średnie wzrosty cen będą na poziomie ok. 3 proc. r/r

Autorzy raportu pt. „INDEKS CEN W SKLEPACH DETALICZNYCH” prognozują, że podstawowe zakupy zdrożeją przed świętami średnio o ok. 3% rdr. I będzie to mniej...

Sklepy robią coraz mniej promocji dla konsumentów

W ubiegłym roku sieci handlowe wydały o 3% więcej gazetek z promocjami niż rok wcześniej. Największy, bo blisko 18% rok do roku, przyrost zanotowały...

Parki handlowe gratką dla inwestorów. Co sprawia, że przybywa tego typu inwestycji?

W latach 2023–2025 powierzchnia handlowa ma urosnąć o ponad 1,2 mln metrów kwadratowych - wynika z szacunków Polskiej Rady Centrów Handlowych. – Rośnie zainteresowanie...

Święta za rogiem, ale portfele chudsze: Polacy ostrożnie planują Wielkanoc

W tym roku Polacy planują przeznaczyć średnio 568,8 zł na święta wielkanocne. To o 30 zł mniej niż w zeszłym roku. Niemal połowa z...

Logistyka e-commerce rośnie trzy razy szybciej niż rynek kontraktowy

Prognozy na 2024 r. i kilka kolejnych lat mówią o rosnącej wartości rynku usług logistycznych realizowanych na rzecz e‑handlu. Obecnie trwa walka o światowe...

Polacy coraz bardziej świadomi swoich praw konsumenckich

Rośnie świadomość Polaków na temat praw konsumenckich – 80 proc. ocenia swój stan wiedzy jako „raczej dobry” – to aż o ponad 30 punktów...

Polacy niechętnie kupują w zagranicznych e-sklepach. Tylko co trzeci badany decyduje się na takie zakupy

Co trzeci Polak spośród regularnie kupujących online dokonuje zakupów w zagranicznych e-sklepach. Tak wynika z najnowszego badania. Nieco ponad 10% ankietowanych robi to nieustannie,...

Koniec obniżonego VAT-u na żywność od 1 kwietnia: inflacja skoczy, budżet zyska

Ministerstwo Finansów poinformowało wczoraj o zakończeniu obowiązywania obniżonej stawki VAT na żywność. Decyzja już była wcześniej zapowiadana przez premiera Donalda Tuska, teraz doczekaliśmy się...

Dynamika wzrostu cen nadal spada. Obecnie w sklepach jest już tylko o 3,9 proc. drożej niż rok temu

Analiza blisko 60 tys. cen detalicznych wykazała, że w lutym br. codzienne zakupy w sklepach zdrożały średnio o 3,9% rdr. Tym samym spadek jednocyfrowej...

Park handlowy Rock Park Przeworsk zmienia właściciela

Nowoczesny park handlowy Rock Park Przeworsk, którego uroczyste otwarcie nastąpiło z początkiem lutego br., po miesiącu funkcjonowania pozyskał nowego właściciela. Transakcja odbyła się pomiędzy...

Rynek badań mystery shopping po pandemii wraca do gry. Zapowiada się mocne odbicie

Jak wynika z szacunków, w 2022 r. rynek badań mystery shopping w Polsce warty był 27 mln zł. Natomiast jeszcze w 2020 r. było...

Allegro rusza na podbój Europy. Cieszą się słowaccy klienci, a polski e-handel chce zysków

Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że już pod koniec lutego ma wystartować słowacka wersja Allegro. Największy polski marketplace chce tym samym zdobyć kolejny zagraniczny –...

Nowe obiekty handlowe w Polsce to w większości parki handlowe – aż 80% nowej powierzchni

Jak pokazuje cykliczny raport „At a Glance – rynek nowoczesnego handlu w Polsce, IV kwartał 2023 roku” przygotowany przez BNP Paribas Real Estate Poland,...

Sprzedaż detaliczna w styczniu 2024 r.: spadki w sklepach stacjonarnych, wzrosty online

Według najnowszych danych GUS w styczniu 2024 r. w porównaniu z grudniem 2023 r. notowano spadek sprzedaży detalicznej o 19,5%. Jednocześnie (ujęcie rok do...

Sklepy internetowe wciąż są na bakier z dyr. Omnibus

Choć już od ponad roku funkcjonuje dyrektywa Omnibus, zjawisko oszukiwania klientów na promocjach nadal może obejmować nawet 10-15% e-handlu. Głównie dotyczy to małych i...

Zakaz handlu w niedziele do likwidacji. Jest mocna polityczna deklaracja

Polacy są coraz bardziej podzieleni w sprawie zakazu handlu w niedziele. Choć jeszcze niedawno prawie 60% społeczeństwa było przeciwko temu rozwiązaniu, to obecnie wynik...

Ponad 34% managerów ds. zakupów pozytywnie ocenia automatyzację zakupów w swoich firmach

Jak wynika z opublikowanego właśnie raportu Marketplanet „Technologiczna Transformacja Zakupów B2B. Strategie i wnioski dla polskiego rynku”, ponad 34 proc. managerów ds. zakupów...

Karty podarunkowe pod lupą KNF

Karty podarunkowe zyskują na popularności. Z jednej strony są doskonałym prezentem dla bliskich, z drugiej natomiast – dobrym sposobem na promocję marki oraz przyciąganie...

Długi w branży beauty rosną. Salony kosmetyczne i fryzjerskie toną w zobowiązaniach

Choć Polacy dbają o swój wygląd i chętnie odwiedzają usługodawców z branży beauty, to sytuacja finansowa salonów kosmetycznych i fryzjerskich wcale nie wygląda różowo....

Rok 2024 będzie lepszy dla konsumentów i przedsiębiorców

Schemat zakupowy Polaków z 2023 roku ograniczał się do produktów pierwszej potrzeby – czyli lekarstw, odzieży, obuwia i żywności. Obecnie ten schemat przesuwa się...

Branża zabawek rozwija się i ma się dobrze. Według prognoz wzrost w tym sektorze będziemy notować aż do 2028 roku

Według raportu Market Hub, sektor zabawek ma się bardzo dobrze, a dynamiczny wzrost będzie kontynuowany jeszcze przez około 4 lata. Potwierdza to marka MGA...

Czekoladowy armagedon? Gwałtowny wzrost cen kakao

Statystyki pokazują, że słodkości, a w szczególności wyroby czekoladowe, są jednym z najpopularniejszych prezentów na Walentynki. Wygląda jednak na to, iż niedługo będziemy musieli...

Polacy podzieleni w sprawie handlu w niedziele: sondaż UCE RESEARCH i Grupy Offerista

Według najnowszego sondażu UCE RESEARCH i Grupy Offerista, społeczeństwo jest mocno podzielone w sprawie przywrócenia handlu we wszystkie niedziele. Obecnie opowiada się za tym...

E-commerce w 2024 roku: sztuczna inteligencja, wielokanałowość i nowe wyzwania

Ubiegły rok stanowił dla branży e-commerce wielopłaszczyznowe wyzwanie, ale również szansę na usystematyzowanie podejmowanych działań. Gwałtowne wzrosty zakupów online wywołane przez pandemię pozwoliły rynkowi...

Słodka branża w gorzkiej sytuacji: rosnące długi piekarni i cukierni

Gdy spojrzymy dziś na kolejki ciągnące się do najpopularniejszych cukierni, trudno będzie uwierzyć, że firmy produkujące i sprzedające pieczywo oraz wyroby cukiernicze, m.in. pączki,...

Luksus na czasie: stabilny wzrost i nowe trendy w 2024 roku

Analitycy z Bain & Company i Altagamma przewidują, że rok 2024 będzie okresem stabilnego wzrostu dla sektora premium, a sprzedaż detaliczna ma ponownie...

Jak AI zmieni e-commerce? Trendy w 2024 roku

Inteligentne wyszukiwarki, silniki rekomendacji, optymalizacja cen, wirtualni asystenci – to tylko kilka funkcjonalności, które dzięki wykorzystaniu AI będą jeszcze skuteczniej wspierać e-commerce w 2024...

O 4,6% wzrosła odwiedzalność centrów handlowych w 2023 r.

W 2023 r. odwiedzalność centrów handlowych była o 4,6% wyższa niż w 2022 r. Dane pokazują, że pomimo trudnej sytuacji gospodarczej Polacy chętniej niż...

W 2023 roku ruch w sklepach zakończył się na minusie. Ubyło też klientów

2023 rok przyniósł niewielki spadek ruchu oraz mniejszą liczbę kupujących w sklepach spożywczo-przemysłowych. W zasadzie wszystkie formaty straciły klientów, ale największy odpływ zanotowały hipermarkety....

TEMU podbija polski rynek e-commerce. Czy to tylko chwilowa moda?

W świetle grudniowego raportu Mediapanelu, który rzucił nowe światło na dynamikę rynku e-commerce w Polsce, na uwagę zasługuje sukces platformy Temu. Mimo że Allegro...

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Osteopatia Kraków
- Reklama -