Gorące tematy

Gospodarka

Ceny w USA rosną wolniej, ale ryzyko recesji coraz większe

Inflacja CPI w USA w marcu wyniosła 2,4 proc....
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Donald Trump podnosi cła. Polska branża eksportowa pod presją, ale nastroje stabilne

Decyzja prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa wprowadzająca szeroko zakrojone...

Marketing

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

Polityka

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Ewa Wrzosek i medialna burza, której skala zaskakuje

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności....

Prawo

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...
Autor/źródło

Gorące tematy

Gospodarka

Ceny w USA rosną wolniej, ale ryzyko recesji coraz większe

Inflacja CPI w USA w marcu wyniosła 2,4 proc....
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Donald Trump podnosi cła. Polska branża eksportowa pod presją, ale nastroje stabilne

Decyzja prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa wprowadzająca szeroko zakrojone...

Marketing

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

Polityka

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Ewa Wrzosek i medialna burza, której skala zaskakuje

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności....

Prawo

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...
Autor/źródło
Autor/źródło
wtorek, 15 kwietnia, 2025

Historyczny wynik sprzedaży WhitePress. W 2023 roku firma uzyskała ponad 100 mln zł przychodu

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

To był kolejny rok intensywnego rozwoju biznesowego WhitePress – międzynarodowej platformy wspierającej firmy w zakresie content marketingu, SEO i influencer marketingu. Polski MarTech odnotował wzrost sprzedaży na poziomie 39 proc. i po raz pierwszy w historii przekroczył próg 100 mln złotych. W 2023 roku firma kontynuowała działania w Polsce i na rynkach zagranicznych. Udział tych ostatnich w sprzedaży wyniósł aż 42 proc.

WhitePress dalej rośnie w siłę

WhitePress zakończył 2023 rok z ponad 111 mln przychodu, co w porównaniu do roku poprzedniego oznacza wzrost o 39 proc. Uwagę zwraca coraz większy udział rynków zagranicznych w kształtowaniu wielkości sprzedaży. W 2021 roku wynosił on niespełna 20%, rok później – około 30 proc, a w 2023 roku – ponad 40 proc. A to pokazuje, jak marka dynamicznie się rozwija.

Nasze wyniki to efekt wielu czynników. Z jednej strony konsekwentnie realizujemy strategię międzynarodowej ekspansji, z drugiej zaś – stale rozwijamy nasze produkty, dostosowując je do zmieniających się, zwłaszcza w dobie AI, okoliczności. W ubiegłym roku powiększyliśmy międzynarodowy zespół o 36 osób, a grono copywriterów tworzących content premium zasiliło kolejne 350 osób. Nasza baza blogów i portali liczy już około 92 tys. stron internetowych, z czego ponad 30 tys. pojawiło się w ostatnich 12 miesiącach, m.in. dzięki rozszerzeniu działalności o kolejne kraje. Ciągle rośnie również liczba publikacji wygenerowanych za pośrednictwem WhitePress. W 2023 roku wyniosła ona niemal ćwierć miliona, co oznacza wzrost o 27 proc. względem roku poprzedniegomówi Paweł Strykowski, CEO WhitePress.

Kontynuacja rozwoju na rynkach zagranicznych

W 2023 roku WhitePress rozpoczął działalność na 7 nowych rynkach zagranicznych, co oznacza, że firma jest obecna już w 36 krajach na świecie. Wartość sprzedaży poza Polską wyniosła w ostatnich 12 miesiącach ponad 47 mln zł i po raz kolejny z rzędu była dwukrotnie większa w porównaniu z poprzednim rokiem. Liczba międzynarodowych publikacji wygenerowanych za pośrednictwem WhitePress wyniosła ponad 80 tys. i była o 58 proc. wyższa niż w roku 2022.

Które kraje zagraniczne okazały się dla polskiego MarTechu najbardziej dochodowe? W pierwszej piątce znalazły się Rumunia, Wielka Brytania, Czechy, Słowacja i Węgry. Oznacza to, że spółka regularnie ugruntowuje swoją pozycję na rynkach, w których zaczęła działalność. Największą dynamikę wzrostu zanotowano z kolei w Finlandii, Stanach Zjednoczonych, Estonii, Brazylii i Turcji.

Pięć lat temu rozpoczęliśmy działania wykraczające poza Europę Środkową, ponieważ naszym celem było osiągnięcie pozycji europejskiego lidera szeroko rozumianej branży content marketingowej i SEO. Dzisiajz neskrywaną radością mogę ogłosić, że WhitePress działa na wszystkich kontynentach. W 2023 roku pojawiliśmy się w Serbii, Bośni i Hercegowinie oraz Stanach Zjednoczonych. Krokiem milowym było z kolei dołączenie do naszej oferty portali z krajów położonych w regionie MENA, czyli na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej – komentuje Tomasz Domański, Head of International Growth, WhitePress.

Zmiany, które prowadzą do sukcesu

Na duży wzrost wartości sprzedaży wpłynął również ciągły rozwój funkcjonalności WhitePress i tworzenie nowych narzędzi dostosowanych do zmieniających się potrzeb rynkowych. Tylko w ubiegłym roku spółka wdrożyła integrację z Google Drive, opcję wyszukiwania portali po większej liczbie słów kluczowych oraz funkcję indeksowania artykułów. Premierę miały również najbardziej wyczekiwane przez użytkowników narzędzia: Backlink Manager i AI Media Planner.

Backlink Manager to darmowe narzędzie, które ułatwia uporządkowanie działań linkbuildingowych. W jednym miejscu dostępne są wszystkie najważniejsze funkcje: od segmentowania linków z wielu źródeł, przez monitorowanie indeksacji w Google, aż po raporty kosztów pozyskania linków. AI Media Planner jest z kolei naszą największą dumą. Narzędzie stworzone przez WhitePress i Senuto pozwala klientom na automatyzację wielu zadań: dobierania i zamawiania publikacji, tworzenia wytycznych dla copywriterów czy dystrybucję contentu, która z pomocą AI Media Plannera odbywa się nawet 10 razy szybciej tłumaczy Patrycja Górecka-Butora, Head of Marketing, WhitePress.

2023 rok w WhitePress upłynął również pod znakiem intensywnych działań edukacyjnych i badawczych. W ostatnim kwartale premierę miał międzynarodowy raport SEO & Content Marketing opracowany na podstawie badania przeprowadzonego wśród ekspertów z 22 krajów. Marka zorganizowała również kilka konferencji branżowych, takich jak: SEO & Content CAMP, SEO Vibes Budapest i SEO Vibes on Tour. Wzięło w nich udział ponad 1700 uczestników.

Co czeka WhitePress w 2024 roku?

Wśród wyzwań, przed którymi stoi marka, ale i cała branża jest przede wszystkim intensywny rozwój technologiczny, szczególnie w obszarze AI. Na tym polu WhitePress również będzie się rozwijał, udoskonalał platformę i pracował nad nowymi funkcjonalności. Nieodmiennie WhitePress skupi się również na dalszej edukacji branży w zakresie content marketingu i SEO czy influencer marketingu. W tym celu marka przygotowała w 2024 roku szereg webinarów, szkoleń, międzynarodowych raportów, a także branżowych konferencji na światową skalę.

– Za nami spektakularna konferencja w Dubaju, poświęcona roli sztucznej inteligencji w SEO. A już od marca ruszamy z kolejną edycją SEO Vibes on Tour – eventów w kilkunastu miastach europejskich, takich jak Göteborg, Ateny, Bukareszt oraz po raz pierwszy również w Ameryce Południowej – w São Paulo. W maju natomiast odbędzie się SEO Vibes Poland – największe w Polsce międzynarodowe wydarzenie dotyczące SEO i content marketingu. Wykłady i warsztaty poprowadzi 18 ekspertów z całego świata, m.in. Christopher Hofman Laursen, Kamila Cichocka, Koray Tuğberk Gübür, Charles Floate, Fery Kaszoni czy Urlika Vibergdodaje Anna Halama-Flisowska, Marketing Team Leader.

Ważnym punktem działalności marki będzie stałe umacnianie pozycji lidera w Europie i poza nią oraz zdobywanie kolejnych rynków zagranicznych. 2024 będzie dla WhitePress rokiem ekspansji na kraje Ameryki Północnej. Platforma planuje także poszerzyć obszar działania o Azję.

– W 2024 r. mamy w planach zwiększenie sprzedaży zagranicznej o ponad 60% względem roku ubiegłego. Szacujemy, że największą dynamikę wzrostu osiągniemy na rynkach pozyskanych w 2023, czyli w Bośni, Serbii i krajach MENA. Duże możliwości widzimy też w krajach nordyckich, takich jak Szwecja, Dania czy Finlandia, które mają ogromny potencjał ekonomiczny i technologiczny. Współpraca z klientami z tych państw oraz zeszłoroczne eventy w Danii i Szwecji pokazały nam, że Skandynawowie chętnie współpracują z polskimi MarTechami i są bardzo otwarci na nasze rozwiązaniawyjaśnia Paweł Strykowski.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

GK Murapol po I kwartale 2025 r.

GGrupa Murapol utrzymała stabilny poziom sprzedaży i przekazań lokali...

Usługa InPost Pay będzie dostępna we wszystkich sklepach Grupy CCC – Modivo, CCC oraz e-Obuwie

Wdrożenie usługi InPost Pay obejmie strony internetowe sklepów Modivo,...

Strategiczna zmiana w ARI: nowy właściciel, nowe spółki i pełna koncentracja na AI

Agencja Rozwoju Innowacji S.A. (ARI), notowana na NewConnect poinformowała...

Start budowy City Point Okęcie. Welcome Airport Services zajmie cały obiekt

Podczas uroczystej ceremonii wmurowania kamienia węgielnego w City Point...

KRAM Investment rozpoczyna realizację Parku Handlowego Bratian i uruchamia pre-kampanię inwestycyjną

KRAM Investment wybrał generalnego wykonawcę budowy Parku Handlowego Bratian...

Podobne tematy

Pozytywne dane z USA i Turcji. Czesi wstrzymują się z obniżką stóp

Zamówienia w USA pozytywnie zaskoczyły rynki. Jest to spora...

Polska i świat w obliczu zmian klimatu: co mówią dane z 2024 roku?

Wszystko wskazuje na to, że styczeń 2025 roku będzie...

Dane GUS: Liczba nowych budów mieszkań wzrosła o 33% w 2024 roku

Deweloperzy w Polscy dynamicznie odbudowali swoją pozycję na rynku...

Działy marketingu i PR w 2024 roku: umiarkowane tempo rekrutacji i wyraźny wzrost stawek

Transformacja cyfrowa i zmieniające się priorytety biznesowe sprawiają, że...

Active Ageing: przepis na dłuższe i lepsze życie

Czym jest aktywne starzenie? “Active Ageing” to według Światowej...

AI i automatyzacja w digitalu. Jak AI kształtuje przyszłość cyfrową według IAB Polska?

Sztuczna inteligencja jest dziś jednym z najszybciej rozwijających się...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version