Gorące tematy

Gospodarka

Cła Trumpa grożą stagflacją. Polska i Europa odczują skutki przez Niemcy

Decyzje Donalda Trumpa z 2 kwietnia mogą wyznaczać nową...

Ceny w USA rosną wolniej, ale ryzyko recesji coraz większe

Inflacja CPI w USA w marcu wyniosła 2,4 proc....
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Marketing

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

Polityka

Cła Trumpa grożą stagflacją. Polska i Europa odczują skutki przez Niemcy

Decyzje Donalda Trumpa z 2 kwietnia mogą wyznaczać nową...

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Prawo

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...
Autor/źródło

Gorące tematy

Gospodarka

Cła Trumpa grożą stagflacją. Polska i Europa odczują skutki przez Niemcy

Decyzje Donalda Trumpa z 2 kwietnia mogą wyznaczać nową...

Ceny w USA rosną wolniej, ale ryzyko recesji coraz większe

Inflacja CPI w USA w marcu wyniosła 2,4 proc....
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Marketing

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

Polityka

Cła Trumpa grożą stagflacją. Polska i Europa odczują skutki przez Niemcy

Decyzje Donalda Trumpa z 2 kwietnia mogą wyznaczać nową...

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Prawo

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...
Autor/źródło
Autor/źródło
piątek, 18 kwietnia, 2025

Integracja logistyki i transportu: nowe strategie dla przemysłu

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

W kontekście transportu dla przemysłu zastosowanie nowoczesnych strategii logistycznych okazuje się mieć szczególne znaczenie. Jak zintegrować logistykę z transportem, by stworzyć spójny łańcuch dostaw sprzyjający stabilności biznesu?

Dlaczego integracja danych logistycznych jest konieczna?

Wymuszone przestoje w dostarczaniu części czy magazyny przepełnione gotowymi wyrobami oznaczają utrudnienia w realizacji celów biznesowych, a tym samym stratę finansową dla przedsiębiorcy. Do takich niekorzystnych sytuacji może dojść nie tylko na skutek niewłaściwego zaplanowania łańcucha dostaw od podstaw, ale również niedostatecznego przepływu informacji między jego poszczególnymi elementami. Zbieranie i analiza danych logistycznych stanowią zatem niezbędne narzędzia, jeśli celem jest efektywne zarządzanie transportem w branży przemysłowej – szczególnie jeśli firma działa na rynku globalnym.

Cyfryzacja w służbie transportu przemysłowego – nowoczesne rozwiązania

Współczesna logistyka wykorzystuje najnowocześniejsze zdobycze technologiczne do optymalizacji procesów i planowania łańcucha dostaw oraz tras transportowych w jak najefektywniejszy sposób. Do takich celów są wykorzystywane przede wszystkim rozwiązania z zakresu Big Data, IoT i AI. Nie trzeba zresztą implementować ich wewnętrznie. Równie skuteczne okaże się skorzystanie z profesjonalnych usług logistyczno-transportowych AsstrA.

Analizowanie danych za pośrednictwem systemu Big Data ma jedną korzyść. Umożliwia przejrzenie dużej ilości skomplikowanych informacji w krótkim czasie i błyskawiczne wyciągnięcie z nich wniosków. Ogranicza zatem czynnik ludzki, który w przypadku takich działań okazuje się nie tylko zawodny, ale również stosunkowo drogi. Pracę wykonywaną przez jeden program musiałoby bowiem zrealizować kilka czy kilkanaście osób, a i tak nie ma pewności, że rezultat byłby równie precyzyjny. Sztuczna inteligencja (AI) doskonale sprawdzi się jako wsparcie w analizowaniu potężnych baz danych, a także w prognozowaniu popytu i dopasowywaniu produkcji do uzyskanych wyników.

Dzięki rozwiązaniom z zakresu Internetu Rzeczy (IoT) wśród danych logistycznych znajdują się informacje dotyczące takich kwestii, jak lokalizacja transportu na każdym jego etapie, rejestrowanie potencjalnych uszkodzeń i monitorowanie warunków składowania towarów. Wszystkie są zbierane w czasie rzeczywistym za pomocą specjalnych czujników i sensorów znajdujących się zarówno w wykorzystywanych środkach transportu, jak i w magazynach oraz centrach logistycznych.

Co można zyskać dzięki integracji danych logistycznych i transportu?

Integracja logistyki i transportu ma na celu głównie zoptymalizowanie łańcucha dostaw, a tym samym zapewnienie stałego przepływu towarów, tak istotnego dla sprawnego działania każdej gałęzi przemysłu. To z kolei może się przełożyć bezpośrednio na zwiększenie zysków, a jednocześnie obniżenie strat wynikających z przestojów czy nieterminowych dostaw.

Analiza danych logistycznych to doskonałe narzędzie dla przedsiębiorców, którzy mają na celu skalowanie biznesu. Pozwala identyfikować te obszary procesów logistycznych, które nastręczają najwięcej problemów, a następnie szukać rozwiązań, które umożliwią uporanie się z nimi. Dzięki zrozumieniu tego, jak działa łańcuch dostaw krok po kroku, można sprawnie prześledzić proces i zlikwidować punkty obniżające zyski.

Bazując na faktach, można również usprawnić zarządzanie zapasami zarówno w kontekście materiałów i surowców wykorzystywanych w procesach produkcyjnych, jak i gotowych wyrobów – przygotowanych do wysyłki do klientów docelowych. Właściwe rozpoznanie popytu i osadzenie go w konkretnych ramach czasowych może pomóc w wyeliminowaniu problemów wynikających z nadmiernego składowania i braków w zaopatrzeniu. Prognozowanie musi jednak mieć charakter ciągły i opierać się zawsze na jak najświeższych informacjach.

Z analizy danych logistycznych może również wyniknąć optymalne rozplanowanie tras transportowych. W rezultacie zostaną wyeliminowane puste przebiegi, dostawy będą realizowane terminowo, a dodatkowo transport stanie się bardziej ekologiczny.

Integracja logistyki i transportu za pomocą innowacyjnych rozwiązań technologicznych ma na celu unowocześnienie procesu, a jednocześnie osiągnięcie jak największych zysków przy jak najmniejszym nakładzie środków. To także sposób na szybkie adaptowanie się do zmian na rynku i wyprzedzanie pod tym względem konkurencji. W długiej perspektywie inwestycja w zaawansowane rozwiązania z zakresu Big Data czy IoT nie tylko się zwróci, lecz zapewni finansową korzyść.

 

 

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Podobne tematy

Cyfrowa luka w administracji. AI ma być lekarstwem na brak efektywności

Tylko 32% dyrektorów firm i instytucji z sektora publicznego...

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

AI na usługach hakerów: rosnące zagrożenie dla firm i konsumentów

Według danych Proxyrack, globalne straty wynikające z cyberprzestępczości mogą...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

AI Accelerator: Nowy program Arrow Electronics dla firm chcących wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji

AI Accelerator to nowy, ustrukturyzowany program pomagający partnerom handlowym...

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version