Każdy, kto prowadzi własną firmę wie doskonale, że przekonanie klienta do współpracy bywa trudne.
Konkurencja w większości branż jest bowiem naprawdę spora. Na szczęście, istnieją skuteczne sposoby, dzięki którym możemy zwiększyć swoje szanse na pozyskanie nowego klienta.
Na skróty:
Nie proponuj wszystkim tego samego
Uważasz, że twoja oferta jest świetna i nie ma sensu niczego w niej zmieniać? Być może jest tak w istocie, musisz jednak mieć świadomość, że potrzeby twoich klientów mogą być różne. Przygotowując ofertę nie wysyłaj więc tych samych propozycji do kilkudziesięciu osób. Znacznie lepszym pomysłem jest indywidualne podejście do każdego klienta. Zastanów się czego potrzebuje, co jest dla niego najważniejsze. Nie bój się również o to zapytać na początkowym etapie rozmów. Dzięki temu opracujesz skuteczną strategię działania.
Nie tylko mów, ale również słuchaj
Podstawowym błędem wielu osób prowadzących własne firmy jest prowadzenie monologu zamiast rozmowy z klientem. Nawet jeśli masz doskonałe pomysły na współpracę i jesteś pewny, że przyniosą one oczekiwane przez klienta efekty nie zarzucaj nimi swojego rozmówcy. Jeśli otworzysz się na jego pomysły oraz propozycje możesz mieć pewność, że spojrzy on na twoją ofertę znacznie bardziej łaskawym okiem.
Zadbaj o profesjonalny wizerunek
Większość klientów, którzy poszukują firmy do współpracy nie tylko słucha tego co mamy do powiedzenia, ale również bardzo uważnie się rozgląda. Dlatego też warto zadbać o to, by biuro naszej firmy przekonywało o naszym doświadczeniu i profesjonalizmie. W jaki sposób? To bardzo proste. Pomóc mogą nam w tym np. ramki magnetyczne, w których umieścimy certyfikaty, dyplomy, referencje innych klientów czy inne dokumenty potwierdzające nasz osiagnięcia.
Podtrzymuj kontakt
Wysłałeś ofertę, spotkałeś się z klientem a on prosi cię o czas do namysłu? Wcale nie musi oznaczać to, że odrzuca twoją ofertę. Nie skreślaj go więc i po kilku dniach ponów swoje zapytanie. Bardzo często bowiem zdarza się tak, że klient nie informuje nas o swojej ostatecznej decyzji z powodu natłoku obowiązków. Wygrywają wówczas ci, którzy decydują się na przypomnienie o swojej propozycji.