poniedziałek, 10 marca, 2025

Nowoczesna opieka zdrowotna: czego pacjenci oczekują od placówek medycznych?

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Zdrowie to jeden z priorytetów, na który w 2025 roku postawiło wielu Polaków. Choć większość z nas ogranicza wydatki, aż 14% badanych zamierza zwiększyć inwestycje w tę sferę[1]. Chcemy żyć bardziej aktywnie, zrzucić zbędne kilogramy, zatroszczyć się o swoje samopoczucie i zrobić potrzebne badania profilaktyczne[2]. Pacjenci oczekują jednak, że specjaliści, z których pomocy będą korzystać, oraz placówki medyczne wyjdą naprzeciw ich oczekiwaniom i zmieniającym się potrzebom. Na jakie czynniki zwracają uwagę, wybierając usługi z branży medycznej?

Pacjenci nie mają dziś czasu, by czekać na połączenie telefoniczne z recepcją, wypełniać stosy dokumentów w okienku czy stać w niekończącej się kolejce. Zależy im na sprawnym zaplanowaniu wizyty u stomatologa, rzetelnym badaniu okulistycznym, bezbolesnym usuwaniu blizn za pomocą lasera oraz szybkim dostępie do wyników morfologii, które można sprawdzić na własnym telefonie. Liczy się również czynnik ludzki – przygotowanie oraz podejście do pacjenta ze strony specjalistów oraz obsługi placówki. To jednak nie wszystko.

Technologia w służbie zdrowia

Rezerwując wizytę kontrolną u lekarza lub termin badania, chcemy oszczędzić sobie także dodatkowego stresu. Właśnie dlatego coraz więcej osób korzysta z możliwości rejestracji poprzez stronę internetową kliniki, salonu lub gabinetu, dedykowany portal czy aplikację mobilną. Wystarczy kilka kliknięć, by wybrać datę, która najbardziej nam odpowiada i dodać ją do kalendarza Google. Pacjenci cenią sobie również, gdy w przeddzień wizyty otrzymują SMS-a z przypomnieniem o niej. Portale i aplikacje tego typu umożliwiają także porównanie cen poszczególnych specjalistów i opinii na ich temat. Współczesne technologie są również niezbędne w profilaktyce oraz procesie leczenia. Pacjentom zależy przede wszystkim na skutecznej kuracji oraz diagnostyce na najwyższym poziomie, ale także na tym, by zabiegi były wykonywane możliwie bezboleśnie i za pomocą nowoczesnego sprzętu. Jest to standard we współczesnej opiece medycznej, do którego już się przyzwyczailiśmy. Jeśli dana placówka medyczna go nie zapewnia, traci zainteresowanie pacjentów.

Kliniki, salony i gabinety korzystają także z innych udogodnień technologicznych, m.in.
z automatyzacji procesu płatności.

– Szybkie i gwarantowane rozliczenia eliminują ryzyko nieopłaconych wizyt, co pozytywnie wpływa na płynność finansową gabinetu – mówi Olga Gójska, Dyrektor Sprzedaży i Obsługi Klienta w LM PAY S.A., firmie będącej liderem wśród płatności odroczonych w branży health & beauty. – Automatyzacja procesu płatności zmniejsza także obciążenie administracyjne personelu, pozwalając zespołowi skupić się na obsłudze pacjentów, zamiast na formalnościach związanych z rozliczeniami. W efekcie gabinety mogą nie tylko zwiększać swoje przychody, ale także budować nowoczesny wizerunek placówki, która dba o komfort i potrzeby swoich pacjentów – dodaje.

Specjaliści i obsługa na najwyższym poziomie

Na popularność danej placówki medycznej wpływa także pracujący w niej zespół. Pacjenci cenią sobie zwłaszcza tych specjalistów, którzy są wykwalifikowani i stale podnoszą swoje umiejętności, np. uczestnicząc w szkoleniach, ale także tych, którzy mają odpowiednie podejście – chętnie tłumaczą proces leczenia i odpowiadają na pytania. Wielu z nas zwraca też uwagę na oceny wystawione w sieci przez inne osoby oraz możliwość zdalnej konsultacji. Istotna jest również obsługa – pracownicy recepcji czy asystenci obecni przy wykonywaniu zabiegów. Pacjentom zależy na tym, by ich wizyta u specjalisty przebiegała w pełni profesjonalnie, nie była stresująca, a lekarze wykazywali się empatią i indywidualnym podejściem do usługobiorcy.

Szybkie, proste i wygodne transakcje

Możliwość płacenia kartą w gabinecie, salonie lub klinice to już standard. Pacjenci korzystają też z płatności mobilnych, a w przypadku placówek oferujących usługi beauty także z kart podarunkowych i voucherów. Coraz częściej zwracają również uwagę na to, czy w danym miejscu istnieje opcja odroczenia płatności lub rozłożenia jej na raty, czyli usługa MediPay.

– Pacjenci cenią takie rozwiązania przede wszystkim za wygodę, jaką zapewnia szybki proces płatności oraz łatwa dostępność usług. Dzięki temu mogą skorzystać z większej liczby zabiegów w krótszym czasie, co przekłada się na kompleksowe i satysfakcjonujące efekty – zarówno w obszarze usług stomatologicznych, jak i estetycznych – mówi Olga Gójska. – Możliwość wygodnego finansowania zabiegów sprawia, że pacjenci mogą skupić się na swoim zdrowiu i komforcie, bez obaw o jednorazowy, duży wydatek. To innowacyjne podejście do płatności, które ułatwia dostęp do wysokiej jakości usług i podnosi standard obsługi w gabinetach – wyjaśnia ekspertka.

Wprowadzenie płatności odroczonych wspiera także rozwój placówek medycznych i zwiększa ich konkurencyjność na rynku. Przede wszystkim pozwala na dotarcie do szerszego grona pacjentów, którzy wcześniej mogli odkładać decyzję o zabiegach ze względów finansowych. Dzięki temu placówki obserwują wzrost liczby klientów oraz większą lojalność pacjentów, którzy częściej wracają i korzystają z szerszej gamy usług.

Wiedza o tym, na co zwracają uwagę pacjenci chcący zadbać o swoje zdrowie i samopoczucie, jest cenna przede wszystkim dla właścicieli placówek medycznych. Warto więc przyjrzeć się trendom, przeanalizować je i dostosować swoje usługi do potrzeb ich odbiorców.

[1] Źródło: Noworoczne plany finansowe Polaków: https://media.big.pl/informacje-prasowe/845810/co-czwarty-polak-zrealizowal-swoje-plany-finansowe-w-2024-roku-jak-bedzie-w-kolejnym

[2] Źródło: Postanowienie noworoczne Polaków. Badanie przeprowadzone przez Ariadnę dla Wirtualnej Polski: https://wiadomosci.wp.pl/postanowienia-noworoczne-polakow-jest-nowe-badanie-7109534157163264a

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

1,3 miliarda złotych na modernizację opieki długoterminowej – 83 szpitale powiatowe otrzymają wsparcie

Ministerstwo Zdrowia zakończyło proces oceny wniosków na inwestycje w...

Nowe rozporządzenie: jakość opieki zdrowotnej wpłynie na finansowanie szpitali

Czy zadowolenie pacjenta z udzielonych świadczeń opieki zdrowotnej w...

Podobne tematy

Olga Gójska nowym członkiem zarządu LM PAY S.A.

Rada nadzorcza firmy LM PAY S.A. powołała nowego członka...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version