Według BrightEdge aż 68% doświadczeń online rozpoczyna się od wyszukiwarki. To oznacza, że kiedy internauta szuka produktu lub usługi albo odpowiedzi na określone pytanie, najczęściej zacznie od Google. Ta wyszukiwarka ma ponad 90% udziału w polskim rynku i może stanowić źródło dużego ruchu dla Twojego sklepu internetowego. Aby to osiągnąć, najpierw musisz postawić na pozycjonowanie ecommerce. Co zrobić, aby uzyskać wysokie pozycje w SERP-ach (Search Engine Results Page)?
Na skróty:
Pozycjonowanie sklepów WWW – jak osiągnąć widoczność w Google?
Celem takich działań jest uzyskanie wysokich pozycji na frazy, które najlepiej opisują Twój biznes. Witryna może być pozycjonowana nawet na tysiące zapytań, również na rzadko wyszukiwane słowa kluczowe, co jednak łącznie przyniesie wzrost ruchu. Przykładowo, w USA ponad 63% wszystkich odwiedzin na stronach ma swoje źródło w Google. Jedno z badań pokazuje, że organiczne wyniki wyszukiwania generują 53% odwiedzin w sklepach. Co zatem zrobić, aby również i Twoja witryna osiągała takie wyniki? Sprawdź najważniejsze elementy skutecznego pozycjonowania sklepów internetowych.
Optymalizacja techniczna
Aby Twój sklep mógł osiągnąć wysokie pozycje, musisz go dostosować do wymagań algorytmu Google. Składa się na to wiele działań, dzięki którym strona będzie zgodna nie tylko z oczekiwaniami wyszukiwarki, ale również użytkowników. Poniżej przedstawiamy część z nich:
- wdrożenie certyfikowanego połączenia (SSL) – dzięki temu dane wysyłane między Twoim sklepem a urządzeniem użytkownika są szyfrowane, czyli bezpieczne. Adresy takich witryn zaczynają się od https:// zamiast http://;
- responsywność – witryna musi się prawidłowo wyświetlać na różnych urządzeniach. Nie może być tak, że użytkownik np. smartfona napotyka na błędy. To może całkowicie przekreślać szanse na klienta i obniżać pozycje;
- wewnętrzne linkowanie – składają się na nie odnośniki w artykułach, opisach kategorii, opisach produktów, w stopce czy popularne menu okruszkowe. To ważne elementy nawigacyjne nie tylko dla użytkownika, ale również robota Google;
- usunięcie błędów indeksowania, np. podstron, które zwracają błąd 404 lub inny;
- dodanie mapy strony – dzięki niej robot Google może łatwiej docierać do poszczególnych materiałów w witrynie;
- szybkość ładowania – im szybciej działa strona, tym lepiej dla użytkownika i jej widoczności w Google. Poza tym powinna mieć wysokie wyniki wskaźników Core Web Vitals.
To tylko wybrane elementy, które obejmuje optymalizacja techniczna sklepu. Niezbędnych działań jest znacznie więcej. Więcej o nich dowiesz się z: https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-sklepow.
Optymalizacja treści
Ważnym etapem działań jest analiza słów kluczowych, które powinny pojawić się na stronie. Jeśli chcesz, aby Twoja witryna zajmowała wysokie pozycje na te zapytania, to jest niezbędne. Słowa kluczowe powinny znajdować się w:
- meta title, czyli tytule SEO strony (nie może zabraknąć miejsca dla najważniejszej frazy dla danej podstrony);
- meta description, czyli opisie SEO;
- nagłówkach – od H1 do H6;
- leadzie do danego tekstu;
- opisach kategorii i produktów;
- nazwach plików graficznych i ich opisie (tagu alt).
Budowanie profilu linkowego
Chodzi tutaj o pozyskiwanie odnośników prowadzących do witryny. Szczególnie powinny Cię zainteresować odnośniki z witryn powiązanych tematycznie z Twoją. W pozyskiwaniu linków nie chodzi o to, aby zdobyć ich jak najwięcej. Największe znaczenie ma ich jakość, która zależy m.in. od parametrów SEO danej domeny.
Pozycjonowanie sklepów wymaga zwrócenia uwagi na każdy element, który ma wpływ na widoczność w Google. Tylko wtedy pokonanie konkurencji staje się realne.