Gorące tematy

Gospodarka

Ceny w USA rosną wolniej, ale ryzyko recesji coraz większe

Inflacja CPI w USA w marcu wyniosła 2,4 proc....
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Donald Trump podnosi cła. Polska branża eksportowa pod presją, ale nastroje stabilne

Decyzja prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa wprowadzająca szeroko zakrojone...

Marketing

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

Polityka

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Ewa Wrzosek i medialna burza, której skala zaskakuje

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności....

Prawo

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...
Autor/źródło

Gorące tematy

Gospodarka

Ceny w USA rosną wolniej, ale ryzyko recesji coraz większe

Inflacja CPI w USA w marcu wyniosła 2,4 proc....
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Donald Trump podnosi cła. Polska branża eksportowa pod presją, ale nastroje stabilne

Decyzja prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa wprowadzająca szeroko zakrojone...

Marketing

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

Polityka

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Ewa Wrzosek i medialna burza, której skala zaskakuje

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności....

Prawo

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...
Autor/źródło
Autor/źródło
poniedziałek, 14 kwietnia, 2025

OpenAI tworzy pierwszy marketplace GPTs, botów monetyzujacych ekspertyzę

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

GPTs marketplaceZapowiadany przez OpenAI marketplace GPTs to przełom w e-commerce, gdzie kluczowym produktem staje się ekspertyza, a nie tylko produkt. Platforma ta otwiera nowe możliwości zarobkowe dla twórców i ekspertów, zmieniając tradycyjne modele biznesowe. W tym kontekście, GPTs umożliwiają firmom i freelancerom skuteczniejsze dostosowanie do zmieniających się wymagań rynkowych oraz globalną ekspansję.

Kluczowym elementem sukcesu biznesów opartych na sztucznej inteligencji (AI) jest szybka adaptacja i rozległe możliwości wykorzystania tej technologii. Według najnowszej analizy IDC, przeprowadzonej na zlecenie Microsoftu, inwestycje w AI mogą przynieść nawet 250% zwrotu.

Z danych IDC wynika, że 92% projektów AI jest realizowanych w ciągu maksymalnie roku. Marta Zalewska, CEO AI Teammate, agencji specjalizującej się w tworzeniu botów eksperckich, zauważa, że choć dotychczasowe osiągnięcia AI imponują szybkością wdrożeń, to największy potencjał tkwi obecnie w Generative Pre-trained Transformers (GPTs). To narzędzie stwarza nie tylko nowe możliwości dla twórców i właścicieli platform, ale również transformuje sposób, w jaki firmy, freelancerzy i eksperci generują dochody.

OpenAI podczas pierwszej konferencji dla developerów ogłosiło udostępnienie swojego narzędzia GPTs użytkownikom płatnych wersji ChatGPT, a w najbliższych tygodniach planowane jest uruchomienie platformy GPTs, z której zyski będą przekazywane twórcom i właścicielowi marketplace’u.

Crowdsourcing tworzenia GPTs

Marta Zalewska, wskazuje, że inicjatywa OpenAI, polegająca na umożliwieniu użytkownikom zarabiania na tworzeniu botów-ekspertów, otwiera nowe źródła dochodów. Poprzez crowdsourcing GPTs, OpenAI chce zbudować armię twórców, którzy swoimi rozwiązaniami zaadresują potrzeby szerokiego grona odbiorców.

Podobnie jak w przypadku strategii wejścia na rynek App Store, Amazon czy Uber, właściciel platformy inwestuje w zbudowanie zaangażowania jak największej liczby twórców. Podejście OpenAI nie tylko przypomina metody, które okazały się skuteczne na początku działalności wymienionych platform, ale także podkreśla niezwykły potencjał technologii GPTs. Tym bardziej, że ChatGPT jest najszybciej rozwijającą się aplikacją w historii. Stoimy u progu nowej ery innowacji i personalizacji usług, co ma potencjał całkowicie zmienić sposób, w jaki prowadzimy biznes i wchodzimy w interakcje z klientami.

GPTs to nowy e-commerce

Na platformie OpenAI pojawiły się pierwsze, konsumenckie GPTs stworzone przez giganta dla użytkowników płatnej wersji chatGPT. Choć wybór jest ograniczony, to można tam znaleźć boty tworzące kolorowanki dla dzieci, doradzające jak zrobić kreatywne cocktaile, chefa kuchni z przepisami oraz pierwsze sygnały łączenia GPTs z e-commercem. Stizker Whizz Bot, służy do tworzenia naklejek dla dzieci. Użytkownik projektuje swoje naklejki w chacie, a firma stojąca za chatem proponuje ich wydruk i dostawę na terenie USA.

GPTs, jako zaawansowane narzędzia AI, stają się kluczowe dla firm dążących do innowacji i skalowania biznesów. Aws Naser, CEO AI Superpowers, agencji szkolącej z biznesowego zastosowania AI, wskazuje, że GPTs są używane nie tylko do tworzenia treści i prowadzenia rozmów w chatach, ale również do automatyzacji procesów, co przyczynia się do wzrostu efektywności i redukcji kosztów operacyjnych. Ekspert zauważa, że otwarcie marketplace’u GPTs oznacza dostęp do 100 mln bazy użytkowników, co otwiera nowe możliwości dla specjalistów.

Jest to szczególnie ważne dla tej grupy, ponieważ monetyzacja i skalowanie ekspertyzy było do tej pory ograniczone. Dostęp do botów-ekspertów nie będzie ograniczone wyłącznie do marketplace’u OpenAI, wręcz przeciwnie, specjaliści dystrybuują i promują je we własnych kanałach dystrybucji. Pełniąc funkcję nowego produktu lub uzupełnienia szkoleń czy konsultacji.

Mateusz Józefowski, Senior Marketing Performance Specialist w Tpay, uważa, że GPTs, szczególnie te wielojęzyczne i ułatwiające komunikację ze zróżnicowanymi grupami konsumentów, będą kluczowe dla globalnej ekspansji e-commerce. Badanie, jakie przeprowadziliśmy w tym roku wśród płatników pokazało, że e-klient nie tylko jest świadomy, ale i coraz uważniej podchodzi do zakupów w sieci. Sprzedawcy muszą zatem dobrze znać potrzeby swoich klientów i umiejętnie przekładać je na strategię rozwoju, w czym z pewnością pomocny będzie GPT i kolejne możliwości, jakie stwarza dla branży e-commerce.

Brak kompetencji AI na rynku

Polski rynek startupów szybko zareagował na możliwości jakie daje sztuczna inteligencja. AI Teammate, pierwsza polska agencja AI specjalizująca się w tworzeniu botów eksperckich, podkreśla, że szybka adaptacja AI świadczy o rosnącym zaufaniu do tej technologii w środowisku biznesowym.

Aws Naser dodaje, że pomimo imponujących zwrotów z inwestycji, dla 52% biznesów główną barierą we wdrożeniu AI jest brak kompetentnych pracowników. To otwiera szerokie pole do innowacji w edukacji i szkoleniach. Dane wskazują, że 32% firm ogranicza wydatki w innych obszarach, aby finansować inwestycje w AI, co podkreśla znaczenie strategicznego podejścia do alokacji zasobów.[1]

Raport IDC wskazuje również, że 24% firm planuje inwestycje w AI w ciągu najbliższych dwóch lat, a 62% przedsiębiorstw już aktywnie korzysta z AI generatywnego, co świadczy o rosnącej popularności tej technologii.[2]

Naser dodaje, że inwestycje w AI, a w szczególności w GPTs, są nie tylko obiecującą drogą do innowacji, ale również realną szansą na znaczące zwroty. Firmy, które skutecznie wdrażają te technologie, nie tylko nadążają za trendami, ale wyznaczają nowe kierunki rozwoju rynku. Ekspansja GPTs i ich zastosowań w różnych branżach to wyraźny sygnał, że jesteśmy świadkami nowej ery w biznesie, gdzie AI staje się kluczowym elementem sukcesu.

Firmy efektywnie wdrażające te technologie nie tylko nadążają za trendami, ale również wyznaczają nowe kierunki rozwoju rynku. Jasne jest, że AI przestało być tylko modnym terminem, a stało się skutecznym narzędziem napędzającym rozwój i innowacje w świecie biznesu.

[1] https://venturebeat.com/ai/idc-study-businesses-report-a-massive-3-5x-return-on-ai-investments/?utm_source=www.joinsuperhuman.ai&utm_medium=newsletter&utm_campaign=elon-musk-launches-chatgpt-rival

[2] https://venturebeat.com/ai/idc-study-businesses-report-a-massive-3-5x-return-on-ai-investments/?utm_source=www.joinsuperhuman.ai&utm_medium=newsletter&utm_campaign=elon-musk-launches-chatgpt-rival

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Doctor.One, Holi i Prosoma reprezentują Polskę w globalnym programie Google wspierającym innowacje w ochronie zdrowia

Polskie startupy w gronie globalnych liderów innowacji medycznej –...

Cyfrowa luka w administracji. AI ma być lekarstwem na brak efektywności

Tylko 32% dyrektorów firm i instytucji z sektora publicznego...

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

AI Accelerator: Nowy program Arrow Electronics dla firm chcących wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji

AI Accelerator to nowy, ustrukturyzowany program pomagający partnerom handlowym...

Polska ma potencjał, aby znaleźć się blisko czołówki państw najbardziej rozwiniętych technologicznie

Żyjemy w czasach największego rozwoju technologicznego, który niestety nie...

Podobne tematy

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

AI Overviews od Google może zaszkodzić firmom. Czy czeka nas rewolucja w SEO?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz...

Raport IdoSell: Kiedy warto promować sklep online, żeby zwiększyć sprzedaż?

Konsumenci coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów – dopasowując...

Rewolucja w wyszukiwarkach: jak AI zmienia Google i strategie SEO?

Ostatnie pięć lat przyniosło prawdziwą rewolucję, zmieniającą zasady gry...

Od Amazon do Visa – jak zmienia się krajobraz sponsorów Formuły 1

Wczoraj Nvidia zaprezentowała wyniki za 4. kwartał. Firma zanotowała...

Gigantyczne koszty regulacji uderzają w polski e-commerce

Zmiany w przepisach podatkowych i celnych to dziś jedno...

Graeme Stewart o ryzykach AI: Stronniczość, błędy i brak regulacji

W ostatnich tygodniach świat technologii ponownie zdominowała rozmowa na...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version