GIEŁDA I INWESTYCJEPo latach słabych wyników marki odzieżowe przeżywają odrodzenie, osiągając lepsze wyniki niż...

Po latach słabych wyników marki odzieżowe przeżywają odrodzenie, osiągając lepsze wyniki niż akcje spółek luksusowych

Po latach słabych wyników marki odzieżowe przeżywają odrodzenie, osiągając lepsze wyniki niż akcje spółek luksusowych

  • Koszyk akcji z branży odzieżowej w ciągu ostatniego roku osiągnął znacznie lepsze wyniki niż marki luksusowe (11% w porównaniu z -8%).
  • To poważna zmiana, ponieważ akcje spółek luksusowych, takich jak LVMH i Hermès, w poprzednich latach z łatwością pokonały modę uliczną.
  • Powrót do handlu detalicznego jest napędzany przez spadającą inflację, zmniejszającą się presję na koszty utrzymania i dobre wyniki spółek Next i Inditex.

12 września 2024: Na kilka dni przed rozpoczęciem sezonu europejskich pokazów mody, nowe badania platformy inwestycyjno-handlowej eToro ujawniają, że po kilku latach stagnacji marki odzieżowe popularnych sieciówek odzyskują popularność w zestawieniu ze swoimi luksusowymi odpowiednikami.

eToro przyjrzało się wynikom dziesięciu największych europejskich sprzedawców luksusowych i odzieżowych według kapitalizacji rynkowej, aby zbudować dwa równoważone koszyki akcji – jeden dla akcji spółek popularnych sieciówek, drugi dla akcji luksusowych.

Dane pokazują, że akcje luksusowe znacznie przewyższyły sieciówki w ciągu ostatnich pięciu lat, generując ponad czterokrotnie większe zwroty (76% w porównaniu z 16%). Koszyk luksusowy również z łatwością pokonuje wyniki kluczowych globalnych indeksów, generując dwukrotnie większe zwroty niż Stoxx 600 w ciągu ostatnich pięciu lat i czterokrotnie większe niż FTSE 100.

Jednak w zeszłym roku trend zaczął się odwracać. Koszyk branży odzieżowej wzrósł o 11% w porównaniu z 12 miesiącami temu, podczas gdy koszyk luksusowy spadł o 8%. Oba wypadły gorzej niż Stoxx 600 (+14%) i FTSE 100 (+14%) w analogicznym okresie.

Na czele odbudowy branży odzieżowej z sieciówek stoi brytyjski filar, firma Next

Firma Next, której cena akcji wzrosła o 44% w ciągu ostatniego roku, dzięki stałemu wzrostowi zysków i inteligentnym przejęciom. Największy na świecie sprzedawca detaliczny odzieży i właściciel marki Zara, firma Inditex, również nagrodził akcjonariuszy (wzrost o 36% w ciągu roku), a firma niedawno osiągnęła rekordowe zyski. Inni silni gracze to właściciel Primark ABF (+27% w ciągu ostatniego roku) i włoski sprzedawca detaliczny OVS (+17%).

Wyniki spółek luksusowych i sieci handlowych w porównaniu z indeksami Stoxx600 i FTSE

Koszyk luksusowy Koszyk odzieżowy Stoxx 600 FTSE100
YTD: 2% YTD: 9% 7% 8%
1Y: -8% 1Y: 11% 14% 14%
3Y: 14%</ 3Y: -17%</ 9% 17%
5Y: 76% 5Y: 16% 38% 17%

Komentarz analityka eToro UK

Sam North, analityk eToro UK, powiedział: „Inwestowanie to długoterminowe przedsięwzięcie, a w ciągu ostatnich pięciu lat osoby inwestujące w marki luksusowe będą o wiele szczęśliwsze niż ich osoby posiadające udziały w popularnych markach odzieżowych. Sektor mody luksusowej był lepiej przygotowany do radzenia sobie z kryzysem kosztów utrzymania, a jego klienci byli mniej wrażliwi na niepewność ekonomiczną w porównaniu do wrażliwych na cenę klientów masowych, a LVMH, Hermès i inni naprawdę to wykorzystali.”

Wyniki cen akcji dużych marek odzieżowych i luksusowych

Koszyk luksusowy (10 największych marek) Koszyk odzieżowy (10 największych marek)
LVMH: YTD: -5%, 1Y: -16%, 5Y: 88% Inditex: YTD: 23%, 1Y: 36%, 5Y: 78%
Hermès: YTD: 16%, 1Y: 14%, 5Y: 250% Next: YTD: 16%, 1Y: 44%, 5Y: 80%

 

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...
Exit mobile version