piątek, 18 kwietnia, 2025

Rekordowa runda pozyskana od Aniołów Biznesu. Fresh Inset z finansowaniem w wysokości 12 mln PLN

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Spółka Fresh Inset, która opracowała przełomową technologię przedłużania świeżości zerwanych owoców i warzyw, zrealizowała rundę B1. Środki pozyskane od inwestorów indywidualnych w rekordowej wysokości 12 mln PLN, zostaną przeznaczone na rozwój technologii Vidre+TM i jej wprowadzenie na kolejne rynki. Plany Spółki obejmują już nie tylko rynek warzyw i owoców, ale także kwiatów.

Rozwiązanie Fresh Inset przedłuża świeżość warzyw i owoców

Opracowana przez Fresh Inset technologia Vidre+TM przedłuża świeżość zerwanych owoców i warzyw na każdym etapie łańcucha dystrybucji – począwszy od producentów, poprzez firmy zajmujące się przechowaniem, pakowaniem i dystrybucją produktów, skończywszy na sprzedaży detalicznej. Dzięki prostej w użyciu, zawierającej substancję czynną, naklejce Vidre+TM, którą wystarczy nakleić na opakowanie, rozwiązanie pomaga przedłużyć ich świeżość, zachować teksturę, jędrność, smak, wartości odżywcze oraz wygląd podczas przechowywania, transportu i ekspozycji w sklepie. Technologia, dostarcza wymierne korzyści na każdym etapie – od producenta i przewoźnika, którzy tracą mniej zbiorów w transporcie i sprzedają produkty najwyższej jakości, po sklepy i klientów końcowych, który otrzymują świeże, zdrowe produkty przez cały rok.

Owoce i warzywa z ochroną Fresh Inset są już sprzedawane w Argentynie, a na kolejnych kilkunastu rynkach trwają rejestracje produktu, w tym w krajach Ameryki Południowej, USA, Europy, Turcji, Afryki, Azji, i Australii. Technologia Vidre+TM została stworzona przez naukowców z Torunia, natomiast nad jej rozwojem i komercjalizacją pracuje międzynarodowy zespół, który zbudował podwaliny pod ekspansję Spółki na 6 kontynentach, w krajach, które odpowiadają za 80% eksportu warzyw i owoców.

W Europie zrobiło się o Fresh Inset głośno po podpisaniu umowy z Janssen PMP, europejską spółką z koncernu Janssen Pharmaceutica NV należącą do Johnson and Johnson (NYSE: JNJ), tj. największej pod względem kapitalizacji firmy farmaceutycznej na świecie. Zgodnie z umową, Fresh Inset zagwarantowało Janssen PMP prawo do testowania technologii Vidre+TM w wybranych krajach.

„Spółka przyjęła strategię rozwoju, w ramach której w pierwszej kolejności buduje obecność w Ameryce Południowej i Północnej, oraz kolejno na głównych rynkach eksportowych Afryki. Obecnie poza Janssen, Fresh Inset prowadzi negocjacje umów z globalnymi podmiotami, w tym m.in. z liderami rynku post-harvest w LATAM, USA, Europie, Afryce i Azji” mówi COO Krzysztof Czaplicki.

Rekordowa kwota transakcji zebrana od Aniołów Biznesu

Spółka Fresh Inset w kwietniu 2023 rozpoczęła realizację pozyskania finansowania w ramach rundy B w wysokości 20 mln PLN, w podziale na dwie równe transze po 10 mln PLN – B1 i B2.

„Zdecydowaliśmy się zdemokratyzować rynek inwestycji VC i zaprosić do akcjonariatu tego czołowego polskiego projektu deep-tech’owego również inwestorów indywidualnych, dla których przygotowaliśmy dedykowaną emisję. Spółka pozyskała 12 mln PLN od kilkudziesięciu inwestorów, realizując jedną z największych rund inwestycyjnych w Polsce, przeznaczonych wyłącznie dla Business Angels” – mówi Michał Chabowski, członek zarządu Rubicon Partners, funduszu będącego inwestorem i koordynatorem wszystkich emisji w Spółce.

Zamknięta  runda B1, skierowana do prywatnych inwestorów, ze względu na zainteresowanie emisją została zwiększona do 12 mln PLN, a i tak zakończyła się sporą nadsubskrypcją. Wraz z jej finalizacją Fresh Inset przystępuje do zaawansowanych rozmów z funduszami Venture Capital na temat realizacji rundy B2.

„Runda B1, uzupełniona o rundę B2 (kolejne 10 mln PLN w 2023/24), pozwoli osiągnąć Fresh Inset kamienie milowe istotnie podnoszące wartość Spółki. Jest to ważny krok przygotowujący ją do jednego z możliwych dalszych scenariuszy, tj. realizacji Rundy C z inwestorem zagranicznym, sprzedaży Spółki inwestorowi strategicznemu lub IPO na głównym parkiecie GPW” – podsumowuje Chabowski.

Vidre+TM przedłuża świeżość 2,5 miliona bukietów róż, czyli…postępy w komercjalizacji

Teraz technologia Fresh Inset wkracza także na rynek kwiatów, i to zarówno doniczkowych (np. storczyki), jak i ciętych (gł. róże i goździki). I to z dużym sukcesem. Rozwiązanie Vidre+TM jest już sprzedawane  producentom kwiatów z Ekwadoru, a w perspektywie kilku miesięcy będzie dostępne w Kenii i na kolejnych rynkach producentów kwiatów. Pierwsze zamówienie, jakie spółka zrealizowała do Ekwadoru, obejmowało naklejki pozwalające ochronić 25 milionów róż, z których wszystkie trafią do odbiorców w USA i EU.

Równolegle Fresh Inset realizuje testy wdrożeniowe. W tym zakresie współpracuje z największymi na świecie lotniczymi przewoźnikami kwiatów oraz czołowymi plantatorami z TOP-6 krajów eksportujących kwiaty cięte. Są to Holandia, Kenia, Etiopia, Ekwador, Kolumbia oraz Belgia, które odpowiadają łącznie za 88% światowego obrotu.

„Kwiaty to dla nas bardzo ciekawy i perspektywiczny rynek. Całkowita wartość eksportu róż z Ekwadoru to obecnie ponad 6 mld USD. Także Kolumbia jest bardzo silnym rynkiem – 90% kwiatów z tego rynku trafia na eksport, głównie do USA” – mówi Andrzej Wolan, CEO Fresh Inset.Obecnie oprócz rejestracji Vidre+TM na kwiaty na kolejnych rynkach, prowadzimy także testy, zarówno w transporcie powietrznym, jak i morskim. Ich wyniki są fantastyczne, dlatego mamy nadzieję, że po rejestracji w USA, której spodziewamy się w połowie 2024 roku, mocno zaistniejemy na rynku kwiatów ciętych i roślin doniczkowych” – dodaje Wolan.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Selena podwaja zysk brutto mimo trudnej sytuacji w budownictwie

Selena, globalny lider i dystrybutor produktów chemii budowlanej oraz...

Nowa strategia Highlander Enterprise: kosmetyki, odzież UV i grafen

Highlander Enterprise S.A. (wcześniej Advanced Graphene Products S.A.) przyjął...

Creotech Instruments wydziela segment kwantowy. Powstanie nowa spółka giełdowa

Creotech Instruments S.A., notowany na GPW największy polski producent...

Start budowy City Point Okęcie. Welcome Airport Services zajmie cały obiekt

Podczas uroczystej ceremonii wmurowania kamienia węgielnego w City Point...

BioFund zwiększa finansowanie Medicalgorithmics – więcej środków na rozwój algorytmów i globalną ekspansję

W związku ze znacząco zwiększonym zainteresowaniem klientów autorskimi rozwiązaniami...

Podobne tematy

Stéphane Séjourné z wizytą w Grupie Przemysłowej Baltic – rozmowy o przyszłości europejskiego przemysłu offshore

6 lutego 2025 roku Stéphane Séjourné, Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej...

Branża TSL apeluje do Prezydenta: nowelizacja małej ustawy sankcyjnej może sparaliżować eksport

Przedstawiciele branży TSL są zaniepokojeni nowelizacją tzw. małej ustawy...

Bio Planet rośnie – 2025 rok zapowiada się obiecująco dla lidera żywności ekologicznej

Początek 2025 roku przyniósł Bio Planet kolejne dobre wyniki....

PLN pod presją. EUR/USD coraz bliżej parytetu – dolar nie zwalnia

Dzisiaj na rynku obserwowaliśmy nerwową reakcję na cła nałożone...

Plany Trumpa budzą niepokój w branży TSL – sektor przygotowuje się na trudne czasy

Zapowiadane przez Donalda Trumpa radykalne zmiany w polityce celnej...

Branża leasingowa w Polsce rośnie

Firmy leasingowe udzieliły finansowania na kwotę 110,5 mld...

3 scenariusze dla złota na 2025 rok

Niepewność rynkowa i geopolityczna, a także apetyt banków centralnych...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version