FIRMYSpirit Games Studio idzie na NewConnect

Spirit Games Studio idzie na NewConnect

Spirit Games Studio powstało z połączenia czterech podmiotów: Golden Eggs Studio, Glob Games Studio, West Wind Games oraz Revenge Studios. Teraz przedstawia założenia nowej strategii rozwoju i przygotowuje się do debiutu na NewConnect.

Połączenie pozwoliło nam na skumulowanie najmocniejszych stron wszystkich spółek. Poza optymalizacją kosztową, każda z nich wniosła zaplecze sprzętowe, portfolio swoich gier, skryptów, assetów i przede wszystkim wykwalifikowaną kadrę. To świadomy krok, który pozwoli nam na efektywniejsze realizowanie projektów. Dodatkowo, otoczenie giełdowe znacznie zmieniło się w ostatnich latach, dlatego takie rozdrobnienie zwyczajnie nie miałoby uzasadnienia biznesowego. Liczymy, że dzięki temu ruchowi nasz debiut będzie dla inwestorów znacznie bardziej atrakcyjny i pozwoli czerpać realne zyski. My już odczuwamy korzyści, jakie dała nam ta fuzja – mówi Paweł Czarnecki, prezes Spirit Games Studio.

Celem połączenia było stworzenie podmiotu, który wykorzysta zróżnicowane doświadczenia,  zasoby i know-how. Dzięki zdywersyfikowanej działalności, spółka pozostanie znacznie bardziej odporna na zawirowania rynkowe czy opóźnienia w premierach. W opinii zarządu, ten unikalny model biznesowy pozwoli na uzyskanie stabilnej pozycję rynkowej w krótkim czasie. Obecnie Spirit Games Studio tworzy 20 osobowy zespół.

Rok 2022 zamknęliśmy pod hasłem połączenia spółek. Musieliśmy skupić się na prawidłowym przygotowaniu ich do konsolidacji, co wymagało wielu formalności. To bardzo złożony i czasochłonny proces. Cały czas pracowaliśmy nad rozpoczętymi projektami, jednak zdecydowaliśmy się przesunąć ich premiery, dlatego w najbliższych latach czeka nas bardzo bogaty haromonogram wydawniczy. Dzięki temu, możemy tworzyć społeczności wokół tytułów już na nowym koncie Steam Spirit Games Studio. Długodystansowo pozwoli nam to na osiągnięcie szerszych zasięgów i zbudowanie lojalności wśród graczy – uzupełnia Czarnecki.

Spirit Games Studio ma obecnie w swoim portfolio kilkanaście projektów. Wśród nich są produkcje własne, jak nagradzany Puppet House czy Aligned Sights. Kolejną gałęzią są tytuły realizowane na zlecenie zewnętrznych podmiotów, jak Ultimate Hunting, którego wydawcą jest notowany na głównym parkiecie Ultimate Games, czy Primitive – którego trailer zadebiutował na międzynarodowej platformie IGN, osiągając ponad 600 tys. organicznych wyświetleń na YouTube. Gra znajduje się także na globalnej wishlist Steam. Ostatnim segmentem działalności są tzw. produkcje zewnętrzne: Spirit Games dokonuje inwestycji w projekty studiów zewnętrznych, by w zamian  uczestniczyć w przychodzie ze sprzedaży, nie ponosząc przy tym ryzyka związanego z opóźnieniami czy koniecznością rozwoju projektu.

Wiele z projektów, nad którymi obecnie pracujemy, ma w naszej ocenie bardzo wysoki potencjał sprzedażowy. Na pewno jednym z najbardziej oczekiwanych przez graczy jest Ultimate Hunting, który od czasu zapowiedzi w 2021 roku zanotował więcej niż pół miliona organicznych wyszukiwań. Z kolei Puppet House, czyli nasz własny projekt, to zdobywca wielu wyróżnień, w tym głównej nagrody Best PC Games na prestiżowym wydarzeniu Game Connection. To jeden z największych i najbardziej selektywnych eventów na rynku gamingowym. Co ważne, o przyznaniu takiego tytułu decydują nie gracze, a branżowi specjaliści z różnych dziedzin. To potwierdzenie wysokiej jakości produkcji   – dodaje.

Spirit Games Studio S.A. została zarejestrowana we wrześniu 2023 r. Studio specjalizuje się w tworzeniu gier typu survival, horror i FPS. W 2024 spółka zapowiada co najmniej 4 premiery we wszystkich segmentach działalności.

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...
Exit mobile version