MARKETINGSztuczna inteligencja w marketingu: rewolucja, która zmienia zasady gry w SEO i...

Sztuczna inteligencja w marketingu: rewolucja, która zmienia zasady gry w SEO i content marketingu

Choć idea sztucznej inteligencji sięga połowy XX wieku, przełomowy wzrost zainteresowania narzędziami AI nastąpił dopiero pod koniec 2022 roku. Początkowo content marketerzy skupiali się przede wszystkim na analizie możliwości wykorzystania dostępnych narzędzi w procesie tworzenia treści. Szybko jednak okazało się, że AI usprawnia wiele innych aspektów codziennej pracy, np. tworzenie i realizację strategii linkowania zewnętrznego.

Jak AI pomaga stworzyć strategię off-site SEO?

W ostatnich latach sztuczna inteligencja okazała się dominującą siłą w przekształcaniu różnych branż, w tym marketingu treści i SEO. Jak wynika z raportu przygotowanego przez Content Marketing Institute, w 2023 roku z narzędzi opartych na AI korzystało aż 72 proc. marketerów[1]. I choć sztuczna inteligencja w Polsce nadal może być kojarzona głównie z optymalizacją tworzenia treści, jej zastosowanie jest znacznie szersze. AI może wspierać marketerów np. podczas researchy, analiz danych czy projektowania content planu. Z kolei potencjał uczenia maszynowego w analityce został wykorzystany m.in. przez europejskiego lidera na rynku content marketingu WhitePress i platformę SEO Senuto, czego efektem jest AI Media Planner – narzędziesprawniania proces zamawiania treści i ich publikacji na zewnętrznych portalach.

To narzędzie to nasza odpowiedź na coraz bardziej widoczną potrzebę optymalizacji działań off-site SEO. Ułatwia ona m.in. realizację strategii linkowania w zależności od oczekiwanego efektu. Na podstawie danych i wcześniej określonych kryteriów generuje słowa kluczowe z największym potencjałem i dopasowuje do nich optymalne portale z naszej bazy. Jeśli użytkownik zleca napisanie treści copywriterom, AI Media Planner automatycznie stworzy dla nich wytyczne. W efekcie czas niezbędny do opracowania skutecznej strategii linkowania oraz zbriefowania copywritera jest zdecydowanie krótszy wyjaśnia Paweł Strykowski, CEO WhitePress.

Sztucznej inteligencji nie należy się obawiać

Od 1,5 roku sztuczna inteligencja jest niekwestionowanym tematem numer 1 w branży content marketingowej i SEO. Dlaczego więc – mimo wyraźnych korzyści płynących z wykorzystania narzędzi AI w codziennej pracy – nadal co czwarty content marketer jej unika? Według raportu Content Marketing Institute głównymi przyczynami są obawy dotyczące dokładności narzędzi (36 proc. wskazań), brak przeszkolenia (27%) i brak zrozumienia działania technologii bazującej na AI (27%).

Co więcej, nadal pojawiają się pytania o to, jak sztuczna inteligencja wpłynie na rynek pracy w branży marketingowej. Z badań przeprowadzonych na potrzeby raportu Content Marketing Salary and Career Outlook 2024 wynika, że marketerzy obawiają się przede wszystkim mniejszego szacunku do swojej pracy (62 proc. odpowiedzi), utowarowienia procesu pisania (55 proc.), obniżenia wynagrodzenia (46 proc.) i mniejszej liczby miejsc pracy (45 proc.)[2]. Jak jednak wskazuje Patrycja Górecka-Butora z WhitePress, nowoczesne narzędzia nie mają na celu zastąpić człowieka, a ułatwić mu pracę. Ich znajomość jest zatem szansą na poprawę skuteczności działań i oszczędność czasu.

Każda zmiana rodzi obawy i budzi opór. To naturalne zjawisko, które możemy zaobserwować w każdym aspekcie życia. W przypadku sztucznej inteligencji zmiana ta była nagła, w zasadzie miała charakter rewolucji. Nic więc dziwnego, że content marketerzy zaczęli obawiać się o swoją przyszłość. Rozwiązaniem nie jest jednak unikanie nowoczesnych narzędzi, a umiejętność ich wdrożenia do swojej pracy. Obserwując tempo rozwoju AI, nie mam wątpliwości, że już niebawem wszyscy marketerzy będą z niej korzystali. Im wcześniej zaczną to robić, tym łatwiej odnajdą się w nowej rzeczywistościdodaje Patrycja Górecka-Butora, Head of Marketing, WhitePress.

Podsumowując, sztuczna inteligencja stała się nieodłącznym elementem branży content marketingowej, jak i SEO. Narzędzia bazujące na AI służą marketerom m.in. do researchu, analizy danych i organizacji codziennej pracy. Wspomagają również copywriterów w procesie tworzenia contentu – są źródłem inspiracji, ułatwiają optymalizację tekstu, a ponadto mogą służyć do poprawienia jakości i przydatności treści. Umiejętność korzystania z nowoczesnych narzędzi już dzisiaj jest jedną z najbardziej pożądanych cech na rynku pracy. Osoby, które ją posiadają, nie będą musiały obawiać się utraty zatrudnienia.

[1] B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets and Trends: Outlook for 2024

[2] Content Marketing Salary and Career Outlook 2024

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...
Exit mobile version