sobota, 12 kwietnia, 2025

AI w sektorze publicznym: aż 60% specjalistów IT ma braki w umiejętnościach w tym obszarze

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

W niedawnej ankiecie przeprowadzonej przez Salesforce aż 60% specjalistów IT z sektora publicznego wskazało niedobór umiejętności w zakresie sztucznej inteligencji (AI) jako największe wyzwanie we wdrażaniu tej technologii.

Według Deloitte sztuczna inteligencja może zaoszczędzić setki milionów godzin pracy pracowników rządowych i miliardy dolarów rocznie. Korzyści płynące ze sztucznej inteligencji możliwe są jednak tylko wtedy, gdy pracownicy sektora publicznego posiadają umiejętności, które pozwolą na wykorzystanie tej technologii. Agencje rządowe mają już plany wdrażania wytycznych i budowania zespołów wspierających wykorzystanie sztucznej inteligencji. Obejmują one między innymi rozszerzenie i podniesienie kwalifikacji umiejętności personelu w zakresie AI.

Szkolenia i rozwój umiejętności to krytyczne pierwsze kroki dla sektora publicznego, aby wykorzystać korzyści płynące z korzystania ze sztucznej inteligencji. Inwestując w nowe umiejętności, takie jak szybki rozwój, liderzy sektora publicznego mogą umożliwić swoim pracownikom wykorzystanie AI do zwiększenia produktywności, budowania głębszych relacji z wyborcami i poprawy jakości usług publicznych – powiedział Casey Coleman, SVP, Global Government Solutions w Salesforce.

Badanie Salesforce Research pokazało:

Sektor publiczny stoi w obliczu głębszej luki w umiejętnościach AI niż inne branże.

Aż ⅓ specjalistów IT w sektorze publicznym przyznaje, że w ich organizacji istnieje luka umiejętności w obszarze wykorzystania AI, w porównaniu do reszty branż/sektorów.

Specjaliści IT z sektora publicznego zmagają się z wdrażaniem sztucznej inteligencji w swoich organizacjach.

– Tylko 28% specjalistów IT z sektora publicznego twierdzi, że są ekspertami w wykorzystywaniu generatywnej sztucznej inteligencji w ramach swojej pracy.

– Zaledwie 32% twierdzi, że są ekspertami w rozumieniu przypadków użycia generatywnej sztucznej inteligencji, takich jak tworzenie treści i analiza danych.

– Jedynie 30% twierdzi, że są ekspertami we wdrażaniu sztucznej inteligencji w swojej organizacji.

Sztuczna inteligencja daje szansę na wzrost wydajności w sektorze publicznym.

Wypełniając lukę w umiejętnościach AI, organizacje mogą znacznie podnieść wydajność pracowników w sektorze publicznym. Badanie Salesforce pokazuje, że głównym celem sektora publicznego w zakresie sztucznej inteligencji jest automatyzacja rutynowych zadań.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

AI na usługach hakerów: rosnące zagrożenie dla firm i konsumentów

Według danych Proxyrack, globalne straty wynikające z cyberprzestępczości mogą...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...

Polska ma potencjał, aby znaleźć się blisko czołówki państw najbardziej rozwiniętych technologicznie

Żyjemy w czasach największego rozwoju technologicznego, który niestety nie...

Doctor.One, Holi i Prosoma reprezentują Polskę w globalnym programie Google wspierającym innowacje w ochronie zdrowia

Polskie startupy w gronie globalnych liderów innowacji medycznej –...

AI Accelerator: Nowy program Arrow Electronics dla firm chcących wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji

AI Accelerator to nowy, ustrukturyzowany program pomagający partnerom handlowym...

Podobne tematy

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

AI na usługach hakerów: rosnące zagrożenie dla firm i konsumentów

Według danych Proxyrack, globalne straty wynikające z cyberprzestępczości mogą...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

AI Accelerator: Nowy program Arrow Electronics dla firm chcących wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji

AI Accelerator to nowy, ustrukturyzowany program pomagający partnerom handlowym...

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Automatyzacja w IT: jak AI zmienia programowanie i cyberbezpieczeństwo?

Trzy lata temu sztuczna inteligencja podbiła świat, wyznaczając główne...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version