KATEGORIA

HANDEL

GUS o handlu i e-handlu w listopadzie 2023 – eksperci komentują

Według najnowszych danych GUS w listopadzie 2023 r. w porównaniu z październikiem 2023 r. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 27,2%). Udział sprzedaży...

Świąteczne zakupy mają być wyjątkowo drogie. W grudniu do sklepów może wrócić dwucyfrowy wzrost cen

W  pierwszych dniach grudnia codzienne zakupy w sklepach zdrożały średnio o ponad 8% rdr. Dla porównania, w całym listopadzie podwyżka wyniosła prawie 7% rdr....

Wigilia w domu i prezenty online – tak będą wyglądać święta 2023 r.

Święta Bożego Narodzenia tuż tuż , ale coroczny zakupowy szał dla wielu rozpoczął się ponad  miesiąc temu. Badania przeprowadzone przez PAYBACK Polska pokazują, że...

E-commerce w 2024 roku: personalizacja, sztuczna inteligencja i efektywność

Dominacja sztucznej inteligencji, dostosowanie doznań do potrzeb konsumentów, dopasowanie e-sklepów do zakupów w sieci czy też ekspansja zagraniczna. To kilka tendencji, które będą dominować...

Jak sprzedawać kosmetyki online w Polsce? Jędrzej Karasek z Primavera Parfum Group

Już co dziesiąty kosmetyk sprzedaje się w Polsce drogą internetową, a procent ten będzie rósł. W święta w handlu dominują głównie zapachy i produkty...

Statystyczny Polak planuje na święta wydać od 400 do 600 zł na osobę

400-600 zł to kwota, którą w tym roku najwięcej Polaków zamierza wydać na celebrowanie Wigilii i Bożego Narodzenia, w przeliczeniu na jedną osobę. Tak...

E-commerce napędza rozwój magazynów w Polsce

Grudniowa bieganina sprzyja robieniu zakupów przez internet. Chcemy szybko i sprawnie, bo w okresie przedświątecznym liczy się przede wszystkim czas. Jeszcze kilka lat temu...

Wigilia wolna od handlu. Czy na stałe?

W tym roku wigilia wypada w niedzielę. W związku z tym sejm przyjął ustawę, która zakazuje handlu 24 grudnia wraz z poprawką wprowadzającą wyłączenia....

Galerie handlowe w pułapce. Dwucyfrowo spada ruch i liczba klientów

Według najnowszej analizy, która uwzględnia zachowanie prawie 766 tys. konsumentów, w listopadzie br. ruch w galeriach i centrach handlowych zmniejszył się rok do roku...

Ceny w sklepach wciąż rosną, ale wolniej

Z miesiąca na miesiąc podwyżki cen w sklepach słabną. Pokazują to najnowsze dane z rynku, zebrane z blisko 31 tys. placówek handlowych. I tak...

Merchandising – kluczowe podejście do prezentacji produktów i stymulowania sprzedaży

Zastanawiasz się, Co to jest merchandising? To strategia handlowa, która wykracza poza zwykłą sprzedaż – jest to sztuka i nauka wpływania na decyzje zakupowe...

69 proc. Polaków przyznaje, że podwyżki cen wpłyną na ich świąteczne wydatki

33 proc. polskich respondentów martwi się o swoje wydatki w trakcie świąt. Polacy i Finowie to jedyne nacje, które w czasie świąt najwięcej...

Świąteczne zakupy spożywcze Polaków w 2023 roku

Polacy jak zwykle odłożą przedświąteczne zakupy spożywcze na ostatnią chwilę. Blisko 33% zrobi je tydzień przed Bożym Narodzeniem. To więcej niż rok temu. Do...

Sztuczna inteligencja zmieni obraz handlu w 2024 roku

Zgodnie z wynikami najnowszego Barometru Retail firmy doradczo-technologicznej Future Mind, eksperci sektora handlowego zgodnie uznali politykę cenową, dostępność produktów online oraz dostępność aplikacji mobilnej...

Jakich prezentów chcą Polacy na Boże Narodzenie w 2023 roku?

Szczęście, zdrowie i tzw. święty spokój – o takich prezentach marzy 15% Polaków. Natomiast 12% z nich ucieszyłoby się z elektroniki pod choinką (np....

Świąteczny budżet Polaków, czyli kiedy, ile i na co wydajemy w święta Bożego Narodzenia

Ponad połowa respondentów na świąteczne zakupy ma zamiar wydać do 1000 zł; 46% badanych przyznaje, że pieniądze na świąteczne wydatki odkłada z dużym...

Najlepsze nastroje konsumenckie od trzech lat. „To będzie rozrzutny grudzień”

To będzie najbardziej rozrzutny grudzień od lat. „Nastroje konsumenckie najlepsze od 2020 roku”. - Spadek inflacji do 6,5%, planowany wzrost płacy minimalnej od stycznia, a...

Platforma hurtowa B2B – kluczowe funkcjonalności jakie powinna zawierać

W świecie biznesu, gdzie szybkość i efektywność są kluczowymi czynnikami sukcesu, platformy hurtowe B2B stają się podstawowym narzędziem dla firm. Zapewniają one nie tylko...

NEONET z wnioskiem o restrukturyzację. Jak wygląda sytuacja całej branży?

Po tym jak w ubiegły piątek media obiegła zaskakująca informacja o rozpoczęciu postępowania restrukturyzacyjnego przez znaną w kraju sieć sklepów z RTV i AGD,...

Budżet na paczki świąteczne – jak zoptymalizować wydatki bez obniżania jakości prezentów?

Bardzo modne w ostatnich latach stały się wręczane pracownikom przy okazji Bożego Narodzenia świąteczne upominki od pracodawcy. Narzędzie, które dawniej było popularne głównie w...

Świąteczne preferencje Polaków: kosmetyki, elektronika i pieniądze na szczycie listy życzeń

Niemal co trzeci z nas za zakup prezentów zabiera się dopiero w grudniu – wynika z cyklicznego Barometru Providenta przeprowadzonego z okazji zbliżających się...

Raport: E-handel w Polsce w okresie Black Friday i Cyber Monday 2023

Szaleństwo zakupów w ostatnich dniach listopada ogarnia polski internet. Efekt Black Friday i Cyber Monday nie jest może w Polsce tak silny, jak choćby w...

Gdzie kupić etykiety produktowe na zamówienie?

Dla wielu firm, zwłaszcza tych działających w branży produkcyjnej czy handlowej, istotne jest znalezienie dostawcy oferującego etykiety na zamówienie, dostosowane do indywidualnych potrzeb i...

Patriotyzm konsumencki ważny dla 75% Polaków. 37% z nas jest skłonnych zapłacić więcej za produkty spożywcze polskiego pochodzenia

Zdaniem niemal 60% Polaków polskie produkty spożywcze są lepszej jakości niż produkty z zagranicy. Dlatego dla 3 na 4 rodaków ważne jest, by produkt,...

Galeria Tarnovia zmienia właściciela

W dniu 29 listopada 2023r sfinalizowano transakcję zakupu Galerii Tarnovia. Jest to jedna z największych transakcji na rynku nieruchomości handlowych w Polsce w tym...

Black Friday – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% r/r

Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday w liczbach? Okazuje się,...

Zwierzęta w miejscu pracy to coraz bardziej popularne zjawisko

W prawie co 5. gospodarstwie domowym mieszka jakiś pupil, najczęściej pies, kot lub ptak. 43% internautów rozważa w najbliższej przyszłości posiadanie (zakup lub adopcję)...

Już prawie 44 proc. polskich MŚP z sektora handlowo-usługowego sprzedaje swoje usługi online

Coraz więcej przedsiębiorców z branży handlowo-usługowej zaczyna interesować się sprzedażą w internecie. Prawie 44 proc. ankietowanych oferuje już swoje usługi online. Ponad połowa respondentów jednak...

Wyprzedaże nie pozbawiają nas rozsądku. Połowa Polaków w Black Week robi tylko zaplanowane zakupy

Wbrew obiegowym opiniom Polacy rozsądnie korzystają z promocji oferowanych w ramach Black Week – pokazuje najnowsze badanie przeprowadzone na zlecenie VeloBank. Wynika z niego,...

Pracownicy biur w Warszawie oczekują lepszej oferty gastronomicznej

Sektor gastronomiczny w biurowcach mocno ucierpiał w wyniku pandemii COVID-19. Równocześnie, jak wynika z raportu Colliers „Zakupy w biurowcu” oczekiwania pracowników obiektów biurowych względem...

Ulubione święta hackerów? Black Friday i Cyber Monday

Prawie 80% Polaków i Polek planuje zakupy w nadchodzące Black Friday i Cyber Monday. Wszyscy z nich prawdopodobnie zakładają, że oszczędzą pieniądze. To szczególnie...

Black Friday i Cyber Monday: okazja czy pułapka?

Czy warto kupować w Black Friday i Cyber Monday? To pytanie zadaje sobie wielu z nas, jednak czy rzeczywiście atrakcyjne oferty i promocje są...

E-commerce’owy boom sezonu

Właśnie rozpoczął się najgorętszy okres w branży e-commerce obejmujący m.in. Black Friday, Cyber Monday i Święta Bożego Narodzenia. Usprawnienie procesów magazynowych, optymalizacja e-sklepu, tworzenie...

GUS o handlu i e-handlu w październiku 2023 – eksperci komentują

Według najnowszych danych GUS w październiku 2023 r. w porównaniu z wrześniem 2023 r. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 13,4%). Udział sprzedaży...

W tym roku Polacy planują skromniejsze święta

W tym roku czeka nas kameralna Gwiazdka – ponad połowa Polaków tegoroczne Święta Bożego Narodzenia planuje spędzić w domu, samotnie lub w wąskim gronie...

Black (Omnibus) Friday 2023: Sprzedawcy muszą szerzej informować o cenach

Choć Dyrektywa Omnibus obowiązuje w Polsce od początku tego roku, to jednak wciąż wzbudza wiele wątpliwości wśród sprzedawców. Przed nimi ważna próba w postaci...

Oczekowania klientów wobec sklepowych aplikacji rosną

Według analiz Cisco App Dynamics, konsumenci planują w tym roku pobić rekord zakupów online w nadchodzących dniach. Sklepowe aplikacje i usługi cyfrowe...

Eksperci alarmują: finansowi przestępcy przyprawią o ból głowy w Cyber Poniedziałek

Nadejście sezonu zakupów świątecznych wiąże się z gwałtownym wzrostem aktywności handlowej w sieci i liczby oszustw, zwłaszcza w takie dni jak Black Friday i...

Black Friday, Cyber Monday i Mikołajki – jak sztuczki marketingowe wpływają na nasze zakupy

Black Friday, Cyber Monday czy Mikołajki to czas promocji, rabatów i okazji w sklepach. Czy to rzeczywiście najlepszy czas do robienia zakupów, czy element...

Sprzedaż detaliczna w USA

Sprzedaż detaliczna w USA w ujęciu miesięcznym spadła po raz pierwszy od marca. Październikowy odczyt wyniósł -0,1%. Jednocześnie spadek jest jednak mniejszy niż oczekiwania....

Dynamiczny wzrost e-handlu w Polsce

Pierwszy jesienny odczyt BaseLinker Index pokazuje, że pozycja e-commerce w polskim handlu jest coraz bardziej kluczowa. W październiku br. wartość wskaźnika mierzącego kompleksową...

Najemcy centrów handlowych walczą o równe traktowanie

Istniejące centra handlowe wymagają systematycznie nowych inwestycji – zarówno ze względu na ich starzenie się, jak i zmiany standardów wymagane przez przepisy prawa unijnego....

85% sprzedawców detalicznych w Europie i 82% na całym świecie zmaga się z kurczącym rynkiem

Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), ogłosiła dziś wyniki swojego badania 16th Annual Global Shopper Study. Dane potwierdziły, że detaliści odczuwają presję związaną z wielokanałowością,...

Ceny wciąż rosną, choć wolniej niż rok temu. W sklepach jest drożej średnio o 8,1 proc.

Drożyzna w sklepach zaczęła lekko odpuszczać, choć codzienne zakupy wciąż są kosztowne. W październiku br. ceny detaliczne poszły w górę średnio o 8,1% rdr....

Polacy i ekonomia współdzielenia: trendy w konsumpcji i świadomości ekologicznej

Wciąż lubimy posiadać przedmioty, wynika z badania „Polacy a ekonomia współdzielenia” zrealizowanego dla BIG InfoMonitor we współpracy z Gleevery. Jednak to się zmienia. Co...

Kongres ZPPHiU i PSNPH: cyrkularność i współpraca na linii najemcy – wynajmujący

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) wspólnie z Polskim Stowarzyszeniem Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) zorganizowali Drugi Kongres ZPPHiU i PSNPH, który był poświęcony...

Sezon świąteczny rusza w listopadzie, a drugi bieg wrzuca w Czarny Piątek

Świąteczna gorączka w handlu trwa przez dwa długie miesiące. Według badania na zlecenie Ware2Go duży odsetek konsumentów planuje zakupić większość prezentów już w listopadzie....

Sprzedaż online w Polsce może wzrosnąć o 15% w Dzień Singla

Ubiegłoroczny Światowy Dzień Singla okazał się sukcesem dla e-commerce na całym świecie, w tym w Polsce. Pozycjonujące się w sieci marki i sprzedawcy mogą...

Vollmart: Przyszłość dostępnych cenowo zakupów rozkwita w Polsce

W obliczu rosnących cen i niepewności gospodarczej, polscy konsumenci otrzymali nowego sojusznika w walce o wartość ich pieniądza – sieć hard dyskontów Vollmart. Pod...

Powierzchnia handlowa w Polsce przekroczyła 13 mln mkw.

Z raportu PRCH „Rynek obiektów handlowych w Polsce” wynika, że na koniec I półrocza 2023 r. powierzchnia handlowa polskich obiektów handlowych osiągnęła 13,10 mln...
Exit mobile version