KATEGORIA

HANDEL

Ceny wciąż rosną, choć wolniej niż rok temu. W sklepach jest drożej średnio o 8,1 proc.

Drożyzna w sklepach zaczęła lekko odpuszczać, choć codzienne zakupy wciąż są kosztowne. W październiku br. ceny detaliczne poszły w górę średnio o 8,1% rdr....

Polacy i ekonomia współdzielenia: trendy w konsumpcji i świadomości ekologicznej

Wciąż lubimy posiadać przedmioty, wynika z badania „Polacy a ekonomia współdzielenia” zrealizowanego dla BIG InfoMonitor we współpracy z Gleevery. Jednak to się zmienia. Co...

Kongres ZPPHiU i PSNPH: cyrkularność i współpraca na linii najemcy – wynajmujący

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) wspólnie z Polskim Stowarzyszeniem Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) zorganizowali Drugi Kongres ZPPHiU i PSNPH, który był poświęcony...

Sezon świąteczny rusza w listopadzie, a drugi bieg wrzuca w Czarny Piątek

Świąteczna gorączka w handlu trwa przez dwa długie miesiące. Według badania na zlecenie Ware2Go duży odsetek konsumentów planuje zakupić większość prezentów już w listopadzie....

Sprzedaż online w Polsce może wzrosnąć o 15% w Dzień Singla

Ubiegłoroczny Światowy Dzień Singla okazał się sukcesem dla e-commerce na całym świecie, w tym w Polsce. Pozycjonujące się w sieci marki i sprzedawcy mogą...

Vollmart: Przyszłość dostępnych cenowo zakupów rozkwita w Polsce

W obliczu rosnących cen i niepewności gospodarczej, polscy konsumenci otrzymali nowego sojusznika w walce o wartość ich pieniądza – sieć hard dyskontów Vollmart. Pod...

Powierzchnia handlowa w Polsce przekroczyła 13 mln mkw.

Z raportu PRCH „Rynek obiektów handlowych w Polsce” wynika, że na koniec I półrocza 2023 r. powierzchnia handlowa polskich obiektów handlowych osiągnęła 13,10 mln...

AI w handlu: obsługa klienta, personalizacja i nowe doświadczenia zakupowe

Według wyników piątej edycji Barometru Retail przeprowadzonego przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, eksperci sektora handlu coraz częściej wykorzystują sztuczną inteligencję w procesach biznesowych. Wskazali,...

Shoper ogłasza nową technologię, przełomową dla polskiego rynku e-commerce

Shoper zaprezentował swoją innowację, Shoper Storefront. To przełomowa technologia, która odmienia wygląd i funkcjonowanie sklepów internetowych działających na platformie Shoper. Nowe rozwiązanie ma ułatwić...

CPS GfK: Polacy pokochali marki własne

Rynek marek własnych w polskiej branży FMCG jest już warty 48 mld zł, a potencjał dalszych wzrostów nadal jest ogromny. W 2025 roku marki...

W ciągu 5 lat spadła liczba osób zadowolonych z oferty usługowo-handlowej w biurowcach

Wyniki badania przeprowadzonego przez Colliers nie pozostawiają złudzeń – pandemia odcisnęła piętno na rynku usługowo-handlowym w warszawskich biurowcach. W raporcie „Zakupy w biurowcu” eksperci...

Rynek cateringu dietetycznego rośnie jak na drożdżach – w tym roku przebije wartość 3 mld zł

Z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Nice To Fit You wynika, że już 12 proc. Polaków korzysta lub korzystało w przeszłości z cateringu...

Chmura podbija branżę handlową

Nowe technologie mają duży wpływ na biznes. Najważniejszym trendem jest postępująca digitalizacja wielu procesów wspierających sprzedaż. W konsekwencji coraz więcej zadań zostaje zinformatyzowanych. Widać postęp...

Polacy coraz częściej chodzą do sklepów. I spędzają w nich więcej czasu [Dane za I-III kw. 2023 r.]

W trzech kwartałach br. ruch w sklepach zwiększył się o niecałe 4% rdr. Supermarkety i dyskonty rdr. zanotowały wzrosty powyżej 10%, a hipermarkety i...

Podwyżki cen w sklepach dalej dotykają Polaków. We wrześniu wzrost rdr. znowu był dwucyfrowy

Jak wynika z analizy blisko 73 tys. cen detalicznych, we wrześniu codzienne zakupy były droższe średnio o ponad 10% w porównaniu z analogicznym okresem...

Bain & Company: Trzy czwarte nabywców towarów luksusowych chce innowacji technologicznych w sklepach

Trzy czwarte klientów branży dóbr luksusowych entuzjastycznie podchodzi do innowacji technologicznych wprowadzanych w butikach i na stronach internetowych marek, wynika z badania firmy doradczej...

Gotowi na sezon świąteczny? W tym roku klienci najwięcej wydadzą w już listopadzie

Magia Gwiazdki nadchodzi! Choć święta dopiero za kilka tygodni, w niektórych sklepach już czuć świąteczny klimat. Dla handlowców to czas gorączki, bo niektórzy w...

E-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej – nieodkryty potencjał dla polskich e-sklepów

63% obywateli krajów Europy Centralno-Wschodniej (CEE) dokonało w 2022 roku zakupu przez internet. Dla mieszkańców Unii Europejskiej wskaźnik ten wyniósł 68% (Eurostat). Dane te...

Seris Konsalnet: O blisko 40 proc. wzrosła liczba kradzieży w sklepach

W pierwszej połowie 2023 r. aż o 39,1 proc. wzrosła liczba kradzieży, klasyfikowanych jako przestępstwo w porównaniu do I połowy 2022 r. Kradzieży określanych...

Gdzie hurtowo kupić kartony do firmy?

Kartony powszechnie wykorzystywane są w wielu branżach i przedsiębiorstwach. Niezależnie, czy prowadzisz firmę transportową, sklep internetowy, czy może pracujesz w przemyśle spożywczym, z dużą...

Kupując zdrową żywność, konsumenci stawiają na jakość. Dalej jest cena i skład produktu

Polacy zainteresowani nabywaniem zdrowej żywności zwykle na pierwszym miejscu stawiają na jej jakość – 36%. Niemniej cena jest też ważnym czynnikiem decyzyjnym w trakcie...

Sprzedaż cross-border podczas Black Week

Handel transgraniczny to szansa na dużo większą sprzedaż podczas Black Week – twierdzą eksperci. Gdzie polskie sklepy sprzedawały najwięcej? Jakie kategorie cieszyły się największą...

Handel usługami online w Polsce rośnie w zawrotnym tempie

W ciągu ostatnich kilku dekad obserwowaliśmy przekształcenie sposobu, w jaki dokonujemy zakupów i korzystamy z usług. Handel tradycyjny, oparty na fizycznych punktach sprzedaży, jest...

Indonezja zakazuje sprzedaży bezpośredniej w mediach społecznościowych

Rząd Indonezji zabronił platformom społecznościowych prowadzenia sprzedaży bezpośredniej. To cios w TikToka, bo to drugi największy rynek dla tego chińskiego giganta. Władze Indonezji chcą...

Inflacja coraz mocniej ściera się z polityką. Po wyborach ceny w sklepach zaczną rosnąć

Dynamika wzrostu cen w sklepach wciąż spada. Natomiast eksperci nie potrafią określić, czy ten trend dalej się utrzyma. Twierdzą, że obecnie na rynku jest...

Black Friday 2023. Jak dyrektywa Omnibus wpłynie na święto zakupowe?

Black Week i Black Friday w 2023 roku będą zupełnie inne niż w poprzednich latach. To ze względu na dyrektywę Omnibus, która ma zwalczać...

Galerie handlowe na sprzedaż z dużym dyskontem

Galerie handlowe można teraz kupić tanio, ponieważ z Polski wychodzi kilka funduszy, zamykając swoje pozycje inwestycyjne. - Jak najlepiej zainwestować 25 mln zł? Galerie handlowe...

750 zł – tyle średnio kradną nam internetowi oszuści

Najczęstsze ofiary oszustw płatniczych mają mniej niż 24 lata, 1/3 Polaków sprawdza, czy adres witryny internetowej nie wygląda podejrzanie, co trzecia firma przyznaje, że...

Hipermarkety na wojnie z dyskontami. W sklepach coraz bardziej rozkręca się cenowy rollercoaster

Ceny w sklepach nie wszędzie tak samo rosną. Okazuje się, że najwolniej idą w górę w hipermarketach, gdzie średni wzrost rdr. jest już jednocyfrowy....

KSeF, e-Paragony i omnicommerce – czyli w co inwestuje retail

Aż 70 proc. firm z branży retail deklaruje, że ich nakłady na rozwój IT w ciągu najbliższego roku nie będą spadać. W tym zakresie,...

Sadownicy w tarapatach: rosnące koszty i znikające rynki zbytu

Polscy sadownicy w ostatnich czasie mają do czynienia z dwoma niekorzystnymi zjawiskami. Po pierwsze zamknięta jest większość tradycyjnych rynków zbytu – w krajach Europy...

Spadające ceny nie poprawiły nastrojów Polaków

Jak wynika z 46. edycji badania Global State of the Consumer Tracker, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, spadek tempa wzrostu cen nie zmienił znacząco...

Inflacja sprawia, że szczegółowo rozważamy każdy zakup

Słabnąca dynamika sprzedaży detalicznej ma determinujący wpływ na kształtowanie polityki customer experience (CX), czyli budowania jak najlepszego doświadczenia zakupowego klientów. Dla managerów to czas...

Luksus po nowemu. Marki premium muszą się dostosować do zmian pokoleniowych

Pokolenia millenialsów i Z radykalnie zmieniają oblicze rynku dóbr luksusowych, zmuszając znane marki do rewolucyjnych modyfikacji. Od zapotrzebowania na zrównoważone ekologiczne produkty, po przejrzystość...

Polacy częściej kupują w Internecie w czasie kryzysu

E-commerce to już drugi rok z rzędu najważniejsza strategia zakupowa Polaków na trudne czasy. Przy wysokiej inflacji i spowolnieniu gospodarczym zakupy w sieci ratują...

Wysokie koszty eksploatacyjne i nowe regulacje uderzają w galerie handlowe

Galerie handlowe są w odwrocie. Nie wytrzymują konkurencji kosztowej, a ich sytuacja stanie się jeszcze trudniejsza ze względu na nowe regulacje proekologiczne. Rynek się zmienia,...

Jak premiera nowego IPhone’a wpływa na zainteresowanie poprzednią generacją?

Premiera nowej generacji iPhone'a wywołuje wśród użytkowników nie tylko ekscytację związaną z nowym modelem, ale także wzmożone zainteresowanie poprzednią wersją. Zgodnie z oczekiwaniami ceny...

GUS o handlu i e-handlu w sierpniu 2023 r. – eksperci komentują

Według najnowszych danych GUS w sierpniu 2023 r. w porównaniu z lipcem 2023 r. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 6,2%). Udział...

Spadający poziom pustostanów w obiektach handlowych w Polsce

Jak wynika z danych międzynarodowej agencji doradczej Cushman & Wakefield, średni poziom pustostanów w obiektach handlowych w największych miastach w Polsce spadł o 1,2p.p....

Nowe etykiety na butelkach wina w UE – co się zmieni i jak wpłynie na branżę beverage?

Od 8 grudnia 2023 r. w Unii Europejskiej obowiązywać będą nowe przepisy dotyczące informacji, jakie powinny znaleźć się na etykietach win. O najważniejszych zmianach...

Handel stacjonarny na zakręcie. Wzrost przestępczości i brak pracowników to główne problemy

Firma analityczna McKinsey nie pozostawia złudzeń. Wskaźnik rezygnacji pracowników handlu detalicznego w 2022 roku był o ponad 70% wyższy niż w innych branżach w...

Inflacja zmusiła Polaków do zakupu żywności w promocjach

W sumie już 90,5% Polaków regularnie kupuje w sklepach jakąś część żywności w promocjach. Tylko w ciągu dwóch lat nastąpił wzrost aż o jedną...

BRW wchodzi na rynek marketplace’ów. Czy ma szansę na sukces?

Komentarz Tomasza Woźniaka, CEO & Partner w Future Mind, do debiutu marketplace’u BRW.pl Marka Black Red White jest obecna na polskim rynku od wielu lat....

Dyrektywa DAC7: sprzedaż w Internecie pod lupą urzędów skarbowych

Unijna Dyrektywa DAC7 ma na celu uszczelnienie systemów podatkowych i dotyczy prowadzenia sprzedaży na internetowych platformach (w Polsce na przykład na Vinted, Olx czy...

Deloitte: Kryzys nie dotknął dóbr luksusowych – branża z ponad 15 proc. wzrostem przychodów w 2022 r.

Pomimo niepewności gospodarczej firmy z sektora dóbr luksusowych mogą cieszyć się niesłabnącym zainteresowaniem zamożnych klientów. Jak wynika z ósmej edycji raportu Global Fashion &...

Szkolna wyprawka winduje sprzedaż online na koniec wakacji. W sierpniu polski e-commerce nadal na plusie

BaseLinker Index to comiesięczny wskaźnik kompleksowo mierzący kondycję polskiego e-commerce. Jego wartość w sierpniu br. wyniosła 125 punktów. To oznacza znaczący wzrost w...

Aż 70% Polaków sprawdza media społecznościowe restauracji przed zamówieniem

Okres urlopowy to czas, w którym media społecznościowe pełne są zdjęć zabytków, krajobrazów i – oczywiście – pysznego jedzenia z różnych stron świata. Nic...

E.Leclerc: Polacy rezygnują z przyjemności i stawiają na oszczędność

Polacy starają się żyć oszczędnie. Taki obraz społeczeństwa wyłania się z badania przeprowadzonego przez NielsenIQ.* Aż trzy czwarte konsumentów ocenia swoją sytuację finansową jako...

Sztuczna inteligencja w walce ze sklepowymi złodziejami

Emerytowany policjant posadzony przed monitorami to już w sklepach za mało, żeby ustrzec się złodziei. Znacznie skuteczniejsza okazuje się sztuczna inteligencja. Co ciekawe narzędzia...

Czy technologia „zepsuła” klientów? Na pewno stali się bardziej wymagający

Digitalizacja w handlu usprawniła łańcuchy dostaw, zautomatyzowała procesy czy umożliwiła korzystanie z kas samoobsługowych. Dzięki niej klienci dziś mają dostęp do szerokiego asortymentu produktów...
Exit mobile version