KATEGORIA

BIZNES

Centrum handlowe jako miejsce spotkań i integracji lokalnej społeczności

Znaczenie społecznej odpowiedzialności centrów handlowych, a raczej ich wpływu na życie i funkcjonowanie lokalnych społeczności, rośnie tym bardziej, im mocniej wynajmujący i najemcy angażują...

Spadki sprzedaży i produkcji AGD w Polsce. Branża w kryzysie

W ubiegłym roku zarówno produkcja, jak i sprzedaż sprzętu AGD spadła w Polsce po raz pierwszy od kilku lat. To m.in. efekt rosnących cen i niestabilnego otoczenia...

Lody podrożały o 25% w ciągu roku, ale producenci ledwo radzą sobie z rosnącymi kosztami

Lody są drogie jak nigdy dotąd, ale producenci zyskują na tym w małym stopniu. Ich problemy z regulowaniem bieżących zobowiązań pogłębiają się. Tylko w...

Polski e-commerce ze znakomitymi prognozami. Podbijemy region?

Wzrost o ok. 15% rok do roku, a w liczbach bezwzględnych nawet o blisko 30 miliardów w perspektywie 2027 roku. Tak optymistyczne prognozy dla...

Jak transformacja cyfrowa zmieni(ł)a MŚP

Polska oferuje obecnie duże możliwości dla małych i średnich przedsiębiorstw. W obliczu wojny za wschodnią granicą, zwiększył się dostęp do specjalistów z Ukrainy i...

Dlaczego e-sklep potrzebuje audytu? „W czasie recesji rozwój jest niezbędny”

W coraz bardziej konkurencyjnym środowisku e-commerce samo posiadanie sklepu internetowego to tylko początek. Żeby odnieść sukces i być liderem w swojej branży lub co...

Dyrektywa Omnibus a programy lojalnościowe. Jednak nie tak łatwo

Choć dyrektywa Omnibus obowiązuje już od ponad pół roku, wciąż budzi wiele wątpliwości. Także w zakresie programów lojalnościowych. Na początku mówiło się, że nie...

Polacy chodzą na bazary i targowiska głównie po świeże i naturalne produkty. Ale cena też jest ważna

Od lat w przestrzeni publicznej powtarzana jest narracja, że art. sprzedawane w małych sklepach, na bazarach lub straganach są droższe niż w sieciach handlowych....

Prywatni inwestorzy coraz aktywniej działają na rynku handlowym

W pierwszym półroczu tego roku na rynku inwestycyjnym w Polsce w obszarze obiektów handlowych odnotowany został najniższy wynik od ponad dwóch dekad. Jednymi z...

GUS o handlu i e-handlu w lipcu 2023 – eksperci komentują

Wewg najnowszych danych GUS w lipcu 2023 r. w porównaniu z czerwcem 2023 r. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 4,0%). Udział...

Nowy raport Shopping Index: Przy wysokiej inflacji to rabaty i obniżki warunkują decyzje zakupowe konsumentów

Główne wnioski płynące z Shopping Index Q2 2023: Globalny wynik: 3% wzrost ruchu cyfrowego, 0% wzrost handlu cyfrowego i -3% spadek wydatków na zakupy. ...

Kradzieże tożsamości firm coraz częstsze

Kradzież tożsamości to jedno z najpoważniejszych przestępstw, którego ofiarami padają zarówno osoby indywidualne, jak i małe czy duże firmy. Proceder ten stał się poważnym...

Sklepy DIY idą z trendem. Przybywa art. ekologicznych

Sklepy oferujące artykuły remontowe, budowlane, a także dekoracyjne i dla majsterkowiczów – potocznie określane DIY – zwiększają udział towarów ekologicznych i powstałych z surowców...

Największe wyzwania dla branży budowlanej w 2023 roku

Przedsiębiorcy z branży budowlanej pytani o wyzwania, z jakimi będą mierzyć się w najbliższym czasie, w pierwszej kolejności wymieniają znalezienie nowych klientów (42 proc.). Badani...

Przyszłość automatyzacji w sektorze telekomunikacyjnym

Niemal 70% firm na rynku operatorskim w Polsce planuje wdrażać lub rozwijać rozwiązania cyfrowe w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Dostawcy usług telekomunikacyjnych muszą stawiać...

E-commerce coraz wnikliwiej bada swoich klientów

Nawet trzykrotnie może na koniec 2023 r. wzrosnąć liczba zapytań o rzetelność finansową klientów wystosowana przez branżę e-commerce. ERIF BIG podkreśla, że tylko...

Co 4. mikrofirma sięgnęła po finansowanie zewnętrzne – głównie na zakup towarów lub spłatę zobowiązań

26 proc. jednoosobowych firm skorzystało z dodatkowego finansowania w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Większość z nich przeznaczyła te pieniądze na zakup towarów i spłatę...

Handel detaliczny w Polsce wraca do zdrowia po pandemii

Obroty w handlu detalicznym i liczba wizyt klientów wróciły do najwyższych poziomów, jeszcze tych sprzed pandemii. - Rośnie o kilkadziesiąt procent rocznie liczba parków handlowych,...

Rynek produktów premium dla zwierząt w Polsce rośnie, ale inflacja może go zahamować

Segment produktów premium dla zwierząt w Polsce cały czas się rozwija – ze względu na rosnącą świadomość tego, jakie są potrzeby naszych pupili. Ale...

Policja notuje coraz więcej kradzieży w sklepach. Wzrost liczby przestępstw r/r wynosi blisko 40 proc.

Kolejny raz policyjne dane przynoszą złe informacje. Wciąż rośnie liczba kradzieży sklepowych. Z danych KGP wynika, że w I połowie br. odnotowano blisko 24...

Wyprawka szkolna 2023 [wyniki badania SW Research dla Empiku]

Połowa rodziców wyda na tegoroczną wyprawkę szkolną do 500 złotych – wynika z najnowszej edycji badania SW Research na zlecenie Empiku*. Listy zakupów są...

Sporo nowych parków handlowych i miejsce na kolejne

Parki handlowe zwiększają potencjał w sektorze i umacniają swoją pozycję na rynku. Rośnie grupa inwestorów realizujących projekty w tym formacie. – Największą aktywność inwestorów w...

Intel, Tajwan i NATO Innovation Fund – a Polska cały czas trzecia od końca w rankingach innowacyjności. Dlaczego?

Pomimo znacznych postępów w zakresie innowacji, Polska wciąż pozostaje w tyle za europejskimi liderami w tej dziedzinie. Co można zrobić, aby przyspieszyć rozwój i...

Ceny samochodów używanych w Europie Środkowej. Czy warto na zakupy jechać do Czech lub na Słowację?

Czy ceny samochodów na rynku wtórnym w Europie Środkowej różnią się w sposób na tyle istotny, że warto na zakupy wybrać się z Polski...

Inflacja, wojna i nowe wyzwania. Jak polskie firmy radzą sobie w trudnych czasach?

Obawy przedsiębiorców związane z inflacją pozostają wysokie, choć grupa inflacyjnych pesymistów zmniejsza się. Z Barometru EFL na III kwartał tego roku wynika, że 50,5%...

Zrównoważony rozwój to szansa, a nie tylko problem

Obecne zmiany klimatyczne, napięcia geopolityczne i zawirowania finansowe, mają duży, zwykle negatywny wpływ na współczesny biznes. Czy przez to firmy będą mniej chętne do...

FEST Festival nie będzie jedyny? Sektor rozrywkowo-eventowy w obliczu poważnego kryzysu

Nie dla wszystkich wystarczy miejsca”. Kryzys na rynku rozrywkowo-eventowym coraz poważniejszy. - Przetrwają tylko najsilniejsi – mówi wprost o sytuacji w sektorze eventowo-rozrywkowym Katarzyna Rogoźnicka,...

Jak generatywna sztuczna inteligencja zmieni doświadczenia klientów

Generatywna sztuczna inteligencja (SI) jest jedną z najbardziej ekscytujących technologii od dziesięcioleci co sprawia, że kluczowe znaczenie dla CIO i liderów IT jest przygotowanie...

System sprzedaży dla gastronomii – jakie daje korzyści?

System sprzedaży dla gastronomii odgrywa kluczową rolę w prowadzeniu lokalu. Może zwiększyć obroty restauracji i poprawić jej funkcjonowanie. Pozwala również podnieść jakość obsługi gości,...

Indie to centrum AI – jak kraj ten wysuwa się na prowadzenie światowego wyścigu

Z Indii napływają coraz to kolejne wiadomości dotyczące tamtejszego mocnego zainteresowania sztuczną inteligencją – zarówno jej rozwojem, jak i wdrażaniem. Kraj ten już teraz...

Skuteczne narzędzia w e-commerce – konwersacyjna AI, współczynnik konwersji i personalizacja

Aż 90% menedżerów e-sklepów jest przekonanych, że współczynniki konwersji i związana z nimi personalizacja, a także handel konwersacyjny wspierany przez sztuczną inteligencję są jednymi...

Barometr Retail: niemal co druga firma z branży retail posiada strategię zarządzania innowacjami

Jak wynika z najnowszej edycji badania Barometr Retail firmy doradczo-technologicznej Future Mind, już 45 proc. ankietowanych ekspertów deklaruje, że ich organizacja posiada strategię do...

Raportowanie ESG – konieczność dla firm i szansa na zrównoważony rozwój

Raportowanie ESG (ang. Environmental, social responsibility and corporate governance) ma przeciwdziałać coraz większej eksploatacji zasobów naturalnych i degradacji środowiska. Już teraz dla firm jest...

Rynek żywności eko rośnie, ale do wyznaczonych celów daleka droga

Ekologiczne trendy już na dobre zagościły zarówno na naszych stołach jak i na polach uprawnych. Od kilku lat mamy do czynienia z systematycznym wzrostem...

Future Mind: prawdziwy test Google Bard nastąpi po wdrożeniu do search’a czy Google Workspace

Komentarz Emila Waszkowskiego, Head of Strategy w Future Mind, do nowych produktów Generative AI. Ostatnie dni szczególnie obfitowały w newsy od big techów o ich...

Dell Technologies: zrównoważone innowacje, jako czynnik napędzający wzrost biznesowy

Według wyników badania Innovation Index przeprowadzonego przez Dell Technologies przedsiębiorstwa przechodzą z czysto formalnych działań związanych ze zrównoważonym rozwojem na innowacje oparte na tym zagadnieniu....

Express checkout w e-commerce. To prawdziwy gamechanger na rynku

Pośpiech, zakupy przez telefon, większa impulsywność – tak coraz częściej konsumenci kupują w sieci. - Sklepy internetowe muszą ewoluować i przystosować się do tych...

Ponad 60 proc. firm było celem ataku ransomware w 2022 roku

Według danych z najnowszego, opracowanego przez Fortinet dokumentu The 2023 Global Ransomware Report, aż dwie trzecie firm było celem ataków ransomware w 2022 roku,...

Handel transgraniczny w e-commerce wzrośnie o 107% w ciągu najbliższych 5 lat

107 procent – o tyle, według najnowszych analiz, ma w ciągu kilku najbliższych 5 lat wzrosnąć wartość transgranicznego handlu internetowego. Będzie rósł szybciej niż...

GUS o handlu i e-handlu w czerwcu 2023

Według najnowszych danych GUS w czerwcu 2023 r. w porównaniu z majem 2023 r. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących...

Inflacja wprosiła się na grilla

Jesteśmy w pełni sezonu grillowego. Każdego dnia setki tysięcy Polaków zbierają się by grillować swoje ulubione mięsa, ryby czy warzywa. Wśród zaproszonej rodziny i...

Rynek e-commerce w Polsce rośnie w siłę

Rynek e-commerce, po pierwszym kwartale tego roku, w którym nabierał rozpędu, od kwietnia „wrzucił wyższy bieg” zwiększając jeszcze dynamikę sprzedaży. Branża e-handlu najlepsze wyniki...

W Polsce rośnie rynek zegarków

Polski rynek zegarków jest dość bogaty pod kątem różnorodności marek i w tym aspekcie nie odbiega znacząco od standardów światowych. Głównym problemem, z jakim...

E-konsumenci kupują więcej, ale za mniej – podsumowanie pierwszej połowy roku w e-commerce

Pierwsza połowa tego roku przyniosła rdr. wzrost sprzedaży (+ 15 proc.) oraz liczby transakcji (+ 33 proc.) w sklepach internetowych. Jednocześnie okres ten...

Kiedy system kaucyjny w Polsce?

System kaucyjny na rynku polskim jest wciąż w fazie projektu legislacyjnego – jest to rozwiązanie, które popiera ponad 90% Polaków. Zatem konsumenci są gotowi...

Sklepy autonomiczne zmienią sprzedaż detaliczną w Polsce?

Sklep autonomiczny jest nowym formatem, który zmienia doświadczenia klientów i wprowadza nowatorskie standardy w handlu. Jego głównym celem jest ograniczenie ciągle rosnących kosztów pracy....

Kradzieże sklepowe w Polsce w pierwszym półroczu 2023 – nowe trendy i zachowania

Sklepowych kradzieży przybywa niestety z roku na rok. Wzrost pomiędzy rokiem 2021 a 2022 sięgnął niebagatelnych 31% i nic nie wskazuje na to, aby...

Nauka i biznes – związek z przyszłością

Polska znajduje się na 5. miejscu w Unii Europejskiej pod względem liczby naukowców - to prawie 125 tys. osób. Ponad 6 tys. z nich...

Polski e-commerce w dobrej kondycji, ale w czerwcu zalicza spadek

BaseLinker Index to cykliczny wskaźnik, mierzący kompleksowo kondycję polskiego e-handlu. Jego czerwcowy odczyt wyniósł 118 punktów, notując tym samym wzrost w ujęciu rocznym...

Sprzedaż detaliczna w strefie euro wychodzi z zakrętu. W Polsce nadal jest kiepsko

Europejski sektor sprzedaży detalicznej został mocno zaburzony przez pandemię. Jednak widzimy pierwsze światełko w tunelu by sądzić, że sytuacja na Starym Kontynencie się stabilizuje....
Exit mobile version