Obawy przedsiębiorców związane z inflacją pozostają wysokie, choć grupa inflacyjnych pesymistów zmniejsza się. Z Barometru EFL na III kwartał tego roku wynika, że 50,5%...
Obecne zmiany klimatyczne, napięcia geopolityczne i zawirowania finansowe, mają duży, zwykle negatywny wpływ na współczesny biznes. Czy przez to firmy będą mniej chętne do...
Nie dla wszystkich wystarczy miejsca”. Kryzys na rynku rozrywkowo-eventowym coraz poważniejszy.
- Przetrwają tylko najsilniejsi – mówi wprost o sytuacji w sektorze eventowo-rozrywkowym Katarzyna Rogoźnicka,...
Generatywna sztuczna inteligencja (SI) jest jedną z najbardziej ekscytujących technologii od dziesięcioleci co sprawia, że kluczowe znaczenie dla CIO i liderów IT jest przygotowanie...
System sprzedaży dla gastronomii odgrywa kluczową rolę w prowadzeniu lokalu. Może zwiększyć obroty restauracji i poprawić jej funkcjonowanie. Pozwala również podnieść jakość obsługi gości,...
Z Indii napływają coraz to kolejne wiadomości dotyczące tamtejszego mocnego zainteresowania sztuczną inteligencją – zarówno jej rozwojem, jak i wdrażaniem. Kraj ten już teraz...
Aż 90% menedżerów e-sklepów jest przekonanych, że współczynniki konwersji i związana z nimi personalizacja, a także handel konwersacyjny wspierany przez sztuczną inteligencję są jednymi...
Jak wynika z najnowszej edycji badania Barometr Retail firmy doradczo-technologicznej Future Mind, już 45 proc. ankietowanych ekspertów deklaruje, że ich organizacja posiada strategię do...
Raportowanie ESG (ang. Environmental, social responsibility and corporate governance) ma przeciwdziałać coraz większej eksploatacji zasobów naturalnych i degradacji środowiska. Już teraz dla firm jest...
Ekologiczne trendy już na dobre zagościły zarówno na naszych stołach jak i na polach uprawnych. Od kilku lat mamy do czynienia z systematycznym wzrostem...
Komentarz Emila Waszkowskiego, Head of Strategy w Future Mind, do nowych produktów Generative AI.
Ostatnie dni szczególnie obfitowały w newsy od big techów o ich...
Według wyników badania Innovation Index przeprowadzonego przez Dell Technologies przedsiębiorstwa przechodzą z czysto formalnych działań związanych ze zrównoważonym rozwojem na innowacje oparte na tym zagadnieniu....
Pośpiech, zakupy przez telefon, większa impulsywność – tak coraz częściej konsumenci kupują w sieci. - Sklepy internetowe muszą ewoluować i przystosować się do tych...
Według danych z najnowszego, opracowanego przez Fortinet dokumentu The 2023 Global Ransomware Report, aż dwie trzecie firm było celem ataków ransomware w 2022 roku,...
107 procent – o tyle, według najnowszych analiz, ma w ciągu kilku najbliższych 5 lat wzrosnąć wartość transgranicznego handlu internetowego. Będzie rósł szybciej niż...
Według najnowszych danych GUS w czerwcu 2023 r. w porównaniu z majem 2023 r. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących...
Jesteśmy w pełni sezonu grillowego. Każdego dnia setki tysięcy Polaków zbierają się by grillować swoje ulubione mięsa, ryby czy warzywa. Wśród zaproszonej rodziny i...
Rynek e-commerce, po pierwszym kwartale tego roku, w którym nabierał rozpędu, od kwietnia „wrzucił wyższy bieg” zwiększając jeszcze dynamikę sprzedaży. Branża e-handlu najlepsze wyniki...
Polski rynek zegarków jest dość bogaty pod kątem różnorodności marek i w tym aspekcie nie odbiega znacząco od standardów światowych. Głównym problemem, z jakim...
Pierwsza połowa tego roku przyniosła rdr. wzrost sprzedaży (+ 15 proc.) oraz liczby transakcji (+ 33 proc.) w sklepach internetowych. Jednocześnie okres ten...
System kaucyjny na rynku polskim jest wciąż w fazie projektu legislacyjnego – jest to rozwiązanie, które popiera ponad 90% Polaków. Zatem konsumenci są gotowi...
Sklep autonomiczny jest nowym formatem, który zmienia doświadczenia klientów i wprowadza nowatorskie standardy w handlu. Jego głównym celem jest ograniczenie ciągle rosnących kosztów pracy....
BaseLinker Index to cykliczny wskaźnik, mierzący kompleksowo kondycję polskiego e-handlu. Jego czerwcowy odczyt wyniósł 118 punktów, notując tym samym wzrost w ujęciu rocznym...
Europejski sektor sprzedaży detalicznej został mocno zaburzony przez pandemię. Jednak widzimy pierwsze światełko w tunelu by sądzić, że sytuacja na Starym Kontynencie się stabilizuje....
Mimo hucznych zapowiedzi Amazon przestaje inwestować w sklepy stacjonarne. Amazon Fresh miał zalać nie tylko USA, ale też pozostałe rynki, na których działa firma...
Rynek IT: Coraz więcej podmiotów dostrzega, że czerpanie z możliwości transformacji cyfrowej wymaga nie tylko dostępu do technologii, lecz również dojrzałego podejścia procesowego i...
Założenie własnego sklepu internetowego to marzenie wielu przedsiębiorców, które w dzisiejszych czasach staje się coraz bardziej realne. Jednak zanim zdecydujesz się na otwarcie e-sklepu,...
78% firm usług IT, które wzięły udział w badaniu przeprowadzonym przez Talent Alpha obawia się negatywnego wpływu recesji na ich biznes. Mimo, że branża...
Dziś startuje rozwijany przez polską firmę Comarch marketplace wszystko.pl. Każde pojawienie się nowego gracza w tej kategorii inspiruje do prognozowania, jak odnajdzie się on...
Szacuje się, że wartość rynku usług sieciowych w zakresie stacjonarnej transmisji danych dla przedsiębiorstw w 2023 r. wyniesie prawie 134 mld USD (wzrost o...
Internet stał się katalizatorem transformacji polskiej branży spożywczej, przekształcając zarówno kanały dystrybucji, jak i strategie marketingowe firm. Z raportu CBOS wynika, że obecnie regularną...
Nowe przepisy nakazują platformom Amazon czy Facebook przekazywanie służbom danych detalicznych sprzedawców. Wszystko to w myśl walki z internetowymi gangami, które oferują podrabiane towary.
Amerykańska...
Chociaż prawie ¾ światowych firm deklaruje wdrożenie algorytmów opartych o AI, to ze strony pracowników wciąż pojawiają się wątpliwości. Niepewność dotyczy zwłaszcza roli sztucznej...
Firmy, które mają inkluzywne podejście wobec osób LGBTQ+, radzą sobie lepiej finansowo i odnotowują wyższe niż przeciętne zarobki – przekonuje Open For Business, koalicja...
Według firm przemysłowych z sektora MŚP głównymi czynnikami, które decydują o osiągnięciu przewagi rynkowej jest wysoka jakość produktów końcowych (44,3 proc.), najniższe ceny (31,3...
Liczba polskich firm chcących sprzedawać swoje produkty na innych rynkach wzrosła od zeszłego roku dwukrotnie i obecnie dotyczy 45 proc. przedsiębiorców. Ta sama zależność...
Obecna sytuacja gospodarcza nie oszczędza przedsiębiorstw, bez względu na ich wielkość. Duże firmy potrzebują budżetu na planowane w tym roku wdrożenia nowych rozwiązań oraz...
Wystarczy zajrzeć do danych GUS, aby przekonać się, że najpopularniejszą formą prowadzenia działalności w Polsce jest JDG, czyli Jednoosobowa Działalność Gospodarcza. Jednak wraz z...
Druga edycja plebiscytu Best Managed Companies Poland, organizowanego przez firmę doradczą Deloitte przeszła do historii. Przez blisko pół roku jurorzy i eksperci Deloitte analizowali...
Wysoka inflacja wyraźnie psuje jakość wzajemnych płatności przedsiębiorstw. Z opóźnieniem przekraczającym miesiąc otrzymuje płatności za usługi, produkt czy towar więcej niż połowa przedsiębiorstw (56...
Na całym świecie branża detaliczna zainwestowała w ubiegłym roku 181 mld dolarów w technologie dla handlu i rozwiązania cyfrowe, podaje Gartner. Handel inwestuje spore...
Dane z raportu “Od liczb do innowacji: jak CFO przyspiesza rozwój biznesu”, ujawniają niewystarczające wykorzystanie dostępnych instrumentów finansowania innowacji przez biznes w Polsce. Z...
Niemcy, Czechy czy też Rumunia – to w tych krajach polskie sklepy internetowe sprzedawały najwięcej. Jak merchanci radzili sobie na rynkach Europy i świata,...
Agencja mediowa Mindshare zbadała, jak wygląda “inflacyjna” codzienność Polaków. Najnowszy raport Monitoring zmian w stylu życia pokazuje, że nie tylko pandemia znacząco wpłynęła na...