EDUKACJACyfrowa Polska apeluje: potrzebujemy więcej szkół dla młodych robotyków

Cyfrowa Polska apeluje: potrzebujemy więcej szkół dla młodych robotyków

Cyfrowa Polska apeluje: potrzebujemy więcej szkół dla młodych robotyków

Dobrze już było – wynika z danych dotyczących instalacji robotów przemysłowych w Polsce. Choć nadal znajdujemy się w czołówce krajów Unii Europejskiej pod względem liczby zainstalowanych robotów, to w ubiegłym roku w naszym kraju zanotowano aż siedmioprocentowy spadek wdrożeń. Jedną z przyczyn jest niewystarczająca liczba specjalistów – dlatego Związek Cyfrowa Polska apeluje do rządu o zwrócenie uwagi na stan edukacji młodych specjalistów od automatyzacji i robotyzacji.

W 2021 r. w Korei Południowej na 10 tys. pracowników funkcjonowało aż 1000 robotów; w Polsce – niemal szesnaście razy mniej, bo zaledwie 63 roboty na 10 tys. pracowników. Ustępujemy pola także liderom europejskim (Niemcy, Włochy, Francja, Hiszpania) oraz takim krajom jak Czechy (168 robotów) czy Słowenia (249).

Co więcej, siedmioprocentowy spadek liczby wdrożeń to wyraźny powód do niepokoju. Jak podają biznesowe media, jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest brak wiedzy, a mówiąc ściślej: niewystarczający poziom edukacji w dziedzinie nowych technologii. – Pilnie potrzebujemy szerszej edukacji wykwalifikowanych kadr już na poziomie szkół średnich – mówi Michał Kanownik, prezes Związku Cyfrowa Polska. I podaje przykład szkoły, która odpowiada na zapotrzebowanie pracodawców z sektora nowoczesnych technologii: – Kilka lat temu w Łodzi, pod egidą Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, powstało Technikum Automatyki i Robotyki. Musimy stworzyć więcej takich placówek, których oferta kształcenia pozwoli realizować plany stworzenia w Polsce prężnie działającego przemysłu najnowszej generacji – przekonuje Michał Kanownik.

Prezes Cyfrowej Polski zwraca się o to w liście skierowanym do ministra rozwoju i technologii Waldemara Budy. „Takie technika powinny powstać także w innych miejscach. W Polsce działa obecnie 14 Specjalnych Stref Ekonomicznych, których jednym z celów jest tworzenie narzędzi na rzecz rozwoju innowacyjnej gospodarki” – czytamy w dokumencie. To właśnie przy Specjalnych Strefach Ekonomicznych powinny powstawać podobne szkoły, których absolwenci pomogą zbudować nowoczesny przemysł 4.0 w Polsce – postuluje Związek Cyfrowa Polska.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

chiny

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...