- Nowy, elektryczny Ford Explorer oferowany w Polsce w dwóch wersjach – standardowej Explorer i Premium.
- Do wyboru są dwa układy napędowe, do których wkrótce dołączy bazowa konfiguracja. Nowego Explorera można skonfigurować z napędem na tylne i wszystkie koła.
- Ceny modelu rozpoczynają się od 198 270 zł*. Samochód w większości wersji jest dostępny w ramach programu dopłat „Mój Elektryk”.
- W cenie samochodu zawarty jest także Pakiet 8 lat ochrony: Ford Protect, Gwarancja i Serwis**. Oferta inauguracyjna obejmuje także pakiet korzyści w zakresie wyposażenia opcjonalnego do 7 270 zł**.
Nowy, w pełni elektryczny Ford Explorer wkracza na polski rynek, przynosząc ze sobą przemyślaną ofertę w dwóch wersjach wyposażenia: Explorer i Premium. Oferuje nie tylko znakomite wyposażenie i zaawansowane technologie, ale także imponujący zasięg i wydajność dzięki nowoczesnym układom napędowym.
Na skróty:
Wersje wyposażenia nowego Explorera
Nowy, w pełni elektryczny Ford Explorer jest dostępny w Polsce w dwóch wersjach wyposażenia – Explorer oraz Premium.
Już wyposażenie standardowego Explorera jest niezwykle bogate. Obejmuje bowiem częściowo skórzaną tapicerkę, podgrzewane przednie fotele i kierownicę, 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich czy fotel kierowcy z elektryczną regulacją położenia w 12 kierunkach, funkcją masażu i pamięci położenia. W kwestii technologii, każdy Explorer jest wyposażony w nawigację satelitarną z dostępem do Internetu, indukcyjną ładowarkę do smartfonów, dostęp do sieci Blue Oval Charging Network czy adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go. Multimedia obsługuje się za pomocą przesuwnego w zakresie ponad 30 stopni 14,6-calowego dotykowego ekranu z systemem Sync Move, który po przesunięciu oferuje dodatkowy schowek na prywatne rzeczy (My Private Locker). Bezprzewodowa obsługa Android Auto i Apple CarPlay jest standardem w każdym Explorerze. Zorientowane na kierowcę wnętrze oferuje także Mega Console, która pomieści pełnowymiarowy laptop albo trzy 1,5-litrowe butelki. Łączna przestrzeń schowków w samochodzie wynosi około 470 litrów i uzupełnia 450 litrów przestrzeni bagażowej.
Explorer Premium w standardzie zawiera natomiast już 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, tapicerkę ze skóry ekologicznej Sensico czy reflektory matrycowe LED. Jest też oświetlenie ambientowe, system nagłośnienia B&O z 10 głośnikami czy sterowane elektrycznie i bezdotykowo drzwi bagażnika.
Ford w przypadku tego modelu stawia na prostą ofertę, więc poza wyposażeniem zawartym w dwóch wersjach wyposażenia opcjonalnie za dodatkową opłatą dostępne jest tylko kilka funkcjonalności. To m.in. pakiet Driver Assistance z systemem kamer 360 stopni, panoramiczny dach, 21-calowe obręcze kół, pompa ciepła, hak holowniczy czy fotele z certyfikatem AGR.
Trzy układy napędowe do wyboru
Pierwszy produkowany w Europie samochód elektryczny Forda jest dostępny z dwoma układami napędowymi, do których wkrótce dołączy jeszcze jeden. Explorera można skonfigurować w wersji zarówno z napędem na tylne, jak i na wszystkie koła.
W tej pierwszej wersji samochód dysponuje baterią o pojemności 77 kWh netto i układem napędowym o mocy maksymalnej 286 KM i 545 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zasięg samochodu w tej wersji wynosi wiodące w segmencie 602 km w cyklu mieszanym według metodologii WLTP.
Szczytem oferty jest dwusilnikowy Explorer AWD z tą samą baterią o pojemności 79 kWh netto, ale znacznie mocniejszym układem napędowym – o mocy 340 KM. Samochód w tej wersji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy i może holować przyczepę o masie do 1200 kg. Zasięg w tej wersji wynosi do 566 km w cyklu mieszanym WLTP. Prędkość maksymalna obu wersji została ustalona na 180 km/h.
Od czwartego kwartału samochód będzie dostępny także w bazowej wersji z napędem na tylne koła o mocy 170 KM i baterii o pojemności 52 kWh netto.
Wszystkie wersje wykorzystują niklowo-manganowo-kobaltowy (NMC) akumulator, który został wybrany ze względu na gęstość energii, moc i wydajność.
Explorera AWD można naładować od 10% do 80% w 26 minut, podczas gdy w wersji RWD może to zająć tylko dwie minuty dłużej. Samochód obsługuje ładowanie prądem stałym (DC) o mocy do 185 kW oraz prądem przemiennym (AC) do 11 kW.
Dzięki wspomnianej wyżej sieci BlueOval Charge Network użytkownicy nowego Explorera mogą korzystać z ponad 600 tysięcy punktów ładowania w Europie, gdzie zapłacą wygodnie za pomocą aplikacji FordPass. Wśród stacji są także punkty ładowania o dużej mocy udostępniane przez Ionity – konsorcjum, którego Ford jest członkiem-założycielem.
Ceny elektrycznego Explorera w Polsce
Ceny nowego, elektrycznego Explorera rozpoczynają się w Polsce od 198 270 zł brutto* za wersję 52 kWh 170 KM RWD w wersji wyposażenia Explorer (Premium z tym układem napędowym od 214 270 zł). Ceny Explorera 77 kWh 286 KM RWD startują od 217 270 zł (Premium od 234 270 zł), a Explorera 77 kWh 340 KM AWD od 242 270 zł (Premium od 259 270 zł).
Dzięki niezwykle konkurencyjnej ofercie większość samochodów jest dostępna w systemie dopłat „Mój Elektryk”. W cenie samochodu zawarty jest także Pakiet 8 lat ochrony: Ford Protect, Gwarancja i Serwis**.
Co istotne, w ofercie inauguracyjnej klienci mogą otrzymać wyposażenie dodatkowe o wartości do 7 270 zł** bez dodatkowych kosztów. W przypadku wyboru wyposażenia opcjonalnego przekraczającego te kwoty, cena zostanie obniżona o wartość rabatu. Rabaty na wyposażenie dodatkowe wynoszą odpowiednio:
– 7 270 zł** dla wersji z napędem RWD 77 kWh 286 KM;
– 4 270 zł** dla wersji z napędem AWD 79 kWh 340 KM;
– 1 270 zł** dla wersji Premium RWD 52 kWh 170 KM.
*Cena dotyczy wersji 52 kWh 170 KM RWD w wersji wyposażenia Explorer dostępnej w ofercie rynkowej od czwartego kwartału br.
**Szczegóły oferty inauguracyjnej dostępne na stronie www.ford.pl oraz u autoryzowanych dilerów Forda.