W lipcu 2022 roku Grupa XXXLutz nabyła 50% udziałów w Grupie BRW. Grupa XXXLutz przejmuje teraz pozostałe 50%, budując pozytywną przyszłość Grupy BRW. W przypadku zgody organów ochrony konkurencji będzie to stanowiło podstawę międzynarodowego wzrostu w ramach Grupy XXXLutz, która jest jednym z trzech największych sprzedawców mebli na świecie.
Partnerstwo, które zostało obecnie sfinalizowane przez silną ekonomicznie Grupę XXXLutz, pozwoli na wykorzystanie efektów synergii. Wszyscy klienci z branży meblowej w Polsce skorzystają z większego wyboru, szybszej dostępności, a przede wszystkim jeszcze lepszych cen.
Grupa Black Red White posiada 82 sklepy własne (w tym 78 w Polsce), sieć około 300 partnerów handlowych (w Polsce) i zatrudnia ponad 5000 osób. Grupa BRW eksportuje własne produkty do ponad 30 krajów na całym świecie.
Grupa Black Red White będzie nadal zarządzania niezależnie, a w szczególności będzie prowadzić firmy produkujące meble w sposób autonomiczny. Strony uzgodniły, że nie będą ujawniać szczegółów umowy. Nabycie udziałów podlega zatwierdzeniu przez odpowiednie organy ochrony konkurencji.
„Jesteśmy przekonani, że członkostwo w Grupie XXXLutz oferuje doskonałe warunki dla przyszłego rozwoju z wyraźnymi możliwościami wzrostu, zwłaszcza w warunkach trudnej konkurencji. Konkurencyjne otoczenie, szczególnie w internetowym handlu detalicznym wymaga nie tylko dużych inwestycji, lecz także silnego partnerstwa. Dzięki obecności w całej Europie, skali ekonomicznej i dużemu doświadczeniu w omnichannel, Grupa XXXLutz będzie odgrywała jeszcze większą rolę na rynku meblarskim w przyszłości” – podkreśla Mariusz Sośnierz, prezes zarządu (CEO) Grupy BRW.
„Z niecierpliwością czekamy na powitanie naszych nowych kolegów w Polsce. Wspólnie będziemy działać w rosnącym sektorze handlu internetowego i stawimy czoła trudnym warunkom ekonomicznym w naszej branży. Mocno wierzymy w handel stacjonarny w połączeniu z silnym sklepem internetowym. Choć klienci lubią uzyskiwać informacje w Internecie, to ostatecznie chcą poradzić się fachowych doradców w salonie meblowym oraz sprawdzić i dotknąć mebli oraz wyposażenia, zwłaszcza przy większych zakupach. Dzięki naszemu doświadczeniu będziemy mogli wesprzeć naszych kolegów w Polsce i pomóc im zaoferować klientom w Polsce jeszcze większy wybór i jeszcze lepsze ceny” – mówi Thomas Saliger, rzecznik prasowy Grupy XXXLutz.
Zakłady produkcyjne BRW skorzystają z silnej obecności Grupy XXXLutz zarówno w stacjonarnym, jak i internetowym handlu detalicznym w 14 krajach europejskich. Oznacza to zabezpieczenie wielu rynków zbytu i możliwość wykorzystania nowego potencjału, który Grupa XXXLutz oferuje w całej Europie.