poniedziałek, 10 marca, 2025

Grupa XXXLutz przejmuje 100% udziałów w Black Red White

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

W lipcu 2022 roku Grupa XXXLutz nabyła 50% udziałów w Grupie BRW. Grupa XXXLutz przejmuje teraz pozostałe 50%, budując pozytywną przyszłość Grupy BRW. W przypadku zgody organów ochrony konkurencji będzie to stanowiło podstawę międzynarodowego wzrostu w ramach Grupy XXXLutz, która jest jednym z trzech największych sprzedawców mebli na świecie.

Partnerstwo, które zostało obecnie sfinalizowane przez silną ekonomicznie Grupę XXXLutz, pozwoli na wykorzystanie efektów synergii. Wszyscy klienci z branży meblowej w Polsce skorzystają z większego wyboru, szybszej dostępności, a przede wszystkim jeszcze lepszych cen.

Grupa Black Red White posiada 82 sklepy własne (w tym 78 w Polsce), sieć około 300 partnerów handlowych (w Polsce) i zatrudnia ponad 5000 osób. Grupa BRW eksportuje własne produkty do ponad 30 krajów na całym świecie.

Grupa Black Red White będzie nadal zarządzania niezależnie, a w szczególności będzie prowadzić firmy produkujące meble w sposób autonomiczny. Strony uzgodniły, że nie będą ujawniać szczegółów umowy. Nabycie udziałów podlega zatwierdzeniu przez odpowiednie organy ochrony konkurencji.

„Jesteśmy przekonani, że członkostwo w Grupie XXXLutz oferuje doskonałe warunki dla przyszłego rozwoju z wyraźnymi możliwościami wzrostu, zwłaszcza w warunkach trudnej konkurencji. Konkurencyjne otoczenie, szczególnie w internetowym handlu detalicznym wymaga nie tylko dużych inwestycji, lecz także silnego partnerstwa. Dzięki obecności w całej Europie, skali ekonomicznej i dużemu doświadczeniu w omnichannel, Grupa XXXLutz będzie odgrywała jeszcze większą rolę na rynku meblarskim w przyszłości” – podkreśla Mariusz Sośnierz, prezes zarządu (CEO) Grupy BRW.

„Z niecierpliwością czekamy na powitanie naszych nowych kolegów w Polsce. Wspólnie będziemy działać w rosnącym sektorze handlu internetowego i stawimy czoła trudnym warunkom ekonomicznym w naszej branży. Mocno wierzymy w handel stacjonarny w połączeniu z silnym sklepem internetowym. Choć klienci lubią uzyskiwać informacje w Internecie, to ostatecznie chcą poradzić się fachowych doradców w salonie meblowym oraz sprawdzić i dotknąć mebli oraz wyposażenia, zwłaszcza przy większych zakupach. Dzięki naszemu doświadczeniu będziemy mogli wesprzeć naszych kolegów w Polsce i pomóc im zaoferować klientom w Polsce jeszcze większy wybór i jeszcze lepsze ceny” – mówi Thomas Saliger, rzecznik prasowy Grupy XXXLutz.

Zakłady produkcyjne BRW skorzystają z silnej obecności Grupy XXXLutz zarówno w stacjonarnym, jak i internetowym handlu detalicznym w 14 krajach europejskich. Oznacza to zabezpieczenie wielu rynków zbytu i możliwość wykorzystania nowego potencjału, który Grupa XXXLutz oferuje w całej Europie.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

PKF Polska. Kompleksowe usługi finansowe i doradcze

PKF Polska funkcjonuje na polskim rynku od ponad trzech...

Piotr Mrowiec dołącza do KPMG Law

KPMG Law kontynuuje strategiczny rozwój zespołu – do Praktyki...

Medicalgorithmics wchodzi na rynek turecki o potencjale 1,5 mln zł rocznie

Medicalgorithmics S.A. 3 marca br. podpisała umowę dystrybucyjną z...

SatRev na ostatniej prostej do debiutu na NewConnect

SatRev, polski lider w sektorze technologii kosmicznych, podpisał porozumienie...

Nowy Zarząd Yellow Boson S.A. zapowiada plan naprawczy i wznowienie notowań

Yellow Boson S.A., Spółka notowana na rynku NewConnect od...

Podobne tematy

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie