KATEGORIA

SZTUCZNA INTELIGENCJA

Jak sztuczna inteligencja zmieni bankowość?

Sektor finansowy, z uwagi m.in. na wysoki poziom informatyzacji oraz otwartość na nowe technologie i rozwiązania, od dawna korzysta z dobrodziejstw jakie daje sztuczna...

Miłość w czasach sztucznej inteligencji. Czy AI to partner idealny?

Technologie w coraz większym stopniu stają się częścią naszej codzienności, kształtując m.in. nasze relacje społeczne. Mają wpływ na to w jaki sposób i jak...

Rosnące wykorzystanie aplikacji AI w firmach zwiększa ryzyko ataków

Firma Netskope opracowała raport, z którego wynika, że 10% pracowników przedsiębiorstw uzyskuje dostęp do co najmniej jednej aplikacji wykorzystującej generatywną sztuczną inteligencję (AI) każdego...

GenAI: jak zapewnić jej odpowiedzialne wykorzystanie?

Obecnie GenAI jest na bardzo wczesnym etapie rozwoju. Przed nami jeszcze dużo pracy związanej z wypracowaniem odpowiedzialnych społecznie powszechnie respektowanych praktyk wykorzystania GenAI, oraz...

Humanizacja technologii transformuje firmy i świat biznesu

Jak wskazuje raport Accenture Technology Vision 2024, za sprawą humanizacji technologii - możliwej m.in. dzięki dynamicznym postępom w rozwoju sztucznej inteligencji - świat...

Monitoring trendów w innowacyjności – Raport PARP

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała najnowszy raport pn. „Monitoring trendów w innowacyjności”. To jedno z działań realizowanych w ramach projektu inno_LAB. Jego celem...

80 proc. polskich inwestorów indywidualnych posiada obecnie akcje związane ze sztuczną inteligencją lub planuje ich zakup w przyszłości

79 proc. polskich inwestorów indywidualnych posiada obecnie akcje związane ze sztuczną inteligencją lub planuje ich zakup w przyszłości; Polska jest jednym z liderów,...

Trendy w e-commerce 2024: sztuczna inteligencja, cyfrowe portfele jak Apple Pay i sprzedaż na TikToku

W okresie przedświątecznym w 2023 r. odnotowano najwyższą średnią stopę rabatów od 2020 r. Innym zauważalnym trendem jest wyraźny wzrost zakupów dokonywanych pod wpływem...

Polacy o sztucznej inteligencji – czyli jak sprawić by pracownicy nie bali się AI

Według raportu PRCN pt. „Polacy o sztucznej inteligencji – czyli jak sprawić by pracownicy nie bali się AI”, blisko 26% Polaków w ciągu ostatnich...

Sztuczna inteligencja nie zastąpi pracowników

Najdynamiczniejszy okres rozwoju sztucznej inteligencji dopiero przed nami, a tempo wdrażania kolejnych innowacji z tego obszaru w ostatnim czasie znacznie wzrosło. Samo pojęcie AI...

Billboardy przed galeriami handlowymi podpowiedzą, co kupić. Każdemu z osobna

Nośniki reklamy zewnętrznej jak billboardy czy citylighty coraz odważniej korzystają ze zdobyczy sztucznej inteligencji. Celem jest zrewolucjonizowanie sposobu, w jaki marki nawiązują kontakt z...

Sztuczna inteligencja zmienia świat szybciej niż się spodziewamy

Według ekspertów OpenText najbliższe lata przyniosą sporo zmian, głównie dzięki rozwojowi Sztucznej Inteligencji. Przewidują oni między innymi rozwój prac nad lekami oraz przygotowywaniem terapii...

Przyszłość monitoringu wizyjnego: sztuczna inteligencja i przewidywanie zagrożeń

Rynek systemów monitoringu wizyjnego, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia mienia, dynamicznie się rozwija, notując roczny wzrost sprzedaży na poziomie 30 proc. Taki wzrost jest efektem...

E-commerce w 2024 roku: personalizacja, sztuczna inteligencja i efektywność

Dominacja sztucznej inteligencji, dostosowanie doznań do potrzeb konsumentów, dopasowanie e-sklepów do zakupów w sieci czy też ekspansja zagraniczna. To kilka tendencji, które będą dominować...

Cisco prezentuje trendy technologiczne na 2024 rok

Nadchodzący rok zdominuje sztuczna inteligencja i gotowość biznesu na jej wdrożenie oraz integrację z działającymi już w organizacjach technologiami. Technologie ewoluują w bezprecedensowym tempie,...

Prognozy Dell Technologies na 2024 r.: demokratyzacja AI, rozwój platform edge i wzrost znaczenia Zero Trust

Generatywna sztuczna inteligencja przejdzie z etapu eksperymentów do etapu optymalizacji, a temat rozmów zmieni się z teorii na praktykę Podejście "Edge Platform" stanie...

Połączenie sztucznej inteligencji i Web3 to przyszłość. Co może zaoferować nam blockchain AI?

Wartość rynku blockchain wykorzystującego sztuczną inteligencję (blockchain AI) ma już wkrótce wzrosnąć do ponad 14 miliardów złotych. Eksperci dostrzegają ogromny potencjał zarówno w połączeniu...

Polacy opowiedzieli, jak widzą przyszłość świąt w czasach AI

Z badania serwisu Prezentmarzeń “Jak sztuczna inteligencja zmieni Święta Bożego Narodzenia” w której udział wzięło 1496 osób, wynika, że sztuczna inteligencja zmieni Święta Bożego...

Transformacja cyfrowa w bankowości i ubezpieczeniach: Co przewidują eksperci?

Transformacja cyfrowa stała się nieuchronną rzeczywistością dla branży finansowej, w tym bankowości i ubezpieczeń. Klienci oczekują płynnych i bezproblemowych doświadczeń cyfrowych, a dostawcy tych...

Parlament Europejski przyjmuje wstępne rozporządzenie dotyczące sztucznej inteligencji

Parlament Europejski ogłosił właśnie wynik negocjacji w sprawie przyjęcia AI Act, który ma na celu uregulowanie systemów sztucznej inteligencji na całym świecie. To pierwsze...

Sztuczna inteligencja zmieni obraz handlu w 2024 roku

Zgodnie z wynikami najnowszego Barometru Retail firmy doradczo-technologicznej Future Mind, eksperci sektora handlowego zgodnie uznali politykę cenową, dostępność produktów online oraz dostępność aplikacji mobilnej...

W polskich firmach chętniej wdraża się AI niż myśli o konsekwencjach

36 proc. polskich firm już korzysta ze wsparcia narzędzi AI, a kolejne 15 proc. zamierza je wprowadzić w niedalekiej przyszłości. Jednocześnie blisko 2/3 przedstawicieli...

AI: mit kontra rzeczywistość – dwanaście prognoz SAS na 2024 rok

Sztuczna Inteligencja (AI) jest wszędzie. Pełno jest również opowieści o jej możliwościach i związanych z nią zagrożeniach. Czy potencjał AI zostanie wykorzystany w nadchodzącym...

Nowy asystent AI oraz inne nowości ogłoszone na AWS re:Invent 2023

Amazon Q, nowej klasy asystent biznesowy AI, nowe procesory Graviton4 oraz Trainium2, rozszerzenie strategicznej współpracy z firmami NVIDIA i Anthropic, nowa klasa pamięci masowej...

Personalizacja treści marketingowych z wykorzystaniem AI – przewodnik

Era marketingu cyfrowego wkroczyła w nową fazę rozwoju, w której sztuczna inteligencja (AI) w marketingu odgrywa kluczową rolę. W szczególności spersonalizowane AI zmienia sposób,...

Polskie firmy nie są gotowe na AI – wynika z najnowszego badania Cisco

Badanie Cisco AI Readiness Index wykazało, że jedynie 6 proc. organizacji w Polsce jest w pełni przygotowanych do wdrożenia i wykorzystania sztucznej inteligencji. Jednocześnie...

76% firm planuje zwiększyć wydatki na IT związane z generatywną sztuczną inteligencją

Ankieta przeprowadzona przez Dell Technologies we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych pokazuje gotowość firm do wdrażania GenAI. Trzy czwarte (76%) respondentów ocenia...

Sztuczna inteligencja w służbie obywateli i administracji rządowej

Grupa Badawcza SoDA AI Research Group zaprezentowała raport pt. „Współpraca Człowieka z AI: Perspektywy dla polskiego sektora publicznego”. Ponad 200 stronicowa publikacja, która została...

OpenAI tworzy pierwszy marketplace GPTs, botów monetyzujacych ekspertyzę

Zapowiadany przez OpenAI marketplace GPTs to przełom w e-commerce, gdzie kluczowym produktem staje się ekspertyza, a nie tylko produkt. Platforma ta otwiera nowe możliwości...

Umiejętności miękkie kluczem do sukcesu w erze sztucznej inteligencji

Od momentu uruchomienia ChatuGPT w listopadzie 2022 roku, świat biznesu znajduje się w fazie zachwytu związanego ze sztuczną inteligencją. Liderzy i rekruterzy spotkali się...

Jak sztuczna inteligencja zmieni rynek pracy w 2024 r? Czy zabierze nam pracę?

Podobnie jak w życiu, tak i w technologii jedyną stałą jest zmiana. Poniżej przedstawiamy prognozy liderów Salesforce dotyczące tego, jak technologia będzie kształtować przyszłość,...

Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje biznes

Sztuczna inteligencja (AI) zmienia krajobraz biznesowy na niespotykaną skalę. Badania pokazują, że 57% firm zauważa przyspieszenie procesu wprowadzania produktów dzięki zastosowaniu takich rozwiązań, a...

Dwulicowość sztucznej inteligencji

Z generatywną sztuczną inteligencją współpracują zarówno cyberprzestępcy jak i cyberpolicjanci. Kto dziś ma przewagę w cyberprzestrzeni i jak sztuczna inteligencja zwalcza samą siebie? Według ogłoszonego...

AI w handlu: obsługa klienta, personalizacja i nowe doświadczenia zakupowe

Według wyników piątej edycji Barometru Retail przeprowadzonego przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, eksperci sektora handlu coraz częściej wykorzystują sztuczną inteligencję w procesach biznesowych. Wskazali,...

Tendencyjność danych – czy korzystanie z AI przez firmy może być etyczne?

Według badania zleconego przez Progress, 66% firm doświadcza obecnie problemu tendencyjności danych. Wykorzystywana przez firmy w coraz większym stopniu sztuczna inteligencja wzmacnia nieświadome uprzedzenia...

Sztuczna inteligencja stworzy spersonalizowany bukiet kwiatów

Rusza pierwsza w Europie kwiaciarnia internetowa opierająca się na sztucznej inteligencji, nauce i psychologii. Panksy właśnie rozpoczyna swoją działalność w Polsce. Wystarczy odpowiedzieć na...
Exit mobile version