MARKETINGKonsumenci nie wierzą w dobre intencje marek, ale doceniają realne zaangażowanie

Konsumenci nie wierzą w dobre intencje marek, ale doceniają realne zaangażowanie

Konsumenci nie wierzą w dobre intencje marek, ale doceniają realne zaangażowanie

Pomimo pesymistycznej ocenie celów działania marek, są branże wyróżniające się pozytywnie. Z raportu Meaningful Brands wynika, że tak właśnie postrzegana jest branża motoryzacyjna.

Meaningful Brands to raport Havas, w którym agencja od 15 lat sprawdza jak marki wpływają na nasze życie pod względem produktowych funkcjonalności, dobrobytu konsumenta i kontrybucji do społeczeństwa.

Od pierwszej edycji badania w 2009 r. Meaningful Brands pozostaje pierwszym globalnym raportem badającym związek między brandami a naszym well-being. Głównym wnioskiem płynącym z najnowszej fali tego globalnego badania są narodziny konsumenta „ekonom-JA”. Rośnie znaczenie benefitów personalnych, czyli tych odpowiedzialnych za osobistą relację z marką i realizację potrzeb psychologicznych konsumenta.

– Zaangażowanie marek musi być realne i zauważalne, ponieważ konsumenci nie wierzą, że marki działają w innym celu niż zwiększenie własnego zysku – mówi w rozmowie z MarketNews24 Adam Biegalski, strateg w Havas Media Network. – Aż 2/3 ankietowanych w różnych krajach deklarowało brak wiary w dobre intencje i zaangażowanie marek w środowisko i społeczeństwo.

Ważne jest, aby reklamodawcy i marketerzy oferowali obietnice, które są do spełnienia. To właśnie z tego powodu w raporcie bardzo wysoko notowane są marki motoryzacyjne.

– Przykładem BMW, które znane jest ze swych działań związanych z elektromobilnością, konsumenci dostrzegają, że są to działania, które mogą przynieść realne korzyści dla środowiska naturalnego – komentuje ekspert Havas Media Network.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

polski ład

Składka zdrowotna dla przedsiębiorców: co dalej?

0
Przedsiębiorcy oczekują konkretów w sprawie opłacania tzw. składki zdrowotnej (po wielu latach polemik, obecnie coraz więcej jest stanowisk, że jest to po prostu podatek, a nie składka). Negatywne skutki „Polskiego Ładu” odczuwa wielu przedsiębiorców...