MARKETINGKoronawirus zmienił branżę PR, ale popyt na jej usługi wciąż jest wysoki

Koronawirus zmienił branżę PR, ale popyt na jej usługi wciąż jest wysoki

W ostatnich miesiącach nie brakowało opinii, że przedłużająca się pandemia i kryzys gospodarczy wyhamują popyt na usługi PR i doradztwo komunikacyjne. Rzeczywistość pokazała jednak, że w dobie COVID-19 wysokiej jakości komunikacja stała się dla firm jeszcze ważniejsza niż dotychczas, a zainteresowanie wsparciem agencji PR nie zmalało nawet odrobinę.

394 zgłoszenia i 93 projekty wyróżnione podczas czwartkowej gali to rekordowe liczby w 20-letniej historii „Złotych Spinaczy”, najważniejszego i najbardziej prestiżowego konkursu dla branży public relations w Polsce. To także dowód na to, że branża PR jest w bardzo dobrej kondycji, a firmy nieustannie potrzebują doświadczonych doradców, którzy pomogą im szybko i skutecznie dotrzeć z kluczowymi przekazami do kluczowych interesariuszy.

W ubiegłym roku świat się zatrzymał, ale jako ludzie, nawet przez chwilę nie przestaliśmy ze sobą rozmawiać. Potrzeba precyzyjnej i przemyślanej komunikacji stała się nawet silniejsza, niż dotychczas, co obserwowaliśmy w codziennych kontaktach z naszymi klientami. W wielu przypadkach zmieniły się narzędzia, kanały dotarcia czy nawet sama strategia komunikacji, jednak liczba kontekstów komunikacyjnych znacząco wzrosła, a przeciążone zespoły poszukiwały kompleksowego doradztwa zewnętrznego. Szczególne zapotrzebowanie ze strony biznesu zaobserwowaliśmy w zakresie zintegrowanej komunikacji, która łączy tradycyjny PR, np. z zakupem mediów czy obsługą kanałów społecznościowych – komentuje Tomasz Alberski, prezes zarządu Grupy Komunikacja Plus.

Dwie ścieżki komunikacji na czas pandemii

W marcu ubiegłego roku, tuż po ogłoszeniu w Polsce pierwszych obostrzeń związanych
z pandemią, część firm zapowiedziała ograniczanie wydatków na cele marketingowo-reklamowe i przyjęła ostrożną strategię w zakresie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, ograniczając wszelkiego rodzaju aktywności do niezbędnego minimum. Inne firmy, zwłaszcza te związane z sektorem e-commerce, postawiły zaś na intensyfikację komunikacji i reklamy, w 100% wykorzystując zwiększone zainteresowanie ze strony nabywców. Ostatnie miesiące upłynęły także pod znakiem rosnącego popytu na wsparcie i doradztwo w zakresie komunikacji wewnętrznej.

W dzisiejszych realiach dobrostan pracowników ma szczególne znaczenie dla biznesu,
a zadowoleni i spełnieni pracownicy stanowią niewątpliwą przewagę konkurencyjną. To od pracodawców zależy, czy nowe procesy będą dla zespołu jedynie przykrym obowiązkiem czy ciekawym i wartościowym doświadczeniem, z którego wszyscy wyniesiemy wartość dodaną. W dobie pandemii koronawirusa i dystansu społecznego, dobry duch zespołu jest ważniejszy niż kiedykolwiek, dlatego w 3M, mimo licznych barier i obostrzeń, konsekwentnie stawiamy na aktywizację pracowników i staramy się sięgać po niestandardowe rozwiązania, takie jak np. grywalizacja – mówi Katarzyna Postawa,
Brand and Communications Leader 3M GSC.

Jeden z takich pomysłów przyniósł firmie 3M tegoroczną nagrodę Złotego Spinacza w kategorii komunikacja wewnętrzna. Przy wsparciu Grupy Komunikacja Plus firma zdecydowała się w niestandardowy sposób zaktywizować zespół liczący prawie 1000 osób i zachęcić pracowników do przyswojenia skomplikowanych zasad systemu zarządzania jakością w ramach certyfikacji ISO 9001:2015, wykorzystując do tego wspomnianą grywalizację. W efekcie programu i wspierającej go kampanii komunikacyjnej, w grudniu 2019 roku 3M GSC Poland stało się pierwszym centrum usług wspólnych w globalnych strukturach 3M, które może legitymować się certyfikatem ISO 9001:2015 i wyznaczać standardy pozostałym jednostkom firmy. Dodatkowo, 80% pracowników oceniło proces przygotowania do certyfikacji ISO jako bardzo dobrze przygotowany i zrealizowany.

W tegorocznej edycji Złotych Spinaczy Grupa Komunikacja Plus zdobyła 11 nagród – 6 Złotych Spinaczy, 2 Srebrne Spinacze i 3 Brązowe Spinacze, a dzięki ilości wyróżnień otrzymała Tytanowego Spinacza dla Najlepszego w Konkursie 2020. Nagrodzone projekty realizowała z Elektroluxem, spółką biurową Skanska, Kolejami Dolnośląskimi, 3M, Konsulatem Honorowym Indii we Wrocławiu oraz Stowarzyszeniem Przedsiębiorczość dla Ekologii.

- Reklama -

POLECAMY

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...
Exit mobile version