Dla branż e-commerce, w których wysyłki stanowią główne źródło zarobku, optymalizacja kosztów wysyłkowych jest wręcz koniecznością. Bezpośredni wpływ na koszty transportu ma wybór właściwego rozmiaru kartonu do wysyłki. Zbyt duże kartony nie tylko generują dodatkowe koszty, ale i zwiększają zużycie akcesoriów opakowaniowych. W naszym artykule omówimy, jak precyzyjne dopasowanie kartonów do wysyłki przekłada się na wymierne korzyści finansowe. Przedstawimy również, dlaczego wybór lekkich materiałów zabezpieczających i dokonanie świadomego wyboru rozmiaru opakowania wpływa na oszczędności.
Na skróty:
Rozmiar kartonu a koszty wysyłki
Wybór odpowiedniego rozmiaru kartonu ma bezpośredni wpływ na koszty wysyłki. Zbyt duży karton musi być nadany większą przesyłką, która zazwyczaj jest odczuwalnie droższa. Karton, w którym pozostaje za wiele wolnej przestrzeni, wymusza też konieczność użycia większej ilości materiałów wypełniających, a to może zwiększyć wagę przesyłki. Cięższa wysyłka również oznacza większe koszty transportu.
Kartony i wypełniacze dostępne są on-line w sklepie Grembox.
Jak zmniejszyć koszty wysyłki poprzez dobór kartonów?
W firmach z sektora e-commerce, gdzie sprzedaż wysyłkowa stanowi podstawowe źródło dochodu, optymalizacja kosztów wysyłki jest jednym z głównych celów. Skutecznym sposobem na redukcję wydatków związanych z przesyłkami, jest dokładne dostosowanie rozmiaru kartonów do przesyłanych produktów.
Dostosowanie rozmiaru opakowania do produktu
Ograniczenie kosztów wysyłki rozpoczyna się od precyzyjnego wybrania opakowania adekwatnego do zawartości. Stosowanie kartonów większych, niż jest to potrzebne, zwiększa koszty wysyłki. Jest to nieekonomiczne rozwiązanie, ponieważ niezasadnie zużywa się więcej materiałów opakowaniowych. Dodatkowo, duże kartony zajmują więcej miejsca w środkach transportu. Zmniejsza się ładowność pojazdu, a to oznacza zwiększenie ilości potrzebnych przewozów. W rezultacie prowadzi to do wzrostu kosztów logistycznych zarówno z tytułu zakupu większej ilości materiałów opakowaniowych, jak i ze względu na wyższe opłaty za transport.
Wykorzystanie lekkich materiałów zabezpieczających
Innym aspektem optymalizacji kosztów wysyłki jest wybór lekkich, ale wytrzymałych materiałów zabezpieczających. Najbardziej popularna jest folia bąbelkowa. Jej właściwości amortyzujące sprawdzają się do zabezpieczania praktycznie wszystkich rodzajów asortymentu: od kosmetyków, po części zamienne. Folia bąbelkowa ze sklepu Grembox.pl jest bardzo lekka i ma znikomy wpływ na końcową wagę przesyłki.
Zmiana rozmiaru opakowania – przykłady oszczędności
Wybór odpowiedniego rozmiaru opakowania ma istotny wpływ na koszty wysyłki. Na przykładzie firm kurierskich DPD i InPost pokażemy, jak zmiana rozmiaru przesyłki przekłada się na oszczędności. Załóżmy, że Firma X wysyła w miesiącu 100 przesyłek. Wybiera większy gabaryt, chociaż towary mogłyby się zmieścić w karton o rozmiarze dostosowanym do tańszej przesyłki. Jak zmiana kartonu na odpowiedni przełożyłaby się procentowo na uzyskane oszczędności?
- W przypadku DPD, wybierając paczkę gabarytu M zamiast gabarytu L firma mogłaby zaoszczędzić ok. 22%.
- Podobnie w InPost: wybór mniejszego gabarytu przyniósłby firmie korzyści finansowe na poziomie ok. 19%.
Te przykłady pokazują, że dokładna analiza wymiarów i wagi przesyłek jest rozsądnym sposobem na redukcję kosztów logistycznych. Odpowiedni dobór rozmiaru opakowania to zarówno oszczędność finansowa, jak i bardziej zrównoważony sposób zarządzania zasobami.
Kartony dostosowane do wysyłki InPost znajdziesz w hurtowni Grembox.
Czy wybór mniejszego kartonu do wysyłki to zawsze dobra decyzja?
Decyzja o wyborze rozmiaru opakowania wymaga rozważenia także innych czynników niż finansowe. Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę bezpieczeństwo wysyłanych produktów. Zbyt mały karton, choć ekonomicznie korzystny, nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. Nieadekwatne opakowanie nie zapewni wystarczającej ochrony dla zawartości. Wiąże się to z ryzykiem uszkodzeń w trakcie transportu. Konsekwencje decyzji o zastosowaniu nieodpowiedniego opakowania są dalekosiężne. Wzrost liczby zwrotów, straty związane z uszkodzeniem towaru, niezadowoleni klienci – te czynniki na pewno wpłyną negatywnie na wizerunek firmy. W związku z tym, decyzja o wyborze rozmiaru kartonu do wysyłki powinna być poprzedzona dokładną analizą. Obejmuje to nie tylko ocenę wymiarów i wagi produktu, ale także rozważenie potencjalnego ryzyka związanego z transportem. Kompleksowa ocena sytuacji pozwoli na osiągnięcie równowagi między wydatkami a poziomem satysfakcji klienta. W dłuższej perspektywie przyniesie to korzyści zarówno dla firmy, jak i dla jej odbiorców.
Jeśli potrzebujesz dużych kartonów do wysyłki, odwiedź sklep producenta Grembox.
Gdzie kupić kartony w ilościach hurtowych?
Jednym z elementów wpływających na optymalizację kosztów wysyłki, jest zakup kartonów w odpowiednich rozmiarach. W tym celu warto znaleźć zaufanego dostawcę, który oferuje szeroki wybór opakowań kartonowych. Warto zwrócić uwagę, czy firma prowadzi sprzedaż hurtową, czy posiada program rabatowy oraz czy termin realizacji zamówienia jest wystarczająco szybki. Kartony w masowej ilości zazwyczaj najlepiej kupić bezpośrednio u producenta lub w hurtowni.
Hurtowe ilości kartonów do wysyłki kupisz u producenta Grembox.