poniedziałek, 10 marca, 2025

Smartlink Partners inwestuje 1 mln EUR w Choice – startup foodtech

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Smartlink Partners, polski fundusz venture capital, zainwestował 1 mln EUR w formie CLA w firmę technologiczną Choice, oferującą kompleksową i innowacyjną, wszechstronną platformę SaaS dla branży restauracyjnej. Platforma umożliwia cyfryzację obsługi klienta zarówno w restauracjach, jak i online. Dzięki nowemu kapitałowi firma zintensyfikuje swój rozwój na rynku polskim oraz ekspansję na nowe rynki — Rumunię i Węgry. CLA będzie częścią większej rundy inwestycyjnej, a firma jest obecnie w aktywnej fazie pozyskiwania środków na największą rundę Series A.

– „Choice udowodnił, że potrafi skutecznie działać w Polsce i posiada ogromny potencjał na arenie międzynarodowej. Oczekujemy, że firma kilkukrotnie zwiększy skalę swojej działalności w ciągu najbliższych 24 miesięcy, dlatego zdecydowaliśmy się zainwestować już teraz, zamiast czekać na kolejną rundę finansowania. Przykład Toast Inc., amerykańskiej firmy generującej ponad 1 miliard USD przychodu kwartalnego, doskonale ilustruje potencjał rynku” — powiedział Paweł Szydłowski, Managing Partner w Smartlink Partners.

W 2024 roku Choice został oceniony jako jeden z najszybciej rozwijających się startupów w Europie Środkowej, według Sifted (https://sifted.eu/leaderboards/central-europe-2024). Dzięki nowemu kapitałowi firma skoncentruje się na rozwoju swojej działalności w Polsce oraz krajach sąsiednich, z celem stania się absolutnym liderem w Europie Środkowej i Wschodniej.

Obecnie działając na siedmiu rynkach w Europie Środkowej i Wschodniej (CEE), w tym w Polsce, Choice pomaga restauracjom cyfryzować obsługę klienta — zarówno online, jak i stacjonarnie. Platforma umożliwia restauracjom tworzenie własnych stron internetowych, przyjmowanie zamówień online bez prowizji, zarządzanie rezerwacjami oraz oferowanie płatności za pomocą kodów QR. Choice QR integruje się z systemami POS oraz platformami do dostaw jedzenia, takimi jak Wolt, Uber Eats, Glovo, Foodora i Bolt.

Obecnie ponad 5 500 aktywnych restauracji korzysta z Choice, generując ponad 1 mln zamówień miesięcznie, przy łącznej wartości transakcji wynoszącej 20 mln USD miesięcznie. W ciągu 3–5 lat Choice planuje mieć 50 000 restauracji generujących 100 mln USD ARR.

Wizją firmy jest stać się kompleksowym rozwiązaniem dla restauracji, obejmującym analizę i zarządzanie zachowaniami klientów. Choice nie planuje opracowywać własnego oprogramowania do systemów POS czy kas fiskalnych; zamiast tego nawiązuje współpracę z lokalnymi systemami POS i je integruje. Takie podejście pozwala restauracjom korzystać z nowoczesnych narzędzi, bazujących na ich obecnych systemach, bez konieczności zmiany lub wdrażania skomplikowanych rozwiązań, co przyczynia się do cyfryzacji zachowań klientów, zwiększenia przychodów, poprawy retencji klientów oraz optymalizacji kosztów operacyjnych.

Choice posiada trzy główne biura w Pradze, Warszawie i Kijowie oraz rozwijający się zespół liczący ponad 110 osób. W Polsce firma rozpoczęła działalność trzy lata temu i obecnie ma ponad 2 000 zarejestrowanych restauracji. Wśród jej klientów znajdują się znane sieci, takie jak Thai Wok, Sushi World, Pizza Factory, Bombay Masala oraz nowo dołączony food court Hala Koszyki. Choice nawiązał współpracę z lokalnymi systemami POS, takimi jak IDPOS, Dotykacka, Papu i Serve, a także z dostawcami usług kurierskich, takimi jak Wolt Drive i Glovo On Demand, oraz z ponad 50 innymi integracjami dostępnymi na platformie.

Zespół Choice w Polsce (fot. Spółka)
Zespół Choice w Polsce (fot. Spółka)

Rok temu Choice QR z powodzeniem zakończył rundę finansowania, pozyskując około 10 mln zł (2,5 mln USD). Rundzie przewodził J&T Ventures, fundusz venture capital należący do znanej czesko-słowackiej grupy J&T Group. W rundzie uczestniczyły także czeskie fundusze VC Reflex Capital oraz Presto Ventures. Od swojego powstania Choice QR pozyskał łącznie 16,5 mln zł (4,5 mln USD) w finansowaniu od inwestorów.

– „Po raz pierwszy spotkaliśmy Alexa Ilyasha na konferencji How To Web w Bukareszcie w październiku 2024 roku, a od tego czasu ściśle obserwujemy rozwój Choice QR. Mimo że firma już działa na znaczącą skalę, w zaledwie kilka miesięcy osiągnęła dwucyfrowy wzrost procentowy, poprawiając kluczowe wskaźniki i znacząco redukując swój burn rate” — dodał Szydłowski (Smartlink Partners).

Fundusz Smartlink do tej pory sfinalizował 10 inwestycji i jest w zaawansowanym procesie inwestycyjnym z kolejnymi projektami, w kilku krajach CEE. Smartlink inwestuje w spółki z obszarów SaaS (HRtech, AI), Medtech oraz Deeptech (Spacetech), które nie tylko mają już swoje produkty, ale ich produkty są sprawdzone na rynkach, na których działają i posiadają rosnącą trakcję przychodów, czyli w rundach od seed do rundy A. Oprócz dostarczenia finansowania fundusz bardzo chętnie umożliwia spółkom, w które inwestuje, kontakt z właścicielami firm ze swojego networku (chociażby przedsiębiorcami skupionymi w CC), a Partnerzy funduszu chętnie angażują się we współpracę ze spółkami z portfela również w procesie zbierania kolejnych rund inwestycyjnych.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Fuzja Westcoast i ALSO bez wpływu na KOMSA Poland – firma pozostaje niezależna

W związku z ogłoszoną fuzją Westcoast i ALSO, KOMSA...

Norwegia kluczowa dla ORLEN – wzrost produkcji gazu o 45%

W 2024 roku łączna produkcja gazu ziemnego Grupy ORLEN...

Grupa PTWP przekroczyła 100 mln zł przychodów w 2024 r. – wzrost EBITDA o 38%

Grupa PTWP podała szacunkowe wyniki za 2024 rok, zgodnie...

Nowy Zarząd Yellow Boson S.A. zapowiada plan naprawczy i wznowienie notowań

Yellow Boson S.A., Spółka notowana na rynku NewConnect od...

Polski startup ułatwia studentom oszczędzanie i pomaga firmom budować relacje z młodymi klientami

Polski startup uruchamia pierwszą w kraju platformę łączącą marki...

Podobne tematy

Smartlink Partners inwestuje 1 mln EUR w medtech Prosoma

Tworzony przez JRH ASI oraz czołowych polskich przedsiębiorców zrzeszonych...

Doctor.One pozyskuje 0,5 mln EUR na rozwój platformy

Doctor.One to medtech rozwijający narzędzie o unikalnym podejściu do...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version