środa, 2 kwietnia, 2025

Spada liczba lotów w Rosji – embargo i brak części zamiennych dają się we znaki

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Lotnictwo musi zapewniać bezpieczeństwo, a każda operacja lotnicza powinna być realizowana zgodnie z wysokimi standardami bezpieczeństwa. Systemy zarządzania procedurami bezpieczeństwa są kluczowe, a Rosja nie odbiega pod tym względem od standardów innych światowych mocarstw – takich jak USA, Chiny czy kraje europejskie. Niemniej jednak wprowadzenie embarga zmniejsza dostępność komponentów lotniczych – co wpływa nie tylko na bezpieczeństwo, ale przede wszystkim na operacyjność samolotów. Część potrzebnych komponentów jest dostarczana przez kraje arabskie, które nie nałożyły embarga i korzystają z samolotów wyprodukowanych przez światowych producentów. Mimo to, w Rosji brakuje różnorodności w typach statków powietrznych i producentach samolotów.

– Można zauważyć, że obecnie znacznie mniejsza liczba samolotów wykonuje loty na rzecz społeczeństwa rosyjskiego – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Janusz Janiszewski, ekspert lotniczy, Forum Ekspertów Ad Rem. – Docierają informacje o ograniczeniach w zasobach – zwłaszcza w zakresie komponentów zamiennych i urządzeń, które wymagają wymiany. Rosyjska gospodarka usilnie stara się znaleźć rozwiązania w tej trudnej sytuacji, wprowadzając produkcję nowych wyrobów i rozwijając przemysł. Mimo że lotnictwo jest najbezpieczniejszym środkiem transportu na świecie, ograniczona dostępność samolotów na rynku rosyjskim przekłada się na duże straty i zmniejszenie mobilności społeczeństwa rosyjskiego – tłumaczy Janusz Janiszewski.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

00:09:43

Elektryfikacja ciężarówek w Polsce ruszyła, ale natrafia na pięć poważnych barier

Samochody ciężarowe w Polsce powoli się elektryfikują – choć...

Yingli Wang o przyszłości logistyki handlu detalicznego – jak zmieni się do 2030 roku?

Personalizacja, technologie i zrównoważony rozwój  - to w tym...

Start naborów NFOŚiGW 31 marca. Pieniądze na ładowarki i sieci dla e-transportu

31 marca startują nabory w dwóch rządowych programach, których...

Boom na e-commerce trwa – ponad połowa konsumentów planuje kupować jeszcze więcej w sieci

2024 rok, a szczególnie IV kwartał zwieńczony Bożym Narodzeniem,...

Branża transportowa powoli wraca do gry, ale kierowców brakuje coraz bardziej

Według najnowszych przewidywań Transport Intelligence nadchodzące miesiące przyniosą dwuprocentowy...

Podobne tematy

Hewea z koncesją na produkcję sprzętu wojskowego

Firma Hewea, specjalizująca się w integracji rozwiązań dla pojazdów...

Cyberatak na ukraińskie koleje państwowe

Ukraińskie koleje państwowe w poniedziałek rano poinformowały, że systemy...
00:05:02

Janusz Janiszewski: Polska powinna być liderem w budowie systemów wojskowo-cywilnych

Wojna w Jugosławii pokazała, że konflikty zbrojne mają ogromny...

Unia Europejska wzmacnia granice – Tarcza Wschód i Bałtycka Linia Obrony priorytetem

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda...

Kolejne cła weszły w życie. Dziś inflacja z USA oraz decyzja RPP

Rynek jest zaskakiwany każdego dnia. To staje się już...
00:07:08

Czy zakończenie wojny w Ukrainie umocni złotego? Ekspert komentuje

Złoty jest nadal bardzo silny. Pomimo tego co zdarzyło...
00:03:36

Trump i Putin jako katalizatory zmian? Czy Europa się obudzi?

Europa jest zbyt uzależniona od eksportu do Stanów Zjednoczonych...
00:03:00

Relacje Warszawa-Kijów a przyszłość odbudowy Ukrainy

Wojna w Ukrainie trwa już ponad tysiąc dni i...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version